• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони території лікувального закладу 16 га

Замовник не приймає до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.

Завершена

3 410 880.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 054.40 UAH
Номер: 85fb4a910bf948e793b7babd14b484fb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-18-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 18.03.2024 18:29 - 09.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.03.2024 № 26-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 18.03.2024 № 26-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-11-29-005239-a, 29.11.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 183-58-60, natalya2904@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації та внесення змін до неї вимогам Закону та Особливостей; виконання замовником рішення Органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації та внесення змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, особливості); виконання замовником рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 14.11.2023 № 85; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 01.01.2024 № 1; перелік змін від 01.01.2024; Скарга Дочірнього підприємства «ДЕЛЬТА СЕРВІС» від 01.12.2023 UA-2023-11-29-005239-a.b1; Рішення від 13.12.2023 № 20115-р/пк-пз; тендерні пропозиції ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ КНЯЖА», ТОВ «АТЛАНТ», ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 11.01.2024 № 6; протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 № 9; протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 № 10; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-11-29-005239-a; Договір про надання охоронних послуг від 01.02.2024 № 43-24-25; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена 22.03.2024. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення: - пункту 43 Особливостей, в частині ненадання Замовником вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» (далі – Товариство, Переможець); - абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», яка не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. Так, згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації визначено надання учасниками довідки, що містить інформацію про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази (не менше 4 шт. для забезпечення кожного посту охорони), а саме: бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик. Разом з цим, підпунктом 1.2 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації визначено надання учасниками документального підтвердження наявності, вказаного в довідці п.1.1., обладнання та матеріально-технічної бази шляхом надання копій видаткових накладних та/або актів приймання/передачі основних засобів. Вказана умова тендерної документації свідчить, що учасники повинні надати документальне підтвердження наявності обладнання, вказаного в довідці учасника. В складі тендерної пропозиції Товариства надано Довідку про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.12.2023 № 01, в позиції 8 якої відображено Радіостанцію Kenwood TK-300M, в той час як в документальне підтвердження наявності вказаного обладнання (Видаткова накладна № 27 від 27.08.2021) свідчить про придбання/наявність Радіостанції Kenwood TK-3000M, а не Радіостанції Kenwood TK-300M, як зазначено в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.01.2023 № 01. За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданої невідповідності в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено Замовником. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що «тендерна документація не містила вимог про надання інформації про наявність радіостанцій та необхідності документального підтвердження їх наявності, а така вимога була встановлена виключно до наступної матеріально-технічної бази: бронежилети, захисні каски, газові балончики, гумові кийки та наручники одноразового використання, ліхтарик. Відповідно, пропозиція учасника не може бути відхиленою через невідповідність в інформації та документах, які не вимагались тендерною документацією. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника також не було». З огляду на вимогу, передбачену підпунктом 1.2 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації, в частині необхідності документального підтвердження обладнання, вказаного в довідці та враховуючи, що в Довідці про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази від 01.12.2023 № 01 Товариством серед обладнання та матеріально-технічної бази заявлено Радіостанцію Kenwood TK-300M, Товариство зобов’язано надати документальне підтвердження щодо наявності саме вказаного обладнання. Отже, відповідь Замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Згідно з пунктом 10 Додатку 4 до тендерної документації передбачено надання учасниками підписаного учасником проекту договору згідно Додатку 5 до тендерної документації. В складі тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» надано «Проект договору про надання охоронних послуг» від 01.12.2023 № 15, окремі пункти якого, всупереч пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації, не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації, зокрема відсутні пункти 2.2, 2.3, 2.4, 6.11-6.16, 8.1, 8.2, 11.1-13.7, редакція пункту 4.6 Проекту договору, наданого Товариством не відповідає відповідному пункту Додатку № 5 до тендерної документації. За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданих невідповідностей в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено Замовником. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь, надана замовником не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «… у складі пропозиції Переможця, проект договору надано з правками окремих умов проекту договору для узгодження із Замовником закупівлі. Тендерна документація не містила вимог про заборону зміни окремих положень проекту договору. При цьому, відповідні зміни не стосувались істотних умов договору, а наданий проект договору не відрізнявся від змісту тендерної пропозиції Переможця та був наданий згідно Додатку № 5 до тендерної документації. Також, Замовником було взято до уваги, що Переможець надав у складі пропозиції лист-згоду з умовами проекту договору №13 від 01.12.2023 року, яким підтвердив свою згоду з умовами проекту договору». Надані Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі пояснення підтверджують, що окремі пункти Проекту договору, наданого Товариством не відповідають Проекту договору передбаченому в Додатку № 5 до тендерної документації. Таким чином, відповідь Замовника не спростовує факту порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Умовами підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 Додатку 3 до тендерної документнації передбачено надання учасниками довідки про виконання аналогічних договорів, в якій серед іншого має міститись інформація про суму договору та копій виконаних аналогічних договорів. Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів від 01.12.2023 № 10, в пункті 2 зазначено про виконання аналогічного договору, укладеного між Товариством та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 132 480,00 грн без ПДВ, в той час як наданий Договір про надання послуг щодо охорони майна, підтримання порядку та здійснення контрольно-пропускного режиму від 21.01.2022 № 2101/22 укладено сторонами на суму 199 824,00 грн без ПДВ. При цьому, документів, які свідчать про зменшення суми укладеного договору Товариством не надано. За вказаних обставин, Замовник мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення вищезгаданих невідповідностей в електронній системі закупівель, що в порушення пункту 43 Особливостей не забезпечено останнім. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «У складі пропозиції Переможця міститься аналогічний договір, укладений між Переможцем та Київським механіко-технологічним фаховим коледжем на суму 199 824,00 грн без ПДВ. Також, Переможцем надано Додаткову угоду №1 від 01.06.2022 року на розірвання договору, акти наданих послуг та лист-відгук про виконання договору. Замовником було перевірено інформацію, надану Переможцем через електронну систему закупівель (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-24-001733-a) та виявлено, що по договору відбулось внесення змін до істотних умов, у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, через що було зменшено обсяги закупівлі. Підставою для внесення змін до істотних умов було зазначено Додаткову угоду №1 від «01» червня 2022 року. При розгляді пропозиції Переможця, було співставлено інформацію про суму договору, зазначену у листі-відгуку та суму актів наданих послуг. Інформація з цих документів співпадала, а сума договору дорівнювала - 132 480,00 грн без ПДВ. Таким чином, підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було». Надані Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі пояснення не спростовують факту порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, адже в складі тендерної пропозиції Товариства відсутні документи, які свідчать про зменшення суми укладеного договору Товариством. Умовами пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації визначено необхідність підтвердження наявності в учасника не менше 12 працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника. Разом з цим, згідно з пунктом 9 Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що тривалість робочого часу персоналу охорони учасника повинна відповідати нормам Кодексу законів про працю в Україні. Товариством в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06, в якій зазначена кількість охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг (фізична охорона) на об’єкті замовника в кількості 14 осіб. Вказане забезпечує виконання кваліфікаційного критерію, визначеного Замовником в пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації, проте призводить до порушення пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації, з огляду на наступне. Відповідно до норм статті 50 Кодексу законів про працю України нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Враховуючи зазначене, для забезпечення цілодобовою охороною 1 поста охорони, з дотриманням вищезгаданої норми Кодексу законів про працю України необхідно щонайменше 4 охоронника, відповідно для забезпечення 4 постів необхідно щонайменше 16 охоронників. В той час, як Товариством запропоновано 14 охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг на об’єкті замовника. Таким чином, тендерна пропозиції Товариства, в частині запропонованої кількості охоронників, що безпосередньо будуть задіяні під час надання послуг (фізична охорона) на об’єкті замовника суперечить пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «…Переможцем було надано інформацію та документи на підтвердження наявності не менше 12-ти працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об’єкті Замовника. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було». Надані пояснення Замовника не спростовують факту, що заявлена в тендерній пропозиції Товариства кількість охоронників, що будуть безпосередньо залучені до надання послуг на об'єкті Замовника (14 охоронників), з урахуванням кількості цілодобових постів охорони, не забезпечить виконання норм Кодексу законів про працю, в частині тривалості робочого часу персоналу охорони Учасника, що не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації. Таким чином, Замовником в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. Крім цього, моніторингом даного питання установлено, що умовами пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації співробітники охорони, безпосередньо залучені до фізичної охорони об’єкту зобов’язані, зокрема пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці. На підтвердження зазначеного, учасники зобов’язані надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. При цьому, в складі тендерної пропозиції Товариства надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 06 та Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 01.12.2023 № 2023, в позиції 2 яких зазначено про охоронника Горбач Анатолія Олексійовича, в той час, як посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці надано не на вказаного охоронника, а на Горбач Анатолія Федоровича. Тендерна пропозиція Товариства не містить посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці охоронника Горбач Анатолія Олесійовича, інформація про якого зазначена в тендерній пропозиції Товариства. Крім цього, на окремих охоронників (12 охоронників, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником від 01.12.2023 № 07), які будуть безпосередньо задіяні під час надання послуг (фізична охорона) в складі тендерної пропозиції Переможця не надано посвідчення про перевірку знань з охорони праці, надання яких передбачено в пункті 8 Додатку 2 до тендерної документації. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 22.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник вказав про наступне «… Переможцем було надано витяг з протоколу та посвідчення не менше ніж на 12 охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Підстав для надання вимоги про усунення невідповідностей, на етапі кваліфікації учасника, у Замовника - не було». Надані Замовником пояснення не спростовують відсутність в тендерній пропозиції Товариства посвідчень з охорони праці на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Таким чином, Замовником в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. За результатами проведеної закупівлі замовником укладено договір про надання охоронних послуг від 01.02.2024 № 43-24-25 з ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ» на суму 3 100 179,84 грн без ПДВ.
Період усунення порушень: 09.04.2024 20:13 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.04.2024 20:13

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 16/0030/2024/пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-29-005239-а
Дата публікації звіту: 15.04.2024 12:00

Запити/Пояснення