-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 - 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб із пшеничного борошна вищого сорту, хліб із суміші житнього обдирного і пшеничного борошна, булочка, батон)
Завершена
1 152 465.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 762.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 762.33 UAH
Номер:
9219db93419748a294bff61e2e0c3505
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-31-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2024 00:00
Період моніторингу:
31.01.2024 15:30 - 22.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.01.2024 № 21
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.01.2024 № 21.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2023-12-06-016522-a, 06.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 лютого 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Прикарпатського військово-спортивного ліцею на 2024 рік (UA-P-2023-12-06-004399-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію та внесені зміни до неї; опубліковане звернення за роз'ясненнями щодо процедури закупівлі та відповідь КП «ЦЗО Івано-Франківської обласної ради» на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» (далі – ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат»); протокольне рішення уповноваженої особи з закупівель КП «ЦЗО Івано-Франківської обласної ради» в інтересах замовників-ініціаторів від 18.12.2023 №122-2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 29.12.2023 №98; опубліковані КП «ЦЗО Івано-Франківської обласної ради» під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №3 до тендерної документації вимагається від переможця торгів надання Витягу або довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу переможця процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (із зазначенням, що такі документи вимагаються у зв’язку з тим, що відсутня можливість самостійної перевірки такої інформації в відкритому реєстрі через обмеження до нього доступу).
Однак, з 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції відкрило доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення.
Таким чином, на час оголошення та проведення досліджуваної закупівлі Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, містився у вільному публічному доступі.
Також, у Додатку №3 встановлено вимогу для переможця торгів щодо надання інформаційного листа від міжрегіонального управління Міністерства юстиції України або Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура, чи гарантійний лист про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура (із зазначенням, що така вимога встановлена у зв’язку з тим, що відсутня можливість самостійної перевірки такої інформації в відкритому реєстрі через обмеження до нього доступу).
Водночас, вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі документального підтвердження відсутності підстав, визначених у підпункті 8 пункту 47 Особливостей №1178 (учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура) в Особливостях №1178 відсутня.
За умовами частини 3 розділу 6 тендерної документації переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством, або інформацію у довільній формі, що підтверджує видачу учаснику ліцензії на право провадження господарської діяльності на території України, та належним чином завіреною копією документу, на підставі якого учасником отримано відповідну ліцензію. В разі відсутності будь-якого з перелічених документів учасник повинен надати обґрунтовані пояснення щодо відсутності таких документів із посиланням на норми відповідних законодавчих актів України.
Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення закупівлі UA-2023-12-06-016522-a не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору дозволу або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством, або інформації, що підтверджує видачу учаснику ліцензії на право провадження господарської діяльності на території України, та належним чином завіреною копією документу, на підставі якого учасником отримано відповідну ліцензію чи пояснення щодо відсутності таких документів із посиланням на норми відповідних законодавчих актів України, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня.
Отже, при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
19.02.2024 16:40 - 05.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.02.2024 16:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку про результати моніторингу Управління Західного Офісу Держаудитслужби України (UA-M-2024-01-31-000009 ● 9219db93419748a294bff61e2e0c3505) щодо процедури закупівлі UA-2023-12-06-016522-a була проведена роз’яснювальна робота з Уповноваженою особою щодо аналізу змісту виявлених органом фінансового моніторингу порушень. На підставі проведеної роз’яснювальної роботи, засвідчуємо про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки гарантуємо в подальшому недопущення в тендерній документації по процедурі відкритих торгів з особливостями вимог, які не передбачені положеннями Особливостей № 1178: надання Витягу або довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (у разі якщо така інформація міститься у відкритих реєстрах); надання документів, які засвідчують, що учасник процедури закупівлі не визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура; надання під час укладення договору про закупівлю копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Дата публікації звіту:
23.02.2024 15:16
Запити/Пояснення
Номер:
de405ff1925c44d2b3b636ff4fd1ee58
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2024 18:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-06-016522-a, яка проводилась комунальним підприємством Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано- Франківської обласної ради» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
80ea986b074d4befbd38cfa8094ed933
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
05.02.2024 16:03
Опис:
Замовник-ініціатор Прикарпатський військово-спортивний ліцей Івано-Франківської обласної ради повинен забезпечити себе необхідною кількістю хлібобулочних виробів на 2024 рік з метою забезпечення харчування учнів, які цілодобово перебувають в даному закладі. Обсяги закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником-ініціатором відповідно до норм харчування закріплених постановою КМУ № 426 від 29.03.2002 року «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» (НОРМА 6 – ліцеїстська). Таким чином, планові обсяги обраховані відповідно до харчових норм затверджених наведеним нормативним актом з урахуванням середньорічної кількості перебування ліцеїстів у закладі.
Замовником-ініціатором здійснено розрахунок очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 року. Розрахунок очікуваної вартості проводиться згідно аналізу цін на хліб із пшеничного борошна вищого сорту, хліб із суміші житнього і пшеничного борошна, булочки, батону на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником-ініціатором виконано аналіз ринкових цін на підставі наступних документів:
- Накладна № 422444 з інформацією про ціну хлібобулочних виробів від 30.11.2023 (додається).
- Інформація з інтернет-ресурсу https://minfin.com.ua/ в якій зазначається ринкова ціна на хлібобулочні вироби, що є предметом закупівлі (додається).
Номер:
93a559f8ea854ec885d7e1c745bf1652
Назва:
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
21.02.2024 14:46
Опис:
19.02.2024 в електронній системі закупівель було розміщено висновок щодо моніторингу закупівлі UA-2023-12-06-016522-a в якому зазначається про порушення Закупівельником при складанні тендерної документації вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей № 1178. Зазначається, що Західний офіс Держаудитслужби зобов'язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз'яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в майбутньому невідповідностей Особливостям при складанні тендерної документації. Просимо повідомити, яким чином ми можемо засвідчити про виконання наведених заходів та яку ще інформацію необхідно зазначити в інформації, яка свідчитиме про усунення порушень у сфері публічних закупівель, викладених у висновку. В свою чергу, враховуємо зазначені у висновку зауваження та гарантуємо в подальшому відповідність нашої тендерної документації Особливостям № 1178.
Номер:
60a079872eea462dba0e04cc29713ee0
Назва:
Відповідь на запит за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
28.02.2024 16:36
Опис:
Відповідно до норм частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Комунальне підприємство Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) звернулось до Західного офісу Держаудитслужби за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-12-06-016522-a (далі – Висновок) (шляхом розміщення відповідного запиту в електронній системі закупівель).
За результатами розгляду оприлюдненого в електронній системі Замовником звернення зазначаємо, що на етапі після укладання договору про закупівлю механізм усунення порушень, допущених при складанні тендерної документації, відсутній.
Враховуючи вищенаведене, зважаючи на те, що Висновок повинен містити зобов’язання щодо кожного встановленого порушення, орган державного фінансового контролю зазначив у Висновку зобов’язання не усунути встановлені порушення, а здійснити заходи щодо недопущення їх в подальшому, конкретизувавши, які саме заходи можуть бути здійсненні.
Таким чином, при визначені зобов’язання орган державного фінансового контролю врахував відсутність механізму усунення встановлених порушень на даному етапі проведення процедури закупівлі.