• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Помідори тепличні, помідори, огірки тепличні, огірки, перець солодкий,буряк, капуста молода, капуста, морква, цибуля ріпчаста, часник, банани, яблука, ,гарбуз, лимон,слива, зелена цибуля,апельсини, персики свіжі, груша, капуста пекінська, кабачки соусні, петрушка свіжа, кріп свіжий)

Завершена

1 005 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 058.00 UAH
Номер: 2406974a5c714a8e83599a3d24f0b4ca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-19-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.02.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 19.02.2024 11:12 - 12.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.02.2024 № 8-з Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України № 003100-18/303-2024 від 09.01.2024, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 19.02.2024. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 19.02.2024 №8-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-11-27-003314-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 566-96-32, tsepelev_i@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом розгляду питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення Замовником вимог абзацу першого пункту 28 та абзаців п’ятнадцятого і шістнадцятого пункту 47 Особливостей, пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП «Гук Сергій Анатолійович» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатом аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених Постановою № 710, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції 17.11.2023 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Чигиринської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена рішенням уповноваженої особи від б/д №б/н; тендерну пропозицію ФОП «Гук Сергій Анатолійович»; повідомлення про намір укласти договір від 11.12.2023; договір про закупівлю від 22.12.2023 №777; Додаткову угоду від 17.01.2024; відповідь Замовника на запит від 27.02.2024; інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за посиланням https://docs.google.com/document/d/1v2NA8k6yHLKnqySADVWWUoMeACXTsy2X/edit. За результатом проведеного моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити, у тому числі, приклади формальних (несуттєвих) помилок. Моніторингом установлено, що складена Замовником тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, наявність яких не призведе до відхилення пропозиції учасника. Відповідь Замовника від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю також не містить інформацію, якою підтверджується наявність в тендерній документації прикладів формальних (несуттєвих) помилок, наявність яких не призведе до відхилення пропозиції учасника. Таким чином, при складанні Замовником тендерної документації не у відповідності до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону порушує вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178. Крім того, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей встановлена вимога, що переможець повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, у тому числі, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Моніторингом установлено, що у тендерній документації Замовник не встановив вимоги до переможця щодо надання документів для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Також, моніторингом установлено, що підпунктом 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу до учасників, щодо підтвердження ними відсутності підстав встановлених статтею 17 Закону. Натомість, згідно з абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено обов’язок підтвердження Учасником відсутності підстав, зазначених пункті 47 Особливостей. Надана Замовником відповідь від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю з цього питання не спростовує факту наявності порушення у зв’язку з наступним. Відповідно до пункту 3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Таким чином, ствердження Замовника, що норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова Кабінету Міністрів України не спростовує його обов’язку щодо врахування вимог Особливостей при проведенні процедури закупівлі. Також, ствердження Замовника, що він не допускав порушення пункту 47 Особливостей, оскільки тендерна документація містить всі 12 підстав для відхилення тендерної пропозиції суперечить змісту пункту 5.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та вимогам абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей. Так, моніторингом установлено, що підпунктом 5.4 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив обов’язок до переможця процедури закупівлі щодо надання відповідних документів, які підтверджують відсутність підстав для відхилення стосовно «службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі», а не на «керівника учасника процедури закупівлі», як це передбачено абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей. Таким чином, тендерна документація складена Замовником в порушення вимог абзаців п’ятнадцятого та шістнадцятого пункту 47 Особливостей. За наслідками проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП «Гук Сергій Анатолійович» установлено її невідповідність вимогам тендерної документації. Так, відповідно до пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що учасниками у складі пропозиції надається заповнений проєкт договору про закупівлю (не заповнюється ціна, вартість та додатки), як підтвердження згоди Учасника із даним проєктом договору. Також, відповідно до Додатку 2 до Проєкту договору, викладеному Замовником у пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, встановлено підстави для внесення змін до його істотних умов. На виконання зазначених вимог учасник ФОП «Гук Сергій Анатолійович» у складі своєї пропозиції надав проєкт договору (файл – «Проект договору.pdf»), зміст Додатку 2 якого не відповідає змісту Додатку 2 до Проєкту договору в пункті 7 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, а саме, не містить підстав для внесення змін до його істотних умов, чим не дотримано вимоги пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Надана Замовником відповідь від 27.02.2024 на запит органу державного фінансового контролю про погодження ФОП «Гук Сергій Анатолійович» підстав щодо внесення змін до договору про закупівлю шляхом надання гарантійного листа (файл пропозиції «Гарантійний лист ПД.pdf») не підтверджує надання права учаснику процедури, при виконанні вимог пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, вносити зміни до проєкту договору шляхом вилучення підстав щодо зміни його істотних умов з Додатку 2. Враховуючі, що Законом не передбачено окремих вимог про надання учасниками в складі пропозиції проєкту договору, а абзацом першим частини третьої статті 22 Закону навпаки, передбачено що тендерна документація може містити вимоги які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги пункту 1.7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено Замовником відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. При цьому, відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі її невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив пропозицію ФОП «Гук Сергій Анатолійович», визнав його переможцем та уклав з ним договір від 22.12.2023 №777, ціна якого складає 947 520,00 гривень без ПДВ.
Період усунення порушень: 28.02.2024 17:47 - 14.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 28.02.2024 17:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до Постанови ШОСТОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ визнано протиправним та скасовано висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 28 лютого 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-27-003314-a
Дата публікації: 25.10.2024 09:11

Запити/Пояснення