• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15540000-5 - Сирні продукти

Завершена

9 886 733.86 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 433.67 UAH
Номер: de28ea27d8c74fd1a70e6a151b15c77a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-19-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.03.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 19.03.2024 15:03 - 10.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 19.03.2024 № 28-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 18 березня 2024 року № 003100-18/3653-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 19.03.2024 № 28-З Витяг з переліку процедур закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-11-005471-a, 11.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, ira_valter@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості встановлено, що Замовник не дотримався вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо здійснення в подальшому закупівель з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 8 квітня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти Полтавської міської ради на 2024 рік (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.12.2023 № 76; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Ковальчука Р. А. (далі – ФОП Ковальчук Р. А.); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Ковальчуком Р. А. у тендерній пропозиції; документи, надані учасником процедури закупівлі ФОП Ковальчуком Р.А. протягом 24 годин для виправлення невідповідностей в інформації та/або документах; протокольне рішення уповноваженої особи від 25.12.2023 № 100; пояснення та документи Замовника, надані 27.03.2024 та 01.04.2024 через електронну систему закупівель; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів ФОП Ковальчуком Р. А. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 05.01.2024 № 28У на суму 4 391 198,00 грн без ПДВ; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткові угоди від 16.01.2024 № 1 та від 04.03.2024 № 2; повідомлення про внесення змін до договору. Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. За інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, очікувану вартість предмета закупівлі за ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти Замовник визначив у розмірі 9 886 733,86 грн, тоді як договір про закупівлю укладений з переможцем відкритих торгів ФОП Ковальчуком Р.А., який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, на суму 4 391 198,00 грн. Загалом було подано 4 тендерні пропозиції, з яких ціна найбільш економічно вигідної за результатами аукціону склала 4 391 198,00 грн, а найдорожчої – 6 030 156,94 грн, що на 55 і 40 відсотків відповідно менше очікуваної вартості. На запит Держаудитслужби щодо формування очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник пояснив, що при визначенні розміру бюджетного призначення та визначення очікуваної вартості керувався Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, взяв до уваги ціни на сайті АТБ-маркет та на сайті магазинів Сільпо, інших відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними характеристиками. Замовник надав інформацію щодо рівня середніх споживчих цін на товари (послуги) по Україні у 2023 та 2024 роках, яка не містить рівня середніх споживчих цін щодо предмета закупівлі, та не надав інформацію, яка б містила дані про звернення для надання цінових пропозицій від потенційних учасників. Пояснення та документи Замовника, отримані 27.03.2024 та 01.04.2024 через електронну систему закупівель, не містять інформації про ціну за одиницю товару, яка взята для розрахунку очікуваної вартості придбання 44 459 кг сиру кисломолочного (не нижче 9 % жирності) та 3 571 кг сиру твердого (не нижче 45 % жирності). Отже, Замовник не обґрунтував розмір бюджетного призначення для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, чим не дотримався основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктом 3 частини першої статті 5 Закону – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Період усунення порушень: 09.04.2024 10:59 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.04.2024 10:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ вул. Смілянська, 120/1, м. Черкаси, 18000 Інформація на висновок за процедурою UA-2023-12-11-005471-a Департамент освіти Полтавської міської ради, розглянувши висновок від 09.04.2024 року, повідомляє наступне, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Метою Закону України «Про публічні закупівлі», (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Своїм рішенням, згідно з моніторингом за результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості встановлено, що Замовник не дотримався вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору – порушень не встановлено. За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що Замовник не обґрунтував розмір бюджетного призначення для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, чим не дотримався основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктом 3 частини першої статті 5 Закону – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Департамент освіти Полтавської міської ради є Замовником в окремій сфері господарювання та під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон № 922), Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. (особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) та, керуючись частиною першою статті 10 Закону, самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом. Замовник при обґрунтуванні розміру бюджетного призначення для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі керувався наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними характеристиками з використанням інтернет-ресурсу, який знаходиться у відкритому доступі. Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на товар, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, а саме: взяті до уваги ціни на товар, що є предметом даної закупівлі, на сайті АТБ маркет https://www.atbmarket.com/. та на сайті магазинів Сільпо https://shop.silpo.ua/. З боку Департаменту освіти Полтавської міської ради листом № 01-09-01.308/1115 від 27.03.2024 року з додатками до нього та листом від 01.04.2024 року з додатками до нього надана відповідь на запит, а саме: посилання щодо обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:https://drive.google.com/file/d/1XPm9KKJvcKBIdUR9A_4wBOBNPbYFkWwg/view. Замовник взяв до уваги зауваження ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ та вживатиме заходи, щодо їх недопущення в подальшому. Уповноважена особа Ігор ІВАНОВ
Дата публікації звіту: 10.04.2024 08:44

Запити/Пояснення