-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з механізованого вакуумного прибирання доріг на території Заводського району м. Миколаєва
Завершена
3 999 447.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 994.47 UAH
мін. крок: 1% або 39 994.47 UAH
Номер:
c2c0f7fe511240a1afbd40ffe5bc7310
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-13-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2024 00:00
Період моніторингу:
13.02.2024 11:01 - 06.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2024 № 10-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 №003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 13.02.2024 № 10-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
15 UA-2023-12-12-014218-a 12.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та підпункту 11 пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» встановлено порушення вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей шляхом припинення зобов’язань за Договором (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України торгів та заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 28 Особливостей та підпункту 11 пункту 47 Особливостей при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 01 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель адміністрації Заводського району Миколаївської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.12.2023 №17/12/2023 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРС КЛІНІГ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.12.2023 № 31/12/2023, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг від 29.12.2023 № ВТО 86 (далі – Договір).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація складена Замовником з порушенням вимог пункту 28 Особливостей та підпункту 11 пункту 47 Особливостей.
Зокрема, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація має містити підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
У пункті 11 Додатку 5 ТД «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» Замовником зазначено підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме: …
11) Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції” (підпункт 11 пункту 47 Особливостей), що не відповідає вимогам, які зазначено у підпункті 11 пункту 47 Особливостей, яким передбачено «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА» .
У пункті 7 розділу «Перелік документів, що мають бути подані учасником у складі пропозиції» Додатку 3 до ТД Замовник вимагає від учасника надати належним чином засвідчену копію договору на вивезення сміття на весь період надання послуг.
Водночас, в Додатку 1 до ТД Замовником передбачено, що вивезення всього зібраного сміття та бруду повинно здійснюватися автотранспортним засобом (самоскидом або вантажним бортовим автомобілем або колісним трактором) на міський полігон відходів, або на санкціоноване звалище. На підтвердження вивезення зібраного сміття та бруду, Виконавець послуг повинен надати Замовнику копію договору на вивезення сміття та бруду на міський полігон відходів або на санкціоноване звалище.
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» завантажено копію договору від 15.12.2023, укладеного з ПП «МИЛЬЧА» на послуги по прийманню безпечних відходів, задля засипання кар’єру в межах Мішково-Погорілівської сільської ради Вітовського району Миколаївської області, пунктом 1.3, якого передбачено, що ПП «МИЛЬЧА» на час пожежонебезпечного сезону може призупинити прийом грунту, також пунктом 2.2 передбачено, що «Виконавець у випадку виявлення у відходах компонентів заборонених до приймання, має право не прийняти його та зробити відповідний запис у шляховому аркуші».
Слід зазначити, що в реєстрі судових рішень наявне рішення Господарського суду Миколаївської області від 16.11.2022 (cправа № 915/1411/21), яке підтверджено рішенням Верховного суду від 28.06.2023, про розірвання договору оренди землі, укладеного 08.11.2004 та повернення земельної ділянки, за позовом керівника Миколаївської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Мішково-Погорілівської сільської ради до Приватного підприємства «Мильча», яка всупереч укладеного Договору оренди використовувалася відповідачем під сміттєзвалище, що є порушенням порядку використання земель сільськогосподарського призначення.
Таким чином, учасником ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» не підтверджено вимогу Замовника, щодо наявності договору на вивезення сміття та бруду на міський полігон відходів або на санкціоноване звалище.
На порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначив ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» переможцем торгів та уклав з ним Договір.
Також встановлено, що Замовник в Додатку №3 до ТД вимагає від учасників у складі тендерної пропозиції подати «довідки з обслуговуючого(чих) банку(ків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах», проте учасником ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» на вищезазначену вимогу в складі тендерної пропозиції довідку не надано.
Таким чином Замовником на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхиллено тендерну пропозицію ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а визначив ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» переможцем торгів та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
01.03.2024 11:40 - 16.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.03.2024 11:40
Оскарження висновку в суді
Опис:
Адміністрацією Заодського району Миколаївської міської ради подана позовна заява про оскарження висновку
Дата публікації:
13.03.2024 22:07
Дата відкриття провадження:
14.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
Єдиний унікальний номер судової справи 400/2389/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]