• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт частини даху Коропузького навчально-виховного комплексу "заклад загальної середньої освіти - заклад дошкільної освіти" Великолюблінської селищної ради Львівського району Львівської області.» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

3 525 479.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 627.40 UAH
Номер: cb5c1be4f4b24a5eaf3b8cd8bb1ea689
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-10-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 10.01.2024 16:46 - 01.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.01.2024 № 3 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.01.2024 № 3. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-12-13-020633-a, 13.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог рунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. Крім того встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону при укладанні договору про закупівлю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 та пункту 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації, а також дотримання норм пункту 17 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону – при укладенні договорів про закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 29 січня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-13-007314-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманої тендерної пропозиції; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 21.12.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 27.12.2023 №1-ДК, додаткову угоду №1 від 27.12.2023 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що у пункті 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати інформацію про право підписання договору про закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру. Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня. Крім того, у пункті 6.4 розділу 6 тендерної документації вказано, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей, тоді, як за нормами пункту 17 Особливостей №1178 частина друга статті 41 Закону також не застосовується. Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За умовами пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з розділом 1 Додатку №1 до тендерної документації). Зокрема, у розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації наведено перелік інформації та документів, які повинен надати учасник на підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Так, відповідно до вимог розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано Довідку від 20.12.2023 Вих.№098-23292 (файл Довідка працівники.pdf) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці Сафронова Миколу Володимировича (далі – Сафронов М.В.). Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» міститься наказ від 11.03.2021 №12-К (файл «Наказ_Сафронов.pdf») про прийняття Сафронова М.В. у ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» на посаду інженера з охорони праці за сумісництвом на умовах неповного робочого дня. Крім того, учасником ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано копію посвідчення від 27.04.2022 №02-22ОП та копію витягу з протоколу від 27.04.2022 №02-22ОП засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (файл «ОП_посвідчення_протокол.pdf»), виданих щодо результатів перевірки знань з охорони праці Сафронова М.В. як інженера з охорони праці за місцем роботи ТОВ «Авазон Інкомпані». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Крім того, за нормами статті 18 зазначеного вище Закону працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці. Фінансування охорони праці, відповідно до статті 19 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці», здійснюється роботодавцем. За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Однак, подані учасником ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань із загального курсу з охорони праці Сафроновим М.В. як працівником ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД», чим недотримано вимог розділу 1 Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЗАХІД-РЕМБУД», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 27.12.2023 №1-ДК. Як зазначено вище, у пункті 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Також, за нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Водночас, укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір від 27.12.2023 №1-ДК містить календарний план виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому зазначено види (етапи, комплекси) робіт за договором, а також кошторисну вартість кожного виду (етапу) робіт в розрізі років, проте не містить інформації щодо періодів початку та закінчення кожного етапу (виду) робіт, чим недотримано вимог пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 29.01.2024 17:40 - 13.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2024 17:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог, які викладені у Висновку моніторингу за результатами закупівлі: «Капітальний ремонт частини даху Коропузького навчально-виховного комплексу "заклад загальної середньої освіти - заклад дошкільної освіти" Великолюблінської селищної ради Львівського району Львівської області.» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) за ID UA-2023-12-13-020633-a, повідомляємо, що Великолюбінською селищною радою було вжито наступні заходи для усунення порушень: 1. Вчинено відповідні дії щодо розірвання Договору №1-ДК від 27.12.2023 року з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України. На підтвердження надаємо вам скан-копію листа-звернення та додаткову угоду, який ми направили підряднику ТзОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» щодо дострокового розірвання договору. Повідомляємо, що станом на 05.02.2024 рік замовник ще не отримав відповіді від ТзОВ «ЗАХІД-РЕМБУД» стосовно розірвання договору. Інформація про припинення зобов’язань за вищезазначеним Договором буде оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства. 2. Уповноваженій особі проведено роз’яснювальну роботу з метою недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 та пункту 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації, а також дотримання норм пункту 17 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону – при укладенні договорів про закупівлі та буде скеровано щодо проходження економічних навчань з метою підвищення кваліфікації та професійних навичок.
Дата публікації звіту: 05.02.2024 16:16

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Замовник та Підрядник дійшли згоди розірвати Договір № 1-ДК від 27.12.2023 року
Дата публікації: 16.05.2024 16:16

Запити/Пояснення