-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою:вул. Івана Сірка, 3 в м.Суми. Коригування
Завершена
1 511 135.65
UAH з ПДВ
Номер:
0e1897d01ca94db6b37f4904c714e02d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-23-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 12:56 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.01.2024 № 7-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами), доручення Держаудитслужби України від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 23.01.2024
№ 7-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.Комунальне некомерційне підприємство "Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди" Сумської міської ради UA-2023-12-01-009673-a 01.12.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 41 Закону, абз. 1 пункту 17 Особливостей № 1178, частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), оприлюднення договору про закупівлю, дотримання вимог Закону та Особливостей, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, враховуючи надання під час моніторингу укладеної додаткової угоди, зобов’язує здійснити заходи з приведення умов договору (зокрема – тривалості гарантійного строку експлуатації об’єкта, встановленого пунктом 1.9 Договору підряду) до вимог законодавства, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, вжити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 із змінами (далі – Особливості № 1178), своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Комунального некомерційного підприємства «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наказ про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 01.12.2023 №294, Додаток №1 до наказу від 01.12.2023 №294, в якому наведено – обґрунтування здійснення закупівлі робіт за предметом Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою: вул. Івана Сірка, 3 в м.Суми. Коригування, протокол розкриття, договір підряду № 169 від 01.12.2023 та додатки до нього (договірна ціна, календарний графік), пояснення (інформація та документи) Замовника, отримані 29.01.2024 через електронну систему закупівель
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено, що Замовником укладено договір від 01.12.2023 № 169 з Дочірнім підприємством публічного акціонерного товариства «СУМБУД» Будівельно-монтажне підприємство «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» (далі – ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» на суму 1 511 135,65 грн з пдв.
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону, абз. 1 пункту 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України. Частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі – Загальні умови) передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору.
При цьому в договорі підряду № 169 від 01.12.2023 підрядник гарантує можливість гарантійної експлуатації об’єкта протягом гарантійного строку, який становить 5 років від дня прийняття об’єкта в експлуатацію (пункт 1.9 договору підряду), тобто менше десяти років від дня його прийняття замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов.
Під час здійснення моніторингу Замовником 29.01.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію - відповідь на запит Управління, до якої додано додаткову угоду № 2 від 28.12.2023 до договору підряду № 169 від 01.12.2023, якою внесено зміни до пункту 12.6 договору підряду в частині встановленого гарантійного строку експлуатації об’єкта 10 років від дня прийняття об’єкта замовником.
Разом з тим Замовником не підтверджено приведення до вимог законодавства умов договору в частині тривалості гарантійного строку експлуатації об’єкта, який відповідно до пункту 1.9 Договору підряду № 169 від 01.12.2023, складає 5 років від дня прийняття об’єкта в експлуатацію.
Період усунення порушень:
02.02.2024 14:20 - 17.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.02.2024 14:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради надає наступну інформацію.
У констатуючій частині висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області від 23 січня 2024 року за результатами закупівлі UA-2023-12-01-009673-a Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою:вул. Івана Сірка, 3 в м.Суми. Коригування встановлено, що під час здійснення моніторингу Замовником 29.01.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію - відповідь на запит Управління, до якої додано додаткову угоду № 2 від 28.12.2023 до договору підряду № 169 від 01.12.2023, якою внесено зміни до пункту 12.6 договору підряду в частині встановленого гарантійного строку експлуатації об’єкта 10 років від дня прийняття об’єкта замовником. Разом з тим Замовником не підтверджено приведення до вимог законодавства умов договору в частині тривалості гарантійного строку експлуатації об’єкта, який відповідно до пункту 1.9 Договору підряду № 169 від 01.12.2023, складає 5 років від дня прийняття об’єкта в експлуатацію.
З уповноваженою особою з публічних закупівель Усик Ярославою Вікторівною проведено роботу стосовно недопущення вказаних порушень в майбутньому та ознайомлено з планом заходів щодо проходження навчання в сфері публічних закупівель.
Також укладено додаткову угоду № 3 від 07.02.2024 згідно зауважень, викладених у висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області від 23 січня 2024 року за результатами закупівлі UA-2023-12-01-009673-a Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою:вул. Івана Сірка, 3 в м.Суми. Коригування.
Дата публікації звіту:
09.02.2024 13:19
Запити/Пояснення
Номер:
7cd4c7d406114247acaad45b39172f83
Назва:
питання для пояснення
Дата опублікування:
24.01.2024 09:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-01-009673-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі? У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2023-12-01-009673-a.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f51eece6ed7b4159b8b593f26e0b0f9c
Назва:
ПОЯСНЕННЯ На запит Східного офісу Держаудитслужби по закупівлі ( ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Дата опублікування:
29.01.2024 16:44
Опис:
Надаємо посилання власного веб-сайту https://smdkl.lic.org.ua/category/ogoloshennya/, на якому розміщено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваої вартості предмета закупівлі.
Номер:
aec24cccb1c644f9ab5423007a588ecd
Назва:
Питання для надання пояснень (2)
Дата опублікування:
24.01.2024 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-01-009673-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань:
1. Надати інформацію про укладений основний договір про закупівлю з посиланням на ID закупівлю, за результатом якої його уклали.
2. Надати лист підрядника ДП ПАТ "СУМБУД" БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЕБЕДИНПРОМБУД" від 10.11.2023 № 56-11 щодо виявлених відхилень, не врахованих робіт, обладнання тощо в проєктно-кошторисній документації по об’єкту «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою:вул. Івана Сірка, 3 в м.Суми.»
3. Надати інформацію та відповідні документи, які свідчать про обґрунтування додаткових робіт (дефектний акт, акт обстеження, протокол наради про те, що потрібно виконати додаткові роботи з посиланням на технічні та/або нормативні документи або інші документи, що обґрунтовують потребу в додаткових роботах, відкоригована проєктно-кошторисна документація, позитивний експертний звіт, розпорядчий документ про перезатвердження проєктно-кошторисної документації, кошторисний розрахунок складений відповідно до видів та обсягів додаткових робіт за відкоригованою проєктно-кошторисною документацією тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
4. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Водночас, відповідно до п. 12.6 розділу 12 Договору підряду, укладеного з ДП ПАТ "СУМБУД" БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЕБЕДИНПРОМБУД" від 01.12.2023 № 169 підрядник гарантує якість виконаних робіт та і можливість експлуатації об’єкта впродовж гарантійного строку, який починається з дати видачі сертифікату відповідності закінченого об’єкта і продовжується на час, упродовж якого об’єкт не міг використовуватися внаслідок дій чи бездіяльності, відповідальність за які несе підрядник.
Поясніть з обґрунтуваннями тривалість гарантійного строку якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), виконаних в рамках цього договору підряду.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансовогоконтролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
bba0ffe7be0f45c79622df471189e475
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.01.2024 16:41
Опис:
Доброго дня ! У відповідь на ваш запит повідомляємо наступне.
Щодо першого питання: основним договором є Договір підряду №117 від 07.08.2023 року. Предмет договору: ««Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради за адресою: вул. Івана Сірка,3 в м. Суми.» ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. Сума договору: 7 250 000,00. Ідентифікаційний номер закупівлі в системі «Прозоро» - UA-2023-07-11-005030-a.
Щодо другого питання: надаємо у відповідь запитуваний вами лист від 10.11.2023 року за №56-11 (на 5 сторінках).
Щодо третього питання: надаємо у відповідь запитувані вами документи:
- Акт на додаткові роботи №1 від 10.11.2023 року ( на 5 сторінках);
- Експертний звіт (позитивний) на відкориговану проєктно – кошторисну документації від 29 листопада 2023 року №3533 ( на 4 сторінках);
- Кошторисні розрахунки по об’єкту ( на 38 сторінках)
- Наказ замовника про затвердження відкоригованої проєктно – кошторисної документації від 30 листопада 2023 року за № 290 ( на 1 сторінці)
- Відкоригована проєктно – кошторисна документація по об’єкту ( на 141 сторінці).
Щодо четвертого питання: Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проєктній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Постанови № 668 істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійних правових наслідків.
Відповідні зміни до пункту 12.6 Договору підряду №169 від 01.12.2023 року були внесені 28.12.2023 року шляхом підписання відповідної додаткової угоди № 2.