-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Механізоване вакуумне та вологе прибирання проїжджої частини доріг з вивозом сміття
Послуги надаються з урахуванням охоплення території Центрального району м. Миколаєва Миколаївської області.
Завершена
6 594 641.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 40 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 40 000.00 UAH
Номер:
c13e800b956149caa8efb7863e4553bc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-08-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.02.2024 00:00
Період моніторингу:
08.02.2024 17:35 - 01.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.02.2024 № 15-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
08.02.2024 № 15-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
34. UA-2023-12-11-018138-a, 11.12.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку №1082.
За результатом аналізу питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради (далі –Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.12.2023 б/н; тендерну пропозицію учасника ТОВ «КАРС КЛІНІНГ»; протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 22.12.2023 б/н щодо визнання ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» переможцем процедури закупівлі; повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2023; договір про закупівлю від 01.01.2024 № 1, укладений замовником з ТОВ «КАРС КЛІНІНГ» на суму 6581550,00 грн., з ПДВ (далі – Договір); протокол виправлення помилки від 01.02.2024 б/н; відповідь замовника від 14.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю від 08.02.2024, оприлюднену в електронній системі закупівель; обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості процедури закупівлі розміщене на веб-сайті замовника за посиланням: https://admincen.mkrada.gov.ua/dostup.php.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: абзацу 2 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів кожної назви номенклатурної позиції окремо та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, відповідно до норм абзацу 2 пункту 14 Порядку № 1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів, в електронній системі закупівель, зазначаються назви послуг кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі.
Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 – в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі», навпроти кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі вказується код послуг, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-11-018138-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» окремими рядками зазначено 2 (дві) номенклатурні позиції предмету закупівлі: «Механізоване вакуумне прибирання проїжджої частини доріг від бруду, сміття, піску з вивозом сміття»; «Механізоване вологе прибирання проїжджої частини доріг», при цьому, в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі», навпроти відповідних рядків, зазначено код товару: «ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць».
Натомість, за змістом послуг предмета закупівлі вбачається 3 (три) назви номенклатурних позицій, а саме: «Механізоване вакуумне прибирання проїжджої частини доріг від бруду, сміття, піску»; «Вивіз сміття»; «Механізоване вологе прибирання проїжджої частини доріг». За Єдиним закупівельним словником, код послуг, що найбільше відповідає (найбільш наближений) до назви номенклатурної позиції предмету закупівлі: «Механізоване вакуумне прибирання проїжджої частини доріг від бруду, сміття, піску» - код ДК 021:2015: 90611000-3 — Послуги з прибирання вулиць; «Вивіз сміття» - код ДК 021:2015:90512000-9 – Послуги з перевезення сміття; «Механізоване вологе прибирання проїжджої частини доріг» - код ДК 021:2015: 90611000-3 — Послуги з прибирання вулиць.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1082, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація, зокрема, щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, внесення інформації про предмет закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення якого передбачено Законом, зокрема відповідно до абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку № 1082, в графі «Назва послуг кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі» вказується перелік конкретного найменування послуги, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі, а коди товару в графі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначаються згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Таким чином, замовником не дотримано норм абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів кожної назви номенклатурної позиції окремо та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником чинного законодавства, в частині надання замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю з порушенням термінів, встановлених в частині п’ятій статті 8 Закону.
При цьому, нормами частини п’ятої статті 8 Закону передбачено, що Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, 08.02.2024 через електронну систему закупівель замовнику надано запит про надання пояснення. Однак, Замовником відповідь надано 14.02.2024 – на четвертий робочий день, а не протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, чим порушено частину п’яту статті 8 Закону в частині не надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Період усунення порушень:
28.02.2024 16:43 - 14.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.02.2024 16:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області
І. САЛОГУБ
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку
1. Відповідно до Вашого висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2023-12-11-018138-a: замовником не дотримано норм абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів кожної назви номенклатурної позиції окремо та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Надаю наступні заперечення на цей висновок.
По вказаній закупівлі замовником було визначено дві номенклатурні позиції предмета закупівлі послуг та назви і код цих номенклатурних позицій було зазначено замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-11-018138-a.
Предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до п.15 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості):
«15. Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.»
Таким чином, діючим законодавством встановлено, що визначення предмета закупівлі, згідно з кодом та його назвою, належить до виключної компетенції кожного окремого замовника.
Керуючись правом, наданим вказаними нормативними документами, замовником було визначено предмет та код закупівлі послуг по вказаній закупівлі та було визначено дві складові послуги - номенклатурні позиції в складі предмета закупівлі послуг, а саме: «Механізоване вакуумне прибирання проїжджої частини доріг від бруду, сміття, піску з вивозом сміття» та «Механізоване вологе прибирання проїжджої частини доріг».
Інших складових послуг - номенклатурних позицій в закупівлі UA-2023-12-11-018138-a замовник не визначив та цим не порушив жодного діючого нормативного документа.
В тексті всіх документів, оприлюднених в закупівлі UA-2023-12-11-018138-a: в річному плані закупівель, в тендерній документації, в укладеному сторонами договорі про закупівлю послуг, також вказані лише дві послуги, як складові предмета закупівлі - номенклатурні позиції предмета закупівлі та лише їх кількісні характеристики.
Звертаю Вашу увагу, що діючими законодавчими та нормативними актами не встановлено порядку визначення номенклатурних позицій предмета закупівлі послуг та їх кількості.
В Вашому висновку не вказано на існування нормативних документів, що регулюють порядок визначення номенклатурних позицій предмета закупівлі послуг та встановлення їх кількості при проведенні публічних закупівель товарів, робіт та послуг.
Наявність в закупівлі UA-2023-12-11-018138-a порушення замовником законодавства у випадку визначення двох номенклатурних позицій в складі предмета закупівлі послуг Вашим висновком не встановлено.
Наявність в складі предмета закупівлі послуг по закупівлі UA-2023-12-11-018138-a третьої номенклатурної позиції «Вивіз сміття» в Вашому висновку належним чином не встановлена, документально не доведена та не підтверджена належними доказами, із посиланням на відповідні нормативні документи.
В Вашому висновку встановлено порушення замовником абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку №1082 про не оприлюднення назви третьої номенклатурної позиції предмета закупівлі послуг, яку замовник не визначав та яка не зазначена в жодному документі по закупівлі.
Цю третю номенклатурну позицію предмета закупівлі «Вивіз сміття» послуг визначили Ви в своєму висновку, не маючи на таке визначення правових підстав та без надання жодних нормативних обґрунтувань на підтвердження правомірності своїх дій.
Ваш висновок: «Таким чином, замовником не дотримано норм абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів кожної назви номенклатурної позиції окремо та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.» є неправомірним, безпідставним та необґрунтованим, в тому числі, з причини фактичної наявності у всіх документах вказаної закупівлі лише двох номенклатурних позицій: «Механізоване вакуумне прибирання проїжджої частини доріг від бруду, сміття, піску з вивозом сміття» та «Механізоване вологе прибирання проїжджої частини доріг», - назви і коди яких були зазначені замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-11-018138-a.
Таким чином, враховуючи той факт, що замовником, без порушення норм діючого законодавства, було визначено лише дві номенклатурні позиції предмета закупівлі послуг та назви і коди цих номенклатурних позицій були зазначені замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-11-018138-a, обґрунтовано вважаю, що замовником було повністю дотримано норм абзаців 2, 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів кожної назви номенклатурної позиції окремо та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В цій закупівлі зазначення назви двох номенклатурних позицій предмета закупівлі та їх кодів в оголошенні про проведення відкритих торгів є 100% виконанням вимоги про зазначення кожної назви номенклатурної позиції предмета окремо та коду - з причини правомірного визначення замовником і фактичної наявності в документах по закупівлі лише двох номенклатурних позиції предмета закупівлі та відсутності в документах по закупівлі інших номенклатурних позицій предмета закупівлі.
2. Відповідно до Вашого висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2023-12-11-018138-a: за результатом аналізу питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником частини п’ятої статті 8 Закону.
Надаю наступні пояснення.
Запит про надання пояснень було Вами направлено замовнику виключно через електронну систему закупівель. Ця система розміщує такі запити разом зі всією іншою інформацією про закупівлі в кабінеті замовника у вкладці «Мої повідомлення». На період направлення запиту замовник кілька робочих днів не проводив процедури публічних закупівель та відповідно – нге використовував кабінет замовника в системі закупівель. Замовник просто своєчасно не побачив повідомлення про направлення запиту. Потреба використати кабінет замовника з’явилась тільки на четвертий робочий день з дня оприлюднення в системі Вашого запиту про надання пояснень. Саме тоді - на четвертий день, замовник побачив та фактично - отримав вказаний запит та терміново (того ж дня) надав необхідну відповідь на отриманий запит через електронну систему закупівель.
Звертаю Вашу увагу, що відповідь на Ваш запит замовником було надано, порушення строків надання відповіді є мінімальним та не навмисним і це мінімальне порушення строків не призвело до неможливості проведення Вами моніторингу закупівлі.
Гарантую Вам, що в подальшому перевірку надходження повідомлень в кабінеті замовника в електронній системі закупівель буду проводити кожного робочого дня, що виключить можливість порушення строків надання відповідей на запити органів державного фінансового контролю.
Уповноважена особа замовника Максим ШАРИЙ
Дата публікації звіту:
05.03.2024 16:31
Запити/Пояснення
Номер:
006697531fcd4b1caef8b0e109c7fdec
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
08.02.2024 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.02.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі очікуваною вартістю 6 594 641,20 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-11-018138-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель (п.4-1)?
Інформацію та документи з конкретним посиланням на розміщення обґрунтування необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
07a663d8acf245cdb30de79586d6f670
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
14.02.2024 11:51
Опис:
Надаємо необхідну вам інформацію: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі по вказаній Вами закупівлі здійснено шляхом розміщення на власному веб-сайті адміністрації за посиланням: https://admincen.mkrada.gov.ua/dostup.php в файлі під назвою: "Механізоване вакуумне та вологе прибирання проїжджої частини доріг. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та або розміру бюджетного призначення".