-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерна пропозиція, а також вся кореспонденція, пов’язана з тендерною пропозицією, складається українською мовою. Детальна інформція зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації Вид забезпечення - оригінал електронної банківської гарантії, умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені у п.2 Розділу 3 тендерної документації. Обсяг виконання робіт: детальний перелік та обсяг робіт зазначено у технічній специфікації (Додаток 7) тендерної документації.
Завершена
158 710 825.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 800 000.00 UAH
Номер:
ac4ab16a7f7146dbacd57e3967c7d6e8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-11-000094
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.01.2024 00:00
Період моніторингу:
11.01.2024 17:34 - 02.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.01.2024
№ 2-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.01.2024 № 2-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
14. UA-2023-12-12-020417-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідала нормам абзацу 1 пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» установлено порушення норм підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення норм частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 28.12.2023 № 121/12/23, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.12.2023 № 1, тендерна пропозиція переможця ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.12.2023 № 2, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2023, договір про закупівлю від 28.12.2023 № 121/12/23, додаткова угода від 15.01.2024 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 15.12.2024, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 25.01.2024 та 29.01.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до підпункту 1, 2 та 4 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн замовник здійснює закупівлю робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, зокрема трансформаторів; трансформаторів з рідинним діелектриком; трансформаторів напруги; вимірювальних трансформаторів; трансформаторів живлення; відцентрових насосів, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2023 році 15 відсотків.
Разом з тим, відповідно до пункту 7 розділу «Монтаж силового електрообладнання (мережі живлення)», пункту 8 розділу «Придбання силового електрообладнання (ЕМ3)», пункту 49 розділу «Мережі електроосвітлення», пункту 19 розділу «Придбання обладнання (ЕО)» Додатка № 7 тендерної документації «Технічна специфікація» передбачено, зокрема, що предметом закупівлі є монтаж 6 - ти вимірювальних трансформаторів струму ТШ-0.66 600/5А; монтаж 3 ящиків зі знижувальними трансформаторами та установлення одного насосу відцентрового з електродвигуном.
В той же час, відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі - Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, за результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в тендерній документації не визначено вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника трансформаторів та відцентрових насосів (виконання робіт з монтажу яких передбачає набуття замовником у власність таких товарів), продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим не дотримано вимоги абзацу 1 пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено імперативну умову, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, розроблені у порядку та за формами, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, які встановлені у Додатку № 7 тендерної документації, а саме: договірну ціну з пояснювальною запискою, локальні кошториси, відомості ресурсів до кожного локального кошторису або підсумкову відомість ресурсів, розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» надано, зокрема, Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 та підсумкову відомість ресурсів (файл «27. Кошторис»).
Разом з тим, в пунктах 265, 278, 286 та 299 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-02 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів учасником ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» зазначено, що виконання робіт з «Монтажу прогонів із кроком ферм до 12 м при висоті будівлі до 25 м» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-25-1), в кількості 9,7539 т буде здійснюватись без застосування крана на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т. та без застосування крана козлового вантажопідйомністю 32 т., тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-25-1, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - наказ № 374), зокрема, передбачає виконання робіт із застосуванням крана на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т та застосуванням крана козлового вантажопідйомністю 32 т, в кількості 18,53 маш-год та 1,27 маш-год відповідно, чим не дотримано вимоги пунктів 265 278, 286 та 299 розділу «Конструкції залізобетонні» Додатку № 7 тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 269, 281 та 290 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-02 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів учасником ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» зазначено, що виконання робіт «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1), в кількості 114,70 м2, буде здійснюватись без застосування крана на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т. та без застосування крана козлового вантажопідйомністю 32 т., тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання робіт із застосуванням крана на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т. та застосуванням крана козлового вантажопідйомністю 32 т. в кількості 4,89 маш-год та 0,057 маш-год відповідно, чим не дотримано вимоги пункту 269, 281 та 290 розділу «Конструкції залізобетонні» Додатку № 7 тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Окрім цього, відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 15.01.2024 та 25.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Водночас Замовник на вказані запити не надав документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
06.02.2024 17:10 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2024 17:10
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не згоден з висновком про результати моніторингу по вказаній закупівлі, та з твердженнями, викладеному у ньому. Вказаний висновок, у встановлений Законом строк, буде оскаржено до суду.
Дата публікації:
13.02.2024 09:34
Дата відкриття провадження:
27.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
Провадження у справі № 160/4637/24 відкрито відповідно до ухвали суду від 27.02.2024 (яка надійшла на електронну адресу Департаменту 28.01.2024).
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
7f8cce348c8c4b61a067717307756ae2
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
15.01.2024 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-12-020417-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
ee15c9900b61457db78590f570788dfe
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.01.2024 16:29
Опис:
Відповідно до отриманих питань за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» повідомляємо наступне:
1. Видатки бюджетних коштів здійснюються за відповідним кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) згідно з розпорядженням обласної військової адміністрації.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, Замовник під час формування тендерної документації готує детальний перелік та обсяг робіт, зазначений у технічній специфікації (Додаток 7). Відповідний перелік робіт, технічні та якісні характеристики відповідають рішенням проектно-кошторисної документації, за результатами розгляду якої отримано позитивний експертний звіт.
Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва визначена з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації на підставі вартісних даних зведеного кошторисного розрахунку за весь комплекс будівельно-монтажних робіт з ПДВ.
Разом з тим повідомляємо, відповідно до статті 29 Закону України “Про архітектурну діяльність” та статті 6 Закону України “Про авторське право і суміжні права” об’єктами авторського права в галузі архітектури є твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури.
Статтею 12 Закону України “Про авторське право і суміжні права” визначено, що до майнових прав автора (чи іншої особи, яка має авторське право) належать виключне право на використання твору та виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами.
Запитувана проектно-кошторисна документація була розроблена ТОВ “АРТАКОН-Д” відповідно до умов договору №107-ПР/22 від 13.07.2022.
Відповідно до п.12.1 вищезазначеного договору виконавець є власником усіх виключних майнових прав на виконання робіт, що існують та/або виникнуть у майбутньому під час виконання сторонами даного договору.
Департамент у відповідності до вимог чинного законодавства звернувся листом до власника проектно-кошторисної документації щодо надання згоди на розповсюдження інформації, яка підпадає під ознаки конференційної.
У свою чергу ТОВ “ АРТАКОН-Д” не надало згоди на надання третім особам копії проекту та кошторисної документації по запитуваному Вами об’єкту.
Водночас, діючи на засадах законності та верховенства права, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на Управління північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, зазначаємо.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (частина 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-ХІІ).
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель (частина 3 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Основним документом, який регламентує цей захід державного фінансового контролю є Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 (далі - Порядок).
Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 4 розділу «Організація і проведення перевірок закупівель» Порядку перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав: виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі.
Отже, запитувані документи, а саме проектно-кошторисна документація, повинні надаватися Замовником під час проведення перевірки закупівель відповідно до положень Порядку, а не в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII.
Відповідний правовий висновок сформований Чернігівським окружним адміністративним судом у справі № 620/16013/23 від 18.12.2023.
З урахуванням вищевикладеного, доводиться констатувати про відсутність достатніх правових підстав для оприлюднення в загальному доступі проектно-кошторисної документації,
Крім того, експертний звіт не містить інформації щодо розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
2. Відповідно по пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) надаємо посилання на сайт, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. https://adm.dp.gov.ua/gromadyanam/pamyatki-ta-poradi/nabori-danih-yaki-pidlyagayut-oprilyudnennyu-u-formi-vidkritih-danih/povidomlennya-pro-publichni-zakupivli-vidkriti-dani/kapbud-zakupivli/2023-rik
3. При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» уповноваженою особою було встановлено факт допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок, про що складено відповідний протокол (скан копія додається).
Номер:
6096e3972f24425196fba6f752651345
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
25.01.2024 13:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2024 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-12-020417-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Так, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 15.01.2024, зокрема, щодо наданя інформації та відповідних документів (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) 18.01.2024 в електронній системі закупівель оприлюдненно відповідь про не можливість надання запитуваних документів внаслідок не надання ТОВ «АРТАКОН-Д» згоди на надання третім особам копії проекту та кошторисної документації.
Разом з тим, із вищевказаним рішенням Замовника не можливого погодитись виходячи з наступного.
Права та обов’язки органу державного фінансового контролю регламентуються, насамперед, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон № 2939-XII).
Так, відповідно до статті 2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до абзацу 2 статті 2 Закону № 2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю, зокрема, через проведення моніторингу закупівлі.
В свою чергу, порядок здійснення моніторингу публічних закупівель регламентується статтею 8 Закону.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини 2 статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Отже, перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристик.
Згідно із частиною 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 15.01.2024 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Однак, Замовник, в порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, в поясненні від 18.01.2024 року не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи, на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, що фактично у неможливлює дослідженння вказаного питання, яке становить значний суспільний інтерес.
Слід відмітити, що як уже зазначалося вище, одними з головних завданням органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, за дотриманням бюджетного законодавства, а також дотриманням законодавства про закупівлі.
Разом з тим, проєктно-кошторисну документація містить інформацію про будівельні роботи, орієнтовну ціну робіт за якою будуть використані бюджетні кошти, прозоре використання яких становить значний суспільний інтерес.
В той же час, ст. 12 Закону України «Про авторське право і суміжні права» не містить жодних обмежень щодо поширення інформації, яка є об’єктом авторського права, при цьому посилання Замовника на те, що проектно-кошторисна документація містить конфіденційну інформацію, яку неможливо поширювати без згоди особи, яка обмежила доступ до інформації, не може бути підставою не надання вказаних документів оскільки:
- по - перше у наданій відповіді Замовника не вказану, яку саме інформацію розробником проєктно-кошторисній документації віднесено до конфіденційної;
- по - друге в проєктно-кошторисній документації апріорі міститься інформація, яка не може бути віднесена до конфіденційної, зокрема, інформація щодо обсягів та переліку робіт по об’єкту будівництва, вимог до їх якості, технічні, якісні та функціональні характеристики об’єкту будівництва, тощо;
- по - третє відповідно до абзацу 3 ч. 2 ст. 28 Закону, зокрема, визначено, що під час проведення заходів державного фінансового контролю, тобто в тому числі і в ході здійснення моніторингу закупівель, органи державного фінансового контролю, мають право доступу в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена конфіденційною.
Враховуючи вищевикладене, та керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону та пунктом 23 Особливостей, ПОВТОРНО прошу надати відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
c7eb7fb72bcd4430bf1d0c2569cef5fd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.01.2024 15:58
Опис:
Відповідно до отриманих питань за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» повідомляємо наступне:
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 15.01.2024 Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – департамент) була надана інформація щодо розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Технічне завдання з детальним переліком та обсягом будівельно-монтажних робіт, матеріалів та обладнання, що сформовано на підставі дефектних актів, зазначено у додатку 7 тендерної документації (Технічна специфікація).
Щодо оприлюднення проектно-кошторисної документації ПОВТОРНО повідомляємо:
Відповідно до статті 29 Закону України “Про архітектурну діяльність” та статті 6 Закону України “Про авторське право і суміжні права” об’єктами авторського права в галузі архітектури є твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури.
Згідно п.2 ст. 53 Закону України “Про авторське право і суміжні права” порушенням особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є, зокрема:
використання об'єкта авторського права або об'єкта суміжних прав, якщо такі дії не підпадають під передбачені цим Законом випадки вільного використання об'єктів авторського права або об'єктів суміжних прав, без дозволу суб'єкта таких прав, у тому числі:
піратство у сфері авторського права і суміжних прав - відтворення, ввезення на митну територію України, вивезення з митної території України і розповсюдження піратських примірників творів (у тому числі комп'ютерних програм і баз даних), фонограм, відеограм, незаконне використання програм організації мовлення, камкординг, а також Інтернет-піратство, тобто незаконне використання об'єктів авторського права та/або об'єктів суміжних прав із застосуванням мережі Інтернет.
Враховуючи, що інформація, яка розміщується на електронному майданчику публічних закупівель Prozorro, знаходиться у вільному доступі для будь-якого користувача мережі інтернет та може бути скопійована, публікація проектно-кошторисної документації буде порушенням прав автора проекту.
Водночас, державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (частина 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-ХІІ).
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель (частина 3 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Основним документом, який регламентує цей захід державного фінансового контролю є Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 (далі - Порядок).
Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 4 розділу «Організація і проведення перевірок закупівель» Порядку перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав: виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі.
Отже, повторно наголошуємо на тому, що запитувані документи, а саме проектно-кошторисна документація, повинні надаватися Замовником під час проведення перевірки закупівель відповідно до положень Порядку, а не в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII.
Знову підкреслюємо, що наразі існує відповідна судова практика, а саме правовий висновок сформований Чернігівським окружним адміністративним судом у справі № 620/16013/23 від 18.12.2023.
Підсумовуючи зазначаємо, замовником в поясненні на попередній запит була надана інформація щодо розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості; щодо надання відповідних документів - доводиться констатувати про відсутність достатніх правових підстав для оприлюднення в загальному доступі проектно-кошторисної документації.
Однак, зазначена документація беззаперечно може бути надана органу державного фінансового контролю під час перевірки відповідної закупівлі.
Водночас, діючи на засадах законності та верховенства права, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на Управління північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, департамент додатково надає копію листа до проектної організації від 15.01.2024 за №88/0/174-24 щодо надання дозволу на розповсюдження проектно-кошторисної документації на майданчику публічних закупівель Prozorro, а також копію листа-відповіді ТОВ “АРТАКОН-Д” від 18.01.2024 за № 24/7, зареєстрованого в департаменті 18.01.2024 за №43/0/173-24 щодо відмови в розповсюджені вищезазначених документів та експертний звіт (Позитивний) щодо розгляду проектної документації по вказаному об’єкту.
Номер:
5c91e37b881941968d113e34558231bb
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
25.01.2024 13:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2024 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-12-020417-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Так, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 15.01.2024, зокрема, щодо наданя інформації та відповідних документів (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) 18.01.2024 в електронній системі закупівель оприлюдненно відповідь про не можливість надання запитуваних документів внаслідок не надання ТОВ «АРТАКОН-Д» згоди на надання третім особам копії проекту та кошторисної документації.
Разом з тим, із вищевказаним рішенням Замовника не можливого погодитись виходячи з наступного.
Права та обов’язки органу державного фінансового контролю регламентуються, насамперед, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон № 2939-XII).
Так, відповідно до статті 2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до абзацу 2 статті 2 Закону № 2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю, зокрема, через проведення моніторингу закупівлі.
В свою чергу, порядок здійснення моніторингу публічних закупівель регламентується статтею 8 Закону.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини 2 статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Отже, перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристик.
Згідно із частиною 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 15.01.2024 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Однак, Замовник, в порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, в поясненні від 18.01.2024 року не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи, на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, що фактично у неможливлює дослідженння вказаного питання, яке становить значний суспільний інтерес.
Слід відмітити, що як уже зазначалося вище, одними з головних завданням органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, за дотриманням бюджетного законодавства, а також дотриманням законодавства про закупівлі.
Разом з тим, проєктно-кошторисну документація містить інформацію про будівельні роботи, орієнтовну ціну робіт за якою будуть використані бюджетні кошти, прозоре використання яких становить значний суспільний інтерес.
В той же час, ст. 12 Закону України «Про авторське право і суміжні права» не містить жодних обмежень щодо поширення інформації, яка є об’єктом авторського права, при цьому посилання Замовника на те, що проектно-кошторисна документація містить конфіденційну інформацію, яку неможливо поширювати без згоди особи, яка обмежила доступ до інформації, не може бути підставою не надання вказаних документів оскільки:
- по - перше у наданій відповіді Замовника не вказану, яку саме інформацію розробником проєктно-кошторисній документації віднесено до конфіденційної;
- по - друге в проєктно-кошторисній документації апріорі міститься інформація, яка не може бути віднесена до конфіденційної, зокрема, інформація щодо обсягів та переліку робіт по об’єкту будівництва, вимог до їх якості, технічні, якісні та функціональні характеристики об’єкту будівництва, тощо;
- по - третє відповідно до абзацу 3 ч. 2 ст. 28 Закону, зокрема, визначено, що під час проведення заходів державного фінансового контролю, тобто в тому числі і в ході здійснення моніторингу закупівель, органи державного фінансового контролю, мають право доступу в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена конфіденційною.
Враховуючи вищевикладене, та керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону та пунктом 23 Особливостей, ПОВТОРНО прошу надати відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
de4296d7b852470596a46aef56413d2a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.01.2024 15:58
Опис:
Відповідно до отриманих питань за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт Криворізької гімназії № 95 за адресою: вул. Соборності, 20А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» повідомляємо наступне:
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 15.01.2024 Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – департамент) була надана інформація щодо розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Технічне завдання з детальним переліком та обсягом будівельно-монтажних робіт, матеріалів та обладнання, що сформовано на підставі дефектних актів, зазначено у додатку 7 тендерної документації (Технічна специфікація).
Щодо оприлюднення проектно-кошторисної документації ПОВТОРНО повідомляємо:
Відповідно до статті 29 Закону України “Про архітектурну діяльність” та статті 6 Закону України “Про авторське право і суміжні права” об’єктами авторського права в галузі архітектури є твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури.
Згідно п.2 ст. 53 Закону України “Про авторське право і суміжні права” порушенням особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є, зокрема:
використання об'єкта авторського права або об'єкта суміжних прав, якщо такі дії не підпадають під передбачені цим Законом випадки вільного використання об'єктів авторського права або об'єктів суміжних прав, без дозволу суб'єкта таких прав, у тому числі:
піратство у сфері авторського права і суміжних прав - відтворення, ввезення на митну територію України, вивезення з митної території України і розповсюдження піратських примірників творів (у тому числі комп'ютерних програм і баз даних), фонограм, відеограм, незаконне використання програм організації мовлення, камкординг, а також Інтернет-піратство, тобто незаконне використання об'єктів авторського права та/або об'єктів суміжних прав із застосуванням мережі Інтернет.
Враховуючи, що інформація, яка розміщується на електронному майданчику публічних закупівель Prozorro, знаходиться у вільному доступі для будь-якого користувача мережі інтернет та може бути скопійована, публікація проектно-кошторисної документації буде порушенням прав автора проекту.
Водночас, державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (частина 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-ХІІ).
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель (частина 3 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Основним документом, який регламентує цей захід державного фінансового контролю є Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 (далі - Порядок).
Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 4 розділу «Організація і проведення перевірок закупівель» Порядку перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав: виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі.
Отже, повторно наголошуємо на тому, що запитувані документи, а саме проектно-кошторисна документація, повинні надаватися Замовником під час проведення перевірки закупівель відповідно до положень Порядку, а не в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII.
Знову підкреслюємо, що наразі існує відповідна судова практика, а саме правовий висновок сформований Чернігівським окружним адміністративним судом у справі № 620/16013/23 від 18.12.2023.
Підсумовуючи зазначаємо, замовником в поясненні на попередній запит була надана інформація щодо розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості; щодо надання відповідних документів - доводиться констатувати про відсутність достатніх правових підстав для оприлюднення в загальному доступі проектно-кошторисної документації.
Однак, зазначена документація беззаперечно може бути надана органу державного фінансового контролю під час перевірки відповідної закупівлі.
Водночас, діючи на засадах законності та верховенства права, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на Управління північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, департамент додатково надає копію листа до проектної організації від 15.01.2024 за №88/0/174-24 щодо надання дозволу на розповсюдження проектно-кошторисної документації на майданчику публічних закупівель Prozorro, а також копію листа-відповіді ТОВ “АРТАКОН-Д” від 18.01.2024 за № 24/7, зареєстрованого в департаменті 18.01.2024 за №43/0/173-24 щодо відмови в розповсюджені вищезазначених документів та експертний звіт (Позитивний) щодо розгляду проектної документації по вказаному об’єкту.
Номер:
139fd4e52fc54fdc92ae70db53385f2a
Назва:
Звернення
Дата опублікування:
08.02.2024 14:57
Опис:
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
У зв’язку з вищевказаним, звертаємось до вас з проханням роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, а саме, просимо роз’яснити, на підставі яких норм чинного законодавства Замовник повинен розірвати договору про закупівлю від 28.12.2023 № 121/12-23. Просимо вказати конкретні статті та норми законодавства.
Номер:
abd7f6f0a08b4ae083fe27629b57487c
Назва:
Відповідь на зверенення за роз'ясненням
Дата опублікування:
09.02.2024 13:07
Опис:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – Управління) за результатами моніторингу процедури закупівлі, зокрема, встановлено, що Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації на порушення підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СК СТРОЙІНВЕСТ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до ч. 19 ст. 8 Закону визначено, що форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно ч. 6 ст. 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівель (далі – Висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.
Заповнення форми Висновку в електронній системі закупівель визначається Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі – Порядок № 552), відповідно до пункту 3 розділу ІІІ якого в констатуючій частині форми Висновку необхідно зазначати зобов’язання щодо усунення виявлених порушень.
Крім того, п. 5 ч. 7 ст. 8 Закону визначено, що у Висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Слід зазначити, що Закон є спеціальним законом, яким орган державного фінансового контролю керується при здійсненні моніторингу публічних закупівель.
Зазначені норми права надають органу державного фінансового контролю повноваження щодо зазначення у висновку про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю а визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу у пункті 3 розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку зазначено, що «керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 28.12.2023 № 121/12/23, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Отже, Управління зазначило зобов’язання щодо усунення порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 28.12.2023 року № 121/12/23, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, яке є чітким, конкретним та зрозумілим.
В свою чергу, зобов’язання щодо усунення порушення, зазначене у Висновку, обґрунтоване тим, що:
1. Підпункт 2 пункту 44 Особливостей, встановлюють єдину імперативну умову, що замовник відхиляє тендерну пропозицію, в тому числі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, зокрема, якщо тендерна пропозиціям не відповідає вимогам, наявність яких передбачено законодавством та які замовник включив до тендерної документації, та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, аналогічні позиції з даного приводу, містяться у постановах Верховного Суду від 26.07.2023 у справі № 260/1973/22, від 04.05.2023 у справі № 240/6243/20 та від 28.09.2023 у справі № 140/13717/21 (щодо обов’язку замовника відхилити тендерну пропозицію учасника внаслідок не надання у складі тендерної пропозиції документу, надання якого вимагалось тендерною документацією та/або надання такого документу не у відповідності до вимог тендерної документації та/або розрахунку тендерної пропозиції учасника без урахування кошторисних норм у будівництві).
2. Підпункт 2 пункту 50 Особливостей встановлює єдину імперативну умову, що в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
При цьому Закон та Особливості не містять інших альтернативних наслідків у вказаних ситуаціях.
Аналогічно, відповідно до позиції Верховного Суду, в пункті 49 постанови від 24.09.2020 по справі № 240/9464/19, зазначено інформацію наступного змісту: «Відповідно до вимог абзацу 3 частини першої статті 31 Закону (у діючій на той час редакції Закону, без врахування внесених змін Особливостями), неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, є підставою для відміни торгів».
Разом з тим, безумовно, що в разі відміни процедури закупівель, договір, укладений за результатами проведення такої закупівлі має бути припиненим.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Відтак, Управління зобов’язало застосувати єдиний можливий захід усунення порушень, передбачений Законом.
З огляду на зазначене, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
Аналогічна правова позиція з даного приводу Верховного Суду зазначена у постанові від 26.10.2022 у справі № 420/693/21, в якій Верховний Суд зазначає «Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі не дотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Таким чином, аналіз статей, які стали підставою для відкриття касаційного провадження дає Суду підстави для висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для розірвання такого договору. Південний офіс Держаудитслужби конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Тобто вимоги, зазначені у спірному висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом розірвання договору підлягали виконанню».
До аналогічного висновку щодо законної вимоги органу державного фінансового контролю в частині усунення встановлених у Висновку порушень шляхом розірвання договору про закупівлю приходить Верховний Суд у постановах у справі № 240/6243/20, від 29.06.2023 у справі № 160/14860/21, від 20.07.2023 у справі № 160/8991/22, від 30.08.2023 у справі № 460/16829/22, від 21.09.2023 у справі № 260/3644/21, від 28.09.2023 у справі № 140/13717/21.