-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (з усунення аварій) частини внутрішніх приміщень 3-го поверху комунального закладу "Харківська гімназія № 127 Харківської міської ради", за адресою:61039, м. Харків, вул. Семінарська, 63-А (код ДК 021:2015: 45453000-7, Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
2 237 858.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 189.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 189.29 UAH
Номер:
72a9349da7614be79879d999e95172e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
29.01.2024 18:31 - 20.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2024 Одеса № 27
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 29.01.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 29.01.2024 № 27
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
14 UA-2023-12-08-014994-a 08.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом складання ТД у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та щодо приведення умов Договору вимогам абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та нормам законодавства, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.12.2023, тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Ноль Валентина Сергійовича, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.12.2023
№ 48в, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 19.12.2023 в електронній системі закупівель, договір підряду від 26.12.2023
№ 127ХГ (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене 06.02.2024, додаткову угоду до Договору від 06.02.2024 № 1, пояснення та документи отримані 31.01.2024 та 06.02.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей та відповідності умов договору нормам законодавства встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей ТД формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Водночас відповідно до частини третьої статті 22 Закону ТД може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
У Додатку 4 до ТД Замовника міститься проєкт договору (далі – Проєкт договору), в якому у пункті 6.2 визначено, що підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт.
Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог пункту 103 Постанови № 668 підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі – гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі – гарантійний строк експлуатації).
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору підряду.
Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Аналогічна норма міститься в статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір, відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 якого, підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-прийняття виконаних робіт.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 05.02.2024 про надання пояснень (інформації, документів) щодо невідповідності умов Договору вимогам законодавства, Замовник 06.02.2024 надав пояснення, що гарантійний строк якості та гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва не є тотожними поняттями. Також Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду до Договору від 06.02.2024 № 1, якою були внесені зміни до підпункту 6.2 пункту 6 Договору, а саме продовжено гарантійний строк експлуатації об’єкта до 10 років від дня прийняття об’єкта замовником, а гарантійний строк якості виконаних робіт становить 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт.
Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту невідповідності умов Договору вимогам законодавства, оскільки у підпункті 6.2 пункту 6 Договору зазначено, що підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт. Замовник в зазначеному пункті також не розмежовує поняття якості виконаних робіт та експлуатації об’єкта будівництва.
Таким чином, Договір та додаткова угода до Договору від 06.02.2024 № 1 були укладені з порушенням вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
Період усунення порушень:
12.02.2024 17:01 - 27.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.02.2024 17:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель
З метою реагування на висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, 14 лютого 2024 року Замовником в електронній системі закупівель опубліковано Додаткову угоду № 3 від 14.02.2024 р. до договору № 127ХГ від 26.12.2023 р., в якій пункт 6.2. розділу 6 Договору викладено в новій редакції:
«6.2. Підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 10 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт.»
З метою недопущення у подальшому будь-яких неточностей та/або протирічь з даного питання, Замовником проведено відповідні роз’яснювальні роботи, в тому числі і звернуто увагу на стилістику викладення положень проєктів договорів в подальшій роботі.
Таким чином, Замовником усунуто порушення законодавства у сфері публічних закупівель та повністю виконано зобов’язання Держаудитслужби.
Дата публікації звіту:
14.02.2024 14:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
16.02.2024 09:34
Запити/Пояснення
Номер:
42806b6aaefb4bd8ae79aef7a609bcff
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.01.2024 11:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
Як та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
02b3cb7d74594215aa64f2f408970060
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
31.01.2024 14:44
Опис:
Стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості:
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика).
Метод, що застосовано відповідно до Методики: Розрахунок очікуваної вартості робіт (послуг) здійснено на підставі проектно-кошторисної документації.
Для розробки проектно-кошторисної документації Управлінням освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради було укладено договір на розробку проектної документації (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-14-008587-a) та на підставі пункту 12 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560, пункту 3.6 ДСТУ 8907:2019 "Настанова щодо проведення експертизи проектної документації на будівництво" делеговано Виконавцю повноваження щодо проходження експертизи проектної документації в експертній організації. Експертний звіт (Позитивний) та зведений кошторисний розрахунок додаються.
Стосовно розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710:
Відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднюється на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення закупівлі: http://novobavarskyi-ruo.edu.kh.ua/pro_upravleennya/publichni_zakupivli/publichni_zakupivli_za_2023_rik/ (UA-2023-12-08-014994-a Капітальний ремонт 3-го поверху 127 гімназії).
Номер:
97f4b69420a64deaa639c8a27f544b74
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 13:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
Як Замовник може пояснити встановлення в пункті 6.2 розділу 6 Договору від 26.12.2023 № 127ХГ гарантійного строку якості виконаних робіт 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт?
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Аналогічна норма міститься в статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
353bf37519b140578658bf01322c6cd9
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
06.02.2024 11:03
Опис:
Стосовно встановлення гарантійного строку якості виконаних робіт 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт в договорі пояснюємо наступне:
- Відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 зі змінами: «103. Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку.
Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).»
Тобто, гарантійний строк якості та гарантійний строк експлуатації не є тотожними. Замовником в проекті договору (додаток 4 до тендерної документації) обумовлено умови (гарантійні строки(терміни)) в п.6.1. та 6.2. договору. Так як, гарантійний строк експлуатації замовник не змінював, а залишив на рівні визначеному постановою 668, не було підстав повторювати загально встановлені правила, тому вказано саме вимоги щодо гарантійного строку якості робіт.
- В додатку 5 до тендерної документації на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-08-014994-a встановлено вимогу щодо документального підтвердження відповідності робіт вимогам замовника, а саме: а) довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію про якісні та кількісні характеристики робіт, які будуть проведені учасником із зазначенням гарантійного строку експлуатації об’єкта будівництва; б) гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Замовником в проекті договору зазначено саме гарантійний строк якості робіт – 5 років. Щодо інших умов гарантій, то в п.6.1.Договру зазначено умови, якими керуються як замовник, так і підрядник: «6.1. Відношення сторін, пов’язані зі забезпеченням гарантійного строку якості робіт (експлуатації об’єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), будуть регулюватися положеннями Загальних умов, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 зі змінами.»
Тобто, у замовника і учасника не існує розбіжностей щодо розуміння змісту поняття гарантій, що визначенні у пункті 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 зі змінами, що підтверджується учасником в файлі «Довідки та листи» (витяг додається) зазначаються гарантійні строки: гарантійний строк якості – 5 років, гарантійний строк експлуатації – 10 років.
Водночас, гарантійні строки про які йде мова в пунктах 6.1 та 6.2 договору підряду № 127ХГ, є істотними умовами договору будівельного підряду. Відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Частинами другою та третьою статті 180 ГК України передбачено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Оскільки, між замовником та підрядником не існує розбіжностей щодо розуміння змісту пунктів 6.1 та 6.2 договору підряду № 127ХГ, тому, за результатами двосторонніх консультацій сторонами прийняте рішення підтвердити для Держаудитслужби, що гарантійний строк експлуатації об`єкта, становить саме 10 років, шляхом внесення відповідних уточнень до пункту 6.2. договору (скан-копію додаткової угоди № 1 від 06.02.2024 р. розміщено в електронній системі закупівель).