-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція житлових корпусів №2 та №3 КЗ ЛОР «Грушківський психоневрологічний інтернат» за адресою вул. Будинкова 30, село Якторів Львівської області» (Коригування)
Завершена
43 480 216.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 217 401.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 217 401.08 UAH
Номер:
69ea9bcb5b864eafa58e02bc7c9dfc9f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-19-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.12.2023 00:00
Період моніторингу:
19.12.2023 15:25 - 10.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.12.2023 № 317
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 19.12.2023 № 317.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-11-28-017167-a, 28.11.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 13-1 Порядку №861 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 83 та 84 Постанови КМУ № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 13-1 Порядку №861 та пункту 3 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 при укладенні договорів про закупівлі.
Крім того, привести у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві (пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668) умови укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору в частині графіку фінансування робіт.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 09 січня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-28-006511-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Житло Буд Сервіс» (далі – ТОВ «Житло Буд Сервіс»); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Житло Буд Сервіс» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.12.2023 №93; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Житло Буд Сервіс» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 14.12.2023 №163; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до Технічного завдання (Додаток №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, встановлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т, а саме насосів Q=4 м3/год та дренажних насосів Q=200 л/хв, Н=9м у кількості 5 шт (пункти 1440, 1586, 1756 та 1775).
Водночас, вимога щодо підтвердження ступеня локалізації щодо вищевказаних насосів у тендерній документації Замовника відсутня.
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис грн: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків.
Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Таким чином, за нормами пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель у разі, якщо вартість предмета закупівлі, вказаного у переліку (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), становить або перевищує 200 тис. гривень.
Пунктом 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок №861) визначено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
Проте, вимога щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності на насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м, у тендерній документації Замовника відсутня, чим порушено норму пункту 13-1 Порядку №861 та, відповідно, пункт 3 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що учасником ТОВ «Житло Буд Сервіс» у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності на насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м не надано.
Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова КМУ № 668).
Пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Крім того, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Водночас, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі про закупівлю Календарний план-графік виконання робіт (Додаток №3 до договору від 14.12.2023 №163) складено не у відповідності до вимог Постанови №668, а саме на поточний рік не визначено за місяцями джерела та напрямки фінансування (види витрат), чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668.
Період усунення порушень:
11.01.2024 18:04 - 26.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.01.2024 18:04
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0031/2024пр
Дата відкриття провадження:
08.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0031/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-28-017167-a («Реконструкція житлових корпусів №2 та №3 КЗ ЛОР «Грушківський психоневрологічний інтернат» за адресою вул. Будинкова 30, село Якторів Львівської області» (Коригування) (Код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)) повідомляємо, що замовником проведено роз’яснювальну роботу для уповноваженої особи замовника з метою недопущення в подальшому порушення вимог законодавства про публічні закупівлі, зокрема, вимог пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861, та пункту 3 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» при укладенні договорів про закупівлі.
Уповноваженою особою замовника вказані зауваження будуть враховані при проведенні наступних закупівель.
Замовником та ТОВ «Житло Буд Сервіс» 15 січня 2024 року підписано Додаткову угоду №1 до Договору №163 від 14.12.2023 р., згідно з якою викладено у новій редакції Додаток №3 до Договору №163 від 14.12.2023 р.., чим приведено у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві (пунктів 83 та 84 постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві») умови укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору в частині графіку фінансування робіт.
Дата публікації звіту:
16.01.2024 11:59
Запити/Пояснення
Номер:
212fd8d1b487462088714476e9f6bbaf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.12.2023 15:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.12.2023 00:00
Опис:
Дата: 21.12.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-11-28-017167-a, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
621650fde32e46eda306fa31bb43d9f2
Назва:
Пояснення на запит замовнику від Західного офісу Держаудитслужби (обл.)
Дата опублікування:
26.12.2023 13:16
Опис:
Пояснення на запит замовнику від Західного офісу Держаудитслужби (обл.)
19 грудня 2023 р., в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-28-017167-a, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-28-017167-a в електронній системі закупівель оприлюднено запит замовнику про надання інформації від 21 грудня 2023 р. наступного змісту:
«Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-11-28-017167-a, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.».
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа КЗ ЛОР «Грушківського психоневрологічного інтернату» надає наступні пояснення.
Щодо запитання № 1
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, виконаної ПП «Житло «Плюс», на котру 28.11.2023 року отримано позитивний експертний звіт №14-079З/01-2З щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Реконструкція житлових корпусів №2 та №3 КЗ ЛОР «Грушківський психоневрологічний інтернат» за адресою вул. Будинкова 30, село Якторів Львівської області» (Коригування). Експертиза проведена Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області. Обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва та кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 та зазначеного вище експертного звіту.
Отже, вартість безпосередньо робіт (за виключенням витрат на здійснення технічного нагляду, авторського нагляду, розроблення проекту і експертизу проекту) становить – 43 480 216,00 грн. з ПДВ.
Щодо запитання № 2
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не було розміщено на власному веб-сайті, через відсутність сайту як такого, у зв’язку з тим, що у затвердженому кошторисі на 2023 рік не передбачені кошти на розробку та супровід власного сайту установи. Обґрунтування було опубліковано на сайті головного розпорядника коштів, за посиланням:
https://loda.gov.ua/useful-info/60929?authorId=17059
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та / або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так як запит оприлюднено 21 грудня 2023 р. є необхідність оприлюднити в електронній системі закупівель відповідні пояснення на запит про надання інформації протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Додатки:
Додаток № 1 – Проектно-кошторисної документація;
Додаток №2 – Експертний звіт.
Додаток №3 – Наказ.
Номер:
a60aae2f8e534f30813ce43e20b3cd12
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.12.2023 12:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.01.2024 00:00
Опис:
Дата: 27.12.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-11-28-017167-a, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за умовами тендерної документації (частина 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції») учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону щодо локалізації виробництва.
Так, відповідно до Технічного завдання (Додаток №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, встановлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т, а саме насосів Q=4 м3/год та дренажних насосів Q=200 л/хв, Н=9м у кількості 5 шт.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію щодо торгової марки, виробника та типу устаткування (насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м), що буде встановлений/встановлений при виконанні робіт предметом досліджуваної процедури закупівлі.
2. Надати обґрунтування щодо відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації товарів – насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м, встановлення яких передбачено Технічним завданням (Додаток №2 до тендерної документації).
3. Надати документальне підтвердження щодо відповідності пропонованого учасником ТОВ «ЖИТЛО БУД СЕРВІС» обладнання (насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м), що буде ним монтуватися при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі (про який зазначено вище), вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (відповідність ступеня локалізації виробництва товару та його підтвердження Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3dc330cf1d9047c9bcf82e9221c70708
Назва:
Пояснення на запит замовнику від Західного офісу Держаудитслужби (обл.)
Дата опублікування:
01.01.2024 17:47
Опис:
Пояснення на запит замовнику від Західного офісу Держаудитслужби (обл.)
19 грудня 2023 р., в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-28-017167-a, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі № UAUA-2023-11-28-017167-a в електронній системі закупівель оприлюднено запит замовнику про надання інформації від 27 грудня 2023 р. наступного змісту:
«Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-11-28-017167-a, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Грушківський психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за умовами тендерної документації (частина 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції») учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону щодо локалізації виробництва.
Так, відповідно до Технічного завдання (Додаток №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, встановлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т, а саме насосів Q=4 м3/год та дренажних насосів Q=200 л/хв, Н=9м у кількості 5 шт.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію щодо торгової марки, виробника та типу устаткування (насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м), що буде встановлений/встановлений при виконанні робіт предметом досліджуваної процедури закупівлі.
2. Надати обґрунтування щодо відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації товарів – насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м, встановлення яких передбачено Технічним завданням (Додаток №2 до тендерної документації).
3. Надати документальне підтвердження щодо відповідності пропонованого учасником ТОВ «ЖИТЛО БУД СЕРВІС» обладнання (насос Q=4 м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м), що буде ним монтуватися при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі (про який зазначено вище), вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (відповідність ступеня локалізації виробництва товару та його підтвердження Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.».
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа КЗ ЛОР «Грушківського психоневрологічного інтернату» надає наступні пояснення.
1. Щодо торгової марки, виробника та типу устаткування
Повідомляємо, що згідно із інформацією, наданою Товариством з обмеженою відповідальністю « Житло Буд Сервіс», при виконанні робіт буде встановлено устаткування:
1) насос Q=4м3/год : IPL50/175-7,5/2 циркуляційний насос Wilo
Виробник: ТОВ "КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ" код ЄДРПОУ 36628110
ID: 94d9fbb8f0ac41159a9b18f37aba7875
ступінь локалізації – 25%
2) дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м: TMW32/8-10m дренажний насос WILO
Виробник: ТОВ "КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ" код ЄДРПОУ 36628110
ID: ab2cbaf05b5c441ea2747a5acaf5e24b
ступінь локалізації – 25%
2. Щодо відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації товарів - насос Q=4м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м, встановлення яких передбачено Технічним завданням (Додаток №2 до тендерної документації).
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відтак, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі не містить вимог щодо необхідності зазначення відомостей щодо підтвердження ступеню локалізації.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості ).
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Таким чином, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Особливостями не встановлено обов’язку зазначати в тендерній документації вимоги щодо підтвердження
учасниками ступеню локалізації товару.
3. На підтвердження відповідності пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» пропонованого Товариством з обмеженою відповідальністю «Житло Буд Сервіс» обладнання (насос Q=4м3/год та дренажний насос Q=200 л/хв, Н=9м), що буде ним монтуватися при виконанні робіт надаємо:
1) довідку щодо локалізації Товариства з обмеженою відповідальністю «Житло Буд Сервіс» №1/2024-т від 01.01.2024 р.
2) скан-копію сертифікату відповідності №UA.ОС-01.1207-23
3) копію сертифікату ISO 14001:2015 №060313 UM15, виданого компанії WILO SE (з перекладом)
4) скан-копію сертифікату на систему екологічного управління №80108.СЕУ. 196-23 від 23.10.2023, виданого ТОВ "КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ";
5) скан-копію сертифікату на систему управлінняякістю №80108.СУЯ. 380-23 від 23.10.2023, виданого ТОВ "КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ"
6) копію сертифікату ISO 9001:2015 №060313 QM15, виданого компанії WILO SE (з перекладом)
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та / або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так як запит оприлюднено 01 січня 2024 р. є необхідність оприлюднити в електронній системі закупівель відповідні пояснення на запит про надання інформації протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.