• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень )

Завершена

1 163 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 635.00 UAH
Номер: 7e8e0b5917b144dfaf894cd13b44564f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-22-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.01.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 22.01.2024 23:29 - 13.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.01.2024 № 7 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 22.01.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.01.2024 № 7 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 12. UA-2023-11-27-014188-a 27.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 343-55-02, zurkova.alla@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СОЛТАНЛАБ»; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує внести відповідні зміни до умов Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, звіт про виконання договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр «Мати і дитина» Тернопільської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-27-014188-a, тендерну документацію Замовника, затверджену прокольним рішенням уповноваженої особи від 27.11.2023 № 32ВТ-2023, тендерну пропозицію ТОВ «СОЛТАНЛАБ», повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 06.12.2023, договір про закупівлю від 12.12.2023 №1ВТ-24 на загальну суму 880 400,00 грн, пояснення Замовника, отримані 25.01.2024 та 09.02.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі – Пояснення). За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник у тендерній документації установив інші вимоги крім вимог, передбачених частиною другою статті 22 Закону, а саме у проєкті договору про закупівлю (додаток № 4 до тендерної документації) зазначив таке: (Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:) «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення - пп.2 п.19 Постанови № 1178 від 12.10.22» (підпункті 2 пункту 10.6.). Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно з умовами частини першої статті 180 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Відповідно до частини другої статті 180 ГКУ господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Згідно з умовами частини третьої статті 180 ГКУ при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору про закупівлю є «ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень)». Таким чином, умови підпункту 2 пункту 10.6. проєкту договору про закупівлю не відповідають предмету закупівлі, яким є закупівля послуг, та застосовуються згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей, якщо предметом закупівлі є товар. Отже, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник на порушення пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Як наслідок, укладений Договір також містить підпункт 2 пункту 10.6., умови якого не відповідають предмету закупівлі.
Період усунення порушень: 14.02.2024 16:35 - 29.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 14.02.2024 16:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, здійснено заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та внесено відповідні зміни до умов Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту: 19.02.2024 16:24

Запити/Пояснення