-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Паливні гранули (пелети з деревини)
Завершена
960 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
Номер:
e9f42aee331344689dbb248270791881
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-08-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.04.2024 00:00
Період моніторингу:
08.04.2024 17:54 - 30.04.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.04.2024 № 25
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 08.04.2024 № 25.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-12-04-002345-a 04.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» (в частині правомірності її відхилення) встановлено порушення вимог п. 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором відповідно до законодавства, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоомелянської сільської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.12.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, рішення Органу оскарження від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз, тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВІГОР БРОКЕР», ТОВ «ХІТ ВУД ПРОДАКШН» (в частині правомірності їх відхилення), тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «ТРАНСЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою: від 15.12.2023 № 84, від 19.01.2024 № 6, від 19.01.2024 № 7, від 25.01.2024 № 12, повідомлення про намір укласти договір, договір від 08.02.2024 № 22/24, додаткові угоди: від 16.02.2024 № 1, від 20.02.2024 № 2, від 19.03.2024 № 3, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 10.04.2024.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» (в частині правомірності її відхилення) встановлено наступне.
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій та протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.12.2023 № 84 Замовником вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» у зв’язку з невиправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, з наступних підстав: «На виконання вимог тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен був надати: 1) довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів). Однак, ця довідка неналежним чином оформлена, так як в ній не вказані дати реєстрацій договорів; 2) не менше двох копій договорів, зазначених в довідці в повному обсязі (з усіма додатками до договору). Учасником було надано три копії договорів та додано видаткові накладні до даних договорів на підтвердження повного виконання. Проте під час перевірки видаткових накладних виявлено невідповідності щодо зазначеної суми, а саме: суми, які зазначені прописом не відповідають сумі самої накладної, що є грубим порушенням».
Антимонопольним комітетом розглянуто скаргу учасника закупівлі ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції з вищевказаних причин та встановлено, що Скаржник (ТОВ «ВІГОР БРОКЕР») усунув невідповідності, зазначені Замовником у вимозі і тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 25.12.2023 № 84, чим порушено вимоги п.44 Особливостей.
Антимонопольний комітет зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВІГОР БРОКЕР».
Замовником скасовано рішення про відхилення учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР».
Проте, при повторному розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР», Змовником прийнято рішення про її відхилення (протокол від 19.01.2024 № 6) з тих самих причин, що розглядалися Антимонопольним комітетом та викладені у рішенні від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз.
Враховуючи вищевикладене, відхиливши учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» з причин вказаних у протоколі від 19.01.2024 № 6, Замовником порушено норми п. 44 Особливостей.
Пояснення, надані Замовником через електронну систем закупівель 10.04.2024, не обґрунтовують його рішення про правомірність відхилення пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР».
В ході моніторингу встановлено, що згідно протоколу від 19.01.2024 № 6 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» з наступних підстав: «1) довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів) неналежним чином оформлена, адже відсутня інформація стосовно дати укладання договорів № 180823-П та № 111023-П у стовпчику «номер і дата укладання», що зазначено самостійно Учасником; 2) учасником було надано три копії договорів та додано видаткові накладні до даних договорів на підтвердження повного виконання. Проте, під час перевірки видаткових накладних виявлено неспівставність у скан-копіях договорів і видаткових накладних до цих договорів поставки».
Дані питання висвітлені в рішенні Антимонопольного комітету від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз та встановлено наступне: «Документація не містить вимог щодо змісту та форми довідки на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі та не містить переліку документів для підтвердження виконання договору, крім того вимог щодо оформлення зазначених документів. Крім того, Документація містить вимоги щодо надання копії документів/а на підтвердження виконання одного договору»
Проаналізувавши тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР», на виконання вимог додатку 2 до тендерної документації, в частині надання учасником не менше 2 копій договорів, зазначеного в довідці в повному обсязі (з усіма додатками до договору) та копії/ю документів/а на підтвердження виконання договору, учасником в складі тендерної пропозицію завантажено видаткові накладні: від 12.09.2023 № 943 до договору поставки від 18.08.2023 № 180823-П, від 17.11.2023 № 1065 до договору поставки від 11.11.2023 № 111023-П, що підтверджують повне виконання даних договорів та видаткову накладну від 26.06.2023 № 447 до договору поставки від 23.06.2023 № 230623-П з закресленими даними про суму.
Щодо інформації Замовника, яка вказана у протоколі від 19.01.2024 № 6, що при підрахунку кількості та ціни товару у видаткових накладних від 12.09.2023 № 943 і від 17.11.2023 № 1065 вартість товару виявляється іншою, варто зазначити, що згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15 квітня 2020 року № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998 затверджено Перелік формальних помилок. Пунктом 11 даного Наказу встановлено, що подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. Дана інформація вказана і в тендерній документації Замовника (п.1 розділ III).
Згідно інформації видаткових накладних від 12.09.2023 № 943 і від 17.11.2023 № 1065 сума, що зазначена прописом підтверджує повне виконання договорів поставок.
Період усунення порушень:
25.04.2024 16:14 - 10.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2024 16:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ припинено зобов'язання за договором від 08.02.2024 року №22/24
Дата публікації звіту:
29.04.2024 16:13
Запити/Пояснення
Номер:
7214200cf39e4d2b9287836c91c02f26
Назва:
Запит про наданняпояснень
Дата опублікування:
08.04.2024 17:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Паливні гранули (пелети з деревини)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-04-002345-a ), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
2. Згідно інформації електронної системи закупівель протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.12.2023 № 84 вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» на наступних підставах: «На виконання вимог тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен був надати:
1) Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів).
Однак ця довідка неналежним чином оформлена, так як в ній не вказані дати реєстрацій договорів.
2) Не менше двох копій договорів, зазначених в довідці в повному обсязі (з усіма додатками до договору).
Учасником було надано три копії договорів та додано видаткові накладні до даних договорів на підтвердження повного виконання. Проте під час перевірки видаткових накладних виявлено невідповідності щодо зазначеної суми, а саме: суми, які зазначені прописом не відповідають сумі самої накладної, що є грубим порушенням».
Рішенням Антимонопольного комітету від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз зобов’язано відділ освіти, культури, молоді та спорту Великоомелянської сільської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» (протокол від 25.12.2023 № 84).
Проте, Вами при повторному розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» прийнято рішення про її відхилення (протокол від 19.01.2024 № 6) на тих самих підставах, які розглядалися в рішенні Антимонопольного комітету від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз, в якому зазначено про неправомірність відхилення пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» з підстав, наведених у протоколі від 25.12.2023 № 84, порушивши при цьому Замовником вимоги п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості).
Крім того, згідно п.43 Особливостей в редакції від 17.11.2023 року, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Однак, всупереч п. 43 Особливостей Вами не було розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР».
Обгрунтуйте правомірність Вашого відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» з підстав вказаних у протоколі від 19.01.2024 № 6, а також причини ненадання можливості даному учаснику усунути невідповідності.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового
контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f69a1ac320a74e848fffae7a634dfbdd
Назва:
ПОЯСНЕННЯ щодо запиту про надання пояснень
Дата опублікування:
10.04.2024 16:38
Опис:
Я, уповноважена особа Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоомелянської сільської, Гордійчук Катерина Анатоліївна (Положення про уповноважену особу, затверджене наказом Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоомелянської сільської ради від 24.12.2021 р. №151-ОД) надаю пояснення щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР», ідентифікатор процедури закупівлі:UA-2023-12-04-002345-a.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та посилання на веб-сайт
Предметом закупівлі відповідно до Тендерної документації (далі по тексту – Документації) Замовника є “Паливні гранули (пелети з деревини)” за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було оголошено 04.12.2023 роком в Додатку 4 зі змінами до Документації, що розміщений на авторизованому електронному майданчику. Також на офіційній сторінці Великоомелянської громади розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (посилання на сторінку веб-сайту: https://gromada.org.ua/gromada/vomelyana/docs/1655674/).
08.12.2023 року було опубліковане в електронній системі закупівель звернення, що містило ось такий текст: “В додатку 4 ТД ви зазначаєте, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію сертифікату відповідності. Хочемо зазначити, що у зв’язку з втратою чинності наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 “Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746 (із змінами), пелета з деревини, яка є предметом закупівлі, відповідно до чинного законодавства НЕ ПІДЛЯГАЄ ОБОВ’ЯЗКОВІЙ СЕРТИФІКАЦІЇ. Отже, вимога про надання копії сертифікату відповідності є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ та обмежує коло учасників. Тому, просимо внести зміни в тендерну документацію.”
Згідно пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше, ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції, звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо Документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до Замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується Замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до Документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться Замовником до Документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до Документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Згідно вищезазначеного законодавства звернення було розглянуто вчасно та надано відповідь: “В тендерну документацію будуть внесені зміни”. Відповідно 11.12.2023 року були внесені зміни до Додатку №4 Документації (“Додаток 4 до Тендерної документації та перелік змін”), що додається, з метою створення недискримінаційних та рівних умов.
Відповідно до нової редакції Додатку №4 Документації до обраного коду ДК Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі керується відповідним національним стандартом для паливних гранул (пелет з деревини). Станом на сьогодні національним стандартом для паливних гранул (пелет з деревини) є ДСТУ8358:2015 (І група якості).
2. Визначення очікуваної вартості
Розмір бюджетного призначення визначений в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом. Очікувана вартість закупівлі визначена методом обчислення вартості планового обсягу паливних гранул: ринкова ціна палет * плановий обсяг відповідно до попередніх минулорічних витрат. Ринкова ціна була оцінена згідно моніторингу цін відповідних закупівель та аналізу цін предмету закупівлі на ринку, а також за допомогою публічного модуля аналітики закупівель БіProZorro
(https://bi.prozorro.org/sense/app/ec65fa69-14a5-4337-b907-23682ef09702/sheet/6a7ce1a3-738f-493b-bb07-daca9128794b/state/analysis).
3. Вимога про усунення невідповідностей
Згідно пункту 43 Особливостей 21.12.2023 року (строк є не меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій) було розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (рис.1) щодо учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР», однак не всі вимоги були виконані та взяті до уваги.
Рис. 1. Висунення вимоги про усунення невідповідностей
При розгляді виправлених невідповідностей було виявлено такі помилки, що засвідчені в Протоколі:
- довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів) неналежним чином оформлена (рис. 2), адже відсутня інформація стосовно дати укладання договорів №180823-П та №111023-П у стовпчику «номер і дата укладання», що зазначено самостійно Учасником;
Рис. 2. Відсутність дати договорів у довідці з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
- неспівставність у сканкопіях договорів і видаткових накладних до цих договорів поставки, адже Учасником було надано три копії договорів та додано видаткові накладні до даних договорів для підтвердження повного виконання, проте під час перевірки договорів та видаткових накладних виявлено невідповідності.
В договорі поставки від 23.06.2023 року №230623-П та видатковій накладній від 26.06.2023 року №447 до цього договору закреслена інформація щодо загальної вартості та ціни за одиницю товару (рис. 3). Хоча відповідно до пункту 40 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена Учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Приховування обов’язкових реквізитів у видатковій накладній унеможливлює перевірку правильності заповнення накладної.
Рис. 3. Приховування обов’язкових реквізитів у видатковій накладній від 26.06.2023 року №447
В договорі поставки від 18.08.2023 року №180823-П та видатковій накладній від 12.09.2023 року №943 (рис. 4) існує невідповідність, що полягає в тому, що згідно пункту 3.2. договору, а саме: “Загальна вартість Товару, що передається у власність Покупця за даним Договором становить 595 000 (п’ятсот дев’яносто п’ять тисяч) грн. 00 коп. +/-10%.”, сума договору не повинна перевищувати 654 500,00 грн, при чому у вище вказаній видатковій накладній вартість поставленого товару становить 6 009 500,00 грн. При підрахунку кількості та ціни товару вартість товару виявляється іншою, що свідчить про некомпетентність Учасника та неоднозначне трактування накладної.
Рис. 4. Неспівставність суми договору і вартості накладної
Подібні невідповідності існують у видатковій накладній від 17.11.2023 року №1065 (рис. 5) до договору поставки від 11.11.2023 року №111023-П, адже у вказаній видатковій накладній вартість поставленого товару становить 608 025,00 грн, а при перегляді видаткової накладної нижче зазначено: “Всього найменувань 1, на суму 600 950,00 грн.”. Це викликає сумніви щодо правдивості інформації та можливу підробку виконання договору.
Рис. 5. Невідповідність суми накладної
Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж Учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Згідно цього лише один раз була висунута вимога щодо усунення невідповідностей Замовником. До того ж в резолютивній частині рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз рішення щодо можливості надання додаткової вимоги про усунення невідповідності не передбачалося (рис. 6).
Рис. 6. Резолютивна частина рішення Комісії АКМУ
4. Різниця протоколу від 25.12.2023 № 84 і протоколу
від 19.01.2024 № 6
Рішенням Антимонопольного комітету від 10.01.2024 № 584-р/пк-пз зобов’язано Відділ освіти, культури, молоді та спорту Великоомелянської сільської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» (протокол від 25.12.2023 № 84), оскільки Замовником було порушено вимоги п. 44 Особливостей і невірно вказані підпункти пункту 44 Особливостей (рис. 7).
Рис. 7. Протокол від 25.12.2023р. № 84
Щодо підстав вказаних в протоколі від 19.01.2024 р. №6, то в даному протоколі є вірно вказаний підпункт пункту 44 Особливостей (рис. 8).
Рис. 8. Протокол від 19.01.2024р. № 6
5. Обгрунтування правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР»
Враховуючи вищевикладене, 21.12.2023 року учаснику ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» було розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (рис. 1), які Учасник начебто усунув, але неналежним чином (рис. 2, 3, 4, 5). Тому учасника ТОВ «ВІГОР БРОКЕР» було відхилено спочатку протоколом від 25.12.2023р. № 84, але в цьому протоколі мною як уповноваженою особою Замовника було неправильно застосовані норми закону, а саме: п.п. 1 п. 44 та п.п. 2 п. 44 Особливостей, на що було подано скаргу. Згідно рішення Антимонопольного комітету від 10.01.2024 р. №584-р/пк-пз протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ВІГОР БРОКЕР” від 25.12.2023 № 84 було скасовано, але зважаючи на те, що причини відхилення не змінилися, а право на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Учасником було використано, мною було вирішено скласти протокол від 19.01.2024р. № 6 (рис. 8) з правильним застосуванням підстав абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».