• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт приміщення під укриття Любинського ЗЗСО І-ІІІ ст. Яворівської міської ради Львівської області» (Код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Торги відмінено

6 045 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 225.00 UAH
Номер: 582d840cbc124eeea46c9d8486211865
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-19-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.12.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 19.12.2023 15:35 - 10.01.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 19.12.2023 № 318 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 19.12.2023 № 318. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-12-13-022395-a, 13.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 13-1 Порядку №861. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Відповідно до протокольного рішення від 26.12.2023 №242 Замовником відмінено процедуру закупівлі UA-2023-12-13-022395-a у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 грудня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Яворівської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-13-007960-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.12.2023 №242 щодо відміни процедури закупівлі. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю. Також, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Одночасно, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. У пункті 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668) визначено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Моніторингом встановлено, що у пункті 3.1. Проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, вказано, що підрядник зобов’язаний виконати роботи, визначені цим договором та додатками до нього відповідно до календарного графіка виконання робіт (Додаток 2 до Договору). При цьому, у доданому до Проєкта договору (Додаток №3 до тендерної документації) Додатку 2 «Календарний графік виконання робіт» наведено найменування предмета договору (Капітальний ремонт приміщення під укриття Любинського ЗЗСО І-ІІІ ст. Яворівської міської ради Львівської області» (Код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) та розділи для вказання строку початку та завершення робіт в цілому за об’єктом (предметом договору). Аналізом інформації у Технічному завданні, що міститься у Додатку №2 до тендерної документації, встановлено, що за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено виконання внутрішніх загально-будівельних робіт (Локальний кошторис 02-01-01, Прорізи, Стіни, Підоги, Стеля тощо), зовнішніх загально-будівельних робіт (Гідроізоляція фундаменту, Вхід №2, Дашок, Повітроходи та шахта тощо), роботи щодо електричних мереж (Локальний кошторис 02-01-03), роботи щодо водопостачання та каналізації (Локальний кошторис 02-01-05), опалення та вентиляції (Локальний кошторис 02-01-06, Локальний кошторис 02-01-07), пожежної сигналізації та оповіщення (Локальний кошторис 02-01-08), дренажні роботи (Локальний кошторис 06-01-01). Проте, у наведеному Календарному графіку виконання робіт, що є додатком (Додаток 2) до Проєкту договору (Додаток №3 до тендерної документації) не зазначено всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, що суперечить нормам пункту 17 Постанови КМУ №668. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Також, як зазначено вище, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Так, у пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема: у 2023 році –15 відсотків. Крім того, у підпункті 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; дизель-генераторні установки. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). Відповідно до пункту 13-1 Порядку №861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до Технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом закупівлі передбачено придбання та монтаж дизель-генератора стаціонарного FDG 60 IS, а також установлення насосів відцентрових з електродвигуном (насосна станція із пластиковим робочим колесом, каналізаційна насосна станція, дренажний насос). Проте, вимога щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо товару, який внесений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, у тендерній документації відсутня, чим недотримано норми пункту 13-1 Порядку №861. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації на час проведення моніторингу процедури закупівлі вказана закупівля перебуває на етапі «Кваліфікація переможця». Згідно з нормами підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. На запит Західного офісу Держаудитслужби про надання обґрунтування стосовно причин не встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо відповідного товару, до якого застосовуються особливості по локалізації, а також щодо того, яким чином Замовником буде здійснюватися дослідження дотримання вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону щодо особливостей локалізації товарів, набуття яких у власність передбачена при здійсненні Замовником закупівлі робіт за процедурою закупівлі за ІD: UA-2023-12-13-022395-a Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено лише, що Замовником не було застосовано вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону щодо особливостей локалізації товарів, тому відповідно до Особливостей №1178 Замовник відмінив відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Так, під час моніторингу Замовником (відповідно до опублікованого протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 26.12.2023 №242) відмінено процедуру закупівлі UA-2023-12-13-022395-a у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Слід зазначити, що при наведенні підстав для відміни процедури закупівлі у протоколі уповноваженої особи Замовника від 26.12.2023 №242 здійснено посилання на підпункт 2 пункту 47 Особливостей №1178 тоді, як підстави для відміни відкритих торгів визначені у пункті 50 чинної для досліджуваної закупівлі редакції Особливостей №1178, у пункті 47 Особливостей №1178 наведено перелік підстав, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 27.12.2023 12:41 - 11.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.12.2023 12:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовникм відповідно до протокольного рішення від 26.12.2023 №242 відмінено процедуру закупівлі UA-2023-12-13-022395-a та враховано помилки які були допущені
Дата публікації звіту: 03.01.2024 10:25

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: замовником тендер відмінено
Дата публікації: 09.10.2024 17:59

Запити/Пояснення