-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти
Торги відмінено
264 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 320.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 320.00 UAH
Номер:
e15131366f964011b079f2cbe4260ac0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-29-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
29.04.2024 17:42 - 21.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.04.2024 №32-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 29.04.2024 №32-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2023-12-04-020867-a, 04.12.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання виконання рішення Комісії АМКУ установлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178 - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ), надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Басейнового управління водних ресурсів річки Південний Буг (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 04 грудня 2023 року б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи щодо відміни закупівлі від 14 грудня 2023 року б/н, скаргу ТОВ «Синергія систем» №UA-2023-12-04-020867-a.a1, рішення Комісії АМКУ від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз, протоколи уповноваженої особи від 08 травня 2024 року б/н та від 09 травня 2024 року б/н, та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 13 травня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник 04 грудня 2023 року оголосив відкриті торги на закупівлю нафти і дистилятів (бензин А-95, дизельне паливо) за предметом ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, про що в електронній системі закупівель розмістив оголошення за ID: UA-2023-12-04-020867-a, з строком для подання тендерних пропозицій – до 12 грудня 2023 року, а також строком поставки товарів – до 31 грудня 2023 року.
Водночас, 15 грудня 2023 року Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив протокол уповноваженої особи від 14 грудня 2023 року б/н про відміну відкритих торгів на закупівлю нафти і дистилятів на підставі підпункту 3 пункту 50 Постанови №1178 у зв’язку із скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів.
Щодо вищевказаного рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, учасником ТОВ «Синергія систем» 25 грудня 2023 року подано скаргу до Комісії АМКУ №UA-2023-12-04-020867-a.a1.
За результатами розгляду скарги №UA-2023-12-04-020867-a.a1 Комісією АМКУ прийнято рішення від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз, у якому зазначено про неправомірність відміни тендеру та яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі UA-2023-12-04-020867-a.
Відповідно до пункту 55 Постанови №1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Постанови №1178.
Згідно з нормою частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
У пункті 67 Постанови №1178 визначено, що у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Моніторингом установлено, що підтвердження виконання рішення Комісії АМКУ від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель в ході проведення моніторингу закупівлі - 08 травня 2024 року, зокрема, щодо скасування рішення про відміну процедури закупівлі (протокол уповноваженої особи від 08 травня 2024 року б/н).
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) про надання пояснень, зокрема, щодо причин невиконання рішення Комісії АМКУ від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз Замовником зазначено: «що з технічних причин, незалежних від Замовника, в «Кабінеті Замовника» авторизованого електронного майданчика «Держзакупівлі. Онлайн» (де замовниками розміщується інформація в електронній системі публічних закупівель Prozorro визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178), не відобразилося повідомлення про надходження скарги від ТОВ «Синергія Систем», рішення органу оскарження щодо прийняття скарги, яка надійшла до органу оскарження 25 грудня 2023 року, прийнятої органом оскарження 27 грудня 2023 року та рішення органу оскарження №20946-р/пк-пз від 04 січня 2024 року по змісту скарги. Також не відображено повідомлення про проведення моніторингу органом контролю. У зв’язку з відсутністю у Замовника інформації про наявність скарги та рішення щодо неї, Замовником пропущено терміни його виконання. Рішення АМКУ №20946-р/пк-пз від 04 січня 2024 року виконано негайно - протягом одного дня, як Замовнику стало відомо про його наявність (протокол додається). Уповноваженою особою направлено відповідний лист до ТОВ «Держзакупівлі. Онлайн» щодо вирішення наведених вище проблем в роботі майданчика що спричинило невчасне виконання рішень».
Отже, інформація щодо оскарження Замовником рішення Комісії АМКУ від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз до суду, відсутня.
Таким чином, Замовник на порушення норм частини двадцять другої статті 18 Закону не виконав рішення Комісії АМКУ від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз у строк, не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Управління від 30 квітня 2024 року про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності Замовник надав пояснення (інформацію, документи) з перевищенням строку визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Окрім того, моніторингом установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Наказ №1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, що оприлюднено в електронній системі закупівель, в окремих електронних полях не зазначив інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В ході моніторингу, згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник відмінив відкриті торги (протокол уповноваженої особи від 09 травня 2024 року б/н) на підставі підпункту 2 пункту 50 Постанови №1178 у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
20.05.2024 17:49 - 04.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.05.2024 17:49
Запити/Пояснення
Номер:
ed6ba3465cd24b74ae036c3f417589c2
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
30.04.2024 09:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі нафти і дистилятів (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-04-020867-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс-листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надати інформацію щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз
про скасування рішення про відміну процедури закупівлі.
3. З яких причин в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1db2245c6a9e4133a3ea11a30164b140
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.05.2024 11:40
Опис:
«13» травня 2024 ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА
СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО
ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО
ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У
ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Відповідно до отриманого запиту ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ, в межах проведення моніторингу закупівлі НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, опублікованої в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-04-020867-a, надаємо пояснення на задані запитання .
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс-листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг (далі БУВР Південного Бугу, Управління) є бюджетною неприбутковою організацією, яка належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади – Державного агентства водних ресурсів України, яке реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг у межах своїх повноважень відповідно до законодавства забезпечує у межах басейну річки Південний Буг та вінницької області реалізацію державної політики у сфері управління, використання, збереження та відтворення водних ресурсів, розвитку водного господарства, експлуатації водних об’єктів та гідротехнічних споруд, державних насосних станцій, вирішує разом з органами виконавчої влади та іншими організаціями, установами, підприємствами питання забезпечення населення і галузей економіки водними ресурсами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року №391 “Про затвердження Положення про державну систему моніторингу довкілля” Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг здійснює гідрохімічний контроль за станом питних водозаборів Вінниччини.
Закупівлю Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти) БУВР річки Південний Буг було оголошено відповідно до службової записки відповідальної особи.
Якісні та технічні характеристики заявленої кількості бензину та дизельного палива визначені з урахуванням реальних потреб Управління та оптимального співвідношення ціни та якості, а саме в результаті зібраної потреби, враховані всі особливості діяльності структурних підрозділів, які задіяні в реалізації діяльності управління, в тому числі автотранспортних засобів.
На підставі вищезазначеного була затверджена тендерна документація, в додатку 3 якої наведена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі « Нафта і дистиляти» (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), і яка визначає в повному обсязі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі відповідно до потреб Замовника та згідно вимог нормативних документів з урахуванням рівня необхідності безперебійного функціонування Управління, належної організації робочого процесу з урахуванням вимог чинного законодавства України.
Замовником оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика). Зазначена Методика може застосовуватися замовником для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг, (методика є примірною, її застосування є правом замовника, а не обов’язком). Один з чисельних описаних методів визначення очікуваної вартості - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель - для розрахунку очікуваної вартості можуть використовуватись: ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних товарів/послуг; ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro», з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют (у разі, якщо в наявності є валютна складова в ціні товару/послуги).
Отже, очікувана вартість предмету закупівлі формувалася з даних, отриманих з відкритих джерел, а саме: з урахуванням безперебійної діяльності та потреби замовника, за попередній період та згідно з діючими ринковими цінами, а також на основі аналізу комерційних пропозицій /цінових пропозицій постачальників України з урахуванням граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок шляхом використання електронних пошукових ресурсів (мережі інтернет). Замовником використовувались нижченаведені актуальні посилання: https://neftek.ua, https://socar.ua, https://www.okko.ua, крім того враховуючи що чимала кількість суб’єктів які проводять відповідні дослідження не зазначають вартості ціни досліджень, на відкритих ресурсах, вартість досліджень з’ясовувалась шляхом телефонних дзвінків до відповідних суб’єктів.
Замовником проводиться чимала кількість досліджень по виявленню вмісту хімічних та радіологічних забруднювальних речовин в поверхневих водах області , що в свою чергу потребує частого виїзду працівників та великої кількості затрат палива, ціна на яке є нестабільною (змінюється що нещодня), залежно від ряду чинників, вказаний метод є достатньо практичним для визначення очікуваної вартості закупівлі та типу процедури.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг під час здійснення публічних закупівель керується Законом України «Про публічні закупівлі» і відноситься до категоріі Замовник відповідно до пункту 3 частини першої статті 2 Закону (п.3 ч.4 ст.2 Закону). Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Відповідно до ст. 10 Закону - Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлі. Інформація може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Всі закупівлі Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг знаходяться у вільному доступі, які можна переглянути в електронній системі закупівель «Prozorro».
Інформація про використання публічних коштів розміщується на єдиному веб-порталі використання публічних коштів згідно із законом України «Про відкритість використання публічних коштів» № 183-VIII від 11.02.2015 (Закон - № 183).
Додаткова інформація для оприлюднення розміщена на сторінці Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг за посиланням https://buvrpb.davr.gov.ua
2. Надати інформацію щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз про скасування рішення про відміну процедури закупівлі.
Повідомляємо, що з технічних причин, незалежних від Замовника, в "Кабінеті Замовника" авторизованого електронного майданчика “Держзакупівлі.Онлайн” (де замовником розміщуються інформація в електронній системі публічних закупівель Prozorro визначеному Законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022р. №1178), не відобразилося повідомлення про надходження скарги від ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", рішення органу оскарження щодо прийняття скарги, яка надійшла до органу оскарження 25.12.2023, прийнятої органом оскарження 27.12.2023 та рішення органу оскарження №20946-р/пк-пз від 04.01.2024 по змісту скарг. Також не відображено повідомлення про проведення моніторингу органом контролю.
У зв’язку з відсутністю у замовника інформації про наявність скарги та рішення щодо неї, замовником пропущено терміни його виконання.
Рішення АМКУ №20946-р/пк-пз від 04.01.2024 виконано негайно - протягом одного дня, як замовнику стало відомо про його наявність (протокол додається).
Уповноваженою особою направлено відповідний лист до ТОВ “Держзакупівлі.Онлайн” щодо вирішення наведених вище проблем в роботі майданчика що спричинило невчасне виконання рішень.
3. З яких причин в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Причинами не зазначення в окремих електронних полях в оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю бензину А-92, дизельного палива, що оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-04-020867-a, інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, є наступне :
- предметом закупівлі є товар визначений відповідно до п.34 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника на підставі «Порядку визначення предмету закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020р. №708;
- п.5 Загальних положень «Порядку визначення предмету закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020р. №708 зазначає, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника. Проте, товар, що закуповувався, на окремі частини (лоти) не поділявся.
Однак Замовник виявив у що не виконано вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та не внесено інформації про назву і код за Єдиним закупівельним словником за кожною номенклатурною позицією предмета закупівлі в окремі електронні поля. Оскільки закупівля перебуває на етапі кваліфікації переможця, у замовника не має можливості внести зміни в оголошення про проведення відкритих торгів.
З огляду на зазначене уповноваженою особою замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей уповноваженою особою замовника відмінив відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-04-020867-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель (протокол додається).
Додатки:
1. Службова записка відповідальної особи;
2. Протокол від 08.05.2024 про скасування рішення про відміну торгів;
3. Протокол від 09.05.2024 про відміну відкритих торгів;
4. Лист “Держзакупівлі.Онлайн”;
5. Знімок екрана
6. Виряг з сторінки «Prozorro».
Уповноважена особа Людмила ПЕТРОСЯН
13.05.2024
Номер:
f4b7049cbb6c4c16872a6899ff238541
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
13.05.2024 11:33
Опис:
«13» травня 2024 ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА
СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО
ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО
ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У
ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Відповідно до отриманого запиту ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ, в межах проведення моніторингу закупівлі НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, опублікованої в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-04-020867-a, надаємо пояснення на задані запитання .
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс-листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг (далі БУВР Південного Бугу, Управління) є бюджетною неприбутковою організацією, яка належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади – Державного агентства водних ресурсів України, яке реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг у межах своїх повноважень відповідно до законодавства забезпечує у межах басейну річки Південний Буг та вінницької області реалізацію державної політики у сфері управління, використання, збереження та відтворення водних ресурсів, розвитку водного господарства, експлуатації водних об’єктів та гідротехнічних споруд, державних насосних станцій, вирішує разом з органами виконавчої влади та іншими організаціями, установами, підприємствами питання забезпечення населення і галузей економіки водними ресурсами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року №391 “Про затвердження Положення про державну систему моніторингу довкілля” Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг здійснює гідрохімічний контроль за станом питних водозаборів Вінниччини.
Закупівлю Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти) БУВР річки Південний Буг було оголошено відповідно до службової записки відповідальної особи.
Якісні та технічні характеристики заявленої кількості бензину та дизельного палива визначені з урахуванням реальних потреб Управління та оптимального співвідношення ціни та якості, а саме в результаті зібраної потреби, враховані всі особливості діяльності структурних підрозділів, які задіяні в реалізації діяльності управління, в тому числі автотранспортних засобів.
На підставі вищезазначеного була затверджена тендерна документація, в додатку 3 якої наведена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі « Нафта і дистиляти» (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), і яка визначає в повному обсязі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі відповідно до потреб Замовника та згідно вимог нормативних документів з урахуванням рівня необхідності безперебійного функціонування Управління, належної організації робочого процесу з урахуванням вимог чинного законодавства України.
Замовником оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика). Зазначена Методика може застосовуватися замовником для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг, (методика є примірною, її застосування є правом замовника, а не обов’язком). Один з чисельних описаних методів визначення очікуваної вартості - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель - для розрахунку очікуваної вартості можуть використовуватись: ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних товарів/послуг; ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro», з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют (у разі, якщо в наявності є валютна складова в ціні товару/послуги).
Отже, очікувана вартість предмету закупівлі формувалася з даних, отриманих з відкритих джерел, а саме: з урахуванням безперебійної діяльності та потреби замовника, за попередній період та згідно з діючими ринковими цінами, а також на основі аналізу комерційних пропозицій /цінових пропозицій постачальників України з урахуванням граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок шляхом використання електронних пошукових ресурсів (мережі інтернет). Замовником використовувались нижченаведені актуальні посилання: https://neftek.ua, https://socar.ua, https://www.okko.ua, крім того враховуючи що чимала кількість суб’єктів які проводять відповідні дослідження не зазначають вартості ціни досліджень, на відкритих ресурсах, вартість досліджень з’ясовувалась шляхом телефонних дзвінків до відповідних суб’єктів.
Замовником проводиться чимала кількість досліджень по виявленню вмісту хімічних та радіологічних забруднювальних речовин в поверхневих водах області , що в свою чергу потребує частого виїзду працівників та великої кількості затрат палива, ціна на яке є нестабільною (змінюється що нещодня), залежно від ряду чинників, вказаний метод є достатньо практичним для визначення очікуваної вартості закупівлі та типу процедури.
Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг під час здійснення публічних закупівель керується Законом України «Про публічні закупівлі» і відноситься до категоріі Замовник відповідно до пункту 3 частини першої статті 2 Закону (п.3 ч.4 ст.2 Закону). Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Відповідно до ст. 10 Закону - Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлі. Інформація може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Всі закупівлі Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг знаходяться у вільному доступі, які можна переглянути в електронній системі закупівель «Prozorro».
Інформація про використання публічних коштів розміщується на єдиному веб-порталі використання публічних коштів згідно із законом України «Про відкритість використання публічних коштів» № 183-VIII від 11.02.2015 (Закон - № 183).
Додаткова інформація для оприлюднення розміщена на сторінці Басейнове управління водних ресурсів річки Південний Буг за посиланням https://buvrpb.davr.gov.ua
2. Надати інформацію щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 січня 2024 року №255-р/пк-пз про скасування рішення про відміну процедури закупівлі.
Повідомляємо, що з технічних причин, незалежних від Замовника, в "Кабінеті Замовника" авторизованого електронного майданчика “Держзакупівлі.Онлайн” (де замовником розміщуються інформація в електронній системі публічних закупівель Prozorro визначеному Законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022р. №1178), не відобразилося повідомлення про надходження скарги від ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", рішення органу оскарження щодо прийняття скарги, яка надійшла до органу оскарження 25.12.2023, прийнятої органом оскарження 27.12.2023 та рішення органу оскарження №20946-р/пк-пз від 04.01.2024 по змісту скарг. Також не відображено повідомлення про проведення моніторингу органом контролю.
У зв’язку з відсутністю у замовника інформації про наявність скарги та рішення щодо неї, замовником пропущено терміни його виконання.
Рішення АМКУ №20946-р/пк-пз від 04.01.2024 виконано негайно - протягом одного дня, як замовнику стало відомо про його наявність (протокол додається).
Уповноваженою особою направлено відповідний лист до ТОВ “Держзакупівлі.Онлайн” щодо вирішення наведених вище проблем в роботі майданчика що спричинило невчасне виконання рішень.
3. З яких причин в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Причинами не зазначення в окремих електронних полях в оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю бензину А-92, дизельного палива, що оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-04-020867-a, інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, є наступне :
- предметом закупівлі є товар визначений відповідно до п.34 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника на підставі «Порядку визначення предмету закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020р. №708;
- п.5 Загальних положень «Порядку визначення предмету закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020р. №708 зазначає, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника. Проте, товар, що закуповувався, на окремі частини (лоти) не поділявся.
Однак Замовник виявив у що не виконано вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та не внесено інформації про назву і код за Єдиним закупівельним словником за кожною номенклатурною позицією предмета закупівлі в окремі електронні поля. Оскільки закупівля перебуває на етапі кваліфікації переможця, у замовника не має можливості внести зміни в оголошення про проведення відкритих торгів.
З огляду на зазначене уповноваженою особою замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей уповноваженою особою замовника відмінив відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-04-020867-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель (протокол додається).
Додатки:
1. Службова записка відповідальної особи;
2. Протокол від 08.05.2024 про скасування рішення про відміну торгів;
3. Протокол від 09.05.2024 про відміну відкритих торгів;
4. Лист “Держзакупівлі.Онлайн”;
5. Знімок екрана
6. Виряг з сторінки «Prozorro».
Уповноважена особа Людмила ПЕТРОСЯН
13.05.2024