-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги з прання білизни, за кодом ДК 021:2015 - 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення»
Завершена
3 456 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 280.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 280.00 UAH
Номер:
434edb3404fd49778a2a7c3110c4be80
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000080
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
29.01.2024 18:40 - 20.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2024 Одеса № 27
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 29.01.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 29.01.2024 № 27
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
4 UA-2023-12-13-016847-a 13.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Острозький психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи від 13.12.2023 № 79, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «У ЧИСТОТІ» (далі – ТОВ «У ЧИСТОТІ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «У ЧИСТОТІ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «У ЧИСТОТІ» невідповідностей, протокольне рішення уповноваженої особи від 27.12.2023 № 87, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.12.2023, договір від 02.01.2024 № 02/01, пояснення Замовника, надані 09.02.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У підпункті 1.1 пункту 3 Додатка 1 до ТД Замовником визначено, що учасники на підтвердження наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі тендерної пропозиції надають довідку про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) із зазначенням контактного телефону замовника (замовників), ПІБ, адреси, номеру договору та дати укладання, суми виконаних зобов’язань.
Крім того, в абзаці 2 підпункту 1.2 пункту 3 Додатка 1 до ТД Замовником визначено, що інформація про наявність відповідних договорів, зазначених у довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі уповноваженого органу https//prozorro.gov.ua. Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених у довідці.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «У ЧИСТОТІ» на виконання вищезазначених вимог Замовника у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 15.12.2023 № 31/02, в якій зазначено, що сума виконаних зобов’язань за договором від 15.05.2023 № 130 складає 176 000,00 грн. Крім того, у зазначеній довідці є посилання на відповідну закупівлю за номером ID: UA-2023-04-24-002488-a.
Проте відповідно до звіту про виконання зазначеного договору про закупівлю (UA-2023-04-24-002488-a), оприлюдненого в електронній системі закупівель, сума оплати за договором від 15.05.2023 № 130 складає 103 376,00 гривень.
Отже, сума виконаних зобов’язань за договором від 15.05.2023 № 130, яка зазначена учасником ТОВ «У ЧИСТОТІ» у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 15.12.2023 № 31/02, не відповідає сумі виконаних зобов’язань, відображеної у звіті про виконання зазначеного договору, що не відповідає вимогам підпункту 1.1 пункту 3 Додатка 1 до ТД в частині суми виконаних зобов’язань.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 07.02.2024 щодо зазначеного питання Замовник 09.02.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що договір від 15.05.2023 № 130 є виконаним з урахуванням наданого обсягу послуг і відповідно оплаченого обсягу послуг та Замовником передано виконавцю відповідну кількість білизни, щодо якої надано послуги. Сторони не мають невиконаних зобов’язань згідно із договором, про що свідчить і оприлюднений Замовником в електронній системі закупівель звіт про виконання договору.
Надане пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «У ЧИСТОТІ» вимогам ТД, оскільки у підпункті 1.1 пункту 3 Додатка 1 до ТД Замовником визначено вимогу щодо зазначення у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) суми виконаних зобов’язань за аналогічним договором.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «У ЧИСТОТІ» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.12.2023). Проте вищезазначеної невідповідності в документах, що подані учасником ТОВ «У ЧИСТОТІ» у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «У ЧИСТОТІ» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо невідповідності суми виконаних зобов’язань за договором від 15.05.2023 № 130, яка зазначена ТОВ «У ЧИСТОТІ» у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 15.12.2023 № 31/02, сумі виконаних зобов’язань, відображеної у звіті про виконання зазначеного договору.
Період усунення порушень:
16.02.2024 14:37 - 02.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2024 14:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На нараді, проведеній директором комунального закладу, вирішено притягнути до відповідальності уповноважену особу у вигляді депреміювання Фурманець З.П. за результатами роботи в лютому цього року. За необхідності додатково буде повідомлено держаудит службу.
Дата публікації звіту:
22.02.2024 14:47
Запити/Пояснення
Номер:
6626fed96eff4d699b8802afe010d405
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.02.2024 11:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «У ЧИСТОТІ» умовам підпункту 1.1 пункту 3 Додатка 1 до тендерної документації в частині виконаних зобов’язань за договором від 15.05.2023 № 130 у сумі 176 000,00 грн, що зазначено у наданій цим учасником у складі тендерної пропозиції довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 15.12.2023 № 31/02, тоді як відповідно до звіту про виконання зазначеного договору про закупівлю (UA-2023-04-24-002488-a) сума оплати за договором від 15.05.2023 № 130 складає 103 376,00 гривень?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
4999af12513749e38eff970cb5058539
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.02.2024 15:55
Опис:
Комунальний заклад "Острозький психоневрологічний інтернат" Рівненської обласної ради (далі — Замовник) в порядку частини п’ятої статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон) надає пояснення на порушені запитання у запиті Південного офісу Держаудитслужби у процедурі відкритих торгів за предметом ДК 021:2015 - 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення» (Послуги з прання білизни)
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначеня його очікуваної вартості.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зумовлені потребами Замовника шляхом аналізу обсягу білизни, щодо якої закупляються послуги, з врахуванням кількості підопічних, а також вимог чинного законодавства України, зокрема, ГСТУ 201-04-96 Вироби білизняні, оброблені в пральні. Загальні технічні умови; ДСТУ ГОСТ 12.2.084:2007 Машини та обладнання для пралень та підприємств хімчистки. Загальні вимоги щодо безпеки; ДСТУ 2320-93 Роботи з хімічними речовинами на підприємствах хімічної чистки одягу та прання білизни. Вимоги безпеки; ДСП 201-97 Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними і біологічними речовинами); ДНАОП 9.0.30-1.06-97 Правила охорони праці при експлуатації пралень і лазень; Санітарні правила пристрою, устаткування і змісту пралень № 979-72; Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом МОЗ України від 30.04.2014 № 29.
Очікувану вартість закупівлі послуг визначено із застосуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі - Методика), із використанням методу визначення очікуваної вартості на підставі закупівельних цін власних попередніх закупівель послуг з урахуванням мінімальних державних гарантій, індексу інфляції, а також шляхом звернення до надавачів послуг в регіоні.
Закупівля здійснена на підставі планової потреби 2024 року.
Розрахунок потреби враховує забезпечення суворого режиму економії, забезпечення в планових обсягах кошторису можливості здійснення відповідних видатків.
Пунктом 4-1 Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів постановлено забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Постанова № 710 для органів місцевого самоврядування має виключно рекомендаційний, а не імперативний характер. Зокрема, за даними річного плану закупівель на 2024 рік джерелом фінансування закупівлі, яка є предметом моніторингу, є кошти місцевого бюджету.
Замовник не має власного вебсайту. Водночас надсилались звернення до головного розпорядника коштів для оприлюднення інформації.
2. Обгрунтування відповідності пропозиції ТОВ «У ЧИСТОТІ» підпункту 1.1 пункту 3 Додатка 1 до тендерної документації.
Тендерна пропозиція ТОВ «У ЧИСТОТІ» відповідає умовам підпункту 1.1 пункту 3 Додатка 1 до тендерної документації в частині виконаних зобов’язань, враховуючи наступне.
Договір від 15.05.2023 № 130 є виконаним з урахуванням наданого обсягу послуг і відповідно оплаченого обсягу послуг. Тобто Замовником передано Виконавцю відповідну кількість білизни, що якої надано послуги. Сторони не маюь невиконаних зобов’язань згідно договору, про що свідчить і оприлюднений Замовником в електронній системі закупівель звіт про виконання договору.
Твердження про те, що договір є невиконаним з огляду на меншу суму оплати, зазначену в звіті, відносно ціни договору, не спростовується ані Цивільним, ані Господарським кодексами України, не передбачено обов`язку сторін договору зменшувати ціну договору під факт виконання. Крім того, в договорі від 15.05.2023 № 130 визначено, що сторони мають право зменшувати обсяги, але не мають такого обов’язку.
Аналогічної позиції дотримується Донецький окружний адміністративний суд у справі № 200/14487/21, рішення від 30.12.2021, переглянуте в апеляційному порядку (постанова Першого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2022, справа №200/14487/21).
Номер:
768f91bf858e48019d9a05d1124e5726
Назва:
Про виконання вимог висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-13-016847-a
Дата опублікування:
22.02.2024 14:37
Опис:
На нараді, проведеній директором комунального закладу, вирішено притягнути до відповідальності уповноважену особу у вигляді депреміювання Фурманець З.П. за результатами роботи в лютому цього року. За необхідності додатково буде повідомлено держаудит службу.