Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Укргазтрейдинг» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови №1178, в частині неоприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Калинівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 24 листопада 2023 року №145), тендерну пропозицію ТОВ «Укргазтрейдинг», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04 квітня 2023 року №154, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 19 грудня 2023 року №1219 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 24 квітня 2023 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 05 січня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у підпункті 1.1 пункту 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку №1 тендерної документації установлено вимогу, що на підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2022 рік згідно з розділом ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» від 07 лютого 2013 року № 73.
При цьому, згідно з вимогами статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова звітність підписується керівником (власником) підприємства або уповноваженою особою у визначеному законодавством порядку та бухгалтером або особою, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства.
На виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку №1 тендерної документації, учасником ТОВ «Укргазтрейдинг», якого обрано переможцем, надано квитанцію від 18 лютого 2023 року №2 та фінансову звітність малого підприємства за 2022 рік. Однак фінансова звітність малого підприємства за 2022 рік не містить підписів посадових осіб учасника або накладеного електронного підпису (КЕП/УЕП на документі), чим порушено вимоги підпункту 1.1 пункту 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку №1 тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Замовник пояснив: «В складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Укргазтрейдинг», якого обрано переможцем, надано фінансову звітність за 2022 рік (файл «Фінзвітність», файл «Квитанція № 2 УГТ Баланс 2022р.»). Пунктом 1 розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», згідно з наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки зокрема: - окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та / або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання); - подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.». Враховуючи викладене, а також визначення формальних помилок, наведене в Законі та тендерній документації, відсутність підпису уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитка печатки учасника на кожній сторінці наданої фінансової звітності за 2022 рік ТОВ «Укргазтрейдинг» відноситься до формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких не призвело до відхилення тендерної пропозиції цього учасника».
Водночас, надання в складі тендерної пропозиції учасника фінансової звітності малого підприємства за 2022 рік, яка не містить підписів посадових осіб учасника або накладеного електронного підпису (КЕП/УЕП на документі), не відноситься до формальних помилок, визначених у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Слід зазначити, що пунктом 43 Постанови №1178, визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/ або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на зазначене, Замовником на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «Укргазтрейдинг» щодо надання фінансової звітності малого підприємства за 2022 рік з підписами посадових осіб учасника або накладеним електронним підписом (КЕП/УЕП на документі), тобто у формі електронного документу, а натомість обрано його переможцем та укладено Договір.
Період усунення порушень:
16.01.2024 18:04 - 31.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.01.2024 18:04