-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах)
Завершена
3 030 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 301.00 UAH
мін. крок: 1% або 30 301.00 UAH
Номер:
8b428cb4896445d8943512fdc3612540
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-18-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.01.2024 00:00
Період моніторингу:
18.01.2024 18:29 - 09.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.01.2024 №4-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України № 003100-18/303-2024 від 09.01.2024, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 18.01.2024.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
18.01.2024 №4-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-12-12-022403-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатом розгляду питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06.02.2024.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції станом на 17.11.2023 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена протоколом Уповноваженої особи від 12.12.2023 №439; пропозицію учасника ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС»; протокольне рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та намір укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС» від 22.12.2023 №464; повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2023; договір про закупівлю від 01.01.2024 №5, пояснення Замовника, надані 23.01.2024 та 05.02.2024, через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатом проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції установлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу ІІІ Додатку № 4 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога, що повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджуються документами сканованими з оригіналів: для учасників-юридичних осіб - у разі підписання керівником організації-учасника - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС» у складі своєї пропозиції надав скановані з копій, а не оригіналів Протокол загальних зборів засновників та Наказ про призначення директора (файл «Додатки до довідки про повноваження директора.pdf»), чим не дотримано вимоги пункту 2 Розділу ІІІ Додатку № 4 до тендерної документації.
Разом з цим, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС» не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо надання Учасником документів, сканованих з копій, а не оригіналів, в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пояснення Замовника 05.02.2024, наданого на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель, Замовник повідомив, що уповноваженою особою не було враховано яким чином оформлені надані учасником документи щодо підпису тендерної пропозиції та прийнято рішення про намір укласти з ним договір та надалі розгляд тендерних пропозицій проводиться більш деталізовано.
Період усунення порушень:
06.02.2024 18:21 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2024 18:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https;// prozorro.gov.ua) 06 лютого 2024 року було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2023-12-12-022403-а (надалі – Висновок), відповідно до якого виявлено наступні порушення:
«За результатом проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції установлено наступне. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу ІІІ Додатку № 4 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога, що повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджуються документами сканованими з оригіналів: для учасників-юридичних осіб - у разі підписання керівником організації-учасника - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС» у складі своєї пропозиції надав скановані з копій, а не оригіналів Протокол загальних зборів засновників та Наказ про призначення директора (файл «Додатки до довідки про повноваження директора.pdf»), чим не дотримано вимоги пункту 2 Розділу ІІІ Додатку № 4 до тендерної документації.»
Зобов’язано Замовника усунути порушення законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів»
Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради (далі - Замовник) відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає інформацію, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-12-022403-а, а саме:
З метою недопущення та попередження у подальшому порушень вимог Закону з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» при проведенні відкритих торгів, з уповноваженою особою, Лошак В.Ф., було проведено бесіду профілактичного характеру, дану особу буде направлено для проходження навчання з метою удосконалення її професійних навичок та підвищення її професійного рівня.
Дата публікації звіту:
09.02.2024 13:04
Запити/Пояснення
Номер:
397550de696c4493837e05121f0d0b2f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.01.2024 16:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу послуг зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером UA-2023-12-12-022403-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
09fbfae842e543f18d1bcb107237d5ab
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.01.2024 16:53
Опис:
Начальнику
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
Дмитру КРУКОВСЬКОМУ
Відповідь на запит (подання запиту – 19.01.2024 року) по процедурі закупівлі (оголошення № UA-2023-12-12-022403-a) по предмету закупівлі: Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах)
Закупівлю: Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах) проведено Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради (надалі – Замовник) відповідно до пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та Закону України від 25.12.2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 №710 (зі змінами) (надалі – Постанова № 710) та з метою ефективного використання бюджетних коштів, передбачено обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечення:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Даною постановою передбачені й заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Проте, відповідно до пункту 11 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету.
Пункт 8 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, містить визначення «бюджетне призначення». Так, це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Відповідно до пункту 38 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Пункт 40 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України вказує, що паспорт бюджетної програми - документ, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), та цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів.
Замовник не має затвердженого плану використання бюджетних коштів, не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Відповідно до Статуту, виписки з ЄДРПОУ наше підприємство є комунальним некомерційним підприємством і не є розпорядником бюджетних коштів, що підтверджується реєстраційною карткою підприємства, тому не підпадає під дію Постанови № 710.
Додатково зазначаємо, що при визначенні предмета закупівлі, та визначенні його очікуваної вартості підприємство керується Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275 (що має рекомендаційний характер) та наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 №708 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783). Розрахунок очікуваної вартості закупівлі здійснювався на підставі інформації, що міститься у відкритих інформаційних джерелах мереж Інтернет, а також аналізу та моніторингу ринкових цін та цін відповідних закупівель в електронній системі «Prozorro». Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб підприємства, оптимального співвідношення ціни та якості, загальноприйнятих норм і стандартів (ДСТУ, ТУ тощо), вимог Державних санітарних норм та правил «Дезінфекції, передстерилізаційне очищення та стерилізація медичних виробів у закладах охорони здоров’я» затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 11.08.2014 р. № 552 та інших вимог чинного законодавства.
Додатки:
1. Виписка з ЄДРПОУ
2. Реєстраційна картка
Уповноважена особа Валентина ЛОШАК
Номер:
2296eedcada94623b05bc53a0d9a5e17
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2024 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу послуг зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером UA-2023-12-12-022403-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
1. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу 3 Додатку 4 тендерної документації Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджуються документами сканованими з оригіналів: для учасників-юридичних осіб - у разі підписання керівником організації-учасника - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів.
Чому не відхилена тендерна пропозиція Учасника ТОВ «СІВЕР КЛІН СЕРВІС», яким надано документи, скановані з копій Протоколу загальних зборів засновників та Наказу про призначення директора, файл «Додатки до довідки про повноваження директора.pdf».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2121e749f8804c8b9ea3b996ee3abc8f
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень.
Дата опублікування:
05.02.2024 18:28
Опис:
Начальнику
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
Дмитру КРУКОВСЬКОМУ
Відповідь на запит (подання запиту – 31.01.2024 року) по процедурі закупівлі (оголошення № UA-2023-12-12-022403-a) по предмету закупівлі: Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах)
Керуючись частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
У зв’язку із чим, пояснюємо наступне:
Закупівлю: Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах) проведено Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради (надалі – Замовник) відповідно до пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та Закону України від 25.12.2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
12 грудня 2023 року Замовником в електронній системі закупівель було оголошено процедуру відкриті торги з урахуванням Особливостей по предмету закупівлі: Послуги зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю (код за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображено в інших розділах). На участь у відкритих торгах була подана пропозиція одного учасника: Товариства з обмеженою відповідальністю «Сівер клін сервіс» (код ЄДРПОУ 43315534).
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до пунктів 41 і 36 Особливостей з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 36 Особливостей якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 Особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. 20.12.2023 електронною системою найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Сівер клін сервіс».
У зв’язку з великим об’ємом проведення закупівель на кінець поточного року та потребою на наступний (2024 рік), необхідністю надання послуг зі стерилізації медичного інструментарію та м’якого інвентарю з першого числа 2024 року, уповноваженою особою не було враховано яким чином оформлені надані учасником документи щодо підпису тендерної пропозиції та прийнято рішення про намір укласти з ним договір.
Надалі розгляд тендерних пропозицій проводиться більш деталізовано.
Уповноважена особа Валентина ЛОШАК