-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування)
Завершена
12 045 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1.5% або 180 675.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 180 675.00 UAH
Номер:
9a7f3da304b44a43b8cb4a5723e4e046
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-04-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
04.06.2024 10:35 - 26.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.06.2024 № 143
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2023-12-04-011726-a 04.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХІЛІНГ ФУД», установлено недотримання Замовником вимог пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на момент оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 04.12.2023 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 13.12.2023, тендерні пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» та ТОВ «ХІЛІНГ ФУД», вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1», протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» від 20.12.2023 № 125, протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця процедури закупівлі від 21.12.2023 № 128, повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2023, договір про закупівлю від 29.12.2023 № 112, додаткові угоди від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 10.06.2024.
Моніторингом встановлено, що на участь у торгах подано пропозиції 2 (двох) учасників: ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1», з остаточною ціною пропозиції 10 212 700,00 гривень та ТОВ «ХІЛІНГ ФУД», з остаточною ціною пропозиції 10 698 150,00 гривень.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною визначено пропозицію ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1», з остаточною ціною пропозиції 10 212 700,00 гривень, однак протоколом уповноваженої особи від 20.12.2023 № 125, пропозицію ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» відхилено, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» порушень не установлено.
Так, Переможцем торгів обрано ТОВ «ХІЛІНГ ФУД», з остаточною ціною пропозиції 10 698 150,00 гривень.
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» установлено наступне.
Відповідно до пункту 15 Додатку 2 (Технічна специфікація) до ТД, Замовником установлено вимогу, щодо надання у складі пропозиції технологічні карти на кожну страву із запропонованого меню (згідно п.13 цього додатку), які (технологічні карти) повинні містити інформацію щодо найменування сировини, яка входить до страви, технологічні вимоги до якості сировини, фізико-хімічні показники (білки, жири, вуглеводи), енергетична цінність (ккал), інформацію щодо наявності харчових продуктів з алергенами у страві (та яких саме у випадку наявності), технологію приготування, характеристики готової страви або виробу, а саме зовнішній вигляд, колір, смак та запах.
Аналізом документів тендерної пропозиції Переможця, установлено, що, відповідно до наданого Меню (від 11.12.2023 № 22.ТП), ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» запропоновано позиції «Морква по-корейськи» та «Селянський суп з пшоняною крупою».
На виконання вимог Технічної специфікації Замовника, Переможцем надано технологічні карти на зазначені вище страви, однак, на порушення вимог пункту 15 Додатку 2 (Технічна специфікація) до ТД, надані у складі тендерної пропозиції технологічні карти містять наступні невідповідності.
Відповідно до Технологічної карти на страву «Морква по-корейськи», складовою страви є, серед іншого, «Кунжут», який є продуктом-алергеном, при цьому, у «технології приготування» інформація щодо даного продукту відсутня, а також відсутня у примітці щодо наявності продуктів алергенів у страві. Разом з тим, у примітці щодо наявності алергенів у страві зазначено продукт-алерген «Селеру», однак складовою страви «Селера» не є.
Крім того, Відповідно до Технологічної карти на страву «Селянський суп з пшоняною крупою», складовою страви є, серед іншого, «Пшоно шліфоване», при цьому у технології приготування інформація щодо даного продукту відсутня, натомість, зазначено продукт «Гречана крупа».
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, установлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником не оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення зазначених вище невідповідностей у документах технічної специфікації Переможця, чим, відповідно недотримано вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
27.06.2024 16:48 - 12.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.06.2024 16:48
Запити/Пояснення
Номер:
29bf66aa76c44facaddface944d486ad
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
05.06.2024 10:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є послуги з організації харчування, замовником якої є Комунальне некомерційне підприємство «Київський міський клінічний госпіталь ветеранів війни» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-04-011726-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати обґрунтовані пояснення щодо причин внесення змін до раціону харчування (меню) що спричинило укладання додаткових угод від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112. Разом з тим, надати пояснення / інформацію та її документальне підтвердження, щодо безпосереднього «покращення якості предмета закупівлі» у зв’язку з укладанням додаткових угод від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d8c530eb0c544e4c8ec7e1335d3dc1b8
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
10.06.2024 18:03
Опис:
У Комунальному некомерційному підприємстві «Медичний центр реабілітації та паліативної допомоги» (далі – Центр) розглянуто запит Північного офісу Держаудитслужби від 05 червня 2024 року щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є послуги з організації харчування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-04-011726-a) та надаються наступні пояснення.
1.) Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють організацію лікувального харчування, а саме:
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», зареєстрованого у Мін’юсті 26.12.2013 за № 2205/24737;
- Порядку надання послуг з харчування громадян у закладах охорони здоров'я, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2012 № 818.
Циклічне семиденне меню розроблене відповідно до вказаних вище нормативно-правових актів та з урахуванням попереднього досвіду організації харчування пацієнтів Центру, з дотриманням вимог щодо енергетичної цінності страв, а також з урахуванням харчового статусу пацієнтів (гіпотрофія, нормотрофія, гіпертрофія та цукровий діабет).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка регламентується Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися різними методами, серед яких зокрема - метод порівняння ринкових цін.
Документи, на підставі яких було здійснено моніторинг ринкових цін, розміщені в електронній системі закупівель (закупівлі UA-2023-10-13-013997-a, UA-2023-04-24-010515-a та UA-2022-11-03-013564-a).
Виходячи із обрахованої потреби людино-днів на 2024 рік (73 000 ліжко-днів) та даних аналізу ринку очікувана вартість предмета закупівлі склала 12 045 000,00 грн без ПДВ.
2.) Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до положень пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266) передбачений обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Так, у відповідності до вимог Бюджетного кодексу України Центр являється саме одержувачем бюджетних коштів. Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ЦЕНТР не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів та беручи до уваги вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Центр не відноситься до суб’єктів, які зобов’язані обов’язково оприлюднювати на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі.
3.) Надати обґрунтовані пояснення щодо причин внесення змін до раціону харчування (меню) що спричинило укладання додаткових угод від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112. Разом з тим, надати пояснення / інформацію та її документальне підтвердження, щодо безпосереднього «покращення якості предмета закупівлі» у зв’язку з укладанням додаткових угод від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112.
Відповідно до підпункту 3 пункту 19 Особливостей № 1178 істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Якість в загальноприйнятому розумінні – це сукупність властивостей продукції/робі/послуг, які обумовлюють її придатність задовольнити певні потреби відповідно до призначення. Пунктом 1.3 Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ № 931 від 29.10.2013, зареєстрованим у Мін’юсті 26.12.2013 за № 2205/24737, встановлено методологію системи лікувального харчування хворих, згідно з якою нутріціологічна підтримка враховує харчовий статус хворого, його індивідуальні потреби у нутрієнтах та клінічний стан.
Відтак якість кейтерингових послуг визначається не лише якістю застосованих інгредієнтів, своєчасністю доставки, належною формою упакування та подачі тощо, але насамперед – відповідністю меню за своїм асортиментом, показниками КБЖУ, технологією приготування тощо поточним потреб замовника в аспекті задоволення потреб конкретних пацієнтів, які перебувають на лікуванні у замовника в конкретний період часу, у тому числі з урахуванням медичних (проти)показів до споживання тих чи інших страв, сезонності страв та харчових звичок і вподобань пацієнтів.
Ініціатором внесення змін договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112 виступив постачальник ТОВ «ХІЛІНГ ФУД». Так, товариство звернулося до лікарні листом від 28.02.2024 № 84, поінформувавши, що має можливість покращити меню в рамках виділеного фінансування з урахуванням результатів опитування пацієнтів замовника. Зважаючи на інтерес постачальника у задоволеності як самого замовника, так і його пацієнтів, товариство запропонувало здійснити заміну окремих страв, наприклад: геркулесову кашу – замінити на гречку чи картопляне пюре; селянський суп з пшоняною крупою – замінити на суп перловий на бульйоні; сирно-рисову запіканку та молочну пшеничну кашу – замінити на курку з овочами в томатному соусі, макарони з маслом та сезонний салат; рибну котлету – на філе талапії смажене; тушковану капусту і сосиску – на голубці; курячу кнелю – на запечену курячу тефтелю; сосиску – на сардельку тощо. Копія листа постачальника додається. Розглянувши запропонований постачальником проект оновленого меню, замовник дійшов висновку, що запропоновані зміни дійсно дозволять задовольняти поточні харчові потреби пацієнтів на більш високому рівні, а відтак було укладено додаткову угоду № 1 від 29.02.2024.
Надалі листом від 10.05.2024 № 172/1 ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» повторно звернулося з пропозицією щодо заміни окремих позицій меню з урахуванням відгуків та побажань пацієнтів (копія додається). Зокрема, запропоновано збільшити вагу курячої тефтелі з 70 до 100 грам, замінити яловичу котлету на яловичину по-полонинському, замінити голубці на відварну картоплю з запеченою курячою відбивною та салатом з капусти та ін. Всебічно проаналізувавши запропонований постачальником проект оновленого меню, замовник погодився, що запропоновані зміни дійсно матимуть наслідком його покращення в результаті урізноманітнення асортименту та збільшення ваги порцій окремих страв, без зміни вартості послуг, а відтак було укладено додаткову угоду № 2 від 13.05.2024.
Таким чином, покращення якості послуг в контексті укладення додаткових угод від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112 відбувалося саме шляхом приведення змісту послуг у відповідність до поточних потреб замовника та запитів (потреб) пацієнтів лікарні у конкретний період часу, а окрім того – урізноманітнення асортименту готових страв, підвищення нутрієнтних показників окремих страв (наприклад, в результаті заміни рибної котлети на смажену рибу чи яловичої котлети на яловичину по-полонинському збільшується кількість білка) та/або об’єму готових страв (наприклад, тефтеля куряча 70 грам замінено на тефтелю курячу 100 грам, тобто – в половину збільшено вагу готової страви). При цьому ані ціна договору загалом, ані вартість окремої одиниці послуги – жодних змін не зазнали.
З урахуванням викладеного, додаткові угоди від 29.02.2024 № 1 та від 13.05.2024 № 2 до договору про надання послуг харчування від 29.12.2023 № 112 укладені відповідно до законодавства.