• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт нежитлового приміщення (підвального приміщен-ня з облаштуванням тимчасового укриття будівлі) загальноосвітньої школи I-II ступенів №4 Мирноградської міської ради, розташованої за адресою: Донецька область, м. Мирноград, Покровський район, вул. Яснополянська, 92

Завершена

11 679 762.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 116 797.62 UAH
Номер: 0954995f113a47159d6779e9fc5cfd5c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-21-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.02.2024 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 21.02.2024 17:01 - 14.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 20.02.2024 № 17-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 20.02.2024 № 17-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1.UA-2023-12-05-016560-a 05.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій системі закупівель. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 99) 082-87-50, n.slusarenko2020@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, підпункту 1 пункту 51 Особливостей. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог Постанови № 710, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановленого порушення вимог підпункту 2 пункту 44, підпункту 1 пункту 51 Особливостей та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Мирноградської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.12.2023 № 165, тендерну пропозицію приватного підприємства «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» (далі – ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.12.2023 № 169, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 19.12.2023, договір від 28.12.2023 № 127 на суму 11 604 111,42 грн, укладений між Замовником та ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» (далі – Договір), додаткова угода від 21.02.2024 № 1 до Договору, звіт про виконання договору, пояснення надані 26.02.2024, 28.02.2024 Замовником через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку 3 тендерної документації. Так, Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – Додаток 3) тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати скановані оригінали або копії засвідчені належним чином документи, зокрема, підсумкові відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. Крім того, в Додатку 3 зазначено, що учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Державними Стандартами України на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту капітального ремонту згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, товарів (приймаються за відповідними обґрунтованими цінами), вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками, коштами на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції відкритих торгів з Особливостями. Учасником процедури закупівлі ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» в складі тендерної пропозиції надано відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, де в розділі «Енергоносії машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат» в позиції 434 «Електроенергія» зазначена електроенергія в кількості 278,4653 кВт-год. з відпускною ціною (в тисячах грн) 4,9416 гривень. Тобто, встановивши вартість електричної енергії, учасник фактично продає її Замовнику, як товар, тому відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва складена учасником ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» невідповідно до технічного завдання, чим порушено вимоги, викладені в Додатку 3 тендерної документації з наступних підстав. Так, згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанови), система ціноутворення складається з цієї Настанови, Настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм, Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Настанови щодо визначення вартості наукових та науково-технічних робіт у будівництві, збірників кошторисних норм України, збірників укрупнених кошторисних норм, галузевих нормативних документів з ціноутворення, що прийняті відповідно до законодавства, кошторисних норм підприємств, індивідуальних кошторисних норм тощо. До кошторисних норм України належать ресурсні елементи кошторисної норми, зокрема, норми експлуатації будівельних машин та механізмів (пункти 2.1, 2.3 Настанов). Пункт 2.5 Настанов передбачає, що вартість будівництва визначається на стадії проектування, на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни) та на стадії проведення взаєморозрахунків шляхом уточнення окремих вартісних показників, визначених на попередніх стадіях, залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі. Відповідно до Кошторисних норм України «Ресурсні кошторисні норми експлуатації будівельних машин та механізмів», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі - Ресурсні кошторисні норми), у таблицях ресурсних кошторисних норм експлуатації будівельних машин та механізмів містяться такі показники, як зокрема, витрати енергоносіїв (фізичні одиниці виміру). Тобто, в таблицях вказуються витрати ресурсів на 1 маш. год. експлуатації енергоносія – електроенергії в кВт-год. Дотримання вказаних Ресурсних кошторисних норм є обов`язковим при складанні відомості ресурсів для визначення вартості об`єкта будівництва. Взаємовідносини, які виникають в процесі купівлі-продажу електричної енергії регулюються законодавством України, зокрема, Законом України «Про ринок електричної енергії», який передбачає, що господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу, постачання тощо електричної енергії провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання ліцензії на певний вид діяльності з електроенергією та реєстрації на ринку електричної енергії в якості її учасника, при цьому постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії (статті 8, 8-1, 56 Закону України «Про ринок електричної енергії»). На підставі вищевикладеного слід зазначити, оскільки учасник процедури закупівлі ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» не є ліцензіатом з продажу електричної енергії, у Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва він не може виставляти Замовнику вартість на ще не витрачену електроенергію, а може лише зазначити її кількість, а саме, кВт-год електричної енергії, відповідно до Ресурсних кошторисних норм, а на стадії проведення взаєморозрахунків за фактично виконанні роботи повинен уточнити окремі вартісні показники, а саме, вартість фактично використаної електроенергії в поточних цінах, згідно формули, наведеної у пункті 5.6 Настанов. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» не відповідає вимогам Додатка 3 тендерної документації. Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та на порушення вимог підпункту 1 пункту 51 Особливостей автоматично не відмінено відкриті торги. Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду від 21.02.2024 № 1 до Договору та звіт про виконання договору про закупівлю, відповідно до яких Договір розірвано та оплати за ним не здійснювалися.
Період усунення порушень: 06.03.2024 15:48 - 21.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 06.03.2024 15:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти Мирноградської міської ради зобов'язується не допускати у подальшому встановленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель вимог підпункту 2 пункту 44, підпункту 1 пункту 51 Особливостей.
Дата публікації звіту: 07.03.2024 08:42

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: -
Дата публікації: 12.03.2024 14:02

Запити/Пояснення