-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлібобулочні вироби
Завершена
719 174.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 595.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 595.87 UAH
Номер:
6d77ca1049f84dedb83a18d59dfecb1d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-03-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.01.2024 00:00
Період моніторингу:
03.01.2024 14:21 - 25.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.01.2024 № 1-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 03.01.2024 № 1-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2023-12-05-012818-a від 05.12.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону, пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому при складанні тендерної документації порушень вимог пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону, пункту 28 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Коропецького обласного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.12.2023, тендерну пропозицію Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» (далі – ТДВ «Івано-Франківський хлібокомбінат»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.12.2023, повідомлення про намір укласти договір від 18.12.2023 року, договір від 28.12.2023 за №5, пояснення Замовника від 08.01.2024 отримане через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Таким чином, Законом встановлено імперативну вимогу до Замовника зазначати в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі.
В додатку 3 «Інформація про необхідні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ).
Національними стандартами України ДСТУ 4505:2005 «Кекси. Загальні технічні умови», ДСТУ 4583:2006 «Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ-П 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні». Загальні технічні умови, ДСТУ 4587:2006 «Вироби булочні. Загальні технічні умови», ДСТУ 4803:2013 «Торти і тістечка. Загальні технічні умови», ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ 7707:2015 «Вироби булочні. Традиційний асортимент. Загальні вимоги», тощо передбачено сорт борошна з якого має бути виготовлений виріб, його зовнішній вигляд, вид поверхні, колір, смак, запах, вага, відхили маси, стан м’якушки, тощо.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону та частини першої статті 23 Закону, тендерна документація Замовника в частині визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі не містить обов’язкової інформації по конкретних видах хлібобулочних виробів, а саме не зазначено детальний їх опис відповідно до ДСТУ.
Окрім цього, на порушення вимог пункту 28 Особливостей№1178, для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником в тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей№1178.
Період усунення порушень:
16.01.2024 17:15 - 31.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.01.2024 17:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-05-012818-a повідомляємо, що відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Звертаємо увагу, що ні Закон, ні Особливості не містять окремих вимог щодо порядку чи конкретних елементів інформації щодо характеристик предмету закупівлі, Замоном вимагається саме опис характеристик. Замовником зазначено в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі, а саме опис, що визначає Учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ) з підтвердженням строків придатності та якості, тобто Замовником визначено характеристики відсильним способом, що не заборонено законодавством. Відмічаємо, що і в Особливостях, і в Закону міститься значна кількість відсильних норм. Таким чином учасники орієнтуються на законодавчо вставлені вимоги щодо характеристик товару безпосередньо з ДСТУ (ГОСТ, ТУ), що в свою чергу є дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі недискримінація та рівне ставлення до учасників. Наголошуємо, що кожен виробник працює в межах затвердженого ДСТУ (ГОСТ, ТУ), проте характеристики товарів виробників відрізняються один від одного, у зв’язку з чим Замовником і визначено відповідність предмету закупівлі нормам ДСТУ (ГОСП, ТУ), що дозволяє будь-якому учаснику брати участь в закупівлі. Отже, Замовним своїми діями виконав всі приписи законодавства с сфері публічних закупівель щодо оформлення тендерної документації.
Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) у тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей. Звертаємо увагу, що вказана норма не містить вимоги щодо обов’язкової наявності відмінності порядку підтвердження відповідності для об’єднання учасників відносно іншим учасників. Таким чином Замовник має право визначати однаковий порядок підтвердження відсутності підстав для всіх категорій учасників. Таким чином відповідно до Додатку 2 тендерної документації ви значено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого п. 47 Особливостей. Щодо азб.14 також визначено: Учасники надають довідку – підтвердження відсутності вищезазначеної підстави для відмови в участі, або підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, в разі наявності таких обставин (відповідно до абзацу чотирнадцятому пункту 47 Особливостей).
Звертаємо увагу, що саме детальні умови тендерної документації передбачено примірною тендерною документацією затвердженою Наказом Наказ Міністерства економічного розвитку та торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 р., куди не було внесено відповідних змін. Таким чином Замовника можуть самостійно вирішувати чи виокремлювати різні вимоги до різних категорій учасників, чи зазначати однакові вимоги до всіх учасників, що і відображено в даній закупівлі.
Водночас повідомляємо, що Замовником вжито заходи щодо недопущення у подальшому при складанні тендерної документації неточностей при виконанні вимог пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону, пункту 28 Особливостей №1178.
Дата публікації звіту:
18.01.2024 16:53
Запити/Пояснення
Номер:
1879a84df51c42ae8ee123321eff6b2d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.01.2024 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Хлібобулочні вироби» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-05-012818-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6610147e1f624588b982112857c27ce0
Назва:
Відповідь на запит на пояснення
Дата опублікування:
08.01.2024 16:49
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне:
Очікувана вартість закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах: офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України URL: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/ та офіційний веб-сайт Державної служби статистики України URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm, в електронній системі закупівель "Prozorro", тощо). Після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг з урахуванням можливості коливання ціни.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розташоване за посиланням URL: http://koropets-lyceum.te.sch.in.ua/pro_shkolu/derzhavni_zakupivli/
Номер:
80fc69066d65437d97d39bba54ce3552
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.01.2024 09:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Хлібобулочні вироби» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-05-012818-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Чому відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей?
2. Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Таким чином, Законом встановлено імперативну вимогу до Замовника зазначати в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі.
В додатку 3 «Інформація про необхідні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ).
Національними стандартами України ДСТУ 4505:2005 «Кекси. Загальні технічні умови», ДСТУ 4583:2006 «Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ-П 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні». Загальні технічні умови, ДСТУ 4587:2006 «Вироби булочні. Загальні технічні умови», ДСТУ 4803:2013 «Торти і тістечка. Загальні технічні умови», ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови» , ДСТУ 7707:2015 «Вироби булочні. Традиційний асортимент. Загальні вимоги», тощо передбачено сорт борошна з якого має бути виготовлений виріб, його зовнішній вигляд, вид поверхні, колір, смак, запах, вага, відхили маси, стан м’якушки, тощо.
Однак, тендерна документація Замовника в частині визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі не містить обов’язкової інформації по конкретних видах хлібобулочних виробів, а саме не зазначено детальний опис їх опис відповідно до ДСТУ.
Виходячи з наведеного вище надайте інформацію, чому в тендерній документації не зазначено детальний опис технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
3. В пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу «Для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
- Довідка про наявність працівників, що мають досвід і будуть залучені до виконання договору в довільній формі (з врахуванням вимог додатку 3).
- Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази в довільній формі (з врахуванням вимог додатку 3)».
Аналізом тендерної документації встановлено, що в додатку 3 наявна інформація , щодо якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, однак вимоги щодо підтвердження наявності працівників, що мають досвід і будуть залучені до виконання договору та щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази даним додатком не передбачені.
Поясність причину невідповідності інформації зазначеної в тендерній документації та додатках до неї, або вкажіть назву файлу, додатку, тощо де зазначені вищевказані кваліфікаційні вимоги.
4. В пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції окрім інших документи:
«Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»*:
- Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів, завірена власним підписом та печаткою Учасника.
*Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації є договори на постачання продуктів харчування, в тому числі товарів аналогічних предмету закупівлі.
- Копії аналогічних договорів із попередніми Замовниками, не менше 2-х, а також документи, які підтверджують їх фактичне виконання (повністю або частково);
Копії аналогічних договорів мають бути надані від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів».
Аналізом тендерної пропозиції учасника торгів Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» встановлено, що ним у складі тендерної пропозиції подано довідку про досвід виконання аналогічних договорів від 08.12.2023 за №822/1 в якій зазначено інформацію про виконання договорів укладених з Прикарпатським військово-спортивним ліцеєм-інтернатом Івано-Франківської обласної ради від 14.02.2020 №40 на суму 229063,89 грн, від 09.04.2021 №24 на суму 450279,50 грн, від 03.02.2022 №9 на суму 228608,29 гривень.
Однак, надано документи (товаро-транспортні накладні, файли IMG_001, IMG_002, IMG_003), які підтверджують виконання частину лише одного з договорів на суму 4856,44 (товаро-транспортні накладні від 11.10.2020 на суму 1184,34 грн, від 20.10.2020 на суму 2459,84 грн, від 07.11.2020 на суму 1212,26грн).
Відповідно до завантажених учасником звітів про виконання вищевказаних договорів вони виконані не частково, а повністю на вказані вище суми.
У зв’язку із вищевикладеним, прошу надати інформацію, чи наявні в пропозиції Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» документи, які свідчать про виконання вищевказаних договорів якщо так, вказати назву файлу, поданого у складі пропозиції, якщо ні, пояснити причину нерозміщення вимоги до учасника про усунення невідповідностей та/або невідхилення пропозиції вказаного учасника, як такої що не відповідає вимогам тендерної документації?
5. В пункті 2 «Інша інформація» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» замовником зазначено перелік документів, що завантажуються Учасником до електронної системи закупівель разом із тендерною пропозицію, а саме інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку №3).
В пункті 1 додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено вимогу щодо надання гарантійного листа, що до ціни тендерної пропозиції включаються наступні витрати:
- податки і збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством;
- витрати на поставку товару, розвантаження, занесення в приміщення замовника;
- інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством та тендерною документацією.
Аналізом тендерної пропозиції учасника торгів Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» вищевказаного гарантійного листа не виявлено.
У зв’язку із вищевикладеним, прошу надати інформацію, чи наявний в пропозиції Товариства з додатковою відповідальністю «Івано-Франківський хлібокомбінат» вищевказаний гарантійний лист якщо так, вказати назву файлу, поданого у складі пропозиції, якщо ні, пояснити причину нерозміщення вимоги до учасника про усунення невідповідностей та/або невідхилення пропозиції вказаного учасника, як такої що не відповідає вимогам тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3182329a71f14bad95c5e24361f588ab
Назва:
Відповідь Замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
12.01.2024 16:30
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне:
1.Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) у тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей. Звертаємо увагу, що вказана норма не містить вимоги щодо обов’язкової наявності відмінності порядку підтвердження відповідності для об’єднання учасників відносно іншим учасників. Таким чином Замовник має право визначати однаковий порядок підтвердження відсутності підстав для всіх категорій учасників. Таким чином відповідно до Додатку 2 тендерної документації ви значено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого п. 47 Особливостей. Щодо азб.14 також визначено: Учасники надають довідку – підтвердження відсутності вищезазначеної підстави для відмови в участі, або підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, в разі наявності таких обставин (відповідно до абзацу чотирнадцятому пункту 47 Особливостей).
Звертаємо увагу, що саме детальні умови тендерної документації передбачено примірною тендерною документацією затвердженою Наказом Наказ Міністерства економічного розвитку та торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 р., куди не було внесено відповідних змін. Таким чином Замовника можуть самостійно вирішувати чи виокремлювати різні вимоги до різних категорій учасників, чи зазначати однакові вимоги до всіх учасників, що і відображено в даній закупівлі. На підставі вказаного, Замовником виконано вимоги п. 28 Особливостей.
2. Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Звертаємо увагу, що ні Закон, ні Особливості не містять окремих вимог щодо порядку чи конкретних елементів інформації щодо характеристик предмету закупівлі, Замоном вимагається саме опис характеристик. Замовником зазначено в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі, а саме опис, що визначає Учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ) з підтвердженням строків придатності та якості, тобто Замовником визначено характеристики відсильним способом, що не заборонено законодавством. Відмічаємо, що і в Особливостях, і в Закону міститься значна кількість відсильних норм. Таким чином учасники орієнтуються на законодавчо вставлені вимоги щодо характеристик товару безпосередньо з ДСТУ (ГОСТ, ТУ), що в свою чергу є дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі недискримінація та рівне ставлення до учасників. Наголошуємо, що кожен виробник працює в межах затвердженого ДСТУ (ГОСТ, ТУ), проте характеристики товарів виробників відрізняються один від одного, у зв’язку з чим Замовником і визначено відповідність предмету закупівлі нормам ДСТУ (ГОСП, ТУ), що дозволяє будь-якому учаснику брати участь в закупівлі. Отже, Замовним своїми діями виконав всі приписи законодавства с сфері публічних закупівель щодо оформлення тендерної документації.
3. ч. 1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначає: Для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
- Довідка про наявність працівників, що мають досвід і будуть залучені до виконання договору в довільній формі (з врахуванням вимог додатку 3).
- Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази в довільній формі (з врахуванням вимог додатку 3). Додаток 3 містить вимоги до предмету закупівлі, в тому числі щодо порядку поставки, характеристик товару, заходів з захисту довкілля. Учасники самостійно здійснюють розрахунок об’єктів матеріально-технічної бази та кількість працівників, за допомогою яких учасник зможе забезпечити виконання всіх вимог визначених Додатком 3. Замовником виконано вимоги законодавства щодо порядку оформлення умов тендерної документації. Зокрема занадто деталізовані кваліфікаційні критерії можуть спричинити порушення прав учасників, оскільки різні суб’єкти господарювання потребують різну кількість об’єктів матеріально-технічної бази та різну кількість працівників для виконання вимог Додатку 3 тендерної документації.
4. ч. 1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначає: Для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи: Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів, завірена власним підписом та печаткою Учасника.*Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації є договори на постачання продуктів харчування, в тому числі товарів аналогічних предмету закупівлі.- Копії аналогічних договорів із попередніми Замовниками, не менше 2-х, а також документи, які підтверджують їх фактичне виконання (повністю або частково);
Копії аналогічних договорів мають бути надані від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів.
Тендерною документацією не передбачено конкретний вид документів, що підтверджують виконання аналогічних договорів, а також відсутня вимога щодо підтвердження виконання всієї суми відповідними рахунками чи накладними. У відповідності до норм законодавства звіт про виконання договору опублікований контрагентами за наданими договорами також вважається документом, що підтверджує фактичне виконання договору, а також будь-який суб’єкт має можливість здійснити перевірку факту виконання такого договору, оскільки такі звіти опубліковані у вільному доступі в електронній системі закупівель та затверджені електронним підписом уповноваженої особи контрагента.
Отже, переможцем виконано умови тендерної документації, та у Замовника відсутні підстави для розміщення повідомлення про усунення невідповідностей в порядку п. 43 Особливостей.
5. Додаток 3 тендерної документації передбачає, що до ціни тендерної пропозиції включається перелік витрат.
В складі тендерної пропозиції Переможця надано файл: «Техн вимоги.PDF», зазначено, що до ціни тендерної пропозиції включаються наступні витрати (про що надається гарантійний лист):
- податки і збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством;
- витрати на поставку товару, розвантаження, занесення в приміщення замовника;
- інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством та тендерною документацією». Документ містить необхідні реквізити, в тому числі підпис та печатку Замовника, де в стверджувальній формі зазначається щодо надання гарантійного листа. Необхідно наголосити, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо порядку оформлення листа. Тобто учасники мають право надавати згаданий лист у будь-якій стверджувальній формі, що в здійснено Переможцем. У Замовника відсутні підстави для розміщення повідомлення щодо усунення невідповідностей та відсутні підстави для відхилення пропозиції.