-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (кондиціонери)
Завершена
4 066 667.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 666.67 UAH
мін. крок: 1% або 40 666.67 UAH
Номер:
de91cbe4f7ac4d2db36eadc604cbdaf1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-23-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 14:29 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.01.2024 № 6-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2023-12-08-020355-a 08.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання», (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.12.2023 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції: ТОВ «Є-Інжинірин КО», ТОВ «Епіцентр К», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.12.2023 № б/н щодо відхилення та від 20.12.2023 № б/н щодо визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.12.2023, договір від 26.12.2023 № 44/23, укладений Замовником з ТОВ «Епіцентр К» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 26.12.2023, пояснення та документи Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 05.02.2024 на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів Замовником визначено предмет закупівлі як ДК 021:2015: 42510000-4 — Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, а в пункті 4.1 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, пункті 1 додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які підтверджують відповідність, у тому числі відповідна технічна специфікація» до тендерної документації Замовника - кондиціонери.
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 42510000-4 — Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 39717200-3 – Кондиціонери; 42512200-0 – Настінні кондиціонери повітря.
Період усунення порушень:
13.02.2024 17:56 - 28.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2024 17:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підтвердження усунення виявлених в ході моніторингу порушень надсилаєм скан-копії документів що свідчать про їх усунення
Дата публікації звіту:
19.02.2024 11:56
Запити/Пояснення
Номер:
28cd8899d6f944e2b400790a58138369
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2024 10:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі кондиціонерів за кодом ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, очікуваною вартістю 4 066 667,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-08-020355-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо фактичного стану виконання укладеного Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» з ТОВ «Епіцентр К» договору від 26.12.2023 № 44/23.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
15fce50f0b354a1793aac8036909ddc6
Назва:
Відповідь на питання
Дата опублікування:
05.02.2024 18:35
Опис:
Дякуємо за питання! Щодо питань, які надійшли з приводу процедури закупівлі UA-2023-12-08-020355-a, КУ «Одеська обласна база спеціального медичного постачання», повідомляє.
По- першому питанню, а саме, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до оприлюдненої 13.09.2023 року інформації на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади «Урядовий портал» (посилання https://www.kmu.gov.ua/news/likarni-spromozhnoi-merezhi-iaki-ne-matymut-kondytsioneriv-u-palatakh-z-nastupnoho-roku-vtratiat-mozhlyvist-kontraktuvatysia-iz-nszu-za-pevnymy-paketamy-viktor-liashko), Міністр охорони здоров’я України, зазначив, що лікарні, які увійшли до спроможної мережі та які не зможуть забезпечити кондиціонерами свої приміщення відповідно до вимог, — втратять можливість контрактуватися із Національною службою здоров’я за певними пакетами вже з 1 січня 2024 року. Для покращення умов перебування пацієнтів в лікарнях та для забезпечення високого рівня надання медичних послуг, Департаментом охорони здоров’я Одеської обласної державної (військової) адміністрації (далі-ДОЗ), з урахуванням вищевикладеної Міністром охорони здоров’я України інформації, було доручено Комунальній установі «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (далі-Установа) провести закупівлю товару (лист ДОЗ вих. № 1168-ВС від 05.12.2023 року) за кодом ДК 021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (кондиціонери), відповідно до Програми «Здоров’я Одещини на 2021-2023 роки». Закупівля товару проводилась за кошти місцевого бюджету у кількості 250 одиниць для закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування (лист ДОЗ вих. № 1168-ВС від 05.12.2023 року). Відповідно до вимог пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
На виконання доручення ДОЗ Установою було проведено закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (кондиціонери) у кількості 250 одиниць, ідентифікатор процедури - UA-2023-12-08-020355-a, за результатами якої, між Установою та ТОВ «Епіцентр К» Гіпермаркет «Епіцентр К» м. Одеса, було укладено договір про закупівлю товару № 44/23 від 26.12.2023 року. Для виконання умов даного договору, Установою було направлено до ДОЗ (органу управління до якого Установа належить) заявку щодо отримання грошових коштів на рахунок Установи для оплати за товар, а саме -кондиціонери, який був закуплений за дорученням ДОЗ для закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування відповідно до Програми «Здоров’я Одещини на 2021-2023 роки».
Обґрунтування розміру бюджетного призначення визначалось за результатом проведеної процедури закупівлі UA-2023-12-08-020355-a, за результатом якої найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція переможця процедури закупівлі - ТОВ «Епіцентр К» Гіпермаркет «Епіцентр К» м. Одеса, з яким було укладено договір про закупівлю товару № 44/23 від 26.12.2023 року.
При визначенні очікуваної вартості Установа керувалась Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 (далі-Наказ № 275) від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». На виконання Наказу № 275, з метою економії бюджетних коштів та ефективного їх використання, Установою було проведено визначення очікуваної вартості предмету закупівлі методом порівняння ринкових цін. Керуючись даним методом Установою було зібрано необхідну кількість цінових пропозицій (не менше 3) від постачальників товару (виробників, дилерів, офіційних представників) який є предметом закупівлі, а також проведено аналіз цін, технічних та якісних характеристик товару який є предметом закупівлі, які знаходяться у відкритому доступі в мережі інтернет. Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін було визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод -очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
Листом Департаменту охорони здоров’я, вх. № 142 від 24.10.2023 року, Установі було доведено Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації № 13/од-2021 від 13.01.2021 року щодо зобов’язання Замовників погоджувати з Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації технічне завдання (специфікацію) та очікувану вартість.
На виконання Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації № 13/од-2021 від 13.01.2021 року та з метою ефективного використання коштів бюджету, Установою було направлено до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації лист, вих. № 276 від 06.12 .2023 року, щодо погодження ціни на товар, а саме: ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (кондиціонери). Листом Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації Установі було погоджено очікувану вартість предмету закупівлі в розмірі 4 066 667,00 грн.
При виконанні розрахунків Установою вірно було визначено очікувану вартість предмету закупівлі - 4 066 667,00 грн, яка була вказана при проведенні процедури закупівлі UA-2023-12-08-020355-a.
По-другому питанню щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), повідомляємо.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі було опубліковано на сайті Установи за посиланням: https://specbaza.com/ та в системі «Прозорро».
По-третьому питанню з приводу надання інформації та підтверджуючих документів щодо фактичного стану виконання укладеного Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» з ТОВ «Епіцентр К» договору від 26.12.2023 № 44/23, повідомляємо.
На виконання умов договору № 44/23 від 26.12.2023 року, ТОВ «Епіцентр К» Гіпермаркет «Епіцентр К» м. Одеса, повністю здійснив поставку товару, а саме- кондиціонерів в кількості 250 одиниць, що підтверджується видатковою накладною та актом приймання-передачі товару. На даний час відбувається отримання грошових коштів на рахунок Установи для розрахунку за поставлений товар.
Для підтвердження зазначеної інформації надсилаєм скан-копії відповідних документів: лист ДОЗ вих. № 1168-ВС від 05.12.2023 року; лист Установи вих. № 276 від 06.12 .2023 року, щодо погодження очікувано вартості на товар; лист Департаменту економічної політики та стратегічного планування щодо погодження очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик, вих. №3332/02/01.1-08/2-23 від 08.12.2023 року, копії отриманих комерційних (цінових) пропозицій; видаткова накладна № Рнк/ОD -0053437 від 26.12.2023 року; акт приймання – передачі від 26.12.2023р.