-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження
Завершена
3 712 355.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 376.28 UAH
мін. крок: 0.2% або 6 376.28 UAH
Номер:
d7a16d335f1a418aa4fe09868a21285d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
29.01.2024 22:18 - 20.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2024 № 12
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 29.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.01.2024 № 12
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
17. UA-2023-11-24-010231-a 24.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178, частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції по лоту №2 ТОВ «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕРЛАБ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови № 1178; розгляду тендерних пропозицій КНП «Тернопільське обласне патолого анатомічне бюро» Тернопільської обласної ради; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції КНП «Тернопільське обласне патолого анатомічне бюро» Тернопільської обласної ради за Лотом №1; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, звіт про виконання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-24-010231-a, тендерну документацію Замовника, затверджену прокольним рішенням уповноваженої особи від 24.11.2023 №97, тендерну пропозицію Комунального некомерційного підприємства «Тернопільське обласне патолого анатомічне бюро» Тернопільської обласної ради (далі – КНП «Тернопільське обласне патолого анатомічне бюро» Тернопільської обласної ради, учасник, переможець) за Лотом №1, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕРЛАБ» (далі – ТОВ «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕРЛАБ», учасник, переможець) за Лотом №2; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 06.12.2023, договір про закупівлю від 12.12.2023 №595 на загальну суму 1 090 000,00 грн за Лотом №1, договір про закупівлю від 12.12.2023 №594 на загальну суму 2 430 500,00 грн за Лотом №2; пояснення Замовника, отримані 02.02.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі – Пояснення).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За результатом проведеного моніторингу установлено, що на порушеннями вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178, частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тендерна документація не містить вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також, вимогами Додатку 1 до тендерної документації обумовлено, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надати в складі тендерної пропозиції: оригінал або копію договору(ів) (не менше 1); копію чи оригінал листа-відгуку про виконання договору(ів), копія якого надана згідно п.3.1 (не менше 1).
На виконання вищевказаних вимог, Учасником ТОВ «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕРЛАБ» в тендерній пропозиції надано договори від 12.10.2023 №1/2023 та 12/2023 укладені з ПП «Медичний центр Благовіст-плюс» та ТОВ «ТІНМЕД», відповідно. Підпунктом 1.1 договорів передбачена наявність Додатку №1 (Прайс-лист), одночасно, підпунктом 9.4 цих договорів передбачено, що всі додаткові угоди та додатки є невід’ємними частинами договору. Проте, у складі тендерної пропозиції не міститься додатків до договорів від 12.10.2023 №1/2023 та 12/2023, які є його невід’ємними частинами, що не відповідає вимогам Додатку 1 до тендерної документації.
Водночас, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕРЛАБ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
22.02.2024 17:10 - 08.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.02.2024 17:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок по моніторингу UA-M-2024-01-29-000083 на закупівлю ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження ) повідомляємо наступне:
Зважаючи на Висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2023-11-24-010231-a щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Уповноваженою особою детально проаналізовано висновок моніторингу проведеного ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧННО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та взято до уваги зауваження викладені у висновку , вжито заходів щодо недопущення таких помилок ( в майбутньому при формуванні тендерної документації та розгляді тендерних пропозицій учасників торгів ретельно перевіряти їх на відповідність умовам тендерної документації ), заплановано пройти онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб, а також наголошено на додатковому вивченні та опрацюванні Закону України « Про публічні закупівлі », Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями ) та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Уповноважена особа , зобов’язується в майбутньому не допускати встановлених порушень та прикласти всі зусилля для проведення закупівель виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
28.02.2024 15:31
Запити/Пояснення
Номер:
c22298112e334dbbb105344da65e26bf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.01.2024 14:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-24-010231-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c7c97f35faaf4cd39fb4207914a526ff
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
02.02.2024 14:39
Опис:
У відповідь на Ваш запит по моніторингу UA-M-2024-01-29-000083 повідомляємо наступне: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська обласна клінічна лікарня" Тернопільської обласної ради» здійснювало закупівлю ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження) відповідно до вимог чинного законодавства України.
Обґрунтування розміру витрат: Очікувана вартість предмета закупівлі Замовником формувалась відповідно до Річної потреби закладу та була розрахована на підставі частини 2 розділу III Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом № 99 від 02.03.2023 Замовником, а саме - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. У разі обмеженої конкуренції на ринку певного товару чи послуги та неможливості отримання достатньої кількості інформації щодо актуальних ринкових цін доцільно застосовувати метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін минулих закупівель.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника. Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі встановлені відповідно до специфіки організації лікувального процесу. При підготовці технічного завдання щодо вищезгаданої закупівлі, заступником медичного директора з хірургії Запорожцем В.В. використано рекомендації та клінічні протоколи Міністерства охорони здоров’я України, первинної та спеціалізованої медичної допомоги, що стосується ракових захворювань.
Базуючись на цих документах та опираючись на попередній досвід проведення аналогічної закупівлі нашою лікарнею були сформовані технічні вимоги до предмету закупівлі, які були оприлюднені в системі публічних закупівель Prozorro.
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено у відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником було проведено моніторинг цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації щодо ціни товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" ),а також до уваги взято ціни по наданню аналогічних послуг по договору надання послуг з патоморфологічних досліджень 2023 року
Таким чином очікувана вартість закупівлі ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження) – становить: Лот №1 - 1 275 255,00 гривень з ПДВ; Лот №2 - 2 437 100,00 гривень з ПДВ.
На підтвердження здійснення Замовником моніторингу цін та аналізу ринку, додатково надаємо комерційні пропозиції, які було подано учасниками на запит замовника:
По Лоту №1 було отримано Комерційну пропозицію від КНП «Тернопільське обласне патологоанатомічне бюро» Тернопільської обласної ради від 21.11.2023 р., Комерційну пропозицію від ТОВ «Солтанлаб» та Комерційну пропозицію від КНП «Хмельницький обласний патологоанатомічний центр»;
По Лоту №2 було отримано Комерційну пропозицію від ТОВ «Медичний центр Святої Терези» та від ТОВ «Діагностичний центр ТЕРЛАБ».
На підставі отриманих комерційних пропозицій потенційних учасників, Замовником було визначено середньоарифметичне значення ціни за 1 послугу та визначено очікувану вартість у розмірі Лот №1 - 1 275 255,00 гривень з ПДВ; Лот №2 - 2 437 100,00 гривень з ПДВ.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) передбачене для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська обласна клінічна лікарня" Тернопільської обласної ради не є одержувачем бюджетних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не поширюється на Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська обласна клінічна лікарня" Тернопільської обласної ради.
Також зазначаємо, що відповідно до річного плану до закупівлі ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (CPV) (Лот №1 - Патоморфологічні дослідження. Лот №2 – Імуногістохімічні (включаючи Патоморфологічні дослідження V категорії складності), онкогематологічні та мікробіологічні дослідження UA-P-2023-11-24-002831-a) дана закупівля здійснюється за кошти НСЗУ, що не є бюджетними коштами, відтак на їх витрати не поширюється дія Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Взаємодія Замовника з НСЗУ регулюється виключно Господарським, а не Бюджетним кодексом, відтак кошти, які він отримує від служби за надані послуги, передбачені договором, для нього не є бюджетними.