-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа гречана, крупа манна, крупа пшенична, крупа ячнєва, крупа перлова, вівсяні пластівці, пшоно, крупа кукурудзяна, рис, борошно пшеничне)
Завершена
1 389 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 948.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 948.00 UAH
Номер:
8bd0939184d34e8591ae7eaa856e931e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-07-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.02.2024 00:00
Період моніторингу:
07.02.2024 16:43 - 29.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.02.2024
№ 11-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.02.2024 №11-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2023-12-14-014950-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору законодавству у сфері закупівель установлено, що відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю від 02.01.2024 № 12К є нікчемним правочином.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 02.01.2024 № 12К, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 14.12.2023 № 134, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Проект Інвест ХХІ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 25.12.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.12.2023 № 161, повідомлення про намір укласти договір від 26.12.2023 року, договір про закупівлю від 02.01.2024 № 12К, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 14.02.2024.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року №1749 (далі - ДК 021:2015).
Також, відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015.
Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Додатку 1 до тендерної документації, предметом закупівлі є «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості», код за ДК 021:2015 15610000-7 (гречана крупа, манна крупа, пшенична крупа, ячнєва крупа, перлова крупа, вівсяні пластівці, пшоно, кукурудзяна крупа, рис, борошно пшеничне).
Проте, проведеним аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівель за кодом за ДК 021:2015: 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», на закупівлю 10 - ти найменувань продуктів харчування, перелік і обсяг яких наведено у Додатку 1 до тендерної документації, з порушенням вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, а відтак з порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону та пункту 15 Особливостей.
Так, до коду ДК 021:2015: 15610000-7 із переліку товарів (9 найменуваннь), які є предметом закупівель, відноситься закупівля гречаної крупи, пшеничної крупи, ячнєвої крупи, перлової крупи, вівсяних пластівців, пшона, кукурудзяної крупи, рису та борошна пшеничного .
В свою чергу, закупівля частини предмету закупівлі (крупа манна в кількості 4000 кг) повинна здійнюватись за кодом ДК 021:2015: 156200000-5 (Крохмалі та крохмалепродукти), тобто Замовником до предмету закупівель товарів по коду ДК 021:2015: 15610000-7 включено закупівлю крупи манної, закупівля якої відповідно до норм пункту 3 розділу I Порядку № 708 відноситься до іншого предмету закупівель товарів за кодом ДК 021:2015: 156200000-5.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В той же час, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Таким чином, укладений договір про закупівлю від 02.01.2024 № 12К відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей є нікчемним правочином.
Період усунення порушень:
27.02.2024 17:27 - 13.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2024 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Укладено додаткову угоду про дострокове розірвання (припинення) договору від 02.01.2024 №12К .
Дата публікації звіту:
04.03.2024 13:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionDescription: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
04.03.2024 16:25
Запити/Пояснення
Номер:
61712ce922004c7f82a28e1c4555b06b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.02.2024 17:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа гречана, крупа манна, крупа пшенична, крупа ячнєва, крупа перлова, вівсяні пластівці, пшоно, крупа кукурудзяна, рис, борошно пшеничне)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-14-014950-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1)Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
78f2c67734d04eeb84b4af5f573197fd
Назва:
Відповідь замовника на запит
Дата опублікування:
14.02.2024 09:12
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за номером ID: UA-2023-12-14-014950-a здійснено відповідно до нормативно правових актів, якими встановлено порядок організації харчування у закладах освіти, вимоги до безпечності та якості харчових продуктів тощо. Організація харчування здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 року "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку". Безпосередньо якісні характеристики товару визначаються у нормативно-технічних документах, які діють на території України, (продукція повинна відповідати ДСТУ або ТУ або іншим чинним стандартам з показниками не гірше, ніж ДСТУ) та встановлюють основні вимоги до якісних показників, умов транспортування, зберігання та приймання товару, Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Постачання продуктів харчування має здійснюватися у відповідності до вимог наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я від 17.04.2006 N 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».
2.Очікувана вартість закупівлі ID: UA-2023-12-14-014950-a визначена з урахуванням Наказу №275 від 18.02.2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Очікувана вартість закупівлі розрахована на основі середнього значення цін на продукцію в торгівельній мережі та відкритих джерелах інформації. Також, враховaнo середню кiлькiсть днiв харчування, opiєнтовну кiлькiсть вихованців (дiтей) закладів освiти Київського району м.Одеси.
Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено відповідно до розрахунку до проекту кошторису Комунальної установи "Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси" на 2024 рік.