-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони території лікувального закладу 16 га
Замовник не приймає до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Завершена
3 410 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 054.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 054.40 UAH
Номер:
85fb4a910bf948e793b7babd14b484fb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-18-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.03.2024 00:00
Період моніторингу:
18.03.2024 18:29 - 09.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.03.2024 № 26-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
18.03.2024 № 26-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-11-29-005239-a, 29.11.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації та внесення змін до неї вимогам Закону та Особливостей; виконання замовником рішення Органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації та внесення змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, особливості); виконання замовником рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 14.11.2023 № 85; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 01.01.2024 № 1; перелік змін від 01.01.2024; Скарга Дочірнього підприємства «ДЕЛЬТА СЕРВІС» від 01.12.2023 UA-2023-11-29-005239-a.b1; Рішення від 13.12.2023 № 20115-р/пк-пз; тендерні пропозиції ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ КНЯЖА», ТОВ «АТЛАНТ», ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 11.01.2024 № 6; протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 № 9; протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 № 10; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-11-29-005239-a; Договір про надання охоронних послуг від 01.02.2024 № 43-24-25; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена 22.03.2024.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення:
- пункту 43 Особливостей, в частині ненадання Замовником вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» (далі – Товариство, Переможець);
- абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», яка не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації.
Так, згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації визначено надання учасниками довідки, що містить інформацію про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази (не менше 4 шт. для забезпечення кожного посту охорони), а саме: бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик.
Разом з цим, підпунктом 1.2 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації визначено надання учасниками документального підтвердження наявності, вказаного в довідці п.1.1., обладнання та матеріально-технічної бази шляхом надання копій видаткових накладних та/або актів приймання/передачі основних засобів. Вказана умова тендерної документації свідчить, що учасники повинні надати документальне підтвердження наявності обладнання, вказаного в довідці учасника.
В складі тендерної пропозиції Товариства надано Довідку про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.12.2023 № 01, в позиції 8 якої відображено Радіостанцію Kenwood TK-300M, в той час як в документальне підтвердження наявності вказаного обладнання (Видаткова накладна № 27 від 27.08.2021) свідчить про придбання/наявність Радіостанції Kenwood TK-3000M, а не Радіостанції Kenwood TK-300M, як зазначено в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01.
За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданої невідповідності в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено Замовником.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що «тендерна документація не містила вимог про надання інформації про наявність радіостанцій та необхідності документального підтвердження їх наявності, а така вимога була встановлена виключно до наступної матеріально-технічної бази: бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик. Відповідно, пропозиція учасника не може бути відхиленою через невідповідність в інформації та документах, які не вимагались тендерною документацією. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника також не було».
З огляду на вимогу, передбачену підпунктом 1.2 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації, в частині необхідності документального підтвердження обладнання, вказаного в довідці та враховуючи, що в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.12.2023 № 01 Товариством серед обладнання та матеріально-технічної бази заявлено Радіостанцію Kenwood TK-300M, Товариство зобов’язано надати документальне підтвердження щодо наявності саме вказаного обладнання.
Отже, відповідь Замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Згідно з пунктом 10 Додатку 4 до тендерної документації передбачено надання учасниками підписаного учасником проекту договору згідно Додатку 5 до тендерної документації.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» надано «Проект договору про надання охоронних послуг» від 01.12.2023 № 15, окремі пункти якого, всупереч пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації, не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації, зокрема відсутні пункти 2.2, 2.3, 2.4, 6.11-6.16, 8.1, 8.2, 11.1-13.7, редакція пункту 4.6 Проекту договору, наданого Товариством не відповідає відповідному пункту Додатку № 5 до тендерної документації.
За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданих невідповідностей в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено Замовником.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Відповідь, надана замовником не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «… у складі пропозиції Переможця, проект договору надано з правками окремих умов проекту договору для узгодження із Замовником закупівлі. Тендерна документація не містила вимог про заборону зміни окремих положень проекту договору. При цьому, відповідні зміни не стосувались істотних умов договору, а наданий проект договору не відрізнявся від змісту тендерної пропозиції Переможця та був наданий згідно Додатку № 5 до тендерної документації.
Також, Замовником було взято до уваги, що Переможець надав у складі пропозиції лист-згоду з умовами проекту договору №13 від 01.12.2023 року, яким підтвердив свою згоду з умовами проекту договору».
Надані Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі пояснення підтверджують, що окремі пункти Проекту договору, наданого Товариством не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації.
Таким чином, відповідь Замовника не спростовує факту порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Умовами підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 Додатку 3 до тендерної документнації передбачено надання учасниками довідки про виконання аналогічних договорів, в якій серед іншого має міститись інформація про суму договору та копій виконаних аналогічних договорів.
Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів від 01.12.2023 № 10, в пункті 2 зазначено про виконання аналогічного договору, укладеного між Товариством та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 132 480,00 грн без ПДВ, в той час як наданий Договір про надання послуг щодо охорони майна, підтримання порядку та здійснення контрольно-пропускного режиму від 21.01.2022 № 2101/22 укладено сторонами на суму 199 824,00 грн без ПДВ. При цьому, документів, які свідчать про зменшення суми укладеного договору Товариством не надано.
За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданих невідповідностей в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено останнім.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «У складі пропозиції Переможця міститься аналогічний договір, укладений між Переможцем та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 199 824,00 грн без ПДВ. Також, Переможцем надано Додаткову угоду №1 від 01.06.2022 року на розірвання договору, акти наданих послуг та лист-відгук про виконання договору.
Замовником було перевірено інформацію, надану Переможцем через електронну систему закупівель (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-24-001733-a) та виявлено, що по договору відбулось внесення змін до істотних умов, у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, через що було зменшено обсяги закупівлі. Підставою для внесення змін до істотних умов було зазначено Додаткову угоду №1 від «01» червня 2022 року. При розгляді пропозиції Переможця, було співставлено інформацію про суму договору, зазначену у листі-відгуку та суму актів наданих послуг. Інформація з цих документів співпадала, а сума договору дорівнювала - 132 480,00 грн без ПДВ. Таким чином, підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було».
Надані Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі пояснення не спростовують факту порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, адже в складі тендерної пропозиції Товариства відсутні документи, які свідчать про зменшення суми укладеного договору Товариством.
Умовами пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації визначено необхідність підтвердження наявності в учасника не менше 12 працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника.
Разом з цим, згідно з пунктом 9 Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що тривалість робочого часу персоналу охорони учасника повинна відповідати нормам Кодексу законів про працю в Україні.
Товариством в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06, в якій зазначена кількість охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг (фізична охорона) на об’єкті замовника в кількості 14 осіб. Вказане забезпечує виконання кваліфікаційного критерію, визначеного Замовником в пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації, проте призводить до порушення пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації, з огляду на наступне.
Відповідно до норм статті 50 Кодексу законів про працю України нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Враховуючи зазначене, для забезпечення цілодобовою охороною 1 поста охорони, з дотриманням вищезгаданої норми Кодексу законів про працю України необхідно щонайменше 4 охоронника, відповідно для забезпечення 4 постів необхідно щонайменше 16 охоронників. В той час, як Товариством запропоновано 14 охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг на об’єкті замовника.
Таким чином, тендерна пропозиції Товариства, в частині запропонованої кількості охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг (фізична охорона) на об’єкті замовника суперечить пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «…Переможцем було надано інформацію та документи на підтвердження наявності не менше 12-ти працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було».
Надані пояснення Замовника не спростовують факту, що заявлена в тендерній пропозиції Товариства кількість охоронників, що будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об'єкті Замовника (14 охоронників), з урахуванням кількості цілодобових постів охорони, не забезпечить виконання норм Кодексу законів про працю, в частині тривалості робочого часу персоналу охорони Учасника, що не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, Замовником в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації.
Крім цього, моніторингом даного питання установлено, що умовами пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації співробітники охорони, безпосередньо залучені до фізичної охорони об’єкту зобов’язані, зокрема пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці. На підтвердження зазначеного, учасники зобов’язані надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту.
При цьому, в складі тендерної пропозиції Товариства надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06 та Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 01.12.2023 № 2023, в позиції 2 яких зазначено про охоронника Горбач Анатолія Олексійовича, в той час, як посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці надано не на вказаного охоронника, а на Горбач Анатолія Федоровича. Тендерна пропозиція Товариства не містить посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці охоронника Горбач Анатолія Олесійовича, інформація про якого зазначена в тендерній пропозиції Товариства.
Крім цього, на окремих охоронників (12 охоронників, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 07), які будуть безпосередньо задіяні під час надання послуг (фізична охорона) в складі тендерної пропозиції Переможця не надано посвідчення про перевірку знань з охорони праці, надання яких передбачено в пункті 8 Додатку 2 до тендерної документації.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «… Переможцем було надано витяг з протоколу та посвідчення не менше ніж на 12 охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було».
Надані Замовником пояснення не спростовують відсутність в тендерній пропозиції Товариства посвідчень з охорони праці на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту.
Таким чином, Замовником в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації.
За результатами проведеної закупівлі замовником укладено договір про надання охоронних послуг від 01.02.2024 № 43-24-25 з ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» на суму 3 100 179,84 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
09.04.2024 20:13 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2024 20:13
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
16/0030/2024/пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-29-005239-а
Дата публікації звіту:
15.04.2024 12:00
Запити/Пояснення
Номер:
0396eb7659f7403ca8528f71fa6376f8
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.03.2024 18:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.03.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 3 410 880,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-29-005239-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступних питань:
1. надати інформацію та/або відповідні документи, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
2. аналізом тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» (далі – Переможець) встановлено наступне:
2.1. в складі тендерної пропозиції Переможця надано Довідку про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01, в позиції 8 якої відображено Радіостанцію Kenwood TK-300M, в той час як в документальне підтвердження наявності вказаного обладнання (Видаткова накладна № 27 від 27.08.2021) свідчить про придбання/наявність Радіостанції Kenwood TK-3000M, а не Радіостанції Kenwood TK-300M, як зазначено в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01;
2.2. всупереч пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації, наданий, листом від 01.12.2023 № 15, в складі тендерної пропозиції, окремі пункти Проекту договору не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації, зокрема відсутні пункти 2.2, 2.3, 2.4, 6.11-6.16, 8.1, 8.2, редакція пункту 4.6 Проекту договору, наданого Переможцем не відповідає відповідному пункту Додатку № 5 до тендерної документації.
2.3. Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів від 01.12.2023 № 10, в пункті 2 зазначено про виконання аналогічного договору, укладеного між Переможцем та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 132 480,00 грн без ПДВ, в той час як в наданий Договір про надання послуг щодо охорони майна, підтримання порядку та здійснення контрольно-пропускного режиму від 21.01.2022 № 2101/22 укладено сторонами на суму 199 824,00 грн без ПДВ. При цьому, додаткових угод, які свідчать про зменшення суми укладеного договору не надано.
Поясніть чому за вказаних обставин Замовником не надано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин.
2.4. заявлена в тендерній пропозиції Переможця кількість охоронників, що будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об'єкті Замовника (14 охоронників), з урахуванням кількості цілодобових постів охорони, не забезпечить виконання норм Кодексу законів про працю, в частині тривалості робочого часу персоналу охорони Учасника, що не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації.
2.5. в складі тендерної пропозиції Переможця надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06, в позиції 2 якої зазначено про охоронника Горбач Анатолія Олесійовича, при цьому посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці на вказаного охоронника не надано, в той час як надання такого посвідчення передбачено пунктом 8 Додатку 2 до тендерної документації.
2.6. на окремих охоронників (зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 07), які будуть безпосередньо задіяні під час надання послуг (фізична охорона) в складі тендерної пропозиції Переможця не надано посвідчення про перевірку знань з охорони праці, надання яких передбачено в пункті 8 Додатку 2 до тендерної документації.
За вказаних обставин тендерна пропозиція учасника ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, в той час як Замовником зазначеного учасника визначено переможцем процедури закупівлі та вподальшому укладено договір про закупівлю. Поясніть зазначене.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ec27eab85654479da93df91ab50c4246
Назва:
Пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19 березня 2024 року
Дата опублікування:
22.03.2024 12:42
Опис:
ПОЯСНЕННЯ на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19 березня 2024 року, КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Замовник) надає інформацію та документи по суті запиту:
1. надати інформацію та/або відповідні документи, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, методом порівняння ринкових цін.
КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було здійснено моніторинг інформації про вартість послуг в мережі Інтернет, зокрема на сайтах охоронних підприємств, які здійснюють свою діяльність в місті Києві, а також інформації, яка міститься в електронній системі закупівель "Prozorro", зроблено запит комерційних пропозицій від охоронних підприємств, які здійснюють свою діяльність в місті Києві.
Також, слід зазначити, що Замовником була взята до уваги інформація, зазначена на веб-порталі Громадської спілки Всеукраїнське об’єднання організацій роботодавців охоронної галузі “Федерація професіоналів безпеки» (посилання на сайт - https://ufpb.kiev.ua/), а саме Лист Вих. № 28 від 17 листопада 2023 р. «Про мінімальний рівень вартості послуг охорони», в якому наведено приклади та розрахунки мінімальної та рекомендованої вартості послуг охорони у 2024 році, з урахуванням дотримання норм чинного законодавства. В даному листі зазначено, що мінімальна собівартість однієї години цілодобової охорони становить 104 грн. 89 коп. включаючи ПДВ. Вартість послуг з показниками, що менші за мінімальну собівартість свідчить про наявність ознак порушення діючого законодавства.
Саме тому, враховуючи вищевикладену інформацію, Замовником було визначено очікувану вартість закупівлі в розмірі 3 410 880,00 грн з ПДВ, що в погодинному розмірі дорівнює 110 грн/год охорони (3 410 880,00 грн з ПДВ /31008 год = 110 грн/год).
2. аналізом тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» (далі – Переможець) встановлено наступне:
2.1. в складі тендерної пропозиції Переможця надано Довідку про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01, в позиції 8 якої відображено Радіостанцію Kenwood TK-300M, в той час як в документальне підтвердження наявності вказаного обладнання (Видаткова накладна № 27 від 27.08.2021) свідчить про придбання/наявність Радіостанції Kenwood TK-3000M, а не Радіостанції Kenwood TK-300M, як зазначено в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01;
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, було встановлено вимогу про надання:
1.1. Довідка Учасника складена в довільній формі, що містить інформацію про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази (не менше 4
шт. для забезпечення кожного посту охорони) необхідних для забезпечення надання послуг відповідно до Переліку з Постанови КМУ від 11 лютого 2013 р.
№ 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності», а саме:
бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик.
1.2. Документальне підтвердження наявності, вказаного в довідці п.1.1., обладнання та матеріально-технічної бази шляхом надання копій видаткових накладних та/або актів приймання/передачі основних засобів
Таким чином, тендерна документація не містила вимог про надання інформації про наявність радіостанцій та необхідності документального підтвердження їх наявності, а така вимога була встановлена виключно до наступної матеріально-технічної бази: бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик. Відповідно, пропозиція учасника не може бути відхиленою через невідповідність в інформації та документах, які не вимагались тендерною документацією. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника також не було.
Разом з тим, Замовником було знайдено у відкритому доступі інформацію виключно про радіостанції Kenwood TK-3000M, з чого було зроблено висновок, що Переможцем було допущено пропуск цифри в назві моделі радіостанції. Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп’ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі, відноситься до формальних помилок та не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника.
2.2. всупереч пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації, наданий, листом від 01.12.2023 № 15, в складі тендерної пропозиції, окремі пункти Проекту договору не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації, зокрема відсутні пункти 2.2, 2.3, 2.4, 6.11-6.16, 8.1, 8.2, редакція пункту 4.6 Проекту договору, наданого Переможцем не відповідає відповідному пункту Додатку № 5 до тендерної документації.
Окремі пункти Проекту договору у складі пропозиції Переможця не відповідали Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації. Відповідно до ч.3 розділу 6 тендерної документації, проект договору наведено у Додатку 5 до тендерної документації. Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Згідно частини 1 статті 627 ЦКУ, сторони є вільними у визначенні умов договору. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції.
Тобто, у складі пропозиції Переможця, проект договору надано з правками окремих умов проекту договору для узгодження із Замовником закупівлі. Тендерна документація не містила вимог про заборону зміни окремих положень проекту договору. При цьому, відповідні зміни не стосувались істотних умов договору, а наданий проект договору не відрізнявся від змісту тендерної пропозиції Переможця та був наданий згідно Додатку № 5 до тендерної документації.
Також, Замовником було взято до уваги, що Переможець надав у складі пропозиції лист-згоду з умовами проекту договору №13 від 01.12.2023 року, яким підтвердив свою згоду з умовами проекту договору.
На етапі підписання договору, Сторони погодили фінальну редакцію проекту договору та підписали його відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень Особливостей та Закону.
2.3. Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів від 01.12.2023 № 10, в пункті 2 зазначено про виконання аналогічного договору, укладеного між Переможцем та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 132 480,00 грн без ПДВ, в той час як в наданий Договір про надання послуг щодо охорони майна, підтримання порядку та здійснення контрольно-пропускного режиму від 21.01.2022 № 2101/22 укладено сторонами на суму 199 824,00 грн без ПДВ. При цьому, додаткових угод, які свідчать про зменшення суми укладеного договору не надано.
Поясніть чому за вказаних обставин Замовником не надано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин.
У складі пропозиції Переможця міститься аналогічний договір, укладений між Переможцем та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 199 824,00 грн без ПДВ. Також, Переможцем надано Додаткову угоду №1 від 01.06.2022 року на розірвання договору, акти наданих послуг та лист-відгук про виконання договору.
Замовником було перевірено інформацію, надану Переможцем через електронну систему закупівель (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-24-001733-a) та виявлено, що по договору відбулось внесення змін до істотних умов, у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, через що було зменшено обсяги закупівлі. Підставою для внесення змін до істотних умов було зазначено Додаткову угоду №1 від «01» червня 2022 року.
При розгляді пропозиції Переможця, було співставлено інформацію про суму договору, зазначену у листі-відгуку та суму актів наданих послуг. Інформація з цих документів співпадала, а сума договору дорівнювала - 132 480,00 грн без ПДВ.
Таким чином, підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було.
2.4. заявлена в тендерній пропозиції Переможця кількість охоронників, що будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об'єкті Замовника (14 охоронників), з урахуванням кількості цілодобових постів охорони, не забезпечить виконання норм Кодексу законів про працю, в частині тривалості робочого часу персоналу охорони Учасника, що не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, було встановлено вимогу про надання:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником (не менше 12-ти працівників суб’єкта охоронної діяльності, з яких 4 працівника виконуватимуть функцію старшого зміни, та які відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. № 960), та будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника…
Переможцем було надано інформацію та документи на підтвердження наявності не менше 12-ти працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника.
Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було.
2.5. в складі тендерної пропозиції Переможця надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06, в позиції 2 якої зазначено про охоронника Горбач Анатолія Олесійовича, при цьому посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці на вказаного охоронника не надано, в той час як надання такого посвідчення передбачено пунктом 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, вимагалось щоб співробітники охорони, безпосередньо залучені до фізичної охорони об’єкту, пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
1. елекгробезпека;
2. caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення;
3. пожежна та техногенна безпека;
4. надзвичайнi ситyацiї на виробництвi;
5. надання домедичноi допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку;
6. захист населення вiд iнфекцiйних хвороб;
7. правила безпечної експлyатацiї житлових i громадських будiвель.
На підтвердження надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту…
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, було встановлено вимогу про надання:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником (не менше 12-ти працівників суб’єкта охоронної діяльності, з яких 4 працівника виконуватимуть функцію старшого зміни, та які відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. № 960), та будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника…
Переможцем було надано витяг з протоколу та посвідчення не менше ніж на 12 охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було.
2.6. на окремих охоронників (зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 07), які будуть безпосередньо задіяні під час надання послуг (фізична охорона) в складі тендерної пропозиції Переможця не надано посвідчення про перевірку знань з охорони праці, надання яких передбачено в пункті 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, вимагалось щоб співробітники охорони, безпосередньо залучені до фізичної охорони об’єкту, пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
1. елекгробезпека;
2. caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення;
3. пожежна та техногенна безпека;
4. надзвичайнi ситyацiї на виробництвi;
5. надання домедичноi допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку;
6. захист населення вiд iнфекцiйних хвороб;
7. правила безпечної експлyатацiї житлових i громадських будiвель.
На підтвердження надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту…
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, було встановлено вимогу про надання:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником (не менше 12-ти працівників суб’єкта охоронної діяльності, з яких 4 працівника виконуватимуть функцію старшого зміни, та які відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. № 960), та будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника…
Переможцем було надано витяг з протоколу та посвідчення не менше ніж на 12 охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було.
Додатки:
1.Відгук від 23.06.2022 р. №250/01-06 про виконання Договору №2101/22 від 21.01.2022р. (вартість Договору 132 480,00 грн. без ПДВ) у форматі PDF;
2. Договір №2101/22 про надання послуг щодо охорони майна,підтримання порядку та здійснення контрольно-перепускного режиму від 21.01.2022р. у форматі PDF;
3. Додаткова угода № 1 до Договору №2101/22 від 21.01.2022року про надання послуг щодо охорони майна,підтримання порядку та здійснення контрольно-перепускного режиму від 01.06.2022 року у форматі PDF;
4.Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю UA-2021-12-24-001733-a у форматі PDF;
5. Лист вих. №28 від 17 листопада 2023 р. «Про мінімальний рівень вартості послуг охорони» у форматі PDF.
Враховуючи все вищевикладене, незважаючи на невідповідність окремих документів вимогам тендерної документації, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ" відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, на підставі чого ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ" було визначено переможцем процедури закупівлі та в подальшому укладено договір про закупівлю.