-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дорожнього покриття по масиву Заозерний від буд. № 1 до буд. № 168 в с. Оліївка Житомирського району, Житомирської області»
Завершена
7 348 414.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 742.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 742.07 UAH
Номер:
8b8b8c1dad9c47ca95aa5f03cad4c4d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-21-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.02.2024 00:00
Період моніторингу:
21.02.2024 14:37 - 14.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.02.2024 № 36
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.02.2024 № 36.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 13. UA-2023-12-05-006289-a, 05.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону.
Крім того встановлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пункту 17 Постанови КМУ №668, чим порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону – при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, а також приведення у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві (Постанова КМУ №668) умов укладеного договору (в частині календарного графіка виконання робіт) шляхом укладання додаткової угоди до договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу капітального будівництва Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-05-003144-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «Асфальт Плюс»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Асфальт Плюс» та опублікована вказаним учасником відповідь на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.12.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Асфальт Плюс» як переможцем тендеру документи; договір підряду від 26.12.2023 №78/2023; опублікована інформація та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
У наданому під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на відповідному вебсайті, поясненні Замовником зазначено, що власного веб-сайту не має, та що відповідно до частини четвертої статті 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності), тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі не було розміщено.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-12-05-006289-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у публічному доступі інформації в Інтернет-мережі встановлено наявність сайту головного розпорядника бюджетних коштів Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (https://oliivska-gromada.gov.ua/), однак інформація з обгрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-12-05-006289-a на вказаному сайті відсутня.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з пунктом 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати.
Проведеним моніторингом встановлено, в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення закупівлі UA-2023-12-05-006289-a зазначено наступні умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): післяоплата в розмірі 100 відсотків протягом 10 робочих днів після виконання робіт.
Водночас, за умовами Проекту договору (пункти 2.7 та 2.8 розділу 2 «Договірна ціна та порядок розрахунків»), що міститься у Додатку №4 до тендерної документації, зазначено, що розрахунки за цим договором здійснюються Замовником шляхом безготівкового перерахування коштів на поточний рахунок підрядника протягом 10 календарних днів з дати підписання акту приймання виконаних будівельних робіт, за формою № КБ-2в.
Отже, Замовником в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі вказано недостовірні дані щодо умов оплати, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 3.1 укладеного договору від 26.12.2023 №78/2023 початок та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, визначається календарним графіком виконання робіт, що є Додатком №2 до договору, який є невід'ємною частиною договору.
У Додатку №2 до договору від 26.12.2023 №78/2023 міститься Календарний графік виконання робіт, у якому вказано найменування робіт (Капітальний ремонт дорожнього покриття по масиву Заозерний від буд. № 1 до буд. № 168 в с.Оліївка Житомирського району, Житомирської області робіт), вартість робіт в цілому за договором та роки виконання робіт (2023 та 2024).
Однак, у вищевказаному Календарному графіку виконання робіт не вказано дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, чим недотримано вимог пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
14.03.2024 18:12 - 29.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.03.2024 18:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, з відповідальними особами проведена роз’яснювальна робота та здійснено заходи направлені на недопущення у подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
З підрядною організацією було укладено додаткову угоду до договору щодо внесення змін до календарного графіка виконання робіт та приведення до відповідності умови оплати виконаних робіт.
Дата публікації звіту:
20.03.2024 10:47
Запити/Пояснення
Номер:
5faa0ea1908145b1b5492d1aeac6bafd
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
23.02.2024 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.02.2024 00:00
Опис:
Дата: 23.02.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-05-006289-a, яка проведена Відділом капітального будівництва Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
80162722f67a4629b1fb0bd9cc0989f8
Назва:
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-12-05-006289-a
Дата опублікування:
28.02.2024 11:14
Опис:
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-12-05-006289-a
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту: щодо першого питання викладеного у запиті Відділ капітального будівництва Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області повідомляє, у технічному завданні на виконання робіт по об'єкту «Капітальний ремонт дорожнього покриття по масиву Заозерний від буд. № 1 до буд. № 168 в с. Оліївка Житомирського району, Житомирської області» передбачені технічні і якісні характеристики предмету закупівлі, які складено у відповідності до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектної документації, яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт № 996/е/21 від 06.08.2021 р. ( звіт додається). Очікувана вартість предмета закупівлі визначена у відповідності до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», Настанови з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р. та на основі зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкту капітального ремонту, складеного у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва, зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві ».
Щодо другого питання викладеного у запиті Відділ капітального будівництва Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області власного веб-сайту немає, відповідно до частини четвертої статті 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності), тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі не було розміщено.
Номер:
95dce63e10ff49819203565aedb8b338
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.03.2024 15:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.03.2024 00:00
Опис:
Дата: 07.03.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-05-006289-a, яка проведена Відділом капітального будівництва Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами закупівлі Замовником укладено з товариством з обмеженою відповідальністю «Асфальт Плюс» договір підряду від 26.12.2023 №78/2023 (далі – Договір №78/2023).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати до моніторингу пояснювальну записку до договірної ціни; локальні кошториси; підсумкову відомість ресурсів; розрахунки загальновиробничих витрат до Договору №78/2023.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f9c4604614ee417aa0edc92e26419eeb
Назва:
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-12-05-006289-a
Дата опублікування:
11.03.2024 09:15
Опис:
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-12-05-006289-a
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо наступні документи :пояснювальну записку до договірної ціни; локальні кошториси; підсумкову відомість ресурсів; розрахунки загальновиробничих витрат до Договору №78/2023