• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту протерадіаційного укритя №98444 Великокучурівської сільської ради по вул Центральна, 64 в с. Годилів Чернівецького району Чернівецької області

Завершена

1 535 360.00 UAH без ПДВ
Номер: 5a7fa2e87fe049718821440d72d00a82
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-17-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.01.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 17.01.2024 14:37 - 08.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.01.2024 №6 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, доручення державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.01.2024 №6. Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-12-14-017330-a, 14.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання укладення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону внаслідок недотримання норм статті 884 Цивільного кодексу України, а також пунктів 17, 83 та 103 Постанови КМУ №668 при укладенні договору про закупівлю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону внаслідок недотримання норм статті 884 Цивільного кодексу України, а також пунктів 17, 83 та 103 Постанови КМУ №668 при укладенні договору про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 29 січня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Великокучурівської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-14-006092-b); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати договору; договір від 12.12.2023 №215; опубліковані Замовником документи щодо обгрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178; наявну в елктронній системі закупівель інформацію щодо закупівлі Замовника за ID: UA-2023-10-26-012386-a; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; звіт про виконання договору про закупівлю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178). За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2023-12-14-017330-a проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Однак, моніторингом встановлено, що у пункті 2.3 розділу 2 «Якість будівельних робіт» укладеного за закупівлею UA-2023-12-14-017330-a Договору №215 зазначено, що гарантійні строки для вимог, що випливають з неналежної якості робіт становлять: один рік – щодо наслідків некапітальних конструкцій, а у разі якщо недоліки не могли бути виявлені за звичайного способу прийняття роботи – два роки; три роки – щодо недоліків капітальних конструкцій, а у разі якщо недоліки не могли бути виявлені за звичайного способу прийняття роботи – десять років; тридцять років – щодо відшкодування збитків, що призвели до руйнувань чи аварій. Таким чином, в укладеному договорі про закупівлю від 12.12.2023 №215 встановлено гарантійний термін виконаних робіт, який не відповідає нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668, чим порушено норми пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону. На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо визначення у договорі про закупівлю гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва, що не відповідає нормам законодавства, Замовником у наданому поясненні зазначено, що у договорі було допущено технічно помилку і п.2.3. містить не гарантійні строки, а позовну давність для вимог, що випливають з неналежної якості робіт за договором відповідно до статті 322 Господарського кодексу України та що, дана помилка була усунута шляхом укладення додаткової угоди №1 до договору (яку долучено до пояснення). Крім того, відповідно до пункту 17 Постанови КМУ №668, строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Також, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Проте, моніторингом встановлено, що укладений договір від 12.12.2023 №215 не містить календарного графіку виконання робіт та плану фінансування робіт як невід’ємних частин договору, чим недотримано вимог пунктів 17 та 83 Постанови КМУ №668 та чим порушено норми пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини
Період усунення порушень: 29.01.2024 17:39 - 13.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2024 17:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Для усунення порушень було прийнято рішення направити головного спеціаліста з питань закупівель відділу бухгалтерського обліку та звітності на семінари з публічних закупівель для підвищення кваліфікації до ПП "Центр публічних щакупівель "Тендер-експерт" для недопущення в подальшому порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Дата публікації звіту: 05.02.2024 12:27

Запити/Пояснення