Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає вимогам пунктів 83, 84 Постанови № 668, а відтак не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 19.01.2024 № 1, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівлі Державної установи «Інститут патології крові та трансфузійної медицини НАМН України» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 14.12.2023 № 137/1412, тендерна пропозиція учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОНОМБУД-ЛВ» (далі - ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ»), протокольні рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2023 № 140/3012 та від 10.01.2024 № 1/1001, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2024, генеральний договір від 19.01.2024 № 1, додаткові угоди від 24.01.2024 № 1 та від 01.02.2024 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 24.01.2024 та від 02.02.2024, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 26.04.2024 року.
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону.
Пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, надання якого у складі тендерних пропозицій передбачено умовами підпункту 3.3 пункту 3 розділу 3 тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пунктів 3.1, 3.7 розділу 3 тендерної документації та пункту 1 Додатка № 2 до тендерної документації, Замовником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання, зокрема, локальних кошторисів, які мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу.
Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації, встановлено перелік та обсяги робіт, які необхідно виконати підрядником під час проведення капітального ремонту, що є предметом закупівлі.
Проте, моніторингом установлено, що до Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 (фай «60.Кошторисна документація»), учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» до вартості ціни пропозиції не включено роботи з улаштування вінілового покриття в кількості 17,08 м2, які передбачені Замовником в пункті 51 технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації, чим не дотримано вимоги пунктів 3.1, 3.7 розділу 3 тендерної документації та пункту 1 Додатка № 2 до тендерної документації
Крім того, відповідно до вимог пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації та пункту 1.2 розділу 1 Додатку № 5 до тендерної документації встановлено імперативну умову, що виконання робіт проводиться відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова).
Відповідно пункту 5.1. розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» надано локальні кошториси на будівельні роботи за №№ 02-01-01 - 02-01-16 та підсумкову відомість ресурсів № 1 до них.
Слід зазначити, що наказами Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 та 31.12.2021 № 374 (далі - Накази № 156 та № 374), затверджені ресурсні елементні кошторисні норми, якими визначено витрати труда робітників-будівельників та машиністів, норми часу експлуатації будівельних машин і механізмів, норми витрат будівельних матеріалів на ремонтно-будівельні та будівельні роботи відповідно.
Відповідно до проєктної документації на виконання робіт по предмету «Капітальний ремонт приміщень ДУ ІПКТМ НАМН України по вул. Генерала Чупринки, 45 м. Львів», а саме, локальних кошторисних розрахунків на будівельні роботи № 02-001-001, № 02-001-002, № 02-001-005, № 02-001-007 № 02-001-0012, № 02-001-0014 та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва встановлено, що для виконання повного комплексу будівельних робіт, які відповідають технічним та якісним вимогам у відповідності до ресурсних елементних кошторисним норм КР5-3-1, КР6-3-2, КР6-13-1, КР7-2-7, КР7-24-9, КР15-15-2, КР15-122-5, КР20-12-1, КБ7-44-10, КБ9-62-1, КБ9-72-1, КБ10-20-2, КБ10-20-4, КБ10-28-2, КБ10-28-3, КБ10-96-2 та ін., передбачено використання наступних будівельних машин та механізмів, зокрема:
- кранів на автомобiльному ходу, вантажопiдйомнiстю 10 т в кількості 8,2849 маш/год;
- кранів на автомобiльному ходу при роботi на монтажi технологiчного устаткування, вантажопiдйомнiстю 10 т в кількості 6,6481 маш/год;
- кранів на гусеничному ходу при роботi на монтажi технологiчного устаткування, вантажопiдйомнiсть 25 т в кількості 3,7996 маш/год;
- підіймачів щоглових будiвельних, вантажопiдйомнiстю 0,5 т в кількості 45,029 маш/год;
- перетворювачiв зварювальних з номiнальним зварювальним струмом 315 -500 А в кількості 92,242607 маш/год;
- установок для зварювання ручного дугового [постiйного струму] в кількості 70,9531564 маш/год;
- апаратів для газового зварювання i рiзання в кількості 39,275624 маш/год;
- апаратів для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужністю 1,5 кВт в кількості 7,5536 маш/год та інші.
Однак, моніторингом встановлено, що відповідно до розділів II та ІІІ підсумкової відомості ресурсів № 1, наданої учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції, виконання робіт за ресурсними елементними кошторисними нормами КР5-3-1, КР6-3-2, КР6-13-1, КР7-2-7, КР7-24-9, КР15-15-2, КР15-122-5, КР20-12-1, КБ7-44-10, КБ9-62-1, КБ9-72-1, КБ10-20-2, КБ10-20-4, КБ10-28-2, КБ10-28-3, КБ10-96-2 та ін., учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» буде здійснюватись без застосування вищезазначених будівельних машин та механізмів, що не відповідає вимогам пункту 5.4 розділу V Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації та вимогам щодо об’ємів робіт передбачених Додатком № 2 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та не відповідала вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Згідно пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Слід відмітити, що відповідно до пунктів 1 та 2 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», які затверджені постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668) визначено, що ці загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Відповідно до пункту 17 Постанови № 668 визначено, що невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Також, за умовами пункту 3.1 розділу 3 Проєкту договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) підрядник зобов’язаний виконати роботи, визначені цим договором та додатками до нього відповідно до календарного графіка виконання робіт.
Проте, моніторингом встановлено, що графік виконання робіт, який є невід’ємною частиною договору про закупівлю від 19.01.2024 № 1 (Додаток № 2 до договору) не містить інформації щодо дати початку та закінчення в розрізі видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором, що не відповідає вимогам пункту 17 Постанови № 668, а відтак не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей.
Крім того, відповідно до пункту 83 Постанови № 668 фінансування робіт проводиться за планом, який складається замовником та узгоджується з підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Поряд з цим, пунктом 84 Постанови № 668 встановлено вимогу, що план фінансування складається на поточний рік за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом встановлено, що у календарному графіку фінансування робіт, який є невід’ємною частиною укладеного договору про закупівлю від 19.01.2024 № 1 (Додаток № 3 до договору) відсутня будь яка інформація щодо проведення фінансування робіт, що не відповідає вимогам пунктів 83, 84 Постанови № 668, а відтак не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей.
Період усунення порушень:
09.05.2024 10:44 - 24.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2024 10:44