-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4.
Завершена
6 996 484.14
UAH з ПДВ
Номер:
0beca813c39d42979084929fa761eda2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-29-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
29.04.2024 17:39 - 21.05.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.04.2024 №32-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 29.04.2024 №32-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4. UA-2023-12-12-017435-a 12.12.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 08 лютого 2024 року №1/16 до договору від 11 грудня 2023 року №488 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 02 травня 2024 року через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
14.05.2024 17:11 - 18.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 17:11
Запити/Пояснення
Номер:
04e330c74912445692f6b14f3566a645
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
30.04.2024 15:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з будівництва комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) коригування проектно-кошторисної документації 4 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-12-017435-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
З яких підстав додатковою угодою від 08 лютого 2024 року №1/16 до договору від 11 грудня 2023 року №63/П-2023/488 внесені зміни щодо продовження строку виконання робіт та дії договору до 31 грудня 2025 року? Надайте відповідні документальні підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a1390eb4b5d84656a3d009299a5bdbed
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2024-04-29-000019
Дата опублікування:
02.05.2024 13:01
Опис:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2024-04-29-000019 із закупівлі «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4» від 30.04.2022 року.
Відповідно до наказу від 29.04.2024 № 32-з Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4», № оголошення UA-2023-12-12-017435-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено запит на пояснення від 30.04.2024: «У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з будівництва комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) коригування проектно-кошторисної документації 4 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-12-017435-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
З яких підстав додатковою угодою від 08 лютого 2024 року №1/16 до договору від 11 грудня 2023 року №63/П-2023/488 внесені зміни щодо продовження строку виконання робіт та дії договору до 31 грудня 2025 року? Надайте відповідні документальні підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність».
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
Відповідно до пп. 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю та пп. 4 пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Оскільки бюджет Вінницької міської територіальної громади на 2024 рік прийнятий з урахуванням найнагальніших потреб, де сектор безпеки та оборони став головним пріоритетом, а відтак зменшено обсяги капітальних вкладень бюджету Вінницької міської територіальної громади у поточному році на роботи, у тому числі на будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області (6 000 000,00 грн), що підтверджується рішенням № 2009 від 22.12.2023 «Про бюджет Вінницької міської територіальної громади на 2024 рік».
Ураховуючи наведене, між Департаментом комунального господарства та благоустрою та ТОВ «Подільський будівельний інжиніринг» було укладено додаткову угоду № 1/16 від 08.02.2024 року.
Номер:
c52dea0894ae409e8efa9c920dabf3fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-26-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2023 00:00
Період моніторингу:
26.12.2023 17:16 - 17.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.12.2023 №91-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.12.2023 №91-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9.UA-2023-12-12-017435-a 12.12.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 12 грудня 2023 року, рішення уповноваженої особи Замовника від 11 грудня 2023 року №145, договір від 11 грудня 2023 року №63/П-2023/488, укладений з ТОВ «Подільський будівельний інжиніринг», пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримане 10 січня 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 13 Постанови №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю робіт з будівництва комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області). Коригування проектно-кошторисної документації 4, очікуваною вартістю 6 996 484,14 грн, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178.
Згідно з пунктом 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, моніторингом установлено, що разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель за досліджуваною закупівлею UA-2023-12-12-017435-a, 12 грудня 2023 року оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 11 грудня 2023 року №145, яке не погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
При цьому, на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 05 січня 2024 року, Замовник 10 січня 2024 року розмістив в електронній системі закупівель протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 грудня 2023 року №145 погоджений керівником Замовника.
Отже, на порушення пункту 13 Постанови 1178 Замовником не було оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, яке погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
Період усунення порушень:
12.01.2024 16:05 - 27.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.01.2024 16:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Заперечення департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради в м. Вінниця до висновку про результати моніторингу закупівлі «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4» від 12.01.2024.
Відповідно до наказу від 26.12.2023 № 91-з Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі без використання електронної системи за предметом «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4», № оголошення UA-2023-12-12-017435-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2023-12-26-000038 від 12.01.2024. Керуючись вимогами абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) Департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає заперечення до висновку про результати моніторингу Держаудистлужби у Вінницькій області.
У констатуючій частині оприлюдненого висновку Держаудистлужби у Вінницькій області зазначено: установлено порушення пункту 13 Постанови 1178 Замовником не було оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, яке погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
Щодо порушення вимог пункту 13 Постанови 1178, повідомляємо наступне.
Відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, з урахуванням змін) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Дотримуючись вимог Закону та Особливостей з урахуванням усіх принципів закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням Замовником прийнято рішення здійснити закупівлю по предмету «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4», № оголошення UA-2023-12-12-017435-a, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до вимог Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно пункту 1 частини першої статті 9 Закону розроблення та затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель належить до основних функцій Уповноваженого органу.
Так, згідно з наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 “Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель”, інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) визначено веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель. Відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу визначено Державне підприємство “ПРОЗОРРО”.
За оприлюдненою інформацією від 26.09.2023 в інформаційно-телекомунікаційній системі “PROZORRO” зазначено, що чіткого визначення щодо форми чи змісту такого документу, як обґрунтування, яке обов’язково замовник оприлюднює в закупівлях по пунктам 9 та 13 Особливостей, законодавством не встановлено. Це може бути розпорядчий документ замовника (наприклад, наказ, розпорядження чи рішення керівника) або інший документ (наприклад, протокол УО), він має бути підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника.
Також бачимо, що чіткого визначення щодо осіб, які повинні готувати/погоджувати/затверджувати обґрунтування законодавством не встановлено. Разом з тим, документ обов'язково має бути підготовлений уповноваженою замовником особою та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Зміст обґрунтування визначається замовником самостійно та може містити, зокрема посилання на законодавство, нормативні акти, умови або обставини, причини, що виникають у замовника стосовно необхідності закупівлі у такий спосіб тощо.
Посилання, на які саме законодавчі акти, умови або обставини необхідно включити до обґрунтування визначає замовник відповідно до конкретних обставин.
Тобто замовник обґрунтовує необхідність укладення договору без застосування електронної системи закупівель в залежності від наявних обставин.
Вимоги до форми та змісту не встановлені, проте необхідність проведення закупівлі має бути аргументована.
Обґрунтування може бути оформлене у вигляді протокольного рішення уповноваженої особи (але завізоване керівником чи іншою особою), або ж у вигляді іншого розпорядчого документа, на підставі якого складається протокол уповноваженої особи.
На виконання даних вимог в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю № 488 від 11.12.2023 з додатками до нього (у файлі «договір №488 від 11.12.2023.pdf» у форматі PDF) та обґрунтування у вигляді іншого документа, а саме: протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 145 від 11.12.2023 (у файлі «протокол №145 від 11.12.2023.docx» у форматі WORD) погоджений керівником замовника. Додатково на вимогу Держаудистлужби у Вінницькій області було оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 145 від 11.12.2023 (у файлі «протокол №145 від 11.12.2023.docx» у форматі PDF), за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-12-017435-a.
Отже відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення закупівля без використання електронної системи № UA-2023-12-12-017435-a за предметом закупівлі «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4» департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради відповідно до вимог Закону та Особливостей оприлюднено договір з додатками до нього та обґрунтування.
Ураховуючи наведене, жодна з обставин викладених у висновку про результати моніторингу № UA-M-2023-12-26-000038 від 12.01.2024 Держаудистлужби у Вінницькій області не відповідають чинному законодавству.
Дата публікації звіту:
18.01.2024 20:37
Запити/Пояснення
Номер:
d53ed5807e624973b8a0b896cfd7ee47
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
05.01.2024 13:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з будівництва комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) коригування проектно-кошторисної документації 4 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-12-017435-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), експе ртні звіти, тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Постанови №1178 у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
3.Прошу надайте договори від 23 листопада 2016 року №684 та від 21 листопада 2023 року №456, укладені з ТОВ «Подільський будівельний інжиніринг» з усіма додатками та додатковими угодами до них або надайте посилання на закупівлі в яких вони оприлюдненні.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7c7c3df44ead4813894093dbf745cd5d
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-12-26-000038
Дата опублікування:
10.01.2024 18:43
Опис:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-12-26-000038 із закупівлі «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4» від 05.01.2024 року.
Відповідно до наказу від 26.12.2023 № 91-з Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі без використання електронної системи за предметом «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4», № оголошення UA-2023-12-12-017435-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено запит на пояснення від 05.01.2024: «У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з будівництва комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) коригування проектно-кошторисної документації 4 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-12-017435-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), експертні звіти, тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Постанови №1178 у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
3.Прошу надайте договори від 23 листопада 2016 року №684 та від 21 листопада 2023 року №456, укладені з ТОВ «Подільський будівельний інжиніринг» з усіма додатками та додатковими угодами до них або надайте посилання на закупівлі в яких вони оприлюдненні.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність».
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає пояснення на запит Держаудистлужби у Вінницькій області.
Щодо питання першого.
Розмір бюджетного призначення (розміру витрат) Департаментом не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі з коригування проектно-кошторисної документації визначались відповідно до листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.02.2011 N 21-20/1382/0/6-11 відповідно до якого коригування проектної документації здійснюється шляхом внесення змін до затвердженого (схваленого) проекту будівництва на підставі завдання на проектування (додається).
Очікувана вартість робіт з коригування проектно-кошторисної документації визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847 та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Щодо питання другого.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Дотримуючись вимог Закону та Особливостей з урахуванням усіх принципів закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням Замовником прийнято рішення здійснити закупівлю по предмету «Будівництво комплексу по знешкодженню побутових відходів (на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області) (Класифікатор ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Коригування проектно-кошторисної документації 4», № оголошення UA-2023-12-12-017435-a, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до вимог Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. На виконання даних вимог в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю з додатками до нього та обґрунтування у вигляді іншого документа, а саме: протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 145 від 11.12.2023 погоджений керівником замовника (додається).
Щодо питання третього.
Відповідно до Номенклатури справ Департаменту комунального господарства та благоустрою, договір № 684 від 23.11.2016 (строк дії якого до 31.12.2016) зберігався у справі №19-02-9 (договори (господарські)), строк зберігання - 5 років (ст. 330). У зв’язку зі спливом строку зберігання, вищезазначена справа у якій зберігався договір №684 від 23.11.2016 знищена.
Договір №456 від 21.11.2023 у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 145 від 11.12.2023 є технічною/механічною опискою, яка виправлена протоколом №146 від 12.12.2023 (додається).
Додатково надаються скановані копії договору з додатками №96 від 07.05.2021, додаткову угоду №362 від 14.12.2021, додаткову угоду №621 від 22.12.2022 укладені з ТОВ «Подільський будівельний інжиніринг» зазначені в протоколом №146 від 12.12.2023 (додається).