• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Нафтопродукти

Завершена

793 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 518.00 UAH
Номер: 62db4da0a00a4f49b76540c656a2ffb9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-13-000119
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 13.05.2024 17:04 - 04.06.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.05.2024 №22-З Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 13.05.2024 №22-З Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-12-13-011702-a 13.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до Договорів №№ 8 (Лот № 1) та 6 (Лот № 2) додатковими угодами від 20.05.2024 № 2 установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов Договорів №№ 8, 6, 7 та 9 умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до Договорів № 8 (Лот № 1), 6 (Лот № 2) та 9 (Лот № 4) додатковими угодами від 11.04.2024 № 1 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом: приведення умов Договору № 6 (Лот № 2) в частині збільшення обсягу закупівлі товару «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» та умов Договору № 8 (Лот № 1) в частині збільшення обсягу закупівлі товару «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО» у відповідності до норм Особливостей; повернення зайво сплачених коштів за поставлений товар «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» за цінами Договору № 6 (Лот № 2) та за поставлений товар «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО» за цінами Договору № 8 (Лот № 1) з урахуванням змін, внесених додатковими угодами № 2. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів про закупівлю умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до договорів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Господар 1» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.12.2023 (протокол № 58), реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій від 21.12.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛУХІВНАФТОПРОДУКТ» (далі – ТОВ «ГЛУХІВНАФТОПРОДУКТ») по Лотах № 1-4, протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 25.12.2024 №№ 61 (Лот № 1 та № 3), №№ 60 (Лот № 2 та № 4), повідомлення про намір укласти договір від 25.12.2023 по Лотам №№ 1, 2, 3, 4, договори про закупівлю від 02.01.2024 № 8 на суму 501 050,00 грн з ПДВ (Лот № 1) (далі – Договір № 8), від 02.01.2024 № 6 на суму 48 500,00 грн з ПДВ (Лот № 2) (далі – Договір № 6), від 02.01.2024 № 7 на суму 86 220,00 грн з ПДВ (Лот № 3), від 02.01.2024 № 9 на суму 48 500,00 грн з ПДВ (Лот № 4) (далі – Договір № 9), додаткові угоди від 11.04.2024 № 1 до Договорів №№ 8, 6 та 9 (Лот № 1, 2 та 4); додаткові угоди від 20.05.2024 № 2 до Договорів №№ 8 та 6 (Лот № 1 та 2), пояснення та документи надані Замовником 17.05.2024, 24.05.2024 та 29.05.2024 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) через електронну систему закупівель. Моніторингом процедури закупівлі установлено, що за результатами процедури закупівлі, Замовник 02.01.2024 уклав з переможцем торгів ТОВ «ГЛУХІВНАФТОПРОДУКТ» зокрема, Договір № 8 (Лот № 1) на постачання товару «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО» у кількості 11 000 л за ціною 45,55 грн/л з ПДВ загальною вартістю 501 050,00 грн з ПДВ. Згідно із підпунктом 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема, випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. При цьому, Замовник 20.05.2024 уклав додаткову угоду № 2 до Договору № 8 (Лот № 1) відповідно до якої вніс зміни та збільшив ціну за одиницю товару «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО» до 48,50 грн з ПДВ (або на + 3,79 % за одиницю товару), та відповідно зменшив на 260,875 л кількість постачання товару (з 10 798,115 л до 10 537,24 л з урахуванням поставлених 3015 л по ціні 45,55 грн з ПДВ та 645 л по ціні 46,73 грн з ПДВ), без зміни загальної вартості Договору № 8 (Лот № 1) – 501 050,00 грн з ПДВ. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 27.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо надання документального підтвердження коливання ціни на «Паливо дизельне ДП-3-Євро 5-ВО» у розмірі 3,79 % за період з 11.04.2024 по 20.05.2024 року. На зазначений запит Замовник 29.05.2024 на підтвердження коливання ціни надав статистичну інформацію Головного управління статистики у Сумській області від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24 (далі – лист від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24). Відповідно до листа від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24 середні споживчі ціни на Дизельне пальне по Сумській області у квітні становили 54,37 грн/л, а індекс споживчих цін у квітні по відношенню до березня становить + 3,8%. Однак, лист від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24 не підтверджує коливання цін на товар «Дизельне пальне» на ринку, оскільки не містить інформації про коливання ціни товару на ринку, що відбулося з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, а саме: не містить інформації про коливання ціни товару «Дизельне пальне» на ринку в період з 11.04.2024 (дата останнього внесення змін до договору) по 20.05.2024 (дата укладення додаткової угоди № 2 до Договору № 8 (Лот № 1)). Отже, Замовник без наявності документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, додатковою угодою від 20.05.2024 № 2 безпідставно вніс зміни до істотних умов Договору № 8 (Лот № 1), підвищивши ціну за одиницю товару «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО» з 46,73 грн з ПДВ до 48,50 грн з ПДВ, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей. Зважаючи на зазначене, Замовник неправомірно додатковою угодою № 2 до Договору № 8 (Лот № 1) зменшив на 260,875 л (у вартісному еквіваленті 12 190,69 грн за ціною 46,73 грн/л) обсяг товару «Паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО», необхідного до постачання відповідно до Договору № 8 (Лот № 1). Крім того, 20.05.2024 Замовник уклав додаткову угоду № 2 до Договору № 6 (Лот № 2), укладеного з переможцем торгів ТОВ «ГЛУХІВНАФТОПРОДУКТ» на постачання товару «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» у кількості 1000 л за ціною 48,50 грн/л з ПДВ загальною вартістю 48 500,00 грн з ПДВ, відповідно до якої вніс зміни та збільшив ціну за одиницю товару «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» до 51,79 грн з ПДВ (або на + 4,5 % за одиницю товару), та відповідно зменшив на 40,45 л кількість постачання товару (з 979,47 л до 939,02 л (з урахуванням поставлених 40 л по ціні 48,50 грн з ПДВ), без зміни загальної вартості Договору № 6 (Лот № 2) – 48 500,00 грн з ПДВ. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 27.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо надання документального підтвердження коливання ціни на «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» у розмірі 4,5% за період з 11.04.2024 по 20.05.2024 року. На зазначений запит Замовник 29.05.2024 на підтвердження коливання ціни надав лист від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24, відповідно до якого середні споживчі ціни на Бензин А-92 («Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо») по Сумській області у квітні становили 51,23 грн/л, а індекс споживчих цін у квітні по відношенню до березня становить + 4,5%. Однак, лист від 13.05.2024 № 02.2-32/598-24 не підтверджує коливання цін на товар Бензин А-92 («Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо») на ринку, оскільки не містить інформації про коливання ціни товару на ринку, що відбулося з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, а саме: не містить інформації про коливання ціни товару Бензин А-92 («Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо») на ринку в період з 11.04.2024 (дата останнього внесення змін до договору) по 20.05.2024 (дата укладення додаткової угоди № 2 до Договору № 6 (Лот № 2). Отже, Замовник без наявності документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, додатковою угодою від 20.05.2024 № 2 безпідставно вніс зміни до істотних умов Договору № 6 (Лот № 2), підвищивши ціну за одиницю товару «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо» з 49,56 грн з ПДВ до 51,79 грн з ПДВ, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей. Зважаючи на зазначене, Замовник неправомірно додатковою угодою № 2 до Договору № 6 (Лот № 2) зменшив на 40,45 л (у вартісному еквіваленті 2 004,70 грн за ціною 49,56 грн/л) обсяг товару «Паливо моторне альтернативне А-92-Е-40 Турбо», необхідного до постачання відповідно до умов Договору № 6 (Лот № 2).
Період усунення порушень: 03.06.2024 17:11 - 18.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.06.2024 17:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку моніторингу Північно-Східним офісом Держаудитслужби Замовником здійснено заходи по усуненню порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Укладено Додаткову угоду №3 від 06.06.2024 року до Договору № 6 від 02.01.2024 року та Додаткову угоду №3 від 06.06.2024 року до Договору № 8 від 02.01.2024 року (далі – Договори) про визнання не дійсними Додаткових угод №№2 від 20.05.2024 року до зазначених Договорів. Постачання товару за Договором № 8 від 02.01.2024 року здійснювалось за цінами без урахуванням змін, внесених Додатковою угодою №2 від 20.05.2024 року. Постачання товару за Договором № 6 від 02.01.2024 року не здійснювалось за цінами з урахуванням змін, внесених Додатковою угодою №2 від 20.05.2024 року. Замовником не проводилась оплата за поставлений товар за цінами з урахуванням змін, внесених Додатковими угодами №№2 від 20.05.2024 року до Договорів. Тому в поверненні зайво сплачених коштів немає потреби. На підтвердження додаються: додаткова угода №3 від 06.06.2024 року до Договору № 6 від 02.01.2024 року; додаткова угоду №3 від 06.06.2024 року до Договору № 8 від 02.01.2024 року; видаткова накладна.
Дата публікації звіту: 07.06.2024 13:10

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
Опис: .
Дата публікації: 07.06.2024 15:24

Запити/Пояснення