-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень )
Завершена
1 163 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 635.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 635.00 UAH
Номер:
7e8e0b5917b144dfaf894cd13b44564f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-22-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2024 00:00
Період моніторингу:
22.01.2024 23:29 - 13.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.01.2024 № 7
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 22.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 22.01.2024 № 7
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
12. UA-2023-11-27-014188-a 27.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СОЛТАНЛАБ»; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує внести відповідні зміни до умов Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, звіт про виконання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр «Мати і дитина» Тернопільської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-27-014188-a, тендерну документацію Замовника, затверджену прокольним рішенням уповноваженої особи від 27.11.2023 № 32ВТ-2023, тендерну пропозицію ТОВ «СОЛТАНЛАБ», повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 06.12.2023, договір про закупівлю від 12.12.2023 №1ВТ-24 на загальну суму 880 400,00 грн, пояснення Замовника, отримані 25.01.2024 та 09.02.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі – Пояснення).
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник у тендерній документації установив інші вимоги крім вимог, передбачених частиною другою статті 22 Закону, а саме у проєкті договору про закупівлю (додаток № 4 до тендерної документації) зазначив таке: (Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:) «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення - пп.2 п.19 Постанови № 1178 від 12.10.22» (підпункті 2 пункту 10.6.).
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з умовами частини першої статті 180 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Відповідно до частини другої статті 180 ГКУ господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Згідно з умовами частини третьої статті 180 ГКУ при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору про закупівлю є «ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень)».
Таким чином, умови підпункту 2 пункту 10.6. проєкту договору про закупівлю не відповідають предмету закупівлі, яким є закупівля послуг, та застосовуються згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей, якщо предметом закупівлі є товар.
Отже, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник на порушення пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Як наслідок, укладений Договір також містить підпункт 2 пункту 10.6., умови якого не відповідають предмету закупівлі.
Період усунення порушень:
14.02.2024 16:35 - 29.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.02.2024 16:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, здійснено заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та
внесено відповідні зміни до умов Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
19.02.2024 16:24
Запити/Пояснення
Номер:
92b94c8a3fb34febb5de0f1c4d3f5c38
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.01.2024 14:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень )» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-27-014188-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4b78630cb2bc4684b2c07e95619c426a
Назва:
надання пояснення
Дата опублікування:
25.01.2024 13:18
Опис:
На виконання Запиту ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) від 23 січ 14:16 на надання пояснення "1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі."
Повідомляємо наступне : очікувана вартість та обсяг закупівлі Замовником формувались відповідно до Річної потреби закладу ( зведеної) , затвердженої генеральним директором та виходячи з річної потреби по відділеннях закладу ( скан копія додається у файлі ) ; Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником було проведено моніторинг цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації щодо ціни товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" ),а також до уваги взято ціни по наданню аналогічних послуг по договору надання послуг з патоморфологічних досліджень 2023 року . Розмір очікуваної вартості був визначений відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»,шляхом аналізу ринку через використання загальнодоступної інформації. Таким чином, очікувану вартість послуг визначено на підставі закупівельних цін попередніх закупівель на аналогічні послуги через систему закупівель "Prozorro":https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-07-010028-a. та відповідно до закупівельної ціни минулих періодів – укладених договорів та інших організаторів закупівель , як вже виконаних ,так і діючих , з врахуванням індексу інфляції . Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до Річного плану за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/ UA-P-2023-11-27-003426-c .
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб КНП «Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр «Мати і дитина»ТОР та Наказу МОЗ України від 06.09.2021 № 1877 «Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину».
Посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» https://mid.te.ua/ .
Номер:
3d67f9560662484593b5033aa2a24786
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.02.2024 14:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів за категоріями складності , деталізований код : ДК 021:2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень )» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-27-014188-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Вимогами пункту 4 розділу VI тендерної документації обумовлено, що «Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель», яка станом на 06.02.2024 не оприлюднена на вебпорталі Prozorro.
Чому, при укладеному договорі про закупівлю від 12.12.2023 №1ВТ-24, не оприлюднена інформація про право підписання договору про закупівлю?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f1859f1160714eab8115a0a3822e92e5
Назва:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит
Дата опублікування:
09.02.2024 14:12
Опис:
Замовник Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр "Мати і дитина" Тернопільської обласної ради", висловлює Вам свою повагу та надає наступну інформацію :
Згідно абзацу 3 підпункту 12 пункту 47 Особливостей переможець надає вичерпний перелік документів. При цьому Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Вважаємо, що дана норма є імперативною і додаткові документи, визначені тендерною документацією можуть не подаватись, оскільки Тендерною документацією не було чітко передбачено яким саме документом переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен підтвердити інформацію про право підписання договору про закупівлю .
В складі пропозиції переможця подане рішення про призначення керівника. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який є відкритим публічним електронним реєстром, відсутня інформація про обмеження щодо прав підписання договору.