-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А 95, Дизельне паливо Код ДК 021:2015-09130000-9 — Нафта і дистиляти (09132000-3-Бензин, 09134200-9-Дизельне паливо)
Бензин А 95, Дизельне паливо Код ДК 021:2015-09130000-9 — Нафта і дистиляти (09132000-3-Бензин, 09134200-9-Дизельне паливо)
Торги відмінено
8 355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 83 550.00 UAH
мін. крок: 1% або 83 550.00 UAH
Номер:
e4caa477cfb94602937c7e1064ad41d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-15-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.01.2024 00:00
Період моніторингу:
15.01.2024 17:12 - 06.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.01.2024 № 4
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 15.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.01.2024 № 4
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1. UA-2023-11-30-012193-a 30.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» встановлено порушення вимог пунктів 3, 36, 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; тендерної документації; надання роз’яснень до процедури закупівлі; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме вчинити дії щодо відміни тендеру, передбачені Особливостями. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень до процедури закупівлі; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Ритуал» Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-30-012193-a ; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.12.2023 №120 (зі змінами), ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» від 18.12.2023, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – рішення комісії АМКУ) від 07.07.2023№ 10175-р/пк-пз, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.12.2023 № 20503-р/пк-пз, від 28.12.2023 № 21085-р/пк-пз реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.12.2023 року, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 13.12.2023 №124, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 16.01.2024 року.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 36 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник розглядає тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За нормою пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Поряд з цим, положеннями частини десятої статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Станом на 29.01.2024 року Замовником не оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель щодо подовження строку розгляду тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 49 Особливостей, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Проведеним моніторингом встановлено, що з 03.01.2024 досліджувана процедура закупівлі перебуває на стадії «Кваліфікація переможця», а тендерна пропозиція учасника ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» – у статусі «Очікує рішення». При цьому, Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції не оприлюднювалося.
Станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу закупівлі (30.11.2023) та станом на час завершення моніторингу (29.01.2024) інформація щодо результатів розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» в електронній системі закупівель відсутня. З врахуванням вищевикладеного, Замовником порушено строки розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, визначені пунктом 38 Особливостей, чим також порушено вимоги пункту 3 Особливостей.
Частиною п’ятою статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу (16.01.2024) Північно-східний офіс Держаудитслужби через електронну систему закупівель надав Замовнику запит щодо надання пояснення, зокрема, щодо прийняття рішень про визначення переможця тендеру та причин не відміни тендеру.
Замовником 16.01.2024 надано пояснення щодо прийняття рішень про визначення переможця тендеру та причин не відміни тендеру наступного змісту: «Відповідно до частини десятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. Тобто, законодавством України чітко визначено можливість розгляду тендерних пропозицій учасника в межах 20 робочих днів. Таким чином, Замовник керуючись частиною десятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» розглядає тендерні пропозиції учасника в межах строків передбачених законодавством України та враховуючи публікацію рішення АМКУ від 28.12.2023 року.
Додатково повідомляємо, що на теперішній час триває розгляд тендерної пропозиції учасника, що визначена електронною системою найбільш економічно вигідною, договір про закупівлю не укладався.».
Відповідно до норм підпункту 2 пункту 50 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
29.01.2024 16:55 - 13.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.01.2024 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником на виконання висновку про результати моніторингу прийнято рішення про відміну відкритих торгів
Дата публікації звіту:
29.01.2024 18:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Замовником на виконання висновку про результати моніторингу прийнято рішення про відміну відкритих торгів
Дата публікації:
30.01.2024 11:40
Запити/Пояснення
Номер:
7b0006f8985c4566ac1fa467c7495901
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.01.2024 10:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А 95, Дизельне паливо Код ДК 021:2015-09130000-9 - Нафта і дистиляти (09132000-3-Бензин, 09134200-9-Дизельне паливо)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-30-012193-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 36 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник розглядає тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої-дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За нормою пункту 41 Особливостей №1178, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Поряд з цим, положеннями частини десятої статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Відповідно до пункту 49 Особливостей №1178 З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Під час моніторингу встановлено, що з 03.01.2024 закупівля за ID: UA-2023-11-30-012193-a перебуває на стадії «Кваліфікація переможця», а тендерна пропозиція учасника – у статусі «Очікує рішення». Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції в електронній системі закупівель відсутнє.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, чи продовжувався строк розгляду тендерної пропозиції учасника, чи приймалося рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, чи укладався Замовником договір про закупівлю.
2. У разі наявності вищевказаних рішень Замовника – пояснити причини їх не опублікування його в електронній системі закупівель, а у разі не прийняття відповідних рішень – пояснити причини не відміни тендеру.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d755ab12a332455391e94a910ccc7a1f
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
16.01.2024 11:09
Опис:
Комунальним підприємством «Ритуал» Харківської міської ради (далі – Підприємство, Замовник) розглянуто запит про надання пояснень від 16.01.2024. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Тобто, законодавством України чітко визначено можливість розгляду тендерних пропозицій учасника в межах 20 робочих днів.
Таким чином, Замовник керуючись частиною десятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» розглядає тендерні пропозиції учасника в межах строків передбачених законодавством України та враховуючи публікацію рішення АМКУ від 28.12.2023 року.
Додатково повідомляємо, що на теперішній час триває розгляд тендерної пропозиції учасника, що визначена електронною системою найбільш економічно вигідною, договір про закупівлю не укладався.