• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з постачання та впровадження системи електронного документообігу

Завершена

6 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 64 000.00 UAH
Номер: 99ce137868434b67b3c514c40a522de4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-02-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.02.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 02.02.2024 14:20 - 24.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.02.2024 № 6-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Віталій БОНДАР Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 01.02.2024 № 6-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-11-23-016209-a від 23.11.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 987-41-20, viktoryja83@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 17 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, підстав внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Закарпатської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 23.11.2023 № 10, (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Інтекресі Бейз»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.12.2023 № 11, повідомлення про намір укласти договір від 05.12.2023; договір про закупівлю від 12.12.2023 № 1-СЕД на суму 6 399 740,00 гривень. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону, зокрема з урахуванням пункту 8 частини другої статті 22 Закону, а саме: тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Вичерпний перелік істотних умов договору про закупівлю затверджено пунктом 19 Особливостей. При цьому зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проектом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей. Однак, розділ 10 «Строк дії договору, умови зміни, доповнення і розірвання» проєкту Договору (Додаток 3 до тендерної документація) Замовником не містить порядку змін істотних умов договору. Тобто, Замовником розроблено та затверджено проєкт Договору Додаток 3 тендерної документації без врахування чинних норм пункту 19 Особливостей, чим порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 22 Закону. Крім того, на виконання пункту 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Проте, Замовником розроблено та затверджено пункт 4 розділу 6 тендерної документації наступного змісту: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей*.» без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471, а саме Замовником затверджено норму, що Договір про закупівлю укладається з врахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої статті 41 Закону, а необхідно було затвердити чинну норму – крім частин другої - п’ятої статті 41 Закону. Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Закону та Особливостей, чим порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 17 Особливостей.
Період усунення порушень: 12.02.2024 17:12 - 27.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.02.2024 17:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абзацу 4 пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей. У тендерній документації на закупівлю «Послуги з постачання та впровадження системи електронного документообігу», затвердженій рішенням уповноваженої особи від 23.11.2023 №10, у підпункті 2 «Тендерна пропозиція» пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» вказано, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли пропозиція: «є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації». Відповідно до наказу від 14.02.2024 р. №4-а «Про зобов’язання пройти навчання / курси підвищення кваліфікації з публічних закупівель» було прийнято рішення про направлення уповноваженої особи з публічних закупівель на навчання / курси з публічних закупівель з метою покращення знань та підвищення кваліфікації. Окрім цього, було проведено роз’яснювальну роботу, метою якої було недопущення будь-яких порушень у сфері публічних закупівель у майбутньому. Зокрема, необхідності в проєкті договору (додатку до тендерної документації) вказувати деталізовано порядок зміни істотних умов договору відповідно до пункту 19 Особливостей, так як у пункті 10.4. договору зазначено: «Умови даного Договору можуть бути змінені та/або доповнені за взаємною згодою Сторін шляхом оформлення додаткової угоди в двох примірниках, яка підписується уповноваженими представниками Сторін та скріплюється печатками (за наявності печатки)», пункті 2.3 договору зазначено: «Ціна цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін. Обсяги закупівлі Послуг можуть бути зменшені від залежно від реальної суми виділених Замовнику бюджетних асигнувань шляхом укладення додаткової угоди». Також було наголошено про важливі аспекти роботи уповноваженої особи з публічних закупівель, а саме: - необхідність постійного моніторингу змін у законодавстві у сфері публічних закупівель (враховуючи дуже часті зміни законодавства), - формування тендерної документації, її редагування та опублікування, - відповідність змісту тендерної документації нормам законодавства тощо.
Дата публікації звіту: 14.02.2024 11:43

Запити/Пояснення