-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул.Центральна, 105д, с.Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
Номер:
cd8ccb9de28f4ce68a7f0359374298ab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-14-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2024 00:00
Період моніторингу:
14.02.2024 12:48 - 07.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2024 № 12-з
Хмельницький
Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 13.02.2024 № 12-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
14. UA-2023-12-07-010507-a 07.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Ковальчук Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності умов договору нормам ЦКУ.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою про усунення порушення під час проведення тендеру, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання Договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою про усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Виконавчого комітету Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника б/д, б/н (зі змінами), звернення з вимогою про усунення порушення від 08.12.2023 за номером ID: UA-2023-12-07-010507-a.c1, відповідь Замовника від 11.12.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.12.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «НІКОСТРОЙ» (далі ¬¬– ТОВ «НІКОСТРОЙ»), протокол від 19.12.2023 № 13-пер, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 19.12.2023, договір від 01.01.202 № 0101/24 (далі – Договір), пояснення (інформацію, документи) від 19.02.2024 та від 23.02.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації має міститися проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Проект договору на закупівлю робіт з реконструкції нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул. Центральна, 105д, с. Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області викладений Замовником у ДОДАТКУ 3 до тендерної документації та є невід’ємною частиною тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у пункті 2.2 розділу 2 «Якість робіт» проекту договору зазначено, що «Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку. Гарантійний строк на виконані роботи складає не менше 3-х років з дати здачі об’єкту, якщо більший строк не буде встановлено законодавством. Початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі об’єкта будівництва. Також Підрядник протягом трьох років після введення об’єкта в експлуатацію відповідає за дефекти, що призвели до руйнування, аварій, обвалів на об’єкті, якщо замовник об’єктивно не міг виявити ці дефекти при прийманні».
Також, в пункті 5.2. розділу 5 «Виконання робіт» проекту договору установлено, що «Підрядник гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. (Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у договорі та(або) проектно-кошторисній документації, і можливість їх експлуатації протягом гарантійного терміну, який становить не менше 3-х років)».
Крім того, в пункті 8.1. розділу 8 «Гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок їх усунення» проекту договору також вказано, що «Підрядник гарантує якість закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта не менше 3-х років з моменту здачі його в експлуатацію».
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України (далі – ЦКУ, ГКУ) з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які відповідно до ЦКУ визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва. Положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до пункту 5 Постанови № 668 істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Відповідно до частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років.
Таким чином положення пунктів 2.2, 5.2 та 8.1 проекту договору, що викладений у ДОДАТКУ 3 до тендерної документації та є її невід’ємною частиною, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Загальних умов та частини першої статті 884 ЦКУ.
Отже, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
При цьому, відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проектом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що учасник процедури закупівлі ТОВ «НІКОСТРОЙ» надав у складі тендерної пропозиції проект договору (файл «Проект договору.pdf»), в якому гарантійні зобов’язання у пунктах 2.2, 5.2 та 8.1 визначені на основі проекту договору, викладеного в ДОДАТКУ 3 до тендерної документації. Положення пунктів 2.2, 5.2 та 8.1 проекту договору без змін в остаточній редакції були включені в укладений між Замовником та ТОВ «НІКОСТРОЙ» Договір.
Враховуючи вищевикладене, як наслідок, Договір між Замовником та переможцем процедури закупівлі ТОВ «НІКОСТРОЙ» був укладений з порушенням вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник у пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог, зокрема, повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https:// czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
При цьому, тендерна документація Замовника не містить інформації щодо можливості підписання тендерної пропозиції удосконаленим електронним підписом (УЕП).
Законом України «Про електронні довірчі послуги», який визначає правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг, у тому числі транскордонних, права та обов’язки суб’єктів правових відносин у сфері електронних довірчих послуг, порядок здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а також правові та організаційні засади здійснення електронної ідентифікації, визначено, що кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (пункт 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»). Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «НІКОСТРОЙ» містить накладений електронний підпис директора Конюшенка Олександра Володимировича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», тобто накладений електронний підпис Конюшенка Олександра Володимировича не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Крім того, абзацом другим пункту 48 Особливостей визначено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
При цьому відповідно до абзацу сьомого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, відповідно до пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
У пункті 1 розділу 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник встановив вимогу щодо надання учасником, зокрема, довідки за встановленою формою, яка містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Також пунктом 1 розділу 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше має бути нотаріально оформлений.
Моніторингом встановлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ «НІКОСТРОЙ» надано у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, у пунктах 8, 10, 11, 12, 13, 14 розділу 1 «Власна техніка» якої міститься інформація про наявність в учасника наступного власного обладнання: інвертор звар. ВДИ-350 – 1 шт.; шуруповерти – 3 шт.; пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041 – 1 шт.; киркувальник – 1 шт.; пилосос промисловий – 1 шт.; пістолет монтажний – 1 шт.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасник торгів ТОВ «НІКОСТРОЙ» не надав документи/документ на підтвердження права власності чи володіння обладнанням, яке зазначене в пунктах 8, 10, 11, 12, 13, 14 розділу 1 «Власна техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Замовника.
Згідно пояснень щодо відсутності вищевказаних документів у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ», наданих Замовником через електронну систему закупівель 23.02.2024, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» було помилково зазначено в розділі «Власна техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4 наступні інструменти: інвертор звар. ВДИ-350-1, шуруповерти, пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041, киркувальник, пилосос промисловий, пістолет монтажний, оскільки дані інструменти є орендованими та використовуватимуться учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» на підставі договору про надання послуг від 11.12.2023 № 11/12, укладеного з ФОП КОНЮШЕНКО В.І., який помилково не було завантажено у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ». Вказаний договір долучений до наданих пояснень (файл «Договір про надання послуг № 11.12 від 11.12.2023 року.pdf»).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно абзацу першого пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Абзацом другим пункту 31 Особливостей визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
При цьому, згідно частини восьмої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 16 грудня 2023 року 00:00 год.
Водночас моніторингом встановлено, що учасник ТОВ «НІКОСТРОЙ» надав у складі тендерної пропозиції до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій договір про надання послуг від 11.12.2023 № 11/12 (файл «Договір на обладнання.pdf», дата та час подання 15 грудня 2023 09:59), укладений з ФОП Конюшенко В.І.
Відповідно до пункту 1.1 розділу ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ договору про надання послуг від 11.12.2023 № 11/12 «в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Виконавець зобов’язується надати будівельні послуги з використанням інструментів, устаткування та приладів (Додаток №1) на будівельному майданчику по вул. Центральна, 105Д, село Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області, а Замовник зобов’язується перевірити надані послуги та зобов’язується сплачувати вартість наданих послуг».
Проте перелік інструментів, обладнання та приладів, викладений у Додатку №1 до договору про надання послуг від 11.12.2023 № 11/12, наданого учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не містить таких інструментів як інвертор звар. ВДИ-350-1, шуруповерти, пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041, киркувальник, пилосос промисловий, пістолет монтажний.
Враховуючи викладене, у складі тендерної пропозиції учасник торгів ТОВ «НІКОСТРОЙ» не надав документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо щодо наступного обладнання: інвертор звар. ВДИ-350 – 1 шт.; шуруповерти – 3 шт.; пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041 – 1 шт.; киркувальник – 1 шт.; пилосос промисловий – 1 шт.; пістолет монтажний – 1 шт., що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Замовника.
Поряд з цим, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «НІКОСТРОЙ» усунути такі невідповідності.
Окрім того, відповідно до пункту 2 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі, зокрема, довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за встановленою формою.
Також вимогами пункту 2 ДОДАТКУ 1 визначено, що учаснику необхідно до довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ).
За результатами моніторингу встановлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ «НІКОСТРОЙ» надано у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11.12.2023 № 5, у пунктах 13-18 розділу «Штатні працівники» якої міститься інформація, зокрема, про наявність в учасника наступних працівників: Речиц О.А. (архітектор), Копійка А.В. (підсобний робітник), Санін А.С. (технік електрик), Сьорак В.Є. (підсобний робітник), Матвієнко А.В. (інженер-механік), Степанова Л.А. (кранівник).
Водночас, у складі тендерної пропозиції учасник торгів ТОВ «НІКОСТРОЙ» не надав документи (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника) на працівників, зазначених в пунктах 13-18 розділу «Штатні працівники» Довідки про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11.12.2023 № 5, які засвідчують можливість використання праці таких працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), що не відповідає вимогам пункту 2 розділу 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Замовника.
Отже, враховуючи вищевикладене ТОВ «НІКОСТРОЙ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», що суперечить вимогам пунктів 1 та 2 розділу 1 ДОДАТКУ № 1 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Отже за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» через її невідповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, натомість згідно протоколу від 19.12.2023 № 13-пер визначив ТОВ «НІКОСТРОЙ» переможцем торгів та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
05.03.2024 16:56 - 20.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.03.2024 16:56
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-07-010507-a від 13.03.2024 р. (№ справи - 160/6718/24)
Дата публікації:
14.03.2024 12:12
Дата відкриття провадження:
18.03.2024 16:00
Номер відкриття провадження:
160/6718/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
1f733f745cb74c9c90a70c952da117ca
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
15.02.2024 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул. Центральна, 105д, с. Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-07-010507-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких Виконавчим комітетом Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (далі – Замовник) здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. У пункті 2.2 проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) визначено, що «Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку.
Гарантійний строк на виконані роботи складає не менше 3-х років з дати здачі об’єкту, якщо більший строк не буде встановлено законодавством.».
При цьому, відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 та статті 884 Цивільного кодексу України, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 (десять) років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати відповідні пояснення з посиланням на нормативно правові документи, на підставі яких Замовником встановлені гарантійні строки експлуатації об'єкта будівництва у пункті 2.2 проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81dbefb65fd44264b2877b460f48f493
Назва:
Пояснення (інформація, документи) на Запит
Дата опублікування:
19.02.2024 16:20
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. За результатами розгляду кошторисної документації, встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини за РП : Реконструкція нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вулиця Центральна, 105д, село Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області. Експертиза проведена ТОВ «Південьекспертпроект» 22.09.2023р. №0072-23Е.
Проектно-кошторисна документація затверджена Рішенням Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області №1772-43/VIII від 17.10.2023 р. на підставі Експертного звіту, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Реконструкція нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул.Центральна, 105д, с.Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб Виконавчого комітету Троїцької сільської ради та норм чинного законодавства і зазначені в тендерній документації. Робочий проект на «Реконструкцію нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул.Центральна, 105д, с.Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області», розроблений на підставі: — завдання на проектування від 23.05.2023р. Проектантом по даному об’єкту стало: ТОВ "НІКОСТРОЙ" (Договір №8 від 23.05.2023р.).
Проектом передбачається реконструкція існуючої будівлі та пристосування її для розмішення селищного центру надання адміністративних послуг населенню (ЦНАП).
Більш детальна інформація викладена в Додатку 2 до тендерної документації.
2. Посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості:
https://troizka.otg.dp.gov.ua/diyalnist/publichni-zaukpiveli/zakupiveli
3. В пункті 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 (далі – Умови) визначення понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва» наведено в різних абзацах. Тобто, самими Умовами визначено, що це два різні поняття і їх не можна ототожнювати. Зокрема, абзацом 2 пункту 103 Умов передбачено, що гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Абзацем 3 пункту 103 Умов визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації). В пункті 2.2. проекту договору, що є додатком до тендерної документації, визначається що гарантійний строк якості саме виконаних робіт (абз.2 п.103 Умов) становить 3 роки. Тобто в умовах договору мова йде саме про гарантійні строки виконаних робіт, при цьому гарантійний строк експлуатації (абз.3 п.103 Умов), передбачений чинним законодавством в проекті договору не встановлювався меншим ніж 10 років.
Окрім того, пунктом 2.2. Договору не встановлено граничного гарантійного строку, лише вказано мінімальний гарантійний строк на виконані роботи, а законодавством визначено строк у 10 років і враховуючи те, що п. 2.2. Договору містить посилання на застосування строку, визначеного саме законодавством («…якщо більший строк не буде встановлено законодавством…»), то в даному випадку Замовник не допустив будь-яких порушень приписів чинного законодавства України.»
Номер:
dfd59f0396794a7ca4b9030e098d8024
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
20.02.2024 12:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул. Центральна, 105д, с. Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-07-010507-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
1. Прошу надати пояснення з їх документальним підтвердженням щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» вимогам тендерної документації Замовника, а саме:
1) вказати документи у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ», що підтверджують право власності на обладнання, яке вказане учасником у п.п. 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14 п. 1 «Власна техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме:
- насос дренажний для брудної води (0,5 кВт, Unilift KP250-A1, кабель 5 метрів, Grundfos) – 1 шт.;
- інвертор звар. ВДИ-350 – 1 шт.;
- шуруповерти – 3 шт.;
- пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041 – 1 шт.;
- киркувальник – 1 шт.;
- пилосос промисловий – 1 шт.;
- пістолет монтажний – 1 шт.
Також вказати документи у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ», що підтверджують право користування технікою, яка вказана учасником у п.п. 21 п. 2 «Орендована техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме: кран переносний, вантажопідйомність 1 т;
2) вказати документи у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), які засвідчують можливість використання учасником праці працівників, зазначених в п.п. 13 – 18 п. «Штатні працівники» Довідки про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від11.12.2023 № 5, а саме: Речиц О.А., Копійка А.В., Санін А.С., Сьорак В.Є., Матвієнко А.В., Степанова Л.А. (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ);
3) надати пояснення щодо накладення удосконаленого, а не кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на тендерну пропозицію учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» всупереч вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника;
4) відповідно до вимог ДОДАТКУ 1 до тендерної документації учасники повинні надати копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником).
Прошу надати пояснення щодо чинності Дозволу № 0845.18.12 на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, виданого ГУ Держпраці у Дніпропетровській області, зі строком дії з 16.10.2018 до 16.10.2023.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9565ac749dbe4e2a83d7e60d3fe1252e
Назва:
Пояснення (інформація, документи) на Запит
Дата опублікування:
23.02.2024 08:58
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
Відповідь на перше питання:
Відповідно до п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник вимагав від учасника підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. При цьому, Замовник не визначав обовʼязкової умови щодо наявності конкретної кількості обладнання та/або інших ресурсів.
Як передбачено пп. 1.1. п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації, довідка за формою нижче, яка містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Враховуючи положення п. 2 Розділу 5 Тендерної документації Замовника, Замовник не може відхилити пропозицію учасника, виходячи з факту ненадання таким учасником документів, які не є обовʼязковими, оскільки зміст тендерної пропозиції свідчить, що обладнання, яке вказане учасником у п.п. 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14 п. 1 «Власна техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме: - насос дренажний для брудної води (0,5 кВт, Unilift KP250-A1, кабель 5 метрів, Grundfos) – 1 шт.; - інвертор звар. ВДИ-350 – 1 шт.; - шуруповерти – 3 шт.; - пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041 – 1 шт.; - киркувальник – 1 шт.; - пилосос промисловий – 1 шт.; - пістолет монтажний – 1 шт., не є єдиним обладнанням/устаткуванням ТОВ «НІКОСТРОЙ».
Щодо документів, які підтверджують право користування технікою, яка вказана учасником у п.п. 21 п. 2 «Орендована техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме: кран переносний, вантажопідйомність 1 т, то Замовник зазначає, що зміст Тендерної документації не вимагав надання переліку з конкретною кількістю обладнання/устаткувань тощо. В ході моніторингу виявилася технічна помилка: підрядник надав лист із зазначенням, що деяка техніка є не власною, а орендованою (підтверджуючі документи додаються).
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель Антимонопольного комітету України у рішенні від 30.09.2016 № 2058-р/пк-ск підтвердила, що необґрунтованими є дії замовників, які вимагають від учасників конкретну кількість обладнання/устаткування та в подальшому відхиляють пропозиції учасників, які не надали інформацію щодо конкретної кількості обладнання/устаткування.
В свою чергу, ТОВ «НІКОСТРОЙ» надано певний перелік обладнання/устаткування, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Більше того, ТОВ «НІКОСТРОЙ» надало й документи на таке обладнання/устаткування. Відтак, у Замовника не було правових підстав для відхилення пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з причин відсутності конкретної кількості обладнання/устаткування та документів на них.
Відповідь на друге питання:
Щодо документів у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), які засвідчують можливість використання учасником праці працівників, зазначених в п.п. 13 – 18 п. «Штатні працівники» Довідки про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11.12.2023 № 5, а саме: Речиц О.А., Копійка А.В., Санін А.С., Сьорак В.Є., Матвієнко А.В., Степанова Л.А. (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ), то слід зазначити наступне.
Знову ж таки, Замовником не вимагалося надання певної кількості працівників в учасника.
Натомість, згідно довідки ТОВ «НІКОСТРОЙ» від 11.12.2023 № 5, учасником було заявлено 22 працівника, в т.ч. 4 працівника, яких ТОВ «НІКОСТРОЙ» має наміри залучити в подальшому.
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України у рішенні від 07.10.2019 № 14379-р/пк-пз підтвердила, що необґрунтованими є дії замовників, які вимагають від учасників конкретну кількість працівників та з необхідними знаннями, досвідом тощо.
В свою чергу, ТОВ «НІКОСТРОЙ» підтвердило наявність у нього в штаті працівників з наданням відповідних підтверджуючих документів, що є достатнім для прийняття пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ», оскільки в протилежному випадку, якщо оцінювати пропозицію ТОВ «НІКОСТРОЙ» дискримінаційним шляхом, такі дії Замовника будуть визнані протиправними.
Відповідь на третє питання:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2022р. № 617 на період воєнного стану дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Зокрема, Антимонопольний комітет України в рішенні від 06.06.2023р. № 8174-р/пк-пз вказав, що відсутність кваліфікованого електронного підпису не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника, виходячи з того, що згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відсутність кваліфікованого електронного підпису не належить до відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Відповідь на четверте питання:
На сьогоднішній день Дозвіл № 0845.18.12 на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, виданого ГУ Держпраці у Дніпропетровській області, зі строком дії з 16.10.2018 до 16.10.2023р є чинним, згідно постанови КМУ 357 від 24.03.2022р. (строк дії дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, який закінчився в період дії воєнного стану, автоматично продовжується на період дії воєнного стану і протягом 1 місяця після його припинення чи скасування.
Номер:
02ac53f9b3454be89076638a8b870bd2
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок від 05.03.2024 у закупівлі UA-2023-12-07-010507-a (в порядку ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Дата опублікування:
11.03.2024 15:54
Опис:
Так, відповідно до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 13.02.2024 № 12-з «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» було розпочато, зокрема, моніторинг закупівлі «Реконструкція нежитлового приміщення магазин «Господарчі товари» під ЦНАП за адресою: вул.Центральна, 105д, с.Троїцьке Павлоградського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція)», здійсненої Виконавчим комітетом Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (далі за текстом – Замовник) за ID: UA-2023-12-07-010507-a, за результатами якого 05.03.2024 було прийнято Висновок, яким встановлено порушення, допущені Замовником під час оголошення та проведення процедури закупівлі за ID: UA-2023-12-07-010507-a.
Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник уважно ознайомився зі змістом Висновку органу Держаудитслужби від 05.03.2024, прийнятого за результатами моніторингу закупівлі UA-2023-12-07-010507-a. Відтак, Замовник, користуючись наданим ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» правом, повідомляє про свою повну незгоду з викладеними у такому Висновку обставинами та надає дані заперечення наступного змісту.
Так, в обґрунтування свого Висновку орган Держаудитслужби посилається на той факт, що Замовником при формуванні тендерної документації та оцінці тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» були допущені значні порушення, що надають підстави для зобовʼязання Замовника розірвати укладений в рамках даної закупівлі договір.
Втім, Замовник не може погодитися з позицією органу Держаудитслужби. Так, на думку Замовника, твердження органу Держаудитслужби щодо необхідності відхилення пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з підстав не надання підтвердження права власності на матеріально-технічну базу (устаткування, обладнання, нерухоме майно тощо) є необґрунтованим.
Відповідно до п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник вимагав від учасника підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. При цьому, Замовник не визначав обовʼязкової умови щодо наявності конкретної кількості обладнання та/або інших ресурсів.
Як передбачено пп. 1.1. п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації, довідка за формою нижче, яка містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Враховуючи положення п. 2 Розділу 5 Тендерної документації Замовника, Замовник не може відхилити пропозицію учасника, виходячи з факту ненадання таким учасником документів, які не є обовʼязковими, оскільки зміст тендерної пропозиції свідчить, що обладнання, яке вказане учасником у п.п. 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14 п. 1 «Власна техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме: - насос дренажний для брудної води (0,5 кВт, Unilift KP250-A1, кабель 5 метрів, Grundfos) – 1 шт.; - інвертор звар. ВДИ-350 – 1 шт.; - шуруповерти – 3 шт.; - пневматичний фарбувальний агрегат Dp-4041 – 1 шт.; - киркувальник – 1 шт.; - пилосос промисловий – 1 шт.; - пістолет монтажний – 1 шт., не є єдиним обладнанням/устаткуванням ТОВ «НІКОСТРОЙ».
Щодо документів, які підтверджують право користування технікою, яка вказана учасником у п.п. 21 п. 2 «Орендована техніка» Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 04.11.2023 № 4, а саме: кран переносний, вантажопідйомність 1 т, то Замовник зазначає, що зміст Тендерної документації не вимагав надання переліку з конкретною кількістю обладнання/устаткувань тощо.
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель Антимонопольного комітету України у рішенні від 30.09.2016 № 2058-р/пк-ск підтвердила, що необґрунтованими є дії замовників, які вимагають від учасників конкретну кількість обладнання/устаткування та в подальшому відхиляють пропозиції учасників, які не надали інформацію щодо конкретної кількості обладнання/устаткування.
В свою чергу, ТОВ «НІКОСТРОЙ» надано певний перелік обладнання/устаткування, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Більше того, ТОВ «НІКОСТРОЙ» надало й документи на таке обладнання/устаткування. Відтак, у Замовника не було правових підстав для відхилення пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з причин відсутності конкретної кількості обладнання/устаткування та документів на них.
Щодо документів у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ», які засвідчують можливість використання учасником праці працівників, зазначених в п.п. 13 – 18 п. «Штатні працівники» Довідки про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11.12.2023 № 5, а саме: Речиц О.А., Копійка А.В., Санін А.С., Сьорак В.Є., Матвієнко А.В., Степанова Л.А. (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ), то слід зазначити наступне.
Знову ж таки, Замовником не вимагалося надання певної кількості працівників в учасника.
Натомість, згідно довідки ТОВ «НІКОСТРОЙ» від 11.12.2023 № 5, учасником було заявлено 22 працівника, в т.ч. 4 працівника, яких ТОВ «НІКОСТРОЙ» має наміри залучити в подальшому.
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України у рішенні від 07.10.2019 № 14379-р/пк-пз підтвердила, що необґрунтованими є дії замовників, які вимагають від учасників конкретну кількість працівників та з необхідними знаннями, досвідом тощо.
В свою чергу, ТОВ «НІКОСТРОЙ» підтвердило наявність у нього в штаті працівників з наданням відповідних підтверджуючих документів, що є достатнім для прийняття пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ», оскільки в протилежному випадку, якщо оцінювати пропозицію ТОВ «НІКОСТРОЙ» дискримінаційним шляхом, такі дії Замовника будуть визнані протиправними.
Відтак, в даній частині Замовник вважає, що Висновок органу Держаудитслужби є необґрунтованим.
Окремо слід акцентувати увагу на виявлених органом Держаудитслужби «порушеннях», які знайшли своє «підтвердження» у змісті укладеного між Замовником та ТОВ «НІКОСТРОЙ» договорі.
Відповідно до п. 2.2. договору № 0101/24, укладеного 01.01.2024 між Замовником та ТОВ «НІКОСТРОЙ», підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації обʼєкта будівництва протягом гарантійного строку. Гарантійний строк на виконані роботи складає не менше 3-х років з дати здачі обʼєкту, якщо більший строк не буде встановлено законодавством.
Тобто, п. 2.2. Договору не встановлено граничного гарантійного строку, який, в той же час, є меншим за той, що визначений законодавством.
Так, відповідно до п. 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Відтак, оскільки положення п. 2.2. Договору визначають лише мінімальний гарантійний строк на виконані роботи, а законодавством визначено строк у 10 років і враховуючи те, що п. 2.2. Договору містить посилання на застосування строку, визначеного саме законодавством, то в даному випадку Замовник не допустив будь-яких порушень приписів чинного законодавства України.
Більше того, до цих заперечень Замовник надає лист ТОВ «НІКОСТРОЙ» від 02 січня 2024 року №02/01, зміст якого підтверджує, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, як це передбачено п. 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництв. Крім того, ТОВ «НІКОСТРОЙ» своїм листом гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, який складає десять років від дня прийняття об'єкта замовником.
Щодо непідписання ТОВ «НІКОСТРОЙ» тендерної пропозиції КЕП слід зазначити, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2022 № 617 (втратила чинність 26.01.2024), на період воєнного стану дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Зокрема, Антимонопольний комітет України в рішенні від 06.06.2023 № 8174-р/пк-пз вказав, що відсутність кваліфікованого електронного підпису не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника, виходячи з того, що згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відсутність кваліфікованого електронного підпису не належить до відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Окремо слід зазначити, що орган Держаудитслужби обмежився лише зазначенням у констатуючій частині спірного Висновку щодо виявлених порушень та зобов’язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору, не визначивши конкретний законодавчий спосіб розірвання договору, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Верховний Суд неодноразово, зокрема у постановах від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2020 у справі № 160/11304/19, від 21.01.2021 у справі № 400/4458/19, від 21.10.2021 у справі № 640/17797/20, від 30.11.2021 у справі № 420/5590/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював правову позицію, яка полягає в тому, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії.
Окрім цього, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків в оформленні тендерної документації у запропонований в оскаржуваному висновку спосіб може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи ТОВ «НІКОСТРОЙ» та мати негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а, від 04.05.2023 у справі № 160/5890/22.
Законом України від 16.09.2014 № 1678 «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони», було ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі за текстом – Угода).
Відповідно до ст. 148 Глави 8 Угоди, сторони визнають внесок прозорого, недискримінаційного, конкурентного і відкритого тендерного процесу у сталий економічний розвиток і встановлюють у якості своєї мети ефективне, взаємне і поступове відкриття відповідних ринків закупівель. Це передбачає послідовне наближення законодавства України у сфері державних закупівель до acquis ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівля Сторони ЄС.
Згідно ч. 2 ст. 149 Угоди, ця Глава застосовується до будь-якого органу та будь-якої організації, що здійснюють закупівлі, які відповідають відповідним визначенням у праві ЄС у сфері державних закупівель (далі - замовники). Це визначення включає також органи й суб’єкти господарювання, які регулюються публічним правом і здійснюють діяльність у комунальному або інфраструктурному секторах, такі, як державні підприємства, що здійснюють відповідну господарську діяльність, а також приватні суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на підставі спеціальних та виключних прав у комунальному або інфраструктурному секторах
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 175-р «Про Стратегію реформування системи публічних закупівель («дорожню карту»)» було схвалено Стратегію реформування системи публічних закупівель («дорожню карту») (далі за текстом – Стратегія) та затверджено план заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи публічних закупівель («дорожню карту»).
Відповідно до абз. 5 Стратегії, нестабільність законодавства є однією з основних проблем системи публічних закупівель, що призводить до неоднозначного тлумачення принципів та правил здійснення публічних закупівель, неефективного правозастосування.
Як передбачено абз. 6 Стратегії, одним з напрямів реформи публічних закупівель є забезпечення прогнозованості та стабільності нормативно-правової бази на основі гармонізації національного законодавства з правилами ЄС, адаптації ключових концепцій, понять та приведення процедур закупівлі у відповідність із міжнародними стандартами.
В свою чергу, згідно з вимогами ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 2 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Держаудитслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово підкреслював особливу важливість принципу «належного урядування». Принцип «належного урядування», як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (див. зазначене вище рішення у справі «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), n. 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам (див. там само). Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), п. 74). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (див., серед інших джерел, mutatis mutandis, зазначене вище рішення у справі «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки» (Pincova and Pine v. the Czech Republic), n. 58, а також рішення у справі «Ґаші проти Хорватії» (Gashi v. Croatia), заява №32457/05, п.40, від 13 грудня 2007 року, та у справі «Трґо проти Хорватії» (Trgo v. Croatia), заява № 35298/04, п. 67, від 11 червня 2009 року).
За таких обставин, неузгодженість дій органів державної влади або невиконання державними органами та їх посадовими особами своїх безпосередніх обов`язків (в даному випадку протиправне прийняття висновку) не повинно тягнути за собою покладення на суб`єкта господарювання надмірних обов`язків або інших несприятливих наслідків.
Таким чином, Замовник вважає дії органу Держаудитслужби в частині прийняття Висновку необґрунтованими, оскільки обставини, наведені у спірному Висновку, є нічним іншим ніж припущеннями органу Держаудитслужби, які не узгоджуються з положеннями чинного законодавства України.
Відтак, враховуючи все зазначене вище, просимо скасувати висновок від 05.03.2024, прийнятий за результатами моніторингу закупівлі UA-2023-12-07-010507-a, у звʼязку з його невідповідністю положенням чинного законодавства України та помилковістю фактів, встановлених у такому висновку.