-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система моніторингу цілісності нервів) (НК 024:2023 – 46566 – Система моніторингу нейрофізіологічних показників)
Закупівля товару здійснюється згідно вимог Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (із змінами)
Завершена
1 690 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 16 900.00 UAH
Номер:
d10160b05d76445f9a98f1139e65e050
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-31-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2024 00:00
Період моніторингу:
31.01.2024 15:21 - 22.02.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.01.2024 № 21
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.01.2024 № 21.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 19. UA-2023-12-07-015728-a, 07.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Парфентьєвої Л.О. встановлено порушення вимог пунктів 3, 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Парфентьєвої Л.О. щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 21 лютого 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного медичного підприємства «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-07-007472-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Парфентьєвої Людмили Олександрівни (далі – ФОП Парфентьєва Л.О.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №178 від 18.12.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ФОП Парфентьєва Л.О. як переможцем тендеру документи; договір від 25.12.2023 №931; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, за нормами частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Умовами тендерної документації Замовника (частини 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям - згідно з Додатком 1 до тендерної документації.
Так, за вимогою підпункту 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт / поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Отже, Замовником визначено в тендерній документації (підпункт 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1) вимогу щодо наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, про що учасник повинен надати довідку в довільній формі, яка має містити інформацію про найменування, кількість та правові підстави володіння / користування відповідним майном.
Водночас, моніторингом встановлено, учасником ФОП Парфентьєвою Л.О. надано у складі тендерної пропозиції Довідку (від 14.12.2023 №ПЛО 14/12-3) про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов договору (файл «Цінова. Кваліфікація та відповідність.pdf»), у якій зазначено, що у разі акцепту її пропозиції ФОП Парфентьєва Л.О. гарантовано підтверджує наявність необхідного обладнання матеріально-технічної бази та технології, необхідних для виконання договору, зобов’язань перед Замовником на поставку товару, що є предметом закупівлі.
Однак, у вказаній вище Довідці від 14.12.2023 №ПЛО 14/12-3 відсутня інформація про найменування обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, їх кількості та правових підстав володіння / користування, чим недотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
У наданому під час моніторингу на запит органу державного фінансового контролю поясненні Замовник вказав, що учасником надана довідка в довільній формі вих.№ПЛО 14/12-3 від 14.12.2023, в якій прописано, що ФОП Парфентьєва Л.О. здійснює підприємницьку діяльність одноособово та гарантовано підтверджує наявність необхідного обладнання матеріально-технологічної бази технологій, необхідних для виконання договору на поставку товару.
Проте, надане Замовником пояснення не спростосвує невиконання учасником вимоги тендерної документації (підпункту 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1) щодо надання довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, у якій необхідно було зазначити найменування, кількість та правові підстави володіння / користування.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції).
Проте, за наявності вищенаведених невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника при підтвердженні кваліфікаційного критерію, Замовником повідомлення з вимогою щодо усунення таких невідповідностей не опубліковано, чим порушено норму пункту 43 Особливостей №1178.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Парфентьєвої Л.О., а визначено її переможцем тендеру та укладено з нею договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
22.02.2024 16:59 - 08.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.02.2024 16:59
Оскарження висновку в суді
Опис:
№ 440/2810/24 від 22 березня 2024 року
Дата публікації:
22.03.2024 13:56
Дата відкриття провадження:
22.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 440/2810/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним некомерційним медичним підприємством "Лікарня інтенсивного лікування "Кременчуцька" 05.03.2024 року подано позовну заяву при визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-07-01572 Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2024.
Дата публікації звіту:
05.03.2024 16:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Враховуючи норми частини 1 статті 188 Господарського кодексу України та статей 652–654 Цивільного кодексу України, Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-07-015728-a Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2024, рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20 травня 2024 року (справа № 440/2810/24), Сторони дійшли взаємної згоди цією Додатковою угодою достроково припинити дію Договору № 931 від 25.12.2023 року з 03.06.2024 року.
Дата публікації:
07.10.2024 12:31
Запити/Пояснення
Номер:
ca830de856704b398ced7cce9a1bea21
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.02.2024 18:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-07-015728-a , яка проводилась комунальним некомерційним медичним підприємством «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
809dace1b4894c55a02ad8fab3b8eec3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 13:25
Опис:
Відповідно до Вашого запиту про надання пояснення згідно закупівлі за ДК 021:2015 – 33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система моніторингу цілісності нервів) (НК 024:2023 – 46566 – Система моніторингу нейрофізіологічних показників), ідентифікатор закупівлі № UA-2023-12-07-015728-а зазначаємо наступне:
Розрахунок очікуваної вартості здійснюється на етапі визначення доцільності та підготовки техніко-економічного обґрунтування можливості закупівлі необхідного предмету закупівлі з урахуванням детальних технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед оголошенням процедури закупівлі, а також при наданні цінових довідок щодо рівня очікуваної вартості товару.
Згідно наданого рапорту від заступника директора з хірургічного розділу роботи, щодо необхідності придбання системи моніторингу цілісності нервів, підписаного директором лікарні від 06.12.2023 року та технічного завдання, затвердженого заступником директора з хірургічного розділу роботи, було визначено необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. На підставі цього завдання, було надіслано електронні запити потенційним постачальникам для надання комерційних пропозицій по даному предмету закупівлі.
Адже одним із методів визначення очікуваної вартості предмету закупівлі для товарів - є метод порівняння ринкових цін.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі за ДК 021:2015 – 33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система моніторингу цілісності нервів) (НК 024:2023 – 46566 – Система моніторингу нейрофізіологічних показників) проводилось шляхом отримання та аналізу цінових пропозицій від потенційних постачальників на систему моніторингу цілісності нервів з відповідними технічними характеристиками до предмету закупівлі, визначених Замовником.
Додатки додаються:
1. Рапорт щодо необхідності проведення закупівлі системи моніторингу цілісності нервів.
2. Технічне завдання на придбання системи моніторингу цілісності нервів.
3. Цінові пропозиції постачальників додаються.
Номер:
669ed5ba416b4d33ae552c5b638d54a3
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.02.2024 14:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-07-015728-a, яка проводилась комунальним некомерційним медичним підприємством «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до тендерної документації Замовника (пункту 4.4. розділу 1), а також в пункту 5.1 Проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) строк поставки товару, до 31.12.2023 включно. Аналогічна вимога зазначена в укладеному договорі про закупівлю товару від 25.12.2023 №931 (далі – Договір №931).
Одночасно, відповідно до пункту 7.2. Проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) та в укладеному Договорі №931 у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції у розмірі облікової ставки НБУ від суми непоставленого товару за кожний день затримки.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію з документальним підтвердженням (видаткові накладні та інші первинні документи, що стосуються виконання договору, а також документи, що підтверджують здійснення оплати) щодо стану виконання договірних зобов’язань сторонами згідно Договору №931.
2. У разі несвоєчасності поставки товару - чи нараховувалися Замовником штрафні санкції постачальнику, передбачені договором?
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1. Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема, наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Замовником встановлено надання довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Яким чином учасником ФОП Парфентьєва Л.О. підтверджено виконання вимоги підпункту 1.1. пункту 1. Додатку 1 тендерної документації щодо наявності у неї обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування?
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу пункту 17 Особливостей №1178 щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
09816ed25a28410680fa7ddf0afeb4fb
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.02.2024 14:42
Опис:
На Ваш запит від 19.02.2024 року про надання пояснення під час проведення моніторингу UA-M-2024-01-31-000029 процедури закупівлі товару за ДК 021:2015 - 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система моніторингу цілісності нервів) (НК 024:2023 – 46566 – Система моніторингу нейрофізіологічних показників) (UA-2023-12-07-015728-a) щодо надання пояснення повідомляємо наступне.
1. Відповідно вимог прописаних Замовником в тендерній документації (пункт 4.4. розділу 1), а також в пункту 5.1 Проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) строк поставки товару - до 31.12.2023 включно. Аналогічна вимога зазначена в укладеному договорі про закупівлю товару від 25.12.2023 №931 (далі – Договір №931).
Поставка товару була здійснена Постачальником згідно прописаних в договорі термінів до 31 грудня 2023 року (Акт здачі - приймання від 29.12.2023 року), претензій у Замовника з цього приводу немає. Інформація з документальним підтвердженням (видаткова накладна), що стосується виконання договору, додається.
Що стосується документів, які підтверджують здійснення оплати згідно Договору №931від 25.12.2023 року, повідомляємо наступне:
Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-12-07-015728-a, джерело фінансування закупівлі, інше – НСЗУ – 1 682 400,00 UAH. Отже, підприємство має намір проводити оплату за придбаний товар за рахунок коштів, які планується отримати у 2024 році від Національної служби здоров’я України відповідно до договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Процес підписання договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій між Національною службою здоров’я України та КНМП «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька», зайняв тривалий час на початку року, тому, фінансування нашого підприємства здійснюється не у повному обсязі від реальних потреб, що у свою чергу призводить до затримки з розрахунками із контрагентами за поставлені товари. Враховуючи вищевикладене, КНМП «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька»», станом на день надання інформації, не проводила з контрагентом розрахунків за поставлені товари згідно договору укладеного за результатами закупівлі UA-2023-12-07-015728-a. Надати документи не можливо з об’єктивних підстав.
Так як товар був поставлений вчасно, Замовником не нараховувалися штрафні санкції постачальнику, передбачені договором: відповідно до пункту 7.2. Проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) та в укладеному Договорі №931 у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції у розмірі облікової ставки НБУ від суми непоставленого товару за кожний день затримки.
2. Згідно вимог статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Замовником було встановлено кваліфікаційний критерій, такий як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1. Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема, наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Замовником встановлено надання довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування.
Учасником ФОП Парфентьєва Л.О. підтверджено виконання вимоги підпункту 1.1. пункту 1. Додатку 1 тендерної документації щодо наявності у неї обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування, шляхом надання довідки в довільній формі (згідно вимог тендерної документації Замовника) - вих. №ПЛО 14/12-3 від 14.12.2023 року, в якій прописано, що ФОП здійснює підприємницьку діяльність одноособово та гарантовано підтверджує наявність необхідного обладнання матеріально-технологічної бази технологій, необхідних для виконання договору на поставку товару (файл тендерної пропозиції учасника – «Цінова. Кваліфікація та відповідність»).
4. Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Вимогами пункту 17 Особливостей №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено, яким документом та в якій формі переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Переможець процедури закупівлі під час підписання договору про закупівлю товару інформацію про право підписання договору підтвердив, надавши в письмовому вигляді наступний документ:
Доручення, яке підтверджує повноваження особи, підпису документів тендерної пропозиції та всіх документів, що стосуються процедури закупівлі, в том числі договір (вих. № ПЛО 14/12-7 від 22.12.2023 року).
Додатки додаються:
1. Видаткова накладна № 46 від 29.12.2023 року.
2. Акт здачі – приймання від 29.12.2023 року.
3. Доручення (вих. № ПЛО 14/12-7 від 22.12.2023 року).
Номер:
ddca9c29488c4a81a6e2622f7a39ec10
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
28.02.2024 10:09
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо наступне :
Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-07-01572 від 22.02.2024 (далі – Висновок) за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Парфентьєвої Л.О. встановлено порушення вимог пунктів 3, 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Західним офісом Держаудитслужби зобов’язано здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Парфентьєвої Л.О. щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій.
КНМП «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька»» (далі – Замовник), не погоджуючись з Висновком зазначає наступне:
Замовником визначено в тендерній документації (підпункт 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1) вимогу щодо наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, про що учасник повинен надати довідку в довільній формі, яка має містити інформацію про найменування, кількість та правові підстави володіння / користування відповідним майном.
На виконання вищезазначених вимог Учасником надано довідку про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов договору № ПЛО 14/12-3 від 14.12.2023, згідно якої Учасником гарантовано наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технології, необхідних для виконання договору, зобов’язань перед Замовником на поставку товару, що є предметом закупівлі.
*завантажений файл «Цінова. Кваліфікація та відповідність.pdf».
Також, Довідкою погодження з усіма умовами вимогами тендерної документації для участі в процедурі закупівлі № ПЛО 14/12-14 від 14.12.2023 Учасником зазначено про наявну можливість поставити товар, а також те, що Учасник погоджується з умовами проєкту договору, зокрема з його істотними умовами, у т.ч. умовами поставки товару.
*завантажений файл «Цінова. Кваліфікація та відповідність.pdf».
Гарантійним листом, яким підтверджено, що запропонований Товар є новим і таким, що не був у використанні і за допомогою цього Товару не проводились демонстраційні заходи. А також, що гарантійний термін (строк) експлуатації запропонованого Учасником Товару буде становити 12 місяців від 14.12.2023 № ПЛО 14/12-22 Учасником підтверджено, що запропонований Товар є новим і таким, що не був у використанні і за допомогою цього Товару не проводились демонстраційні заходи. А також, що гарантійний термін (строк) експлуатації запропонованого Учасником Товару буде становити 12 місяців.
*завантажений файл «2 Технічна частина.pdf».
Враховуючи специфіку Товару, що закуповується, Товар може не створюватись безпосередньо Учасником.
Згідно авторизаційного листа від 28.04.2023 № REG459, виданий ТОВ «Медтронік Україна» ТОВ «Трансмед», компанія є офіційним неексклюзивним дистриб’ютором медичних виробів виробництва Медтронік Інк. на території України. ТОВ «Трансмед», як авторизований неекслюзивний дистриб’ютор продукції виробництва Медтронік Ксомед Інк. (Medtronic Xomed, Inc.), уповноважений постачати на митну території України та розповсюджувати медичні вироби виробництва Медтронік Ксомед Інк. (Medtronic Xomed, Inc.), перелік яких наведено у сертифікаті про відповідність № UA.TR.101.MD.3.0493-22/01 (що дійсний до 13.12.2025 року) та декларації про відповідність № ENT001, декларації про відповідність № ENT002. Відповідні сертифікати додаються до вищезазначеного листа.
*завантажений файл «Autorization letter Transmed FY24.pdf».
Гарантійним листом ТОВ «Трансмед» від 11.12.2023 № 189, ТОВ «Трансмед» уповноважує учасника ФОП Парфентьєвої Л.О. продавати (реалізовувати) і представляти товари виробництва Medtronic Xomed, Inc. (США) для участі у процедурі закупівлі – відкриті торги з особливостями, які проводить Замовник – Комунальне некомерційне медичне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька»» через веб-портал Уповноваженого органу з публічних закупівель «PROZORRO» згідно оголошення про закупівлю UA-2023-12-07-015728-a, за предметом закупівлі «ДК 021:2015 - 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система моніторингу цілісності нервів) (НК 024:2023 – 46566 – Система моніторингу нейрофізіологічних показників)».
*завантажений файл «Технічна частина гарант від оф представника.pdf».
Також, ТОВ «Трансмед» гарантує та підтверджує можливість поставки товару виробництва компанії Medtronic Xomed, Inc. (США), що є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, відповідної якості, з відповідними гарантійними строками та в терміни поставки, визначені тендерною документацією Замовника торгів – Комунальне некомерційне медичне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька»» та тендерною пропозицією Учасника торгів - ФОП Парфентьєвої Л.О..
Вищезазначеним листом від 11.12.2023 № 189 зазначено і найменування предмету закупівлі та найменування Товару, що є предметом закупівлі.
Отже, при вивченні та аналізі поданих документів, Замовником достовірно встановлено можливість поставити Товар, що закуповується.
Відповідно до п. 5.8. Договору про закупівлю товару від 25.12.2023 № 931 (далі – Договір), укладеного за результатами процедури закупівлі, Товар вважається поставленим Замовнику, до якого переходить право власності на цей Товар, за умови, якщо Товар поставлено у місце поставки, зазначене у даному Договорі, з наступними документами: видаткова накладна та документами, що підтверджують якість товарів згідно п. 2.1. даного Договору.
Товар було поставлено Замовнику вчасно, згідно умов Договору, у стані та у комплектації, що визначено вимогами тендерної документації, що підтверджується видатковою накладною № 46 від 29.12.2023 та актом здачі – приймання від 29.12.2023.
Станом на 22.02.2024 Товар перебуває у власності Замовника, йому присвоєно інвентаризаційний номер № 10471699 і Товар вже використовується медичними працівниками підприємства при наданні медичної допомоги населенню, і на Товар розпочато перебіг гарантійного строку.
Отже, Учасником ФОП Парфентьєвої Л.О. виконано умови Договору у повному обсязі.
Підприємство, у результаті розірвання договору НЕ ЗМОЖЕ ПОВЕРНУТИ У ПЕРВІСНИЙ СТАН МЕДИЧНЕ ОБЛАДНАННЯ, ЯКЕ ВЖЕ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ, та відповідно таке розірвання в жодному разі не матиме своїм наслідком усунення виявлених порушень, які не впливають ні на технічні характеристики, ні на вартісні показники предмету закупівлі.
Відповідно до п. 2 Висновку надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Звертаємо окрему увагу на те, що під час проведення закупівлі, участь прийняв один учасник.
Згідно пункту 4 статті 653 Цивільного кодексу України: сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов`язанням до моменту зміни або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частина 4 статті 653 Цивільного кодексу України встановлює загальне правило, відповідно до якого договір змінюється або розривається лише на майбутнє, і, отже, сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов`язанням до моменту, відповідно, зміни або розірвання договору.
Конституційний Суд України у рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 21 січня 2021 року у справі № 120/1297/20-а.
Враховуючи вищевикладене, вимога про зобов`язання розірвання договору, який виконаний Учасником на теперішній час - не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть «виявлених порушень», з огляду також на їх спростування, не призводить до порушення бюджетних інтересів.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України, правовідносини щодо розірвання договору шляхом укладання відповідної додаткової угоди повинні ґрунтуватися лише на взаємній згоді сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
При цьому до істотних порушень договору віднесено завдана шкода при заподіянні якої, друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Таким чином, вимогами Закону про публічні закупівлі, приписами Закону про здійснення фінансового контролю, або іншими нормативно-правовим актами, не передбачено право органу державного фінансового контролю безпосередньо вимагати розірвання укладених договорів про закупівлю.
Також, зазначені у Висновку обставини не пов`язані з порушенням принципів забезпечення ефективних та прозорих закупівель, засад конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, заходів запобігання проявам корупції у цій сфері або недобросовісної конкуренції, оскільки Учасником надано тендерну пропозицію з найбільш економічно вигідною ціною на придбання медичного обладнання.
Уповноважена особа при закупівлі товару виходила із принципу здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «про публічні закупівлі» - максимальна економія, ефективність і пропорційність.
Крім цього, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування. Цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії, Онер`їлдіз проти Туреччини , Megadat.com S.r.l. проти Молдови та Москаль проти Польщі .
Розірвання договору завдасть шкоди майновим інтересам як переможця торгів, так і інтересам Замовника. Адже, у разі розірвання, Учасник аргументовано може, вимагати від Замовника відшкодування витрат, які він понесе у разі повернення обладнання, яке на момент постачання було новим, а на момент повернення уже буде бувшим у використанні та не зможе у подальшому отримати за нього справедливу ціну, як від нового Товару.
Норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі і після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. Таким чином після отримання оскаржуваного висновку у Замовника відсутня об`єктивна можливість усунути недоліки, вказані у ньому.
Звертаємо на правову позицію висловлену, зокрема, у постановах Верховного Суду від 28.01.2021 року у справі № 160/12925/19 та від 26.08.2021 у справі № 280/2494/19.
Номер:
c03bc3785a854f97902388dc1b4df5b7
Назва:
Відповідь на звернення за роз’ясненням
Дата опублікування:
29.02.2024 12:17
Опис:
У відповідь на оприлюднене Комунальним некомерційним медичним підприємством «Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» (далі – Замовник) звернення за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-07-015728-a повідомляємо наступне.
Проведеним аналізом наведеної у зверненні Замовника інформації встановлено, що воно не містить питань щодо надання роз’яснень, Замовником лише викладено заперечення до висновку.
Зазначаємо, що оприлюднення заперечення до висновку є правом Замовника, проте чинним законодавством не встановлено обов’язку для органу державного фінансового контролю здійснювати надання відповіді на нього.