-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
15320000-7 Фруктові та овочеві соки (соки без додавання цукрів та підсолоджувачів)
Завершена
4 928 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 642.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 642.00 UAH
Номер:
38fd1505597143bf94a45d4505fc16d6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-22-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 13:14 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.01.2024 № 7
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 22.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 22.01.2024 № 7
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
36 UA-2023-12-12-020267-a 12.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця, вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-СФЕРА»; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКО-СФЕРА»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Меридіан» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО-СФЕРА»; повідомлення про намір укласти договір від 26.12.2023, договір від 03.01.2024 № 17, пояснення Замовника від 29.01.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.12.2023 (протокол № 84), складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей.
Згідно із вимогами частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимогами пункту 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника передбачено, що у випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Однак, у підпункті 3 пункту 44 Особливостей передбачено чіткий та виключний перелік випадків для відхилення тендерної пропозиції переможця.
Абзацом другим підпункту 3 пункту 44 Особливостей не передбачена умова щодо відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця, вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
06.02.2024 21:12 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2024 21:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця, вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей. КП "Меридіан" зобов’язується в подальшому недопускати встановленні порушення.
Дата публікації звіту:
12.02.2024 16:28
Запити/Пояснення
Номер:
d2ab12b07acb409496bf942c26c5b2fe
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.01.2024 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Соки без додавання цукрів та підсолоджувачів», ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-12-020267-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Згідно з пунктом 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен:
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Поясніть будь-ласка, яким чином Переможцем процедури закупівель ТОВ ЕКО-СФЕРА виконано вимоги тендерної документації Замовника, а саме: надання у складі тендерної пропозиції інформації про право підписання договору про закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5e8f5b2603bf478dba91119bb1e3f8c9
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
29.01.2024 16:58
Опис:
Щодо Запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Соки без додавання цукрів та підсолоджувачів», ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-12-020267-a).
Питання № 1 Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Комунальне підприємство «Меридіан» надає послуги з харчування школярам м. Вінниці. Підприємство - забезпечує 38 закладів міста харчуванням. Загальна кількість дітей, які навчаються в закладах складає — 44 608 учнів. В організації харчування школярів підприємство дотримується вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305:
1. Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
2. НОРМИ харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
3 Норм споживання основних груп продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти згідно Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 зі змінами Згідно додатку № 9.
Закупівля по предмету ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки передбачена для потреб школярів в навчальних закладах тому, має відповідати обов'язково безпечним та обов'язково якісним характеристикам, у зв'язку з цим до них ставлять достатньо високі вимоги відносно їх безпеки і якості для здоров'я дітей.
Замовник передбачає закупівлю соків фруктових, фруктово-ягідних пастеризованих соків без додавання цукрів та підсолоджувачів, які повинні містити не більше 0,12 грама натрію або еквівалентну кількість солі на 100 мілілітрів готового продукту .
Вартість закупівлі розраховується на підставі потреб на 2024 рік в забезпечені харчуванні учнів, моніторингу цін з мережі інтернет та за даними статистичного щомісячного вибіркового обстеження зміни цін на споживчі товари.
Питання №2 Яким чином Переможцем процедури закупівель, ТОВ ЕКО-
СФЕРА, виконано вимоги тендерної документації Замовника, а саме: надання у складі тендерної пропозиції інформації про право підписання договору про
закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом?
Абзацом 2 пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. При цьому форму чи спосіб
надання такої інформації Особливості та Закон не визначають.
Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі тендерної
пропозиції було надано наступні документи:
1) Довідка ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №573 від 21.12.2023р., згідно якої Єгорова Ніна Василівна являється директором ТОВ «ЕКО-СФЕРА» та має право підпису без довіреності. На підтвердження інформації зазначеної у Довідці №573 від 21.12.2023р., надано відповідні протоколи Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №1 від 21.05.2012р. та №9 від 18.05.2021р.
2) Протоколом Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №1 від
21.05.2012р. визначено обсяг повноважень директора - Єгорової Ніни Василівни щодо укладення договорів, а саме: надано повноваження директору – Єгоровій Ніні Василівні на укладення будь-яких угод від імені ТОВ «ЕКО-СФЕРА» на необмежені суми.
3) Протоколом Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №9 від
18.05.2021р. підтверджено чинність повноважень директора Єгорової Ніни
Василівни оскільки, переукладено контракт з Єгоровою Ніною Василівною на посаді директора на невизначений термін.
Крім того, Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі
тендерної пропозиції було надано Витяг з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.12.2023р. за кодом619771293999 станом на 18.12.2023р. в якому керівником значиться - Єгорова Ніна Василівна.
Пунктом 7 Додатком №4 до Тендерної документації значиться: Довідка
довільної форми, із зазначенням достовірних даних про наявність чинної
ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі тендерної
пропозиції було надано Лист №578 від 21.12.2023р. у якому зазначено що ті види господарської діяльності які провадить ТОВ «ЕКО-СФЕРА» не підлягають ліцензуванню.
Крім того, ТОВ «ЕКО-СФЕРА» було надано Експлуатаційний дозвіл №22400/13/24 від 06.07.2009р.
У відповідності до ч.1. ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (зі змінами станом на дату подання тендерної пропозиції) оператори ринку, які провадять діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов’язані зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів. А тому, ТОВ «ЕКО-
СФЕРА» було надано відповідні повідомлення Головного управління
Держпродспоживслужби у Вінницькій області №02-23.1-29/44 від 24.01.19р. та №153 від 15.06016р.
Номер:
d7943aa8991040c9947572c92733c266
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
29.01.2024 16:58
Опис:
Щодо Запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Соки без додавання цукрів та підсолоджувачів», ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-12-020267-a).
Питання № 1 Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Комунальне підприємство «Меридіан» надає послуги з харчування школярам м. Вінниці. Підприємство - забезпечує 38 закладів міста харчуванням. Загальна кількість дітей, які навчаються в закладах складає — 44 608 учнів. В організації харчування школярів підприємство дотримується вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305:
1. Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
2. НОРМИ харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
3 Норм споживання основних груп продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти згідно Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 зі змінами Згідно додатку № 9.
Закупівля по предмету ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки передбачена для потреб школярів в навчальних закладах тому, має відповідати обов'язково безпечним та обов'язково якісним характеристикам, у зв'язку з цим до них ставлять достатньо високі вимоги відносно їх безпеки і якості для здоров'я дітей.
Замовник передбачає закупівлю соків фруктових, фруктово-ягідних пастеризованих соків без додавання цукрів та підсолоджувачів, які повинні містити не більше 0,12 грама натрію або еквівалентну кількість солі на 100 мілілітрів готового продукту .
Вартість закупівлі розраховується на підставі потреб на 2024 рік в забезпечені харчуванні учнів, моніторингу цін з мережі інтернет та за даними статистичного щомісячного вибіркового обстеження зміни цін на споживчі товари.
Питання №2 Яким чином Переможцем процедури закупівель, ТОВ ЕКО-
СФЕРА, виконано вимоги тендерної документації Замовника, а саме: надання у складі тендерної пропозиції інформації про право підписання договору про
закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом?
Абзацом 2 пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. При цьому форму чи спосіб
надання такої інформації Особливості та Закон не визначають.
Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі тендерної
пропозиції було надано наступні документи:
1) Довідка ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №573 від 21.12.2023р., згідно якої Єгорова Ніна Василівна являється директором ТОВ «ЕКО-СФЕРА» та має право підпису без довіреності. На підтвердження інформації зазначеної у Довідці №573 від 21.12.2023р., надано відповідні протоколи Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №1 від 21.05.2012р. та №9 від 18.05.2021р.
2) Протоколом Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №1 від
21.05.2012р. визначено обсяг повноважень директора - Єгорової Ніни Василівни щодо укладення договорів, а саме: надано повноваження директору – Єгоровій Ніні Василівні на укладення будь-яких угод від імені ТОВ «ЕКО-СФЕРА» на необмежені суми.
3) Протоколом Загальних зборів учасників ТОВ «ЕКО-СФЕРА» №9 від
18.05.2021р. підтверджено чинність повноважень директора Єгорової Ніни
Василівни оскільки, переукладено контракт з Єгоровою Ніною Василівною на посаді директора на невизначений термін.
Крім того, Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі
тендерної пропозиції було надано Витяг з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.12.2023р. за кодом619771293999 станом на 18.12.2023р. в якому керівником значиться - Єгорова Ніна Василівна.
Пунктом 7 Додатком №4 до Тендерної документації значиться: Довідка
довільної форми, із зазначенням достовірних даних про наявність чинної
ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Переможцем процедури закупівель ТОВ «ЕКО-СФЕРА» у складі тендерної
пропозиції було надано Лист №578 від 21.12.2023р. у якому зазначено що ті види господарської діяльності які провадить ТОВ «ЕКО-СФЕРА» не підлягають ліцензуванню.
Крім того, ТОВ «ЕКО-СФЕРА» було надано Експлуатаційний дозвіл №22400/13/24 від 06.07.2009р.
У відповідності до ч.1. ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (зі змінами станом на дату подання тендерної пропозиції) оператори ринку, які провадять діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов’язані зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів. А тому, ТОВ «ЕКО-
СФЕРА» було надано відповідні повідомлення Головного управління
Держпродспоживслужби у Вінницькій області №02-23.1-29/44 від 24.01.19р. та №153 від 15.06016р.