-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з перевезення працівників підприємства
Завершена
2 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 22 000.00 UAH
Номер:
6345d2622a664ee9b5828c94dc0882a8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-09-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.02.2024 00:00
Період моніторингу:
09.02.2024 13:56 - 02.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.02.2024 Одеса № 34
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 09.02.2024.
В. о. начальника Валентина КОРОЛЬ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 09.02.2024 № 34
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2023-12-08-013472-a 08.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я.Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.12.2023 № 280, тендерну пропозицію Приватного підприємства «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» (далі – ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС»), протокольне рішення уповноваженої особи від 18.12.2023 № 287, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.12.2023, договір від 29.12.2023 № 04/24, пояснення та документи Замовника, отримані 15.02.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості – вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю – у разі закупівлі робіт або послуг.
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги, Замовником у ТД не вказано вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У підпункті 1.1 пункту 1 Додатка 1 до ТД Замовник зазначив, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з відбитком печатки (подається без відбитку печатки, у разі якщо учасник, здійснює діяльність без печатки згідно з чинним законодавством), з інформацією (дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента) про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (з копіями підтверджуючих документів), який зазначено в даній документації.
Учасником ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 11.12.2023 № 49, в якій міститься інформація про наявність досвіду виконання аналогічного договору від 09.12.2022 № 191/22 (далі – Договір), укладеного з Комунальним підприємством «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, та завантажено Договір.
Проте учасником ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надано Договір не у повному обсязі, а саме: відсутня друга сторінка Договору, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Додатка 1 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.02.2024 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» умовам ТД, Замовник 15.02.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що чинним законодавством України не визначено поняття аналогічного договору, але з аналізу нормативно-правових актів, можливо зробити висновок, що аналогічний договір – це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації. Учасник у складі тендерної пропозиції надав аналогічний договір від 09.12.2022 № 191/22, укладений з Комунальним підприємством «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, де зазначено: дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента, а також, що договір підписаний та скріплений печаткою. Таким чином договір від 09.12.2022 № 191/22 містить достатньо відомостей для підтвердження виконання договору з аналогічним предметом закупівлі та відповідності до вимог тендерної документації.
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції підпункту 1.1 пункту 1 Додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднено в електронній системі закупівель 18.12.2023), при цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ПП «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо надання Договору, який відповідатиме вимогам ТД Замовника.
Період усунення порушень:
16.02.2024 14:40 - 02.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2024 14:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про застосування заходів реагування за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
21.02.2024 13:44
Запити/Пояснення
Номер:
c3c38792787f4cd88418f25a614464be
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.02.2024 15:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Приватного підприємства «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» умовам підпункту 1.1 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як учасник у складі тендерної пропозиції надав аналогічний договір від 09.12.2022 № 191/22 (далі – Договір), укладений з комунальним підприємством «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, не у повному обсязі, а саме: відсутня друга сторінка Договору?
3. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Приватного підприємства «ЄВРОТРАНС-СЕРВІС» умовам підпункту 6 пункту 3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як учасник у складі тендерної пропозиції не надав посвідчення на право керування автомобільними транспортними засобами відповідної категорії національного або міжнародного зразку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.1992 № 47 «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів» та діючу довідку про проходження обов’язкового медичного огляду?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fd5fe991e2904362905c656bc9cbcca0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.02.2024 15:15
Опис:
1. На Ваш запит від 12.02.2024 року Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я.Левітана» повідомляє наступне.
Пунктом 4 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Для підготування річного плану закупівель та Відкритих торгів з особливостями в закупівлі «Послуги з перевезення працівників підприємства», Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я.Левітана» направило запит від 20.11.2023 року до декількох підприємств, які займаються Послугами з перевезення працівників підприємства, щодо його вартості на ринку. Попередньо здійснювали маркетингові дослідження, вивчення ситуації на ринку, як з відкритих джерел, так і безпосередньо консультуючись з ринком.
На підставі моніторингу цін, підприємство здійснило оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням вимог про технічні та якісні характеристиками предмета закупівлі за мінімальною отриманою ціновою пропозицією.
Слід звернути увагу, що оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-12-08-013472-a, яке оприлюднено 08 грудня 2023 року на офіційному веб-порталі https://www.dzo.com.ua/tenders/21454897, де в графі джерело фінансування закупівлі зазначено «Власний бюджет» (кошти від господарської діяльності підприємства).
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова) заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель несе рекомендований характер:
«4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;».
Вищезазначена постанова стосується державних органів, органів місцевого самоврядування та державних підприємств. Будь-які вимоги до комунальних підприємств в даній постанові відсутні. З огляду на вищевикладене, Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» не повинне розміщати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, оскільки закупівля здійснюється для власних потреб та за власні грошові кошти. З діяльністю підприємства ми можете ознайомитись за наступним посиланням: https://kremen.gov.ua/index.php?view=single-kp&dep-id=20.
2 Згідно з умовам підпункту 1.1 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з відбитком печатки (подається без відбитку печатки, у разі якщо учасник, здійснює діяльність без печатки згідно з чинним законодавством), з інформацією (дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента) про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (з копіями підтверджуючих документів), який зазначено в даній документації.
Під аналогічним договором мається на увазі договір, за яким учасник постачав аналогічний за предметом закупівлі товар.
Чинним законодавством України не визначено поняття аналогічного договору, але з аналізу нормативно-правових актів, можливо зробити висновок що аналогічний договір – це договір, який відповідає предмету закупівлі за четверною цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав аналогічний договір від 09.12.2022 № 191/22, укладений з комунальним підприємством «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, де зазначено: дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента, а також, що договір підписаний та скріплений печаткою.
Таким чином договір від 09.12.2022 № 191/22 містить достатньо відомостей для підтвердження виконання договору з аналогічним предметом закупівлі та відповідності до вимог тендерної документації.
3. Підпунктом 6 пункту 3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) Додатка № 1 до тендерної документації передбачено, вимоги до водіїв: письмовий лист/довідка у довільній формі, де зазначалися номер прав, діючі категорії та діючи мед. довідки на кожного водія:
а) посвідчення на право керування автомобільними транспортними засобами відповідної категорії національного або міжнародного зразку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.1992 № 47 «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів»;
б) діючу довідку про проходження обов’язкового медичного огляду;
На вимогу, вищезазначеного підпункту тендерної документації , учасником надано довідку із зазначеною інформацією номер посвідчення водія, діючі категоріі та дані діючих медичних довідок на кожного водія. В даній довідці зазначені конфіденційні дані водіїв та їх посвідчень, тому були з приміткою «КОНФІДЕНЦІЙНИЙ ДОКУМЕНТ».
Тендерною документацією не вимагалося окреме надання посвідчення на право керування автомобільними транспортними засобами відповідної категорії національного або міжнародного зразку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.1992 № 47 «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів» та діючу довідку про проходження обов’язкового медичного огляду.