-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хліб житньо-пшеничний (код ДК 021:2015 - 15811100-7), хліб пшеничний (код ДК 021:2015 - 15811100-7)
Завершена
2 243 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 430.00 UAH
мін. крок: 1% або 22 430.00 UAH
Номер:
ba78871c3d6d4d28b7bd718822e36932
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-06-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.02.2024 00:00
Період моніторингу:
06.02.2024 16:11 - 28.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
06.02.2024 № 14
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 №003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 06.02.2024 № 14
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2023-12-06-020870-a 06.12.2023 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено порушення вимог Наказу № 710 та вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону № 922. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 19 Закону № 922.
За результатом розгляду тендерних пропозицій учасника встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 25.12.2023 №2 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі - Замовник) UA-P-2023-12-06-007295-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи №3 від 08 грудня 2023 року, тендерну пропозицію учасника ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 16.12.2023, договір від 25.12.2023 №2, запити про надання пояснень від 21.02.2024 та 22.02.2024, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.02.2024 року.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у випадку допущення учасником формальних помилок визначений їх перелік в розумінні тендерної документації, відповідно Наказу Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710 (далі Наказ № 710). При цьому, у тендерній документації Замовника зазначено що, «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки».
Однак, відсутній опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922.
Крім того, відповідно до вимог пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, яка визначена частиною другою статті 21 Закону № 922. Згідно з вимогами пункту 3 частини другої статті 21 Закону № 922 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг. Також, пунктом 27 Особливостей визначено, що «у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом № 922 та/ або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/ або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги)».
За результатом аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».
Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону № 922 в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено місце поставки товарів. Крім цього, відповідно до вимоги абзацу третього пункту 10 Особливостей звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей (крім закупівель із застосуванням електронного каталогу). В свою чергу, згідно із вимогами пункту 3 частини першої статті 19 Закону № 922 у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються кількість та місце поставки товарів, або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг, відповідно до укладеного договору про закупівлю.
При цьому, за результатами аналізу питання повноти відображення інформації у звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».
Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 19 Закону № 922 в звіті про результати проведення процедури закупівлі не зазначено місце поставки товарів.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" встановлено що, згідно з вимогами пп. 6.1 та 6.2 п.6 «Інструкції з підготовки пропозиції» «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме заповнену технічну специфікацію згідно вимог цієї документації та більш детально в Додатку 1 цієї документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Проте, Учасник відповідно до вимог визначених у Додатку 1 до тендерної документації надав інформацію та документи до технічної специфікації (файл: Технічна специфікація.pdf) частково, без підтвердження загальних умов виконання поставок.
Відповідно до п. 5 Додатку 1 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в загальних умовах виконання поставки визначено що, «Поставка товару має здійснюватися на автотранспорті, що призначений та обладнаний для перевезення харчових продуктів, та який відповідає встановленим чинним законодавством санітарно-гігієнічним нормам. Водій та особи, які супроводжують продукти в дорозі і виконують вантажно-розвантажувальні роботи повинні мати медичну книжку з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та забезпечені спеціальним одягом, якщо таке вимагається згідно чинного законодавства України». Однак, на виконання умов визначених технічними характеристиками учасником ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" в тендерних пропозиціях не надана інформація та документи на водіїв та осіб, які будуть супроводжувати продукти в дорозі і виконувати вантажно-розвантажувальні роботи. Крім того, відсутні медичні книжки з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та інформація про забезпечення водіїв спеціальним одягом. Слід зазначити що, відповідно до договору оренди транспортних засобів від 04.01.2022 року №002 «Орендодавець передав у строкове платне користування Орендарю, а Орендар прийняв у строкове платне користування від Орендодавця транспортний засіб (автомобіль), без водія (файл: Оренда ТЗ.pdf).
Тобто, документи та інформація, які б підтверджували наявність водіїв та осіб, які будуть супроводжувати продукти в дорозі і виконувати вантажно-розвантажувальні роботи, а також медичних книжок з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та інформації про забезпечення водіїв спеціальним одягом, відсутні, що порушує вимоги встановлені необхідними технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
Тобто, Замовник, у порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозиції ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА", відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, підлягала відхиленню.
Період усунення порушень:
01.03.2024 12:11 - 16.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.03.2024 12:11
Запити/Пояснення
Номер:
de50b4c986d0409fb58650cdc28ffdf9
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
21.02.2024 11:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару: Хліб житньо-пшеничний, код 15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-020870-a), яку проведено КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі - Замовник), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеження волі на строк до трьох років.
Номер:
383e36f667c64b969471d8bc2f7f6eca
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.02.2024 22:49
Опис:
Затвердження коштів на придбання товарів, робіт та послуг здійснюється у відповідності до бюджетного та спеціального законодавства відповідної сфери діяльності Замовника виходячи із реальної річної потреби відповідних товарів, робіт та послуг в межах передбачених кошторисом доходів та видатків на відповідний рік бюджетних асигнувань за відповідним кодом економічної класифікації видатків з урахуванням внесених до кошторису змін як за спеціальним , так і загальним фондами. Очікувана вартість товарів здійснювалася за методом порівняння ринкових цін, яка базувалася на зборі та аналізі цінової інформації з реального ринку, на запиті комерційних пропозицій постачальників подібних товарів, на аналізі реальних угод на відповідному ринку, з урахуванням індексу цін. Щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті. Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (надалі мовою оригіналу). «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель; {Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020} 2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів; 3) Конституційному Суду України, Верховному Суду, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуального законодавства; {Підпункт 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 52 від 29.01.2020} 4) Рахунковій палаті - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 98 Конституції України та Закону України “Про Рахункову палату”; 5) Апарату Ради національної безпеки і оборони України - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 107 Конституції України та Закону України “Про Раду національної безпеки і оборони України”; 6) Центральній виборчій комісії - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Центральну виборчу комісію”; 7) Національному антикорупційному бюро - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”. 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.» Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною, крім того у Замовника відсутня технічна можливість оприлюднювати інформацію про закупівлі на сторінці власного веб-сайту, так як по-перше відсутній відповідний функціонал, по-друге для його вдосконалення потрібно залучити відповідних фахівців та оплатити відповідні послуги, проте фінансування на подібні послуги на сьогоднішній день відсутнє. При вдосконалені фунціоналу сторінки власного веб-сайту Замовником в частині доповнення відповідних розділів/тегів будуть враховані рекомендації Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р та розроблені відповідні заходи. З аналогічного питання ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ проводила моніторинг (посилання – UA-M-2021-08-05-000011) та встановила ідентичну вимогу та встановила ідентичну вимогу (далі мовою оригіналу): «Запит про надання пояснень Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.» В свою чергу Замовник надав наступне пояснення (далі мовою оригіналу) «Надання пояснень Розглянувши Ваш запит на пояснення, повідомляємо наступне. Потреба у фармацевтичній продукції (лікарські засоби) формувалась у відповідності до медичних протоколів лікування, надання невідкладної медичної допомоги, згідно яких фахівці Замовника (лікарі, фармацевти) надавали перелік препаратів, які мають бути в наявності. Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника, сфери використання та практичних рекомендацій лікарів, а також з урахуванням сумісного роз`яснення МЕРіТУ та МОЗУ від 19.12.2018 № 3301-04/55905-03/01.7/33810 та інших рекомендацій Уповноваженого органу у сфері закупівель та медицини, тобто відповідних міністерств (дані рекомендації доступні для перегляду на офіційному сайті відповідного міністерства). Стосовно очікуваної вартості предмета закупівлі, дана вартість була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МЕРіТУ № 275 від 18.02.2020 та реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби (який знаходиться у відкритому доступі на офіційному сайті МОЗУ), а також з урахуванням розміру граничної надбавки у відповідності до постанови КМУ від 3 квітня 2019 р. № 426 (редакція від 31.03.2021). Стосовно сторінки власного веб-сайту, на якому рекомендовано розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (надалі мовою оригіналу) «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель; {Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020} 2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів; 3) Конституційному Суду України, Верховному Суду, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуального законодавства; {Підпункт 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 52 від 29.01.2020} 4) Рахунковій палаті - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 98 Конституції України та Закону України “Про Рахункову палату”; 5) Апарату Ради національної безпеки і оборони України - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 107 Конституції України та Закону України “Про Раду національної безпеки і оборони України”; 6) Центральній виборчій комісії - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Центральну виборчу комісію”; 7) Національному антикорупційному бюро - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”. 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.» Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною, крім того у Замовника відсутня технічна можливість оприлюднювати інформацію про закупівлі на сторінці власного веб-сайту, так як по-перше відсутній відповідний функціонал, по-друге сторінка веб-сайту не функціонує, по-третє для його вдосконалення та поновлення його функціонування потрібно залучити відповідних фахівців та оплатити відповідні послуги, фінансування на подібні послуги на сьогоднішній день відсутнє. При відновлені фунціоналу сторінки власного веб-сайту Замовником будуть враховані рекомендації Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р та розроблені відповідні заходи.» Результат даного моніторингу: «Порушення не виявлено». Сподіваємось, що міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікацій правопорушень та беруть до уваги результатами проведення моніторингу закупівель, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення (висновки) з ідентичних питання моніторингу. Крім того, звертаємо Вашу увагу що не виконання рекомендацій Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не підпадає під відповідальність передбачену нормою статті 164-14 КуПАП, по тексту якої чітко визначено перелік правопорушення у сфері публічних закупівель. А також, згідно із визначення поняття «адміністративне правопорушення» та його ознак, складу, дані дії Замовника під час вивчення ринку, характеристик предмету закупівлі, мету використання, а також розрахунку очікуваної вартості – не кваліфікується як таке правопорушення, Замовник діяв в межах та спосіб визначений, чинним законодавством України у сфері публічних закупівель на момент проведення процедури закупівлі даного товару.
Номер:
41a99ca6e91e4e94a66e5af9f373c812
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
22.02.2024 17:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару: Хліб житньо-пшеничний, код 15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-020870-a), яку проведено КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі - Замовник), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
Відповідно до пп. 5.6.1 тендерної документації, для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати дані по складському приміщенню де зазначено що: «на складському приміщенні повинні бути застосовані вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ ISO9001:2018 (ENISO 9001:2015. IDT, ISO 9001:2015, IDT) та вимоги ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT». Наданий учасником сертифікат по ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) дійсний до 20 лютого 2023 року. Просимо надати пояснення чому вищезазначена невідповідність не врахована під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП "АНДРІЯШ НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА"?
Крім того, надайте посилання на файл у тендерної пропозиції Учасника, де міститься інформація та документи щодо наявності водіїв, які супроводжують продукти в дорозі і виконують вантажно-розвантажувальні роботи та наявність медичних книжок з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та які забезпечені спеціальним одягом (відповідно до пп.5 Додатку 1 до тендерної документації).
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеження волі на строк до трьох років.
Номер:
5c8d9e9ba74841f7a49394d5b36a8da6
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.02.2024 23:15
Опис:
1. Вищезазначена невідповідність не врахована під час розгляду тендерної пропозиції не врахована так як умовами тендерної документації вимагалось підтвердити, що на складському приміщенні повинні бути застосовані вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ ISO9001:2018 (ENISO 9001:2015. IDT, ISO 9001:2015, IDT) та вимоги ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT. Учасником наданий відповідний сертифікат, а отже підтверджено застосування відповідних вимог ДСТУ. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. А отже, наявний сертифікат підтверджує, що на складському приміщенні застосовані вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ ISO9001:2018 (ENISO 9001:2015. IDT, ISO 9001:2015, IDT) та вимоги ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT. Окремих вимог, щодо надання саме чинного сертифікату умовами тендерної документації встановлено не було.
2. У тендерній документації відсутні окремі вимоги надання файлу Учасником, де міститься інформація та документи щодо наявності водіїв, які супроводжують продукти в дорозі і виконують вантажно-розвантажувальні роботи та наявність медичних книжок з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та які забезпечені спеціальним одягом.
Згідно висновків зроблених у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.01.2021 у справі №120/1297/20-а при вирішенні спору необхідно виходити з принципу пропорційності як одного з елементів верховенства права та враховувати співмірність наслідків реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 No 3-рп/2012 (справа No 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Таким чином, вказані Вами порушення мають формальний характер, вказані порушення у пропозиції Переможця не є суттєвими, не є співмірним між невідповідністю зазначеною Вами та шкодою і негативними наслідками, до яких це може призвести.