• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Нове будівництво модульної твердопаливної котельної на території КНП "Міська лікарня №3" Краматорської міської ради за адресою: вул. О.Тихого, 17"

Завершена

9 740 722.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 292 221.66 UAH
Номер: f06d715508aa411b8e0bd28ba89d6fca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.05.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 15.05.2024 13:53 - 06.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.05.2024 № 16-З Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/5081-2024 від 17.04.2024, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 15.05.2024. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 15.05.2024 №16-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-12-11-003021-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 566-96-32, tsepelev_i@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених Постановою № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом недопущення його в подальшому, притягнення до відповідальності винних осіб, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції 17.11.2023 (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.01.2024 №1; тендерну пропозицію ТОВ «БТ «Ренесанс»»; вимогу про усунення невідповідностей від 17.01.2024 у тендерній пропозиції ТОВ «БТ «Ренесанс»»; повідомлення про намір укласти договір від 18.01.2024; договір підряду від 30.01.2024 №34.03-10/1 на суму 9 733 619,89 гривень; пояснення Замовника надані 20.05.2024 та 29.05.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено наступне. Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей, за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Так, моніторингом установлено, що відповідно до інформації розміщеної у електронній системі закупівель Prozorro, між Замовником та переможцем торгів ТОВ «БТ «Ренесанс»» укладено договір підряду від 30.01.2024 №34.03-10/1, який оприлюднено у електронній системі закупівель Prozorro 08.02.2024, тобто з перевищенням терміну трьох робочих днів з дня його укладення, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Наданим 29.05.2024 поясненням на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель, Замовником не спростовується факт порушення порядку оприлюднення на сайті Уповноваженого органу з питань публічних закупівель договору від 30.01.2024 № 34.03-10/1. Проте надане пояснення не спростовує факту даного порушення.
Період усунення порушень: 30.05.2024 09:33 - 14.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.05.2024 09:33

Оскарження висновку в суді

Опис: 10.06.2024 року Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправним та скасування висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-11-003021-а. Відповідно до інформації, отриманої 12.06.2024 року з Кабінету електронного суду позивача, 11.06.2024 року Донецьким окружним адміністративним судом було відкрито провадження у справі № 200/3733/24 (ухвала суду від 11.06.2024 про відкриття провадження у справі № 200/3733/24). Станом на 12.06.2024 року номер провадження не визначено.
Дата публікації: 12.06.2024 15:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-11-003021-a. 30.05.2024 року Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області був оприлюднений Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-11-003021-a (далі – Висновок). У Висновку зазначено, що, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом недопущення його в подальшому, притягнення до відповідальності винних осіб, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Розглянувши цей Висновок, Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі – УКБ Краматорської міської ради або Замовник), на підставі ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надає аргументовані заперечення до Висновку. По-перше, щодо зазначення у Висновку про те, що договір підряду від 30.01.2024 №34.03-10/1 було оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro 08.02.2024, тобто з перевищенням терміну трьох робочих днів з дня його укладення, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону. З приводу вищенаведеного, зазначаємо про таке. Відповідно до статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. На виконання вищезазначеної норми, договір підряду від 30.01.2024 № 34.03-10/1 з усіма додатками було оприлюднено уповноваженою особою Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради на сайті Держзакупівлі.Онлайн (офіційний майданчик) за адресою: https://www.dzo.com.ua/ 30.01.2024 року, що підтверджується інформацією з особистого кабінету Замовника та листом ТОВ ТОВ «ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН» від 30.05.2024 № 3000524-1. З детальної інформації про договір, що міститься в особистому кабінеті Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (Замовник) на сайті Держзакупівлі.Онлайн, вбачається, що 30.01.2024 в ЦБД Prozorro були завантажені Договір № 34.03-10/1 від 30.01.2024 р., Додаток № 4 до договору № 34.03-10/1 від 30.01.2024 р. та sign.p7s (КЕП). Скріншот відповідної сторінки з особистого кабінету УКБ Краматорської міської ради з детальною інформацією про договір надавався у якості додатка до пояснень Замовника на запит Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області. В свою чергу, листом від 30.05.2024 № 3000524-1 Оператор авторизованого електронного майданчика «Держзакупівлі. Онлайн» підтвердив, що Замовник, «Управління капітального будівництва та перспективного розвитку Краматорської міської ради» (далі - Замовник), 30.01.2024 року завершив закупівлю за ідентифікатором UA-2023-12-11-003021-a шляхом заповнення відповідних полів, а також 30.01.2024 року завантажив скан-копію договору - «Договір № 34.03-10/1 від 30.01.2024 р.» та додаток до договору – «Додаток № 4 до договору № 34.03-10/1 від 30.01.2024 р.», та підтвердив свої дії шляхом підписання КЕП. Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-12-11-003021-а, був автоматично сформований електронною системою закупівель 30 січня 2024 року, що також підтверджує оприлюднення договору підряду від 30.01.2024 № 34.03-10/1 з усіма додатками саме 30.01.2024 року. Зазначений Звіт розміщено на сторінці Prozorro за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-11-003021-a/print/report/pdf . Крім того, на запит УКБ Краматорської міської ради було отримано лист за підписом Генерального директора ДП «ПРОЗОРРО» від 03.06.2024 № 206/01/999/12, в якому зазначено про те, що «у закупівлі UA-2023-12-11-003021-а, згідно інформації із центральної бази даних електронної системи закупівель Prozorro, 08.02.2024 р. було внесено зміни. Зокрема, у договорі було додано нові поля, внесено зміни в існуючі, що призвело до відображення дати оприлюднення 08.02.2024 р. замість 30.01.2024 р. Наразі реалізація доопрацювання Системи по відображенню на порталі фіксованої дати оприлюднення договорів (без змін при подальших модифікаціях договору) знаходиться в роботі». З вищенаведеного вбачається, що уповноваженою особою УКБ Краматорської міської ради не було допущено порушення встановлених законодавством строків оприлюднення договору від 30.01.2024 № 34.03-10/1 і додатків до нього. А розміщена на сайті Prozorro інформація про оприлюднення договору 08.02.2024 р., є наслідком недоопрацювання електронної системи закупівель по відображенню на порталі фіксованої дати оприлюднення договорів, що підтверджено листом ДП «ПРОЗОРРО». По-друге, зауважимо, що УКБ Краматорської міської ради оприлюднило договір з додатками 30.01.2024 року на сайті Держзакупівлі.Онлайн, що є офіційним майданчиком Прозорро. При цьому у Замовника відсутня можливість вносити якусь інформацію безпосередньо в поля електронної системи закупівель Prozorro, оскільки ці поля мають заповнюватись автоматично (дублюючи інформацію, оприлюднену на будь-якому з офіційних майданчиків Прозорро), зокрема, Держзакупівлі.Онлайн. За таких обставин, Замовник, який своєчасно оприлюднив документи на офіційному майданчику Держзакупівлі.Онлайн, має право обгрунтовано очікувати, що в електронній системі закупівель Prozorro буде відображена достовірна інформація щодо фактичної дати оприлюднення документів; і не повинен відповідати за якісь технічні несправності або недоопрацювання в Системі, внаслідок яких дата оприлюднення документів відображається некоректно і неправильно. Відтак, виявлене Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області порушення строку оприлюднення договору від 30.01.2024 № 34.03-10/1, допущено не Управлінням капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради і знаходиться поза зоною впливу Замовника, а тому усунення такого порушення не є компетенцією Замовника. По-третє, вважаємо, що Висновок як акт індивідуальної дії не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявленого під час моніторингу порушення. На підтвердження зазначеного зауважимо про таке. Відповідно до Висновку УКБ Краматорської міської ради зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом недопущення його в подальшому, притягнення до відповідальності винних осіб, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. З аналізу наведеного вбачається відсутність у Висновку чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявленого під час моніторингу закупівлі UA-2023-12-11-003021-а порушення, оскільки зазначення «про недопущення його в подальшому» не може вважатися належним способом усунення виявленого саме під час моніторингу закупівлі UA-2023-12-11-003021-а порушення. Тим більше, що таке порушення наразі взагалі не може бути ніким усунуто, що свідчить з інформації ДП «ПРОЗОРРО» про триваючу на теперішній час реалізацію доопрацювання Системи по відображенню на порталі фіксованої дати оприлюднення договорів (без змін при подальших модифікаціях договору). В свою чергу, зазначення про «притягнення до відповідальності винних осіб» також не може вважатися способом усунення виявленого порушення, оскільки, по-перше, це порушення допущено не з вини Замовника, по-друге, це не компетенція Замовника, а по-третє, це не призведе до усунення цього порушення. Відповідно до усталеної судової практики з цього питання, якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, орган державного фінансового контролю у висновку обов`язково зазначає опис такого порушення, а також зобов`язання щодо усунення порушення (порушень). З метою усунення виявленого під час моніторингу порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель у висновку міститься вимога зобов`язального характеру, яка є обов`язковою для виконання, та визначає порядок (спосіб) усунення такого порушення. Верховний Суд неодноразово, зокрема в постановах від 21 жовтня 2021 року у справі № 640/17797/20, від 30 листопада 2021 року у справі № 420/5590/19, від 4 травня 2023 року у справі № 160/5890/22, висловлював правову позицію, згідно з якою можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Висновок є протиправним, а тому буде оскаржений до адміністративного суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Дата публікації звіту: 04.06.2024 14:15

Запити/Пояснення