-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція приміщень громадського будинку (їдальня) під діагностичні приміщення із улаштуванням ангіографічної системи за адресою: вул. Січових Стрільців, 25, м.Теребовля, Тернопільського району, Тернопільської області ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція
Завершена
9 796 508.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 982.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 982.54 UAH
Номер:
26bf6a4b8c7e4f68bf1b7d526a6f0434
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-13-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2024 00:00
Період моніторингу:
13.02.2024 15:12 - 06.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2024 № 9-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 13.02.2024 № 9-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
5. UA-2023-12-06-014215-a від 06.12.2023 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, приведення договору від 21.12.2023 за №17/12 у відповідність до вимог Настанови №281, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства Теребовлянської міської ради «Теребовлянська міська лікарня» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.12.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2023 №77, тендерну пропозицію приватного підприємства «Чемеровецька будівельна компанія» (далі – ПП «Чемеровецька будівельна компанія»), повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2023 року, договір закупівлі від 21.12.2023 за №17/12, додаткова угода до договору закупівлі від 25.01.2024 за №1, пояснення Замовника від 19.02.2024 та від 26.02.2024, отримані через електронну систему закупівель.
Аналізом пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» на відповідність вимогам тендерної документації виявлено наступне.
Відповідно до умов пункту 4.2. розділу 4 «Сума договору та порядок розрахунків» Додатку №4 «Договір підряду №___» тендерної документації: «Договірна ціна робіт є динамічною та розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 р. №281.» (далі – Настанова №281).
В складі пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» подано договірну ціну, в якій зазначено кошти на покриття ризиків в сумі 157 767,00 грн.
Слід зазначити, пунктом 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови №281 встановлено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, зокрема, за динамічної договірної ціни – не враховуються.
Таким чином, надана ПП «Чемеровецька будівельна компанія» договірна ціна розрахована не у відповідності до Настанови №281. Включені до договірної ціни учасником кошти на покриття ризиків перевищують близько 2,135% вартості будівельних робіт в сумі 157 767,00 грн.
В ході моніторингу Управлінням 14.02.2024 було надано запит Замовнику щодо розгляду ПП «Чемеровецька будівельна компанія» та формування ціни з порушенням Настанови №281.
Замовником в інформації від 19.02.2024 зазначено: «…У тендерній документації Замовника відсутні вимоги до порядку визначення коштів на покриття ризиків учасників будівництва, тож, у Замовника не було законних підстав для відхилення пропозиці ПП «Чемеровецька будівельна компанія».
Окрім цього, відповідно до п. 4.4. проєкту договору про закупівлю як і самого Договору про закупівлю «Джерелом покриття додаткових витрат, пов’язаних зі зміною вартості трудових ресурсів на стадії виконання Договору, можуть слугувати кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що передбачені у затвердженій в установленому порядку проектній документації (кошторисній частині цієї документації), або економії, отриманої по інших статтях зведеного кошторисного розрахунку» та не містить порядку використання коштів на покриття ризиків. Тобто незалежно від того, чи зазначена дана стаття витрат в договірній ціні чи ні у Виконавця не має законної можливості використання даних коштів....».
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас, на порушення пункту 43 Особливостей №1178 Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учаснику ПП «Чемеровецька будівельна компанія» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі та відповідно учасником сформовано ціни з порушенням Настанови №281.
Період усунення порушень:
26.02.2024 16:15 - 12.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.02.2024 16:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником внесено зміни до договору та приведено його у відповідність до вимог Настанови №281, шляхом зменшення суми договору на суму ризиків та виключенням пунків щодо сум ризиків із додатків до Договору.
Дата публікації звіту:
05.03.2024 09:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
05.03.2024 11:11
Запити/Пояснення
Номер:
889459ba276944ee8bce1b6f2efd2bae
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.02.2024 12:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Реконструкція приміщень громадського будинку (їдальня) під діагностичні приміщення із улаштуванням ангіографічної системи за адресою: вул. Січових Стрільців, 25, м.Теребовля, Тернопільського району, Тернопільської області ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-06-014215-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до пункту 4.2. Додатку №4 «Договір підряду №___» тендерної документації: «Договірна ціна робіт є динамічною та розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 р. № 281» (далі – Настанова №281).
Виходячи з вищенаведеного, надайте інформацію, чому при розрахунку коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, в пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» застосовано 2,135 %, в той час як відповідно до пункту 5.31. розділу Настанови №281 зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, а за динамічної договірної ціни – не враховуються.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6c0585aa7bcd462487a31bf5ef558d8d
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
19.02.2024 11:39
Опис:
Очікувана вартість закупівлі (будівельні роботи) та технічне завдання визначена на підставі проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу та відповідає нормам наказу Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення в будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Відповідно до п. 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року «Про ефективне використання бюджетних коштів» обов’язок оприлюднювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель покладено на головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
За організаційно-правовою формою Замовник є комунальним підприємством, тобто не належить до суб’єктів господарювання державного сектору економіки та не має статусу бюджетної установи, є одержувачем, а не розпорядником бюджетних коштів в розумінні статті 2 Бюджетного кодексу України. Тобто, замовник не зобов’язаний публікувати вищенаведену інформацію на своєму веб-сайті або веб-сайті засновника.
Ціна тендерної пропозиції учасника ПП «Чемеровецька будівельна компанія» визначена та розрахована за динамічною договірною ціною відповідно вимог тендерної документації Замовника. Разом з тим, у додатку до договору Договірна ціна зазначеного учасника до договірної ціни включені кошти на покриття ризиків учасників будівництва у розмірі 2,135 %.
Пунктом 44 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом - Особливості) передбачено виключний перелік обставин, за яких Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
У тендерній документації Замовника відсутні вимоги до порядку визначення коштів на покриття ризиків учасників будівництва, тож, у Замовника не було законних підстав для відхилення пропозиці ПП «Чемеровецька будівельна компанія».
Окрім цього, відповідно до п. 4.4. проєкту договору про закупівлю як і самого Договору про закупівлю «Джерелом покриття додаткових витрат, пов’язаних зі зміною вартості трудових ресурсів на стадії виконання Договору, можуть слугувати кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що передбачені у затвердженій в установленому порядку проектній документації (кошторисній частині цієї документації), або економії, отриманої по інших статтях зведеного кошторисного розрахунку» та не містить порядку використання коштів на покриття ризиків. Тобто незалежно від того, чи зазначена дана стаття витрат в договірній ціні чи ні у Виконавця не має законної можливості використання даних коштів.
Номер:
864b0aff4b2a45618e50eda60a64645f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.02.2024 16:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Реконструкція приміщень громадського будинку (їдальня) під діагностичні приміщення із улаштуванням ангіографічної системи за адресою: вул. Січових Стрільців, 25, м.Теребовля, Тернопільського району, Тернопільської області ДК 021:2015 45454000-4 - Реконструкція» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-06-014215-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Відповідно до пункту 8 Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації, замовником, окрім іншого, встановлена вимога до учасника для підтвердження відповідності умовам тендерної документації щодо надання погодженого проекту договору з додатками (згідно Додатку 4 до тендерної документації).
Аналізом пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» виявлено, що ним у електронну систему закупівель завантажено файл «Додаток 4.PDF», який не містить повний зміст проекту договору, зазначеного Додатком 4 до тендерної документації, зокрема, відсутні умови договору закупівлі, передбачені частково пунктом 11.3. та пунктами 11.3.1. - 11.7. розділу 11 «Інші умови» проекту договору. Окрім цього, завантажений у складі пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія» проект договору – учасником не погоджений.
У зв’язку із чим, прошу надати інформацію щодо розгляду пропозиції ПП «Чемеровецька будівельна компанія», а саме, яким документом учасником підтверджено вищевказану вимогу (пункту 8 Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації) та зазначте файл, сторінки, на яких міститься погоджений проект договору закупівлі з додатками ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7ddf2bb6584d46a69081c26e46660b11
Назва:
Про надання відповіді на запит
Дата опублікування:
26.02.2024 10:09
Опис:
Відповідно до пункту 8 Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації, встановлена вимога до учасника для підтвердження відповідності умовам тендерної документації щодо надання погодженого проекту договору.
У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Чемеровецька будівельна компанія» дійсно відсутні останні сторінки проекту договору, проте в складі пропозиції останнього наявний документ «ГЛ до додатку 4.PDF» (довідка № Bux. № 484 від 12.12.2023) якою гарантовано погодження з проектом договору згідно додатку № 4 до Тендерної документації. Тендерною документацією чітко не встановлено обов’язок Учасника надати саме підписаний та повністю заповнений проект договору.
Отже, наявність вказаної довідки є підтвердженням погодження проекту договору, а відсутність повністю заповненого та підписаного зі сторони Учасника проекту договору Замовник вважає надмірним формалізмом, відхилення пропозиції учасника призвело б "затягування" процедури закупівлі та її відміни