-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
"Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава", ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт
Завершена
9 292 174.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 46 460.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 46 460.87 UAH
Номер:
8e731947c39e47b0944f785a7e3382f9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-17-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2024 00:00
Період моніторингу:
17.01.2024 16:16 - 08.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2024
№ 4-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.01.2024 № 4-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-12-02-000006-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення норм частини 5 статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення норм пункту 18 та абзацу 4 пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 18.12.2023 № 102-юр/23, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.12.2023 № 54, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «АПЕКС-БУД» (далі - ТОВ «АПЕКС-БУД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2023 № 54-3, повідомлення про намір укласти договір від 12.12.2023, договір про закупівлю від 18.12.2023 № 102-юр/23, додаткові угоди від 18.12.2023 № 1 та від 27.12.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 20.12.2023 та від 27.12.2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 22.01.2024 та 05.02.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до підпункту 1, 2 та 4 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн замовник здійснює закупівлю робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, зокрема дизель-генераторних установок, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2023 році 15 відсотків.
Разом з тим, відповідно до пункту 224 розділу 8 «Дизель-генераторна» Відомості обсягів робіт Додатка № 4 до тендерної документації передбачено, зокрема, що предметом закупівлі є монтаж дизель-генератора стаціонарного.
В той же час, відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі - Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, за результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в тендерній документації не визначено вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника дизель-генератора (виконання робіт з монтажу якого передбачає набуття замовником у власність таких товарів), продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим не дотримано вимоги абзацу 1 пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «АПЕКС-БУД» встановлено наступне.
Так, відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, згідно Додатку № 2.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Разом з тим, Додатком № 2 встановлено умову, що відомість обсягів робіт, що є предметом закупівлі передбачено у Додатку № 4 до тендерної документації, при цьому відомість ресурсів передбачено у Додатку № 5 до тендерної документації.
Також, відповідно до пункту 1.7 розділу 1 «Загальні вимоги» Додатку № 2 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників договірної ціни; пояснювальної записки; локального/них кошторису/ів на будівельно-монтажні роботи, в якому(-их) обсяги повинні відповідати підсумковій відомості ресурсів; локального/них кошторису/ів на придбання устаткування, меблів та інвентарю; підсумкової відомості ресурсів до локального/них кошторису/сів; розрахунку розміру кошторисної заробітної плати; розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів (локального кошторису); розрахунку адміністративних витрат будівельної організації; розрахунку кошторисного прибутку.
При цьому, пунктом 4.6 розділу 4 «Вимоги щодо формування договірної ціни» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що договірна ціна розраховується відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Слід відмітити, що відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.26 розділу V Настанови визначено, що кошти на покриття інших витрат визначаються за обґрунтовувальними розрахунками на підставі положень чинного законодавства, даних проектної документації, вихідних даних замовника щодо здійснення будівництва, умов виконання будівельних робіт, розташування майданчика будівництва стосовно місця дислокації будівельної організації тощо.
До таких коштів відносяться кошти на:
1) перевезення працівників будівельної організації автомобільним транспортом (у випадках, коли місце розташування будівельної організації (пункт збору) знаходиться на відстані більше 3 км від місця роботи, а міський або приміський транспорт відсутній або не забезпечує перевезення працівників на будівництво у зазначений час);
2) відрядження працівників будівельної організації на об’єкт будівництва;
3) доплати працівникам, які виконують роботи на об’єктах будівництва, що знаходяться на значній відстані (більше 15 км) від місця розташування будівельної організації, в зв’язку з поїздками в неробочий час від місця розташування організації (збірного пункту) до місця роботи на об’єкті будівництва і назад;
4) відсотки за користування кредитами банків (за рішенням розпорядників коштів);
5) тощо.
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АПЕКС-БУД» у складі договірної ціни (файли «Договірна ціна_ДЦ_ДЦ» та «Розрахунок кошторисного прибутку») включено інші супутні витрати у розмірі 823,01170 тис. грн. без ПДВ, до яких віднесено витрати, які не є предметом закупівлі згідно Додатку № 4 тендерної документації (вартiсть проектних робіт, експертизи проектної документації, кошти на здійснення технічного нагляду, на проведення процедури закупівлі, на здійснення авторського нагляду тощо), що не відповідає пунктам 5.1 та 5.26 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пунктам 1 та 6 розділу 3, тендерної документації, пункту 1.7 розділу 1 «Загальні вимоги» та пункту 4.6 розділу 4 «Вимоги щодо формування договірної ціни» Додатку № 2 та Додатку № 4 до тендерної документації.
Відповідно до пунктів 4.4 та 4.5 розділу 4 «Вимоги щодо формування договірної ціни» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що договірна ціна означає ціну, за яку учасник згоден виконати будівельні роботи по об’єкту відповідно до Додатку № 2 та повинна включати вартість усіх видів і обсягів робіт, всіх матеріальних ресурсів, необхідних для їх виконання відповідно до Технічного завдання на виконання будівельних робіт по Об’єкту з урахуванням робіт, що передбачаються до виконання субпідрядними організаціями, у разі їх залучення.
Разом з тим, відповідно до пунктів 211, 212 розділу 6 «Монтаж роутера і маршрутизатора» Відомості обсягів робіт Додатку № 4 до тендерної документації передбачено, що предметом закупівлі є монтаж роутера і маршрутизатора; відповідно до пунктів 224-236 розділу 8 «Дизель-генераторна» Відомості обсягів робіт Додатка № 4 до тендерної документації - монтаж дизель-генератора стаціонарного, роботи на технологічне обладнання та на сигналізацію загазованості.
Також, пунктами 389-405 розділу IV «Устаткування» Пiдсумкової вiдомості ресурсiв Додатка № 5 до тендерної документації передбачено, що необхідність придбання устаткування, а саме: дизельної електростанції електричного запуску, блоку резервного живлення, датчика метану ДМ-4, батареї акумуляторної, комплекту штанцевого інструменту, сигналізатор-аналізатора, оповіщувач-табло світлозвукового дискретного сигналу, Wi-Fi роутера в комплекті з кріпленнями, маршрутизатора в комплекті з кріпленнями, порошкового вогнегасника ВП-5 в комплекті з кріпленням, ємності для питної води 300 л із кранами, ліхтарика, ручної помпи для води, контейнерів для зберігання продуктів, підставка під ємність, вказівних табличок та соф.
На виконання вказаних вимог учасником ТОВ «АПЕКС-БУД» у складі тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів, в якій включено вартість вищевказаного устаткування, а також локальні кошториси на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а саме: № 02-01-06 на придбання устаткування для електрообладнання, № 02-01-07 на придбання дизельної електростанції електричного запуску, № 02-01-09 на придбання технологічного обладнання, № 02-01-011 на придбання устаткування сигналізації загазованності.
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «АПЕКС-БУД» в договірній ціні (файл «Договірна ціна_ДЦ_ДЦ»), а відтак і в ціні пропозиції, не враховано вартість придбання вищевказаного устаткування, чим не дотримано вимоги пунктів 4.4 та 4.5 розділу 4 «Вимоги щодо формування договірної ціни» Додатку № 2 до тендерної документації.
Також, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 10 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Додатку № 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» відсутній гарантійний лист, в якому учасник зазначає, що при виконанні робіт на об’єкті не змінюватиме основних технологічних рішень, відповідно до проектної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АПЕКС-БУД» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця установлено, що в порушення вимог пункту 18 та абзацу 4 пункту 49 Особливостей, умови укладеного договору про закупівлю від 18.12.2023 № 102-юр/23 відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «АПЕКС-БУД».
Так, моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» договірної ціни (ціни тендерної пропозиції) та розрахунків до договірної ціни учасником до ціни тендерної пропозиції включено вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв в сумі - 207,96390 тис. грн без ПДВ, тоді, як відповідно умов укладеного договору та договірної ціни, яка є невід’ємною частиною укладеного договору, вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв становить 205,74198 тис. гривень без ПДВ.
Аналогічно, відповідно до договірної ціни та розрахунку № 8 «Iншi супутнi витрати» та розрахунку № 14 «Витрати підрядника, що пов’язані з устаткуванням», учасником «АПЕКС-БУД» до ціни тендерної пропозиції включено вартість інших супутніх витрат в сумі - 823,01170 тис. грн без ПДВ та витрати підрядника, що пов’язані з устаткуванням в сумі - 0 грн без ПДВ, тоді, як відповідно до умов укладеного договору та договірної ціни, яка є невід’ємною частиною укладеного договору, сума вартості інших супутніх витрат становить - 0 грн, а сума витрат підрядника, що пов’язані з устаткуванням становить - 825,23362 тис. грн без ПДВ відповідно.
Поряд з тим, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, зокрема, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Окрім цього, відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 22.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Водночас, Замовником на вказаний запит не надано документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей.
Період усунення порушень:
08.02.2024 14:03 - 23.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2024 14:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Враховуючи висновок Північного офісу Держаудитслужби управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 8 лютого 14:03 ID моніторингу: UA-M-2024-01-17-000054, Сторони дійшли взаємної згоди розірвати Договір підряду №102-юр/23 від 18.12.2023р. по об’єкту: "Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава".
Дата публікації звіту:
13.02.2024 11:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- corruptionContracting: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації:
13.02.2024 12:04
Запити/Пояснення
Номер:
c403cac0515e4079a145e1c8354f8098
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
22.01.2024 09:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-02-000006-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому (далі - Замовник) є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
7da593c9546444f0909d9b859393c1d5
Назва:
Відповідь на запит по об'єкту: "Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава", ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт
Дата опублікування:
22.01.2024 16:48
Опис:
Розглянувши Ваш запит від 22 січня 09:54 на пояснення щодо ID моніторингу:
UA-M-2024-01-17-000054
1. Обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, для визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі щодо реконструкції/ будівництва/ реставрації/ капітального ремонту замовник повинен застосувати відомість обсягів робіт і підсумкову відомість ресурсів проектно-кошторисної документації, яка має позитивну експертизу. На основі виготовленого проекту, який пройшов експертизу і було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувану вартість. Додатково слід зазначити, що очікувана вартість предмету закупівлі, а саме: робіт визначається за статтями витрат, які зазначені у зведеному кошторисному розрахунку, окрім витрат передбачених Главою 10 та Главою 12 вказаної проектної документації і наявного у відповідних главах ПДВ. Розмір бюджетного призначення складає 9 292 174, 00 з ПДВ (дев’ять мільйонів двісті дев’яносто дві тисячі сто сімдесят чотири грн. 00 коп.), згідно експертного звіту філія ТОВ «Експертиза ЗО» (Експертний звіт №223/23П від 28.11.2023р., реєстраційний номер ЕХ01:6105-1122-2918-4850) і затверджений проектною документацією (Наказ №133-з від 29.11.2023 року), експертний звіт додатково надано.
2. Надаємо пояснення, що забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на офіційному сайті Полтавської міської ради у Розділі Публічна інформація – Державні закупівлі https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ https://www.rada-poltava.gov.ua/document/23584
3. При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» на відповідність тендерній документації Замовника – не були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок.
Номер:
1c29a92662a64370a4661f2b9e7f802e
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
01.02.2024 15:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-02-000006-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Відповідно до пункту 10 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Додатку № 1 до тендерної документації Управлінням капітального будівництва Полтавського міськвиконкому (далі - Замовник) встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що при виконанні робіт на об’єкті не змінюватиме основних технологічних рішень, відповідно до проектної документації.
Поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» вимогам пункту 10 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Додатку № 1 до тендерної документації, оскільки у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутній вказаний гарантійний лист?
Також, відповідно до пункту 1.7 розділу 1 «Загальні вимоги» Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерної пропозиції, зокрема, підсумкових відомостей ресурсів до локального/них кошторису/сів та розрахунків загальновиробничих витрат до локальних кошторисів (локального кошторису).
Слід відмітити, що учасником ТОВ «АПЕКС-БУД» у складі тендерної пропозиції надано 11 локальних кошторисів на будівельні роботи.
Поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «АПЕКС-БУД» вимогам пункту 1.7 розділу 1 «Загальні вимоги» Додатку № 2 до тендерної документації, оскільки у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутні підсумкові відомості ресурсів та розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
557ca3e9c2db416c8b640a88e83b5167
Назва:
Відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, ID моніторингу: UA-M-2024-01-17-000054
Дата опублікування:
05.02.2024 10:30
Опис:
1. На Ваш запит від 1 лютого 2024 року 15:41 повідомляємо наступне, що Учасником ТОВ «АПЕКС – БУД» не надано у складі тендерної пропозиції гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що при виконанні робіт на об’єкті не змінюватиме основних технологічних рішень, відповідно до проектної документації (пункт 10 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Додатку № 1 до тендерної документації ), але ТОВ «АПЕКС – БУД» надано інші документи (зокрема Довідки від 04.12.2023 р. № 04/12-148 та від 04.12.2023 р. № 04/12-136), які свідчать про згоду та відповідність з умовами тендерної документації та додатками до неї, що дає змогу Замовнику пересвідчитися, в тому числі, й в запитуваній вище інформації. Так, Учасником підтверджуються згода та відповідність тендерної пропозиції з технічними, якісними та кількісними характеристиками до предмета закупівлі, що передбачені в тендерній документації та додатках до неї, та повідомляє, що має можливість виконати роботи відповідно до даних вимог та що при виконанні робіт на об’єкті не змінюватиме основних технологічних рішень, відповідно до проектної документації.
2. Відповідно до пункту 1.7 розділу 1 «Загальні вимоги» Додатку № 2 до тендерної документації Учасником ТОВ «АПЕКС – БУД» в складі тендерної пропозиції надано файл - Відомість ресурсів_ДЦ_ПВР.pdf (9 груд. 2023 14:27) Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв, а також файл - Розрахунок_ДЦ_ЗВВ.pdf (9 груд. 2023 14:27) Загальновиробничі витрати на будову Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава, які відповідають вимогам Замовника.
Номер:
f81de2056e85487ca0d8a7ed588fb369
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
01.02.2024 17:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт підвального приміщення (укриття) Ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради за адресою: вул. Курчатова, 8/9, м. Полтава» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-02-000006-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Відповідно до підпункту 4 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Підпунктом 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що товар, який буде набутий Управлінням капітального будівництва Полтавського міськвиконкому (далі - Замовник) у власність (Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-05 на електромонтажні роботи та підсумкова відомість ресурсів) – дизель-генератор стаціонарний, віднесено до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (Дизель-генераторні установки).
Разом з тим, відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Поясніть, яким чином Замовником враховано вимоги пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13¹ Порядку № 861 при складанні тендерної документації та розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АПЕКС-БУД»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
3c9aa24e02914bc2a71ff0ea9beffb87
Назва:
Відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, ID моніторингу: UA-M-2024-01-17-000054
Дата опублікування:
05.02.2024 10:33
Опис:
Відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, ID моніторингу: UA-M-2024-01-17-000054
1. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації.
Сертифікати ISO не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть бути підставою для вимоги в тендерній документації. При цьому необхідно звернути увагу, що ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації, а не її обов’язковості. Такої ж думки притримується і НААУ у своїх основних принципах діяльності (офіційний сайт). Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників. Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»); Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021; Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021; Листом від 12.01.2018 року за № 3433-06/1382-07 Мінекономрозвитку звернув увагу, що в зв’язку із втратою чинності Декрету КМУ від 10.05.1993 року за № 46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію», з 01.01.2018 року державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з цього часу відсутні правові підстави провадження органами сертифікації діяльності із сертифікації, як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Враховуючи вищевикладене, в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO, є дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників, зокрема: - Сертифікат с відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає (не є обов’язком) в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Вимога Замовника про надання Учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить Ст.31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.