-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька область
Завершена
507 412 470.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 537 062.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 537 062.35 UAH
Номер:
d2a3d6e4ee574903801ac363097ad688
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
29.01.2024 17:27 - 20.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.01.2024 № 8-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами).
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 29.01.2024
№ 8-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ UA-2023-11-29-012977-a 29.11.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» установлено порушення вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією установлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання роз’яснень, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущим через необ’єктивний та упереджений розгляд цінових пропозицій учасників торгів та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації із змінами вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) СЛУЖБИ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи протокол №79 від 29.11.2023, роз’яснення надані 08.12.2023, реєстр пропозицій, тендерні пропозиції: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» (далі – ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД»), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), протокол розкриття, повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей, протокол уповноваженої особи від 22.12.2023 №91 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД», протокол уповноваженої особи від 27.12.2023 №100 про обрання переможцем ТОВ «Автомагістраль-Південь», повідомлення про намір укласти договір від 27.12.2023, договір підряду від 10.01.2024 №2-1 на суму 499 000 000,00 грн. з ПДВ, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 02.02.2024.
Моніторингом питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи від 22.12.2023 №91 відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» (дешевша за цінову пропозицію переможця торгів на 19 250 948,0 грн.), як такого, що не виправив пункт 2 виявлених замовником пiсля розкритгя тендерних пропозицiй невiдповiдностей, що поданi ним у своїй тендернiй пропозицiї, що були зазначенi в повідомленні протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: Відповідно до протоколу від 22.12.2023 №91: «за умовами пункту 2 у складі документів, наданих згідно п.2 розд.3 тендерної документації на надання забезпечення тендерної пропозиції відсутній договір №Д-4030-23Г від 15.12.2023, відповідно якого видана гарантія. Для усунення зазначеної невідповідності, Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями вказаний договір.
Слід зазначити, що у пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції, поміж іншого: забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної банківської гарантії. Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами). Замовник вимагає надання Учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної банківської гарантії.\
Учасник ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» у складі своєї тендерної пропозиції у файлі «Гарантія.zip, документ під назвою - BG4030» надана БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ №4030-23Г датою видачі від 15.12.2023, де найменування гаранта: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «РВС БАНК», найменування принципала (учасника): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХАРКІВМІСТДОРБУД», на яку накладено кваліфікований електронний підпис Уповноваженої особи Заступника начальника Управління індивідуального фінансування та документарних операцій Департаменту корпоративного бізнесу АТ «РВС БАНК». Також, в тексті банківської гарантії №4030-23Г зазначено відомості про договір, відповідно до якого видається гарантія банком, страховою організацією, фінансовою установою (у разі наявності): Договір про надання гарантії № Д-4030-23Г від 15.12.2023 року.
За результатами розгляду документів тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» Замовником зазначено факт невідповідності вимогам тендерної документації в частині надання учасником банківської гарантії №4030-23Г без надання договору №Д-4030-23Г від 15.12.2023 відповідно до якого видається гарантія банком, про що оприлюднено учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, згідно із яким: «Для усунення зазначеної невідповідності, Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями вказаний договір».
Учасником ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» не надано договору №Д-4030-23Г від 15.12.2023, що стало підставою відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Слід зазначити, що вимогами тендерної документації Замовника, не перебачений обов’язок надання такого документа, як договір, відповідно до якого видається гарантія банком, а надана гарантія відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 31.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень стосовно обгрунтування прийнятого рішення уповноваженою особою замовника, викладеного у протоколі №91 від 22.12.2023 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» та чому надана учасником гарантія №4030-23Г не відповіла вимогам тендерної документації. Замовник на зазначений запит надав 02.02.2024 інформацію, згідно із якою зазначено: « що для додержання вимог тендерної документації та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, Замовник повинен перевірити банківську гарантію та договір, відповідно до якого видається гарантія щодо відсутності додаткових умов. Для виконання даних вимог, Замовником згідно п.43 Особливостей, було надано вимогу щодо надання Учасником договору між Учасником та банком, відповідно до якого видана банківська гарантія №Д-4030-23Г від 15.12.2023. Разом з тим, зазначена вимога Замовника виконана Учасником не була, та в установлений строк договір №Д-4030-23Г від 15.12.2023 ТОВ «Харківмістдорбуд» не було завантажено в електронну систему закупівель».
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 затверджено вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, де у пункті 5 зазначено, що гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 форми); вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; можливості часткової сплати суми гарантії.
Слід зазначити, що інформації, стосовно необхідності перевірки Замовником банківської гарантії та договору у відповідному наказі не зазначено, що не спростовує не обгрунтованно прийняте рішення Замовника щодо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «Харківмістдорбуд».
Згідно із пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 41 Особливостей зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої,абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 42 Особливостей зазначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Проте, замовник не скористався своїм правом звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД».
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на порушення пункту 43 Особливостей замовником неправомірно включено до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформацію та/або документах, зокрема договору№ Д-4030-23Г від 15.12.2023, подання якого тендерною документацією не передбачено.
Так, учасником ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД» у складі своєї тендерної пропозиції надана банківська гарантія №Д-4030-23Г датою видачі від 15.12.2023., яка в повній мірі підтверджує його відповідність пункту 2 розділу 3 тендерної документації Замовника в частині надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної банківської гарантії.
Враховуючи зазначене, Замовником на порушення вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХАРКІВМІСТДОРБУД», з найменшою ціновою пропозицією, що дешевша за цінову пропозицію переможця торгів на 19 250 948,0 грн, через не виправлення ним виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
19.02.2024 16:52 - 05.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.02.2024 16:52
Оскарження висновку в суді
Опис:
Адміністративний позов про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі від 28.02.2024 №01.3-242
Дата публікації:
29.02.2024 11:03
Дата відкриття провадження:
11.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
200/1282/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Донецькій області надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-29-012977-a «Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька область».
Відповідно до пп.5 п.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, та згідно з вимогами та умовами до забезпечення тендерної пропозиції відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (зі змінами),гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 форми);
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
Учасником ТОВ «Харківмістдорбуд» в складі тендерної пропозиції надана банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції АТ «РВС БАНК» №4030-23Г від 15.12.2023р. В тексті банківської гарантії присутнє посилання на договір, відповідно до якого видається гарантія банком - №Д-4030-23Г від 15.12.2023, водночас, договір відсутній у складі тендерної пропозиції Учасника.
Для додержання вимог тендерної документації та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, Замовник повинен перевірити банківську гарантію та договір, відповідно до якого видається гарантія щодо відсутності додаткових умов. Для виконання даних вимог, Замовником згідно п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості), було надано вимогу щодо надання Учасником договору між Учасником та банком, відповідно до якого видана банківська гарантія №Д-4030-23Г від 15.12.2023.
Разом з тим, зазначена вимога Замовника виконана Учасником не була, та в установлений строк договір №Д-4030-23Г від 15.12.2023 ТОВ «Харківмістдорбуд» не було завантажено в електронну систему закупівель.
Відповідно до п.42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, НАДАНОЇ учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Відповідно п.24 та 25 постанови НБУ №639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», Банк-гарант після прийняття рішення про надання гарантії готує проект договору про надання гарантії (з урахуванням вимог статті 6 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг") і відповідно до внутрішніх положень банку подає його принципалу для підписання. Банк-гарант має право не укладати окремий договір про надання гарантії, якщо в заяві про надання гарантії передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом та має силу договору про надання гарантії.
Таким чином, з урахуванням наведеного, ТОВ «Харківмістдорбуд» зобов’язаний був виконати вимогу Замовника, надавши договір про надання гарантії, чого Учасником зроблено не було.
З урахуванням того, що Учасник на повідомлення з вимогою про надання договору про видачу банківської гарантії не надав у зазначений строк у електронній системі закупівель відповідний договір, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію Учасника.
Аналогічна позиція, щодо ненадання Учасником саме договору про надання банківської гарантії разом з банківської гарантією (усунення таких невідповідностей передбачено п.43 Особливостей) викладена в рішеннях комісії АМКУ - від 13.07.2023 № 10561-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-06-09-013222-a, від 19.06.2023 № 8873-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-05-09-007648-a.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Донецькій області у разі неврахування аргументованих заперечень до висновку моніторингу готує позовну заяву щодо оскарження висновку про результати моніторингу у суді.
Дата публікації звіту:
23.02.2024 12:14
Запити/Пояснення
Номер:
cfccf162dfd74067b2b85262d82e6759
Назва:
питання для пояснень
Дата опублікування:
31.01.2024 18:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька область (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-29-012977-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі? У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2023-11-29-012977-a.
2. Поясніть чому при проведенні закупівлі Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька область, Замовником було відхилено учасника ТОВ «Харківмістдорбуд» з найбільш вигідною ціновою пропозицією у сумі 479 749 052,00 грн. з причин ненадання договору між учасником та банком, який надав гарантію забезпечення тендерної пропозиції. У той час, коли вимогами тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням уповноваженої особи – протокол № 79 від 29.11.2023, не передбачений обов’язок надання такого документа? Вкажіть в якому пункті, розділі чи Додатку тендерної документації зазначена відповідна вимога?
З яких причин надана учасником ТОВ «Харківмістдорбуд» гарантія не відповіла вимогам Замовника в результаті чого пропозицію відхилено?
Чому, замовник не скористався своїм правом звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, яке передбачено п. 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2559508bfb2442b5b6fe4d43d829c208
Назва:
Надання інформації на запит
Дата опублікування:
02.02.2024 11:17
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Донецькій області надає інформацію на запит від 31.01.2024 щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька область» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-29-012977-a)
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі «Капітальний ремонт мосту на км 83+450 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, Донецька» оприлюднено власному веб-сайті за адресою: https://dn.restoration.gov.ua, посилання на обґрунтування закупівлі згідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» - https://dn.restoration.gov.ua/diialnist/5844/58324.html
2. Відповідно до пп.5 п.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, та згідно з вимогами та умовами до забезпечення тендерної пропозиції відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (зі змінами),
гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 форми);
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
Учасником ТОВ «Харківмістдорбуд» в складі тендерної пропозиції надана банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції АТ «РВС БАНК» №4030-23Г від 15.12.2023р. В тексті банківської гарантії присутнє посилання на договір, відповідно до якого видається гарантія банком - №Д-4030-23Г від 15.12.2023, водночас, договір відсутній у складі тендерної пропозиції Учасника.
Для додержання вимог тендерної документації та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, Замовник повинен перевірити банківську гарантію та договір, відповідно до якого видається гарантія щодо відсутності додаткових умов. Для виконання даних вимог, Замовником згідно п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості), було надано вимогу щодо надання Учасником договору між Учасником та банком, відповідно до якого видана банківська гарантія №Д-4030-23Г від 15.12.2023.
Разом з тим, зазначена вимога Замовника виконана Учасником не була, та в установлений строк договір №Д-4030-23Г від 15.12.2023 ТОВ «Харківмістдорбуд» не було завантажено в електронну систему закупівель.
Відповідно до п.42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, НАДАНОЇ учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Відповідно п.24 та 25 постанови НБУ №639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», Банк-гарант після прийняття рішення про надання гарантії готує проект договору про надання гарантії (з урахуванням вимог статті 6 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг") і відповідно до внутрішніх положень банку подає його принципалу для підписання. Банк-гарант має право не укладати окремий договір про надання гарантії, якщо в заяві про надання гарантії передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом та має силу договору про надання гарантії.
Таким чином, з урахуванням наведеного, ТОВ «Харківмістдорбуд» зобов’язаний був виконати вимогу Замовника, надавши договір про надання гарантії, чого Учасником зроблено не було.
З урахуванням того, що Учасник на повідомлення з вимогою про надання договору про видачу банківської гарантії не надав у зазначений строк у електронній системі закупівель відповідний договір, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію Учасника.
Аналогічна позиція, щодо ненадання Учасником саме договору про надання банківської гарантії разом з банківської гарантією (усунення таких невідповідностей передбачено п.43 Особливостей) викладена в рішеннях комісії АМКУ - від 13.07.2023 № 10561-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-06-09-013222-a, від 19.06.2023 № 8873-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-05-09-007648-a.