• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Капітальний ремонт гостроаварійної ділянки самопливного каналізаційного колектора «ГРЛ» по вул. Оржицькій в с. Яр м. Полтава" Код ДК 021:2015-45453000-7 (Капітальний ремонт та реставрація)

Завершена

23 452 737.05 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 234 527.37 UAH
Номер: 816fcaba6aee4521a0f752e65188cb29
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-09-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 10.09.2024 21:23 - 02.10.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.09.2024 № 78-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 3 цього наказу. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 09.09.2024 № 78-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2023-12-11-018171-a, 11.12.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178; За результатами аналізу питання своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини 5 статті 8 Закону № 922. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Полтавської обласної ради «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» (далі − замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 11.12.2023 № 1112; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Емпайр Буд Індастрі»; вимогу про усунення невідповідностей до ТОВ «Емпайр Буд Індастрі»; протокольне рішення № UA-2023-12-11-018171-a (протокол уповноваженої особи) від 27.12.2023 б/н; тендерну пропозицію учасника ПП «Полтава Будкомплекс»; вимогу про усунення невідповідностей до ПП «Полтава Будкомплекс»; протокольне рішення № UA-2023-12-11-018171-a (протокол уповноваженої особи) від 02.01.2024 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 01.01.2024; договір підряду на виконання робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт гостроаварійної ділянки самопливного каналізаційного колектора «ГРЛ» по вул. Оржицькій в с. Яр м. Полтава» від 11.01.2024 № 1101/24/ВТ (далі – договір) на суму 22500000,00 грн (з ПДВ) з ПП «Полтава Будкомплекс»; відповіді замовника від 19.09.2024 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства. Встановлено, в тендерній документації (пункт 1 Додатку 1 до тендерної документації) замовником зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах та на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном. У складі тендерної пропозиції учасника ПП «Полтава Будкомплекс» надана довідка «Інформація про наявність ПП «Полтава Будкомплекс» обладнання, матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт згідно вимог технічного завдання» від 18.12.2023 № 634. При цьому, всупереч вимогам тендерної документації документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо щодо обладнання зазначеного у вищевказаній довідці, зокрема, відображеного в пункті 17 «Повітряний компресор MATARI M250B18-1/1.8kW/220V/250L/50L», пункті 18 «Мініелектростанція MAX POWER ZN6500», пункті 19 «Мініелектростанція Konner&Sohnen KS 3000, 3/2, 6лВт, бак 15л.», пункті 20 «Дизельний генератор MATARI MR30, трьохфазний, електростартер, потужність KW/KVA 30/38, 380/220В-50Гц», пункті 22 «Стиковий зварювальний апарат KamiTec 630» та пункті 25 «Дриль бурильний Husqvarna DMS 240 1-1/4’’+ стійка (ф250 мм, 230В, 2.4кВт, 185/455 об/хв)» в складі тендерної пропозиції не надано. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.09.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 19.09.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що на підтвердження інформації наявності обладнання й матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, згiдно вимог технiчного завдання, зокрема пунктів 17-20, пункти 22, 24 та 25.Дані роботи виконуються в комплексі і залучена техніка та застосовані знаряддя, прилади містяться в переліку наданих копій документів, що завантажені учасником в систему Prozorro. Щодо вказаного твердження замовника слід зауважити наступне. Згідно довідки «Інформація про наявність ПП «Полтава Будкомплекс» обладнання, матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт згідно вимог технічного завдання» від 18.12.2023 № 634 зазначено, зокрема, «Обладнання» пункти 14-25 орендовані ФОП Волощенко І.Р. Однак, згідно наданих документів у складі тендерної пропозиції ПП «Полтава Будкомплекс», а саме: Договір оренди обладнання від 15.12.2023 № 15-12-23/1, зокрема, пункт 1.1.1. Найменування та Акту приймання-передачі обладнання, де орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне використання наступне обладнання: Генератор бензиновий Fоrtе FG6500 (5кВтrбак 25ло4-тактн)колеса/ручки; Генератор бензиновий Fоrtе FGб5O0Е (5кВт,бак 25л14-тактн)ел/ст; Зварювальний агрегату САГ; Електрозварювальний апарат «ПАТОН»; Компресор ПКСД 5,25; Бетонозмiшувач пересувний FORTE EW8160P; Нарiжчик швiв Husqvarma FS400 LY; Апарат KamiTech для зварювання полiетиленових труб дiаметром до 315 мм; Насос DC 100G 2"230-50; Насос FTRSO0T 3х400-50; Молоток вiдбiйний МО-2; Важка трамбiвка Wасkеr; Вiбротрамбовка АVАNТ AR-85, що не містить інформації про оренду обладнання - «Повітряний компресор MATARI M250B18-1/1.8kW/220V/250L/50L», «Мініелектростанція MAX POWER ZN6500», «Мініелектростанція Konner&Sohnen KS 3000, 3/2, 6лВт, бак 15л.», «Дизельний генератор MATARI MR30, трьохфазний, електростартер, потужність KW/KVA 30/38, 380/220В-50Гц», «Стиковий зварювальний апарат KamiTec 630» та «Дриль бурильний Husqvarna DMS 240 1-1/4’’+ стійка (ф250 мм, 230В, 2.4кВт, 185/455 об/хв)». У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ПП «Полтава Будкомплекс» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Також, моніторингом даного питання встановлено, що на момент проведення процедури закупівлі UA-2023-12-11-018171-a діяла редакція Постанови № 1178 (17.11.2023) абзацом 14 пункту 47 якої передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Одночасно, в пункті 3 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, зокрема: - повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. (Документ повинен бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році). Проте, відомості веб-порталу уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником-переможцем ПП «Полтава Будкомплекс» вищевказані документи не були завантажені в електронну систему закупівель. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Аналогічну підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі містить тендерна документація Замовника, зокрема Замовником в тендерній документації (Розділ 5. пункт 3) передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. З урахуванням викладеного, переможцем процедури закупівлі не надано документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та підлягав відхиленню відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником. Моніторингом питання укладання договору встановлено порушення замовником чинного законодавства, зокрема, абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 в частині невідхилення тендерної пропозиції переможця через ненадання забезпечення виконання договору про закупівлю. Так, встановлено, в тендерній документації (Розділ 6. пункт 5. тендерної документації), що переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). З метою встановлення порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.09.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 19.09.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю. Статтею 27 Закону передбачено право замовника вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. У свою чергу, пунктом 16 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити інформацію про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю. Тобто, Законом передбачено право замовника встановлювати вимогу надання забезпечення виконання договору про закупівлю. Так, Учасник учасником ПП Полтава Будкомплекс надав банківську гарантію забезпечення виконання договору № 2361 від 16.01.2024 року (Додається). Щодо наданих документів замовником у відповіді на запит органу державного фінансового контролю, а саме Банківської гарантії забезпечення виконання договору від 16.01.2024 № 2361 (далі – Банківська гарантія), слід зауважити наступне. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель договір підряду на виконання робіт між замовником та ПП «Полтава Будкомплекс» укладено 11.01.2024, а надана Банківська гарантія датована 16.01.2024, чим порушено вимоги пункту 5 Розділу 6 тендерної документації в частині, де переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). При цьому, моніторингом установлено, що Банківська гарантія надана пізніше дати укладання договору на п’ять днів. Нормами абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Моніторингом питання своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником частини 5 статті 8 Закону № 922. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону № 922, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Відлік розпочинається з дати оприлюднення запиту, при цьому частиною 1 статті 253 Цивільного Кодексу України встановлено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. З метою з’ясування обставин що є суттєвими, в ході моніторингу 13.09.2024 органом державного фінансового контролю було розміщено відповідний запит замовнику, однак відповіді на запит замовником, згідно відомостей веб-порталу Уповноваженого органу з питань публічних закупівель, оприлюднено в порушення частини 5 статті 8 Закону № 922 19.09.2024, тобто на четвертий робочий день з дня оприлюднення запиту.
Період усунення порушень: 23.09.2024 19:20 - 08.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.09.2024 19:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником здійснені заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та оприлюднено через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, Враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути , керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, закупівлю робіт за ідентифікатором закупівлі № UA-2023-12-11-018171-a, замовником прийнято рішення розірвати Договір (Додаткова угода №1)
Дата публікації звіту: 27.09.2024 17:25

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: На виконання висновку відносно процедури закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Дата публікації: 14.10.2024 09:39

Запити/Пояснення