-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки "А"
Завершена
1 722 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 610.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 610.00 UAH
Номер:
8e0d9ffc2b73487fb58621f17111820c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-26-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.01.2024 00:00
Період моніторингу:
26.01.2024 10:51 - 17.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.01.2024 № 10-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 09 січня 2024 року № 003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 26.01.2024 № 10-3
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-01-007408-a, 01.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пунктів 28, 44, 47 Особливостей.
За результатами аналізу питань: питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, надалі не допускати такі порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Калуська енергетична компанія» Калуської міської ради; (далі – Замовник); тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.12.2023 № 242; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ХІМРЕАГЕНТ»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Марілайф» (далі – ТОВ «Марілайф»); пояснення Замовника, отримане 06.02.2024 в електронній системі закупівель; протокольні рішення уповноваженої особи від 15.12.2023 № 310, від 20.12.2023 № 328; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Марілайф», що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей; договір від 29.12.2023 № 219-12/23-Д-ПТ; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що тендерна документація Замовника складена без урахування цих особливостей. Зокрема, встановлено невідповідності:
1) підпункти 3, 6 та 12 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначені без врахування Особливостей, що не відповідає підпунктам 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей;
2) пункт 3 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» у відповідності до вимог Особливостей» Додатку 1 до тендерної документації, складений без врахування норм пункту 47 Особливостей;
3) пункт 3.1 «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою)» Додатку 1 до тендерної документації, складений без врахування норм пункту 47 Особливостей;
4) пункт 3.2. «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем)» Додатку 1 до тендерної документації, складений без врахування норм пункту 47 Особливостей;
5) відомості пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 44 Особливостей;
6) у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції повертається у разі ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Отже, на порушення пунктів 28, 44 та 47 Особливостей тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 01.12.2023 № 242, складена Замовником не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей.
Період усунення порушень:
09.02.2024 12:53 - 24.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2024 12:53
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
23-36/2024
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником було проведено економічні завдання та виховну бесіду для уповноваженої особи щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, та недопущення вказаного у подальшому.
Дата публікації звіту:
12.02.2024 08:46
Запити/Пояснення
Номер:
657867e1de134a738a7012d824d11634
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2024 10:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-01-007408-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) чи були виявлені під час розгляду тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Марілайф» (далі – ТОВ «Марілайф») невідповідності щодо відсутності у складі тендерної пропозиції копій сертифікатів ISO 9001:2015 та 14001:2015, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам?
3) чому тендерна документація, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи № 242 від 01.12.2023, складена без врахування пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів)? Зокрема, у пункті 5 р. 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та у пунктах 2, 3, 3.1 Додатку 1 до тендерної документації зазначені посилання на статтю 17 Закону?
4) чому тендерна документація, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи № 242 від 01.12.2023, складена без врахування пункту 28 Особливостей (у редакції станом на дату проведення торгів), відсутня інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів?
5) чому тендерна документація, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи № 242 від 01.12.2023, складена без врахування пункту 44 Особливостей (у редакції станом на дату проведення торгів)?
6) чи були виявлені невідповідності в банківській гарантії № 311-23 від 07.12.2023 щодо: «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону» під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Марілайф»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
cb4363bdfb8740fd854993615d1d2c86
Назва:
Пояснення для Державної аудиторської служби
Дата опублікування:
06.02.2024 16:30
Опис:
На Ваші зауваження в результаті проведеного моніторингу закупівлі (ідентифікатор UA-2023-12-01-007408-a,) повідомляємо наступне:
Питання №1.
Обґрунтування розміру витрат здійснено на підставі службової записки начальника дільниці з тепловодопостачання Литвина Ярослава Євгеновича, який повідомив що для знезараження води з водозабору «Добрівляни» в 2024 році потрібно придбати 42 т. «Гіпохлориту марки А» . На підставі службової записки, за резолюцією керівника здійснювалась підготовка Тендерної документації. Вартість закупівлі розраховувалась за аналізом поточних цін Постачальника на «Гіпохлорит марки А», з яким за результатами відкритих торгів (UA-2023-01-02-005752-a) було укладено договір № 01-ПТ-20-01-23.
Питання №2.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МАРІЛАЙФ» Замовником не було виявлено невідповідностей щодо відсутності у складі тендерної пропозиції копій сертифікатів ISO 9001:2015 та 14001:2015, оскільки Учасником було надано лист пояснення щодо відсутності таких сертифікатів з наступних причин.
Пояснення розміщені у тендерній пропозиції Учасника (Додаток 2 «Технічні специфікації») -
«Дані сертифікати регламентують відносини, що стосуються виробництва, але в той же час не мають відношення до постачання предмету закупівлі. Учасник ТОВ «Марілайф» не є виробником запропонованого до закупівлі гіпохлориту натрію марки А, тому не може мати сертифікатів ISO 9001:2015 та 14001:2015.
На сьогоднішній день, чинним законодавством визначено, що застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяється лише за умови їх державної реєстрації (ч. 1 ст. 48 Закону України «Про систему громадського здоровʼя»). Відповідно до пп.5-6 ч.1 ст. 5 Закону України «Про систему громадського здоровʼя», захист здоровʼя та забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення в системі громадського здоровʼя забезпечується шляхом реєстрації дезінфікуючих засобів відповідно до закону та державної реєстрації небезпечних факторів.
ТОВ «Марілайф» у складі тендерної пропозиції надає підтвердження державної реєстрації дезінфекційного засобу гіпохлорит натрію марки А, того виробника товар якого запропоновано до закупівлі та надає карту даних небезпечного фактору.
Питання №3.
Щодо порушення пункту 47 Особливостей в частині питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей.
Підпунктами 3,5,6 та 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей передбачено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
-керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;
-фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
-керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому Законом порядку.
-керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в. разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів га/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3,5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до підп.3,5,6 п.1 ст. 17. Закону, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених У пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
-службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;
-вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
-фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
-службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
-службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми,
Частиною.2. ст.17 Закону встановлено, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником,, що призвело до його дострокового розірвання, і було, застосовано санкції у вигляді, штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Пунктом 1 розділу. III та пунктом 3 Додатку 1 Тендерної документації встановлена вимога, що Переможець, процедури, закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, б і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону .
У пункті 1 Особливостей зазначено, що ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового, режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Також, пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищенаведене та те, що ст.17 Закону та п.47 Особливостей, зокрема підп. З, 5, 6 і 12 закріплені однакові вимоги щодо прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та те, що здійснення публічних закупівель Замовником відбувається на підставі Закону та з урахуванням Особливостей (Особливості забезпечують захищеність Замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану), нами дотримано вимоги, що встановлені пунктом 29 та 47 Особливостей. Відсутність посилання на норму права не вказує на недотримання цієї норми.
Окремо зазначимо, зазначення нами у тендерній документації строку надання документів Учасниками, відповідно до п.47 Особливостей 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю підтверджує дотримання вимог, що встановлені Законом та Особливостями.
Питання №4.
Відповідаючи на ваше питання хочемо зазначити, що розділом 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерною документацією передбачено використання пункту 28 Особливостей а саме зазначено те, що - Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 цих особливостей.
До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Тож вважаємо, що норми Особливостей нами порушені не були.
Питання №5.
Щодо порушення пункту 44 Особливостей в частині питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей.
Пунктом 44 Особливостей встановлено,що -
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
-підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
-зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
-не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
-не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
-не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
-визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
-є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
-не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
-є такою, строк дії якої закінчився;
-є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
-не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
-відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
-не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
-не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
-надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Тендерною документацією замовника Пунктом 3 Розділу 5 передбачено –
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
-не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
- є юридичною особою – резидентом російської федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства російської федерації/ Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) російської федерації/ Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом російської федерації/ Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/ Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) згідно пункту 44 Особливостей.
У пункті 1 Особливостей зазначено, що ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового, режиму воєнного стану в Україні та протягом. 90 днів з дня його припинення або скасування.
Також, пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищенаведене та те, що п.44 Особливостей в ТД та п.44 Особливостей (нова редакція), зокрема пункт 1 підп. 3,4,5,7; пункт 2 підп 2,3,4; пункт 3 підп 1,3 закріплені однакові вимоги щодо відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі та те, що здійснення публічних закупівель Замовником відбувається на підставі Закону та з урахуванням Особливостей (Особливості забезпечують захищеність Замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану), нами дотримано вимоги, що встановлені пунктом 44 Особливостей, а тому знову ж таки, Замовником при складенні Тендерної документації чітко дотримано вимоги чинного законодавства.
Питання №6.
Замовником не було виявлено невідповідностей в банківській гарантії №311-23 від 07.12.2023 адже учасником було надано гарантію, яка вимагалась тендерною документацією, а саме пунктом 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» -
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 100 000,00 грн.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
В банківській гарантії ТОВ «Марілайф» - Сума гарантії: 100 000,00 грн. (Сто тисяч гривень 00 копійок) Назва валюти, у якій надається гарантія: назва валюти – гривня, цифровий код валюти – 980, літерний код валюти – UAH Сума гарантії залишається незмінною.
Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): з «09» грудня 2023 року Дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 гарантії, не настане: «08» квітня 2024 року включно.