• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт (з усунення аварій) частини внутрішніх приміщень 3-го поверху комунального закладу "Харківська гімназія № 127 Харківської міської ради", за адресою:61039, м. Харків, вул. Семінарська, 63-А (код ДК 021:2015: 45453000-7, Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 237 858.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 189.29 UAH
Номер: 72a9349da7614be79879d999e95172e0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-29-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.01.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 29.01.2024 18:31 - 20.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.01.2024 Одеса № 27 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 29.01.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 29.01.2024 № 27 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 14 UA-2023-12-08-014994-a 08.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-31-96, liana_gichka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом складання ТД у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та щодо приведення умов Договору вимогам абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та нормам законодавства, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.12.2023, тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Ноль Валентина Сергійовича, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.12.2023 № 48в, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 19.12.2023 в електронній системі закупівель, договір підряду від 26.12.2023 № 127ХГ (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене 06.02.2024, додаткову угоду до Договору від 06.02.2024 № 1, пояснення та документи отримані 31.01.2024 та 06.02.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей та відповідності умов договору нормам законодавства встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей ТД формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначається проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Водночас відповідно до частини третьої статті 22 Закону ТД може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. У Додатку 4 до ТД Замовника міститься проєкт договору (далі – Проєкт договору), в якому у пункті 6.2 визначено, що підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт. Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог пункту 103 Постанови № 668 підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі – гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі – гарантійний строк експлуатації). При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору підряду. Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Аналогічна норма міститься в статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір, відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 якого, підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-прийняття виконаних робіт. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 05.02.2024 про надання пояснень (інформації, документів) щодо невідповідності умов Договору вимогам законодавства, Замовник 06.02.2024 надав пояснення, що гарантійний строк якості та гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва не є тотожними поняттями. Також Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду до Договору від 06.02.2024 № 1, якою були внесені зміни до підпункту 6.2 пункту 6 Договору, а саме продовжено гарантійний строк експлуатації об’єкта до 10 років від дня прийняття об’єкта замовником, а гарантійний строк якості виконаних робіт становить 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт. Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту невідповідності умов Договору вимогам законодавства, оскільки у підпункті 6.2 пункту 6 Договору зазначено, що підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 5 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт. Замовник в зазначеному пункті також не розмежовує поняття якості виконаних робіт та експлуатації об’єкта будівництва. Таким чином, Договір та додаткова угода до Договору від 06.02.2024 № 1 були укладені з порушенням вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
Період усунення порушень: 12.02.2024 17:01 - 27.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.02.2024 17:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель З метою реагування на висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, 14 лютого 2024 року Замовником в електронній системі закупівель опубліковано Додаткову угоду № 3 від 14.02.2024 р. до договору № 127ХГ від 26.12.2023 р., в якій пункт 6.2. розділу 6 Договору викладено в новій редакції: «6.2. Підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт по Договору, можливість експлуатації об’єкта протягом 10 років з дати підписання акту здачі-приймання виконаних робіт.» З метою недопущення у подальшому будь-яких неточностей та/або протирічь з даного питання, Замовником проведено відповідні роз’яснювальні роботи, в тому числі і звернуто увагу на стилістику викладення положень проєктів договорів в подальшій роботі. Таким чином, Замовником усунуто порушення законодавства у сфері публічних закупівель та повністю виконано зобов’язання Держаудитслужби.
Дата публікації звіту: 14.02.2024 14:05

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 16.02.2024 09:34

Запити/Пояснення