-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Помідори тепличні, помідори, огірки тепличні, огірки, перець солодкий,буряк, капуста молода, капуста, морква, цибуля ріпчаста, часник, банани, яблука, ,гарбуз, лимон,слива, зелена цибуля,апельсини, персики свіжі, груша, капуста пекінська, кабачки соусні, петрушка свіжа, кріп свіжий)
Завершена
1 005 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 058.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 058.00 UAH
Номер:
2406974a5c714a8e83599a3d24f0b4ca
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-19-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2024 00:00
Період моніторингу:
19.02.2024 11:12 - 12.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.02.2024 № 8-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України № 003100-18/303-2024 від 09.01.2024, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 19.02.2024.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
19.02.2024 №8-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-11-27-003314-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом розгляду питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення Замовником вимог абзацу першого пункту 28 та абзаців п’ятнадцятого і шістнадцятого пункту 47 Особливостей, пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП «Гук Сергій Анатолійович» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатом аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених Постановою № 710, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції 17.11.2023 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Чигиринської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена рішенням уповноваженої особи від б/д №б/н; тендерну пропозицію ФОП «Гук Сергій Анатолійович»; повідомлення про намір укласти договір від 11.12.2023; договір про закупівлю від 22.12.2023 №777; Додаткову угоду від 17.01.2024; відповідь Замовника на запит від 27.02.2024; інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за посиланням https://docs.google.com/document/d/1v2NA8k6yHLKnqySADVWWUoMeACXTsy2X/edit.
За результатом проведеного моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити, у тому числі, приклади формальних (несуттєвих) помилок.
Моніторингом установлено, що складена Замовником тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, наявність яких не призведе до відхилення пропозиції учасника.
Відповідь Замовника від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю також не містить інформацію, якою підтверджується наявність в тендерній документації прикладів формальних (несуттєвих) помилок, наявність яких не призведе до відхилення пропозиції учасника.
Таким чином, при складанні Замовником тендерної документації не у відповідності до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону порушує вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
Крім того, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей встановлена вимога, що переможець повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, у тому числі, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Моніторингом установлено, що у тендерній документації Замовник не встановив вимоги до переможця щодо надання документів для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Також, моніторингом установлено, що підпунктом 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу до учасників, щодо підтвердження ними відсутності підстав встановлених статтею 17 Закону.
Натомість, згідно з абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено обов’язок підтвердження Учасником відсутності підстав, зазначених пункті 47 Особливостей.
Надана Замовником відповідь від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю з цього питання не спростовує факту наявності порушення у зв’язку з наступним.
Відповідно до пункту 3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Таким чином, ствердження Замовника, що норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова Кабінету Міністрів України не спростовує його обов’язку щодо врахування вимог Особливостей при проведенні процедури закупівлі.
Також, ствердження Замовника, що він не допускав порушення пункту 47 Особливостей, оскільки тендерна документація містить всі 12 підстав для відхилення тендерної пропозиції суперечить змісту пункту 5.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та вимогам абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей.
Так, моніторингом установлено, що підпунктом 5.4 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив обов’язок до переможця процедури закупівлі щодо надання відповідних документів, які підтверджують відсутність підстав для відхилення стосовно «службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі», а не на «керівника учасника процедури закупівлі», як це передбачено абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей.
Таким чином, тендерна документація складена Замовником в порушення вимог абзаців п’ятнадцятого та шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
За наслідками проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП «Гук Сергій Анатолійович» установлено її невідповідність вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що учасниками у складі пропозиції надається заповнений проєкт договору про закупівлю (не заповнюється ціна, вартість та додатки), як підтвердження згоди Учасника із даним проєктом договору.
Також, відповідно до Додатку 2 до Проєкту договору, викладеному Замовником у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, встановлено підстави для внесення змін до його істотних умов.
На виконання зазначених вимог учасник ФОП «Гук Сергій Анатолійович» у складі своєї пропозиції надав проєкт договору (файл – «Проект договору.pdf»), зміст Додатку 2 якого не відповідає змісту Додатку 2 до Проєкту договору в пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, а саме, не містить підстав для внесення змін до його істотних умов, чим не дотримано вимоги пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Надана Замовником відповідь від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю про погодження ФОП «Гук Сергій Анатолійович» підстав щодо внесення змін до договору про закупівлю шляхом надання гарантійного листа (файл пропозиції «Гарантійний лист ПД.pdf») не підтверджує надання права учаснику процедури, при виконанні вимог пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, вносити зміни до проєкту договору шляхом вилучення підстав щодо зміни його істотних умов з Додатку 2.
Враховуючі, що Законом не передбачено окремих вимог про надання учасниками в складі пропозиції проєкту договору, а абзацом першим частини третьої статті 22 Закону навпаки, передбачено що тендерна документація може містити вимоги які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено Замовником відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
При цьому, відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі її невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив пропозицію ФОП «Гук Сергій Анатолійович», визнав його переможцем та уклав з ним договір від 22.12.2023 №777, ціна якого складає 947 520,00 гривень без ПДВ.
Період усунення порушень:
28.02.2024 17:47 - 14.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.02.2024 17:47
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до Постанови ШОСТОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ визнано протиправним та скасовано висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 28 лютого 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-27-003314-a
Дата публікації:
25.10.2024 09:11
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
21f4ed6068044dda90e8f62fe7b9284d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.02.2024 15:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару за кодом ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-27-003314-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Просимо надати пояснення та копії підтверджуючих документів, яким чином учасником процедури ФОП «ГУК СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ» погоджено підстави щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю);
2. Просимо надати пояснення та копії підтверджуючих документів щодо відповідності пропозиції ФОП «ГУК СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ» вимогам пункту 3 переліку вимог наведеному у додатку 1 до тендерної документації про надання інформації щодо країни походження товару в декларації виробника (позиції 13, 18, 21-23 посвідчення про якість від 30 листопада 2022 року «файл пропозиції - Посвідчення про якість.pdf»);
3. Просимо надати пояснення, чому договір про закупівлю від 22.12.2023 №777 не містить перелік підстав щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у додатку №2 проекту договору про закупівлю та передбачено пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) та встановлених у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю);
4. Просимо надати пояснення, чому тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, як це передбачено пунктом 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон);
5. Просимо надати пояснення, чому підпунктом 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога до учасників щодо підтвердження відсутності підстав встановлених в статті 17 Закону при тому, що згідно з абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено обов’язок підтвердження Учасником відсутності підстав, зазначених пункті 47 Особливостей;
6. Просимо надати пояснення, чому в порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей у тендерній документації відсутні вимоги до переможця щодо надання документів для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
7. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
71be9a728fe142da9e719276aeea7d1a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.02.2024 17:00
Опис:
1. Просимо надати пояснення та копії підтверджуючих документів, яким чином учасником процедури ФОП «ГУК СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ» погоджено підстави щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю);
Відповідь: Згідно з вимогами Тендерної документації не вимагалося надати окреме погодження з підставами щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю).
Згідно тендерної документації від Учасника вимагалось: "Учасники надають у складі пропозиції заповнений проект договору, а також погодження з його умовами окремим листом." Підстави щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю є частиною додатку №2 проекту договору про закупівлю, тому згідно з файлом пропозиції "Гарантійний лист ПД.pdf", ФОП ГУК С.А. надав своє погодження з умовами проекту договору, відповідно і з підставами щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
2. Просимо надати пояснення та копії підтверджуючих документів щодо відповідності пропозиції ФОП «ГУК СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ» вимогам пункту 3 переліку вимог наведеному у додатку 1 до тендерної документації про надання інформації щодо країни походження товару в декларації виробника (позиції 13, 18, 21-23 посвідчення про якість від 30 листопада 2022 року «файл пропозиції - Посвідчення про якість.pdf»);
Відповідь: У пункті 3 "Вимоги до документів, що супроводжують товар" додатку 1 до тендерної документації наведені вимоги до товаросупровідних документів: "Товари, які придбаваються згідно із цією закупівлею, повинні супроводжуватися інформацією про харчовий продукт відповідно до вимог закону. Під час постачання кожної партії товару постачальник надає декларацію виробника, сертифікат якості на товар, а також видаткову накладну із зазначенням кількості товару, ціни за одиницю та загальної вартості партії поставленого товару. Декларація виробника, сертифікат якості повинні містити інформацію про країну походження товару, імпортера та його місцезнаходження в Україні, дату виготовлення, умови та термін зберігання товару." Окрім цього, згідно даного пункту додатку 1 до тендерної документації, від Учасника вимагалося надати документальне підтвердження характеристик запропонованого ним товару, що є предметом закупівлі : "У складі тендерної пропозиції надаються декларація виробника, сертифікат якості на товар, що є предметом цієї закупівлі". Вимога щодо надання декларація виробника, сертифікат якості на товар, що є предметом закупівлі, не містить вимог щодо оформлення, тому файл пропозиції "Посвідчення про якість.pdf" Учасника ФОП Гук С.А. відповідає поставленим вимогам тендерної документації.
3. Просимо надати пояснення, чому договір про закупівлю від 22.12.2023 №777 не містить перелік підстав щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у додатку №2 проекту договору про закупівлю та передбачено пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) та встановлених у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю);
Відповідь: Згідно з вимогами Тендерної документації не вимагалося надати окреме погодження з підставами щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які наведено у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (додаток №2 проекту договору про закупівлю).
Згідно тендерної документації від Учасника вимагалось: "Учасники надають у складі пропозиції заповнений проект договору, а також погодження з його умовами окремим листом." Підстави щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю є частиною додатку №2 проекту договору про закупівлю, тому згідно з файлом пропозиції "Гарантійний лист ПД.pdf", ФОП ГУК С.А. надав своє погодження з умовами проекту договору, відповідно і з підставами щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
4. Просимо надати пояснення, чому тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, як це передбачено пунктом 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон);
Відповідь: Тендерна документація складена і відповідає статті 21 Постанови №1178 від 12.10.2022 року, пунктом 9 розділу 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції викладено, що У випадку допущення учасником зазначених нижче формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Перелік формальних помилок в розумінні тендерної документації відповідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Тобто тендерна документація відповідає Постанові №1178 від 12.10.2022 року згідно якої здійснювалась закупівля.
5. Просимо надати пояснення, чому підпунктом 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога до учасників щодо підтвердження відсутності підстав встановлених в статті 17 Закону при тому, що згідно з абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено обов’язок підтвердження Учасником відсутності підстав, зазначених пункті 47 Особливостей;
Відповідь: Замовникне допускав порушення пункту 47 Особливостей, оскільки тендерна документація містить всі 12 підстав для відхилення тендерної пропозиції, передбачених пунктом 47 Особливостей та ст.17 Закону України Про публічні закупівлі, а також містить вимоги щодо надання документів переможцем процедури закупівель.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Тобто, тендерна документація повинна відповідати вимогам статті 22 Закону №922-VIII .
Норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова Кабінету Міністрів України, а тому першочерговому застосуванню підлягають норми Закону.
Абз. 1 п. 47 Особливостей передбачено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Аналогічні вимоги містяться у частині 1 та 2 ст. 17 Закону № 922-VIII.
Згідно положень ч.5 ст.17 Закону №922-VIII Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Згідно абз. 16 п. 47 Особливостей Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Учасник-переможець самостійно надав документи, які підтверджують відсутність підстав визначених абзацом чотирнадцятим цього пункту Особливостей, а саме відповідну довідку та самостійно задекларовано відсутність таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Подібна ситуація була предметом розгляду про справі № 340/2666/23 в якій суд дійшов висновку, що така невідповідність не кваліфікується як правопорушення.
Сподіваємось, що міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікацій правопорушень та беруть до уваги результатисудових рішень про оскарження висновків про результати моніторингу процедури закупівлі, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення (висновки) з ідентичних питань моніторингу.
6. Просимо надати пояснення, чому в порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей у тендерній документації відсутні вимоги до переможця щодо надання документів для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Відповідь:Замовник не допускав порушення пункту 47 Особливостей, оскільки тендерна документація містить всі 12 підстав для відхилення тендерної пропозиції, передбачених пунктом 47 Особливостей та ст.17 Закону України Про публічні закупівлі, а також містить вимоги щодо надання документів переможцем процедури закупівель.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Тобто, тендерна документація повинна відповідати вимогам статті 22 Закону №922-VIII .
Норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова Кабінету Міністрів України, а тому першочерговому застосуванню підлягають норми Закону.
Абз. 15 п. 47 Особливостей передбачено, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналогічні вимоги містяться у п. 6 ст. 17 Закону № 922-VIII, апереможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Крім того, Переможець самостійно надав документи, зазначені у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а саме: Витягз інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягненняособи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, яківчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, довідка-підтвердження відсутності обставинпередбачених пунктом 47 особливостей.
Подібна ситуація була предметом розгляду про справі № 340/2666/23 в якій суд дійшов висновку, що така невідповідність не кваліфікується як правопорушення.
Сподіваємось, що міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікацій правопорушень та беруть до уваги результатисудових рішень про оскарження висновків про результати моніторингу процедури закупівлі, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення (висновки) з ідентичних питань моніторингу.
7. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідь:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено у строки передбачені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Обґрунтування розміщено за посиланнямhttps://docs.google.com/document/d/1v2NA8k6yHLKnqySADVWWUoMeACXTsy2X/edit