-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт колектору скиду очищених стічних вод та водоскидної дамби в м.Ужгород. Коригування» (Код ДК 021:2015 – 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 35 000.00 UAH
Номер:
172d61f6335044138e66dbba850d826e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-14-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2024 00:00
Період моніторингу:
14.02.2024 17:47 - 07.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.02.2024 № 11-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9. UA-2023-12-14-018731-a 14.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК ГЕФЕСТ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.12.2023 б/н, зі змінами від 19.12.2023 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БК ГЕФЕСТ» (далі – ТОВ «БК ГЕФЕСТ»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.12.2023, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 27.12.2023 б/н щодо визначення переможцем ТОВ «БК ГЕФЕСТ», договір на закупівлю послуг за державні кошти від 02.01.2024 № 03/03-24, укладений Замовником з ТОВ «БК ГЕФЕСТ» (далі – Договір), додаткову угоду № 1 від 29.02.2024 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 22.02.2024.
В ході аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Положеннями абзацу першого пункту 3 Особливостей передбачено, що замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Положеннями абзацу першого частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до положень абзацу другого пункту 31 Особливостей «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації».
Проте, згідно з абзацом першим пункту першого розділу 3 тендерної документації Замовником передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації…».
Таким чином, у абзаці першому пункту першого розділу 3 тендерної документації Замовником не враховано норми пункту 31 Особливостей.
Відповідно до пункту 17 Особливостей «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей». У свою чергу, частина друга статті 41 Закону, яка передбачала, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, не застосовується відповідно до пункту 17 Особливостей.
Натомість абзацами четвертим-сьомим пункту 3 розділу 6 тендерної документації Замовником передбачено, що: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. У випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей».
Також, у абзаці сьомому пункту 3 розділу 6 тендерної документації Замовником невірно зазначено посилання на норми абзацу другого підпункту 3 пункту 41 Особливостей, замість посилання на абзац другий підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Отже, Замовником при складанні тендерної документації не зазначено чинні на момент проведення процедури закупівлі положення пунктів 31, 17 та абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей, чим порушено пункт 28 Особливостей.
В ході аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК ГЕФЕСТ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
На вимогу пункту першого «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 до тендерної документації Замовника, ТОВ «БК ГЕФЕСТ» надано довідку від 20.12.2023 № 03-12/23 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (далі – довідка).
Вищевказаною вимогою Замовника також передбачено, що «…в довідці необхідно зазначити повний перелік обладнання та машин, які будуть використовуватись при наданні послуг на об’єкті, та є достатнім надання повного та своєчасного наданні послуг, з наданням копій документів, що підтверджують право власності або користування або залучення (довідка про наявність на балансі (для юридичних осіб) складена відповідно до вимог бухгалтерського обліку, або інвентаризаційний опис, або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей, або договір оренди, або договір купівлі – продажу, або договір про співпрацю, або договір користування чи надання послуг або інші документи…».
Учасником процедури закупівлі ТОВ «БК ГЕФЕСТ» зазначено у довідці строк користування нежитловою будівлею (адреса Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Миру, 79/7) до 20.09.2026.
Проте, пунктом четвертим договору оренди нерухомого майна від 21.09.2023 № 21-09/23, укладеного ТОВ «БК ГЕФЕСТ» з фізичною особою-підприємцем Петровцій В.А., передбачено строк оренди приміщення до 21.08.2026.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій Замовником здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надано ТОВ «БК ГЕФЕСТ» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
11.03.2024 11:01 - 26.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.03.2024 11:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Доброго дня! Дякуємо за моніторинг нашої закупівлі. Для уповноваженої особи проведено роз'яснювальні роботи щодо недопущення встановлених порушень та додатково буде направлено на навчання.
Дата публікації звіту:
18.03.2024 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
b6a178e8759049248ea86bae1c5610e4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.02.2024 11:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з «Капітального ремонту колектору скиду очищених стічних вод та водоскидної дамби в м.Ужгород. Коригування» (Код ДК 021:2015 – 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 3 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-14-018731-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати проектно-кошторисну документацію, зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
2. Надавати інформацію та документи, що підтверджують якість матеріалів та обладнання, що використовувалися ТОВ «БК ГЕФЕСТ» під час виконання робіт (згідно з пунктом 6.1.3 договору підряду від 02.01.2024 № 03/03-24 (далі – Договір)).
3. Надати інформацію та підтверджуючі документи (акти прихованих робіт, протоколи випробувань та інші документи, які входять до компетенції підрядника ТОВ «БК ГЕФЕСТ», акти приймання виконаних будівельних робіт за примірною формою № КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за примірною формою № КБ-3, платіжні доручення з відміткою про сплату тощо) щодо фактичного стану виконання Договору.
4. Надати інформацію та документи, що підтверджують здійснення Замовником технічного та авторського нагляду протягом усього періоду будівництва об’єкта (згідно з пунктом 6.3.5 та 8.4 та 8.5 Договору).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
12ae2bf81b91449cbefcfd019c262fa9
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
22.02.2024 16:00
Опис:
Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 на підставі зведеного кошторисного розрахунку, після проведення експертизи скоригованої проектно-кошторисної документації (експертний звіт філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області № 07-0421/01-23 від 04 грудня 2023 року), вартість капітального ремонту склала 7857,113 тис. грн. Понесені витрати станом на 01.12.2023 року по даному об’єкту склали: 2856,45361тис. грн. (з ПДВ), у тому числі:
- 2669,16361 тис. грн. (підрядні роботи);
- (51,227 + 78,765) х 1,2 = 155,99тис. грн.(проектні роботи);
- (9,98 + 16,102) х 1,2 = 31,30 тис. грн. (експертиза проекту)
Окрім понесених витрат із зведеного кошторисного розрахунку було знято: - вартість труб Ø 1600мм., 54п.м.– 1048,918 тис. грн. (з ПДВ), як матеріал замовника, який передавався підряднику для укладання;
- кошти на покриття ризиків усіх учасників будівництва – 122,38 тис. грн. (з ПДВ);
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 191,64 тис. грн. (з ПДВ);
- кошти на утримання служби замовника, технічний нагляд, авторський нагляд – (40,686 + 61,029 + 17,8) х 1,2 = 143,418 тис. грн. (з ПДВ).
Таким чином, мінімальна вартість підрядних робіт: 7857,113 – 2856,45361- 1048,918 – 122,38 – 191,64 – 143,418 = 3494,303 тис.грн.
У тендерній документації очікувана вартість предмета закупівлі - 3500,0 тис.грн. з ПДВ.
Щодо інформації та документів, що підтверджують якість матеріалів та обладнання, що використовуватимуться ТОВ «БК ГЕФЕСТ» документи додаємо.
Станом на 22.02.2024 р. роботи по обʼєкту повністю не завершені, тому виконавча документація у повному обсязі буде надана після завершення робіт. Платіжні доручення по обʼєкту долучаємо.
Щодо інформації та документів, що підтверджують здійснення Замовником технічного та авторського нагляду протягом усього періоду будівництва повідомляємо, що Замовником укладено договори на технічний нагляд з ФОП Тегза І.І. та на авторський нагляд з Басейновим управлінням водних ресурсів річки Тиса (Договори долучаємо).