• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщення, укриття (підвалу) філії ЦКП за адресою: пр. Інженера Преображенського, буд. 15 у м. Запоріжжя (ДК 021:2015 (CPV)- 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

7 035 845.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 179.23 UAH
Номер: 5aedc30124d542f98190d98e2c36bdec
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-22-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.02.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 22.02.2024 17:04 - 15.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.02.2024 № 12-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-11-28-010464-a 28.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, i.v.zhukova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту третього частини першої статті 5, пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; абзацу першого пункту 28 Особливостей; Наказу № 710. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 19 Особливостей, пункту 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва. За результатами аналізу питання надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди від 18.12.2023 № 1 до Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та приведенням Договору у відповідність із вимогами чинного законодавства, також, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому щодо дотримання вимог законодавства при складанні тендерної документації та наданні інформації та документів у випадках, передбачених Законом (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту культури і туризму Запорізької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.11.2023 № 45 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи – підприємця Бліженських Вікторія Сергіївна (далі – ФОП Бліженських Вікторія Сергіївна), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.12.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.12.2023 № 47 (про визначення переможцем ФОП Бліженських Вікторія Сергіївна) від 12.12.2023 № 50 (про допущення технічної помилки), договір на виконання робіт за публічні кошти від 12.12.2023 № 351-В, укладений Замовником з ФОП Бліженських Вікторія Сергіївна (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 12.12.2023, додаткові угоди від 18.12.2023 № 1, від 29.12.2023 № 2, від 31.01.2024 № 3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 01.03.2024. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Згідно з вимогами пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» зазначено «Електронна банківська гарантія в розмірі 0,5%-35179,23 грн, оформлена згідно додатку 7 до ТД». Отже, Замовником в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (28.11.2023) була чинною редакція Особливостей від 17.11.2023. Проте, тендерна документація Замовником сформована з урахуванням Особливостей в редакції, що діяла до 19.05.2023, у зв’язку з чим, вимоги, встановленні Замовником в тендерній документації, не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме: абзаци третій, шостий, сьомий, шістнадцятий, сімнадцятий, вісімнадцятий пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» суперечать пунктам 42, 37, 40, 47, 17, 42 Особливостей відповідно. Враховуючи вищевикладене тендерна документація не відповідає вимогам абзацу першого пункту 28 Особливостей. Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, у даному випадку відповідно до пункту 19 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника. Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника проєкт договору про закупівлю послуг не містить підставу для зміни істотних умов, викладену у підпункті 9 пункту 19 Особливостей. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Водночас відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону, однією з функцій Уповноваженого органу є розроблення та затвердження, зокрема переліку формальних помилок. На виконання цієї вимоги Закону, вичерпний Перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 (далі – Наказ № 710), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що опис формальних (несуттєвих) помилок, наведений в пункті 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника не відповідає вимогам Наказу № 710. У ході моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей. Так, пунктом 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації однією з умов Замовником передбачено не повернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Слід зазначити, що відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Тоді як, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Таким чином, при визначенні умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції, Замовником не враховано строки подання документів переможцем, визначених Особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зазначити, що вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. При цьому, Замовником у пункті 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати крім, відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю, ще копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, що не відповідає вимогам абзацу першого пункту 17 Особливостей. Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. Крім того, у ході моніторингу встановлено, що Замовником в пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій» при тому, що у пункті 2 додатку 1 «ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ»» до тендерної документації Замовником передбачено «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій», чим порушено вимоги пункту третього частини першої статті 5 Закону, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено наступне. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель Замовник уклав з ФОП Бліженських Вікторія Сергіївна Договір. Відповідно до пункту 14.2 розділу 14 «термін дії договору, додатки до договору» Договору його невід’ємною частиною є додаток 1 договірна ціна. Вид договірної ціни – динамічна. Разом з тим, відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 19.12.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду від 18.12.2023 № 1 до Договору, згідно з якою Замовником внесено зміни до додатка 1 до Договору, а саме змінено додаток 1 до Договору (договірна ціна) в частині включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків в розмірі 367,47000 тис. гривень. Пунктом 19 Особливостей встановлено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених підпунктами 1-9 пункту 19 Особливостей. Відповідно до частин другої та третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов’язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог пункту 5 Постанови № 668 істотною умовою договору підряду в тому числі є договірна ціна. Відповідно до пункту 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з ряду факторів. При цьому за динамічної договірної ціни – не враховується. Враховуючи вищевикладене Замовником безпідставно внесено зміни до додатку 1 до Договору (договірна ціна), зокрема включено до договірної ціни кошти на покриття ризиків в розмірі 367,47000 тис. грн,чим порушено вимоги пункту 19 Особливостей та суперечить пункту 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, з огляду на наступне. Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. У ході проведення моніторингу процедури закупівлі Управлінням в електронній системі закупівель 27.02.2023 оприлюднено запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень Замовником, зокрема: «Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?». Замовником на запит Управління 01.03.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено файли на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення, укриття (підвалу) філії ЦКП за адресою: вул. Лізи Чайкіної, буд. 53 у м. Запоріжжя», а саме: «Дефект.акт.pdf», «зведений кошторисний розрахунок.pdf», «локальн.кошт.pdf», «Локальн.кошт.уст..pdf», «Підсумкова відомість.pdf», «Пояснюв..pdf». При цьому, документи (експертний звіт (позитивний), зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, пояснювальна записка, підсумкову відомість ресурсів) на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення, укриття (підвалу) філії ЦКП за адресою: пр. Інженера Преображенського, буд. 15 у м. Запоріжжя (ДК 021:2015 (CPV)- 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи)» Замовником надано 13.03.2024, тобто на 11-й робочий день, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої відповідь на запит надається протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
Період усунення порушень: 15.03.2024 22:53 - 30.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.03.2024 22:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Північним офісом держаудитслужби було проведено моніторинг UA-M-2024-02-22-000003 наступної процедури закупівлі: замовник -Департамент культури і туризму Запорізької міської ради, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, номер закупівлі-UA-2023-11-28-010464-a, предмет закупівлі- Капітальний ремонт приміщення, укриття (підвалу) філії ЦКП за адресою: пр. Інженера Преображенського, буд. 15 у м. Запоріжжя (ДК 021:2015 (CPV)- 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи). За результатами моніторингу Північний офіс Держаудитслужби прийшов до висновку про встановлення порушення законодавства у сфері закупівель. На виконання заходів щодо усунення порушень Департаментом культури і туризму Запорізької міської ради укладено додаткову угоду з ФОП Бліженських Вікторія Сергіївна до договору на виконання робіт за публічні кошти № 351-В від 12.12.2023р., за умовами якої: 1.Вважати такою, що втратила чинність додаткову угоду № 1 від 18.12.2023р. до Договору ; 2.Зменшити суму договору на суму коштів покриття ризиків на підставі п.п.5 п.19 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів , робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: «19. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);» Згідно пункту 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва. До відома відповідальної особи доведено про порушення законодавства у сфері закупівель, проведена розяснювальна робота задля недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту: 21.03.2024 13:45

Запити/Пояснення