-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М’ясо (м’ясо яловичини першої та другої категорії (тазостегнова, лопаткова та шийні частини), бедро куряче охолоджене, філе куряче охолоджене, м’ясо свинини охолоджене)
Закупівля проводиться по очікуваних видатках на 2024 рік Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
1 371 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Номер:
f68d93e9fbba48b691a365c39d1fbb9c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-07-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.02.2024 00:00
Період моніторингу:
07.02.2024 16:36 - 29.02.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.02.2024 № 27
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 07.02.2024 № 27.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2023-11-22-016204-a, 22.11.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» встановлено порушення вимог пункту 3, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Рудь В.В. встановлено порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення пункту 3, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Закону – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Рудь В.В. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 лютого 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Станишівської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-11-22-005672-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 08.12.2023 №255, від 15.12.2023 №266 та від 21.12.2023 №271; тендерну пропозицію ТОВ «М'ЯСНИЧОК» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Рудь Віти Вікторівни (далі – ФОП Рудь В.В.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Рудь В.В. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Рудь В.В. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю товарів від 27.12.2023 №455 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби, Замовником надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено, що відповідно до підпункту 1 пункту 4 Постанови КМУ №710 органам місцевого самоврядування рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті та що з урахуванням норм п. 1 цієї постанови відповідні заходи стосуються головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки державних коштів, які використовують кошти державного бюджету, таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів носить рекомендаційний характер та є не обов’язковим.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) зобов’язано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі UA-2023-11-22-016204-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Однак, аналізом інформації на офіційному веб-сайті Замовника (https://stanyshivska-gromada.gov.ua/) даних щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-11-22-016204-a не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета досліджуваної процедури закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 15.12.2023 №266 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» (остаточна цінова пропозиція – 1 203 000,00 грн) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Так, у вищевказаному протокольному рішенні від 15.12.2023 №266 вказано, що тендерна пропозиція ТОВ «М'ЯСНИЧОК» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону - з посиланням на те, що учасником подані документи з ознаками фальсифікації (документи містять скановані відбитки печаток), а також тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником відповідно до пункту 43 цих особливостей – з посиланням на те, що учасником не надано договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту, чинного на весь період поставки товару.
Водночас, відповідно до пункту 43 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей №1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Окрім того, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником вказано, зокрема, що відповідно до підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, усі документи як завантаженні файли, що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути скановані з оригіналів або копій (якщо надання копій вимагається тендерною документацією) документів в кольоровому режимі, у вигляді електронного(их) файлів у форматі *.pdf, .jpg, .bmp, .doc, .docx, або інші та що учасником надано всі документи згідно із переліком, визначеним тендерною документацією, з ознаками фальсифікації, а саме: документи, що подані у складі тендерної пропозиції, засвідчені сканованим підписом директора ТОВ «М'ЯСНИЧОК» та сканованим відбитком печатки, що не відповідає умовам тендерної документації (відповідно до умов тендерної документації, тендерна пропозиція повинна містити підпис уповноваженої особи учасника, завірений печаткою, а не використання сканованих відбитків печаток та/або факсиміле).
Також, Замовником у наданому поясненні зазначено, що ознаки фальсифікації містити й інші документи, надані ТОВ «М'ЯСНИЧОК», зокрема: договір співпраці №9 від 02.01.2023 (файл «21. Договір співпраці.pdf»), Статут ТОВ «М'ЯСНИЧОК» (файл «4. Статут.pdf»), договір №33 від 01.11.2022, додаткова угода №1 від 02.01.2023 до договору №33 (файл «32. Договір на проведення дезінфекції ТЗ.pdf»), декларація виробника (файл «22. Декларація виробника.pdf»), аналогічний договір – договір №7 від 01.11.2022 (файл «44.2 Договір + накладна + лист відгук.pdf»).
Проте, про невідповідність тендерній документації вищевказаних документів у протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника від 15.12.2023 №266 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «М'ЯСНИЧОК» не вказано.
Крім цього, на вищенаведені у поясненні Замовника документи учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК» накладено електронний підпис представника учасника (Більмович О.М. – директор товариства).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 42 Особливостей №1178 замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Однак, Замовником документально не підтверджено використання ним права щодо звернення за підтвердженням інформації, наданої учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК», чи щодо підтвердження ознак фальсифікації документів учасника.
У підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що усі документи як завантаженні файли, що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути скановані з оригіналів або копій (якщо надання копій вимагається тендерною документацією) документів в кольоровому режимі, у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf, .jpg, .bmp, .doc, .docx, або інші.
Невиконання вказаної вимоги учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК» Замовником не спростовано.
Окрім того, проведеним під час моніторингу аналізом документів, поданих наступним учасником ФОП Рудь В.В. встановлено, що документи цього учасника також містять скановані відбитки печаток та факсиміле підписів осіб, а також містять підписи учасника, які відрізняються між собою (для прикладу документи у файлах «26. ДОВIДКИ.pdf», «10. Договір оренди приміщень Рудь.pdf», «20. Аналогічний договір.pdf», «7. Про реєстрацію потужностей.PDF»).
Проте, тендерна пропозиція учасника ФОП Рудь В.В. із зазначених підстав (наявність сканованих відбитків печаток) Замовником не відхилена.
Як зазначено вище, за нормою пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, при виявленні під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» невідповідностей у документах (на документах стоять скановані відбитки печаток), Замовником не опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення учасником таких невідповідностей.
Щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі у тендерній документації у протокольному рішенні від 15.12.2023 №266 та у наданому під час моніторингу поясненні Замовника вказано, що учасником подано скан-копію договору №33 від 01.11.2022 з ПП «Лотос-7» про мийку, санітарну обробку та дезінфекцію автомобілів (строк дії договору до 31.12.2022) та додаткову угоду №1 від 02.01.2023 до договору №33 від 01.11.2022 про продовження строку дії договору до 31.12.2023 року (файл «32. Договір на проведення дезінфекції ТЗ.pdf»), проте, зазначена додаткова угода №1 є нікчемною, оскільки укладена 02.01.2023, тобто після закінчення строку дії договору, а у складі тендерної пропозиції ТОВ «М'ЯСНИЧОК» відсутні копія договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту, чинного на весь період поставки товару (тобто на 2024 рік), або наказу учасника про призначення особи, відповідальної за проведення дезінфекційних робіт автотранспорту – у разі, якщо учасник самостійно здійснює дезінфекцію транспортних засобів.
При цьому, Замовник у наданому під час моніторингу поясненні стверджує, що новий договір про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК» укладено не було, оскільки учасником було надано додаткову угоду №1 від 02.01.2023 до договору №33 від 01.11.2022 про продовження строку дії договору до 31.12.2023, тобто, виправити вказані обставини станом на 15.12.2023 (дата відхилення тендерної пропозиції учасника) неможливо.
Моніторингом встановлено, що відповідно до вимог у Додатку №2 (Технічне завдання) до тендерної документації учасник у складі пропозиції надає довідку(и) про проходження санітарної обробки транспортного засобу та копію договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту чинного на весь період поставки товару, або наказ учасника про призначення особи відповідальною за проведення дезінфекційних робіт автотранспорту – у разі, якщо учасник самостійно здійснює дезінфекцію транспортних засобів.
На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК», окрім договору №33 від 01.11.2022 з ПП «Лотос-7» про мийку, санітарну обробку та дезінфекцію автомобілів та додаткової угоди №1 від 02.01.2023 до вказаного договору, надано довідки №7124 та №7125 про проведену 28.11.2023 санітарну обробку автотранспорту ФОП Лашхіа Л.О. та санітарні паспорти автомобілів (продовжені до 20.12.2023).
Слід також зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» міститься інформаційний лист (від 29.11.2023 №43) про термін договору, у якому учасник зазначив, що термін дії договору на 2023 рік, укладеного між перевізником ФОП Лашхіа Л.О. та ПП «Лотос-7» діє до 31.12.2023, після закінчення цього договору перевізник зобов’язується укласти новий на 2024 рік.
Окрім цього, відповідно до статті 215 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним.
Як зазначено вище, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК» у складі тендерної пропозиції копії договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту, чинного на весь період поставки товару не призводить до зміни предмета закупівлі запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції (м'ясо яловичини першої та другої категорії (тазостегнова, лопаткова та шийні частини), бедро куряче охолоджене, філе куряче охолоджене та м'ясо свинини охолоджене), найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід також зауважити, що за умовами пункту 6.8. договору №33 від 01.11.2022, укладеного ТОВ «М'ЯСНИЧОК» з ПП «Лотос-7» про мийку, санітарну обробку та дезінфекцію автомобілів (який надано учасником у складі тендерної пропозиції), дія договору може бути продовжена на той самий термін і на тих самих умовах, якщо ні одна із сторін за 30 днів до закінчення строку договору письмово не заявила про припинення його дії або про переукладення договору на нових умовах.
Проте, при виявленні під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» відсутності у її складі копії договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту, чинного на весь період поставки товару (тобто на 2024 рік), а також враховуючи умови пункту 6.8. договору №33 від 01.11.2022 та наданий учасником інформаційний лист (від 29.11.2023 №43) про термін договору, Замовником, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, не опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення учасником таких невідповідностей.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК».
Крім того моніторингом встановлено, що за вимогами пункту 7 таблиці розділу 3 (Інша інформація) Додатку №1 до тендерної документації, на підтвердження нормам Закону України від 15.04.2014 №1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», абзаців другого та третього пункту 2 Особливостей №1178, учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який повинен бути із датою видачі не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого в електронній системі оголошення про проведення процедури закупівлі.
Замовником оголошення про проведення досліджуваної процедури закупівлі в електронній системі закупівель оприлюднено 22.11.2023.
Моніторингом встановлено, що учасником ФОП Рудь В.В. у складі тендерної пропозиції надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, сформований відповідно до статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» на запит Рудь В.В. від 17.01.2023 за кодом 66568846311 станом на 17.01.2023, а також Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.11.2023, сформований за допомогою Опендатабот.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань – документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Держателем Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є Міністерство юстиції України, яке вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (стаття 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»).
Порядок надання відомостей з вищевказаного Єдиного державного реєстру, перелік додаткових відомостей, до яких надається безоплатний доступ через портал електронних сервісів, форма та зміст виписки, витягу визначаються Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до пункту 2 розділу І Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 №1692/5, надавачем відомостей з Єдиного державного реєстру є державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, адміністратор центру надання адміністративних послуг або помічник нотаріуса, а у випадку надання виписки з Єдиного державного реєстру для проставлення апостиля - посадова особа територіального органу Міністерства юстиції України.
Також, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ вищевказаного Порядку, відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі через портал електронних сервісів або через Портал Дія, а також з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру на підставі договору, укладеного з технічним адміністратором цього реєстру, надаються заявнику, ідентифікованому з використанням засобів електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри.
Згідно з пунктом 2 розділу VI вищезгаданого Порядку зміст відомостей з Єдиного державного реєстру в електронній формі, що надаються з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу цього реєстру, відповідає змісту витягу з Єдиного державного реєстру, передбаченого абзацом другим цього пункту, у тому числі в частині установчих документів юридичної особи.
Витяг з Єдиного державного реєстру в паперовій формі надається за відповідним запитом заявника шляхом звернення до уповноваженого суб'єкта державної реєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Витяг з Єдиного державного реєстру в електронній формі надається за відповідним запитом через портал електронних сервісів за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/home («Замовити відомості з ЄДР» — «Створити запит») за умови реєстрації користувача на порталі.
Водночас, Опендатабот – є лише недержавним сервісом моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру, не уповноважений на надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в тому числі витягу.
Таким чином, учасником ФОП Рудь В.В. у складі тендерної пропозиції не надано витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань із датою видачі не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого в електронній системі оголошення про проведення процедури закупівлі.
Однак, на порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178, Замовником, за наявності вищенаведених невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Рудь В.В., в опублікованому в електронній системі закупівель повідомленні про усунення учасником невідповідностей не зазначено про таку невідповідність при наданні витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та визначено вимогу про усунення такої невідповідності у документах учасника.
Період усунення порушень:
26.02.2024 16:34 - 12.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.02.2024 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку Західного офісу Держаудитслужби від 26.02.2024 року, шляхом вжиття заходів з недопущення їх в подальшому, а саме:
- в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (пункт 4-1 постанови КМУ №710);
- в частині застосування вимог пункту 3, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Вивчити питання щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей, зазначення інформації відповідно до Постанови КМУ № 710 від 11.11.2016 року та застосування пункту 44 Особливостей на інформаційному ресурсі PROZORRO ІНФОБОКС.
01.03.2024 року надіслано письмове звернення до ФОП Рудь В.В. щодо розірвання договору.
Інформацію про фактичне розірвання Договору за згодою сторін або про вирішення питання в судовому порядку буде оприлюднено через електронну систему закупівель.
Дата публікації звіту:
04.03.2024 15:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
на виконання висновку моніторингу Західного офісу Держаудитслужби від 26.02.2024 року Замовник та Постачальник дійшли згоди розірвати договір №455 від 27.12.2023 року про закупівлю товарів
Дата публікації:
12.03.2024 09:37
Запити/Пояснення
Номер:
acf77f44a21947f6b94f839818cc6123
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.02.2024 11:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2023-11-22-016204-a, яка проведена Станишівською сільською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» (протокол №266 від 15.12.2023) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону - з посиланням на те, що учасником подані документи з ознаками фальсифікації (документи містять скановані відбитки печаток), а також тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей – з посиланням на те, що учасником не надано договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту, чинного на весь період поставки товару.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей №1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Окрім того, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати обґрунтовані пояснення щодо ненадання Замовником повідомлення з вимогою до учасника про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в тому числі з врахуванням того, що Замовником здійснюється закупівля товару (м’ясо) та що відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 невідповідністю в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Надати інформацію (з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a6242709bfdc4d269efe24f75612e86e
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
14.02.2024 14:04
Опис:
Розглянувши запит від 09 лютого 2024 року про надання поясненнь (інформації, документів) Управління Західного офісу Держаудитслужби у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо (м’ясо яловичини першої та другої категорії (тазостегнова, лопаткова та шийні частини), бедро куряче охолоджене, філе куряче охолоджене, м’ясо свинини охолоджене), 15110000-2 – М’ясо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-11-22-016204-a) надаємо наступну інформацію:
1. Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та його очікуваної вартості.
Очікувана вартість предмета закупівлі та, відповідно, розмір бюджетного призначення визначено методом моніторингу та порівняння ринкових цін. При визначенні очікуваної вартості закупівлі враховувалась інформація про ціни на товари, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах постачальників відповідної продукції та в електронній системі закупівель «Prozorro».
Закупівля відповідно до пункту 14 Особливостей, здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану на 2024 рік.
Технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до норм харчування і наявної потреби, згідно із Додатком 1 до службової записки ініціатора закупівлі – начальника відділу освіти.
Для розрахунку вартості закупівлі взято за основу закупівельні ціни попередніх закупівель, а саме:
1. UA-2023-10-26-006603-a,
2. UA-2023-11-15-010087-a,
3. UA-2023-09-22-013356-a,
4. UA-2023-10-25-004833-a.
Відповідно до закупівлі № UA-2023-10-26-006603-a, договір №97 від 03.11.2023 року на суму 111 200,00 грн. без ПДВ в кількості:
- М’ясо яловичини 90 кг за ціною 240,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 288,00 грн.,
- М’ясо свинини 90 кг за ціною 165,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 198,00 грн.,
- Філе куряче 500 кг за ціною 149,50 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 179,40 грн.
Відповідно до закупівлі № UA-2023-11-15-010087-a, договір №21 від 22.11.2023 року на суму 67 140,00 грн. без ПДВ в кількості:
- Філе куряче 225 кг за ціною 180,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 216,00 грн.,
- Вирізка свинна 30 кг за ціною 208,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 249,60 грн.,
- Вирізка яловича 120 кг за ціною 170,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 204,00 грн.
Відповідно до закупівлі № UA-2023-09-22-013356-a, договір №249/23 від 17.10.2023 року на суму 160 600,00 грн. з ПДВ в кількості:
- Філе куряче 880 кг за ціною 166,00 грн. з ПДВ,
- Стегно куряче 120 кг за ціною 121,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до закупівлі № UA-2023-10-25-004833-a, договір №П-36 від 01.11.2023 року на суму 4 800,00 грн. без ПДВ в кількості:
- Стегно куряче 38,4 кг за ціною 121,00 грн. без ПДВ, відповідно з ПДВ вартість за 1 кг буде – 150,00 грн.
Також, на адресу замовника надійшла комерційна пропозиція від потенційного учасника ФОП Якімець В.І., відповідно до якої:
- Яловичина вартість за 1 кг 260,00 грн. з ПДВ,
- Свинина вартість за 1 кг 240,00 грн. з ПДВ,
- Філе куряче вартість за 1 кг 180,00 грн. з ПДВ,
- Стегно куряче вартість за 1 кг 145,00 грн. з ПДВ.
Середня очікувана вартість закупівлі становить:
- М’ясо яловичини 288,00 + 204,00 + 260,00 : 3 = 250,66 грн.,
- М’ясо свинини 198,00 + 249,60 + 240,00 :3 = 229,20 грн.,
- Філе куряче 179,40 + 216,00 + 166,00 + 180,00 : 4 = 185,35 грн.
- Стегно куряче 121,00 + 150,00 + 145,00 : 3 = 138,66 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 600х250,66 + 1800х138,66 + 4500х185,35 + 600х229,20 = 1 371 579,00 грн.
Оскільки цінова політика даного товару на ринку суттєво різна, Замовником було визначено очікувану вартість закупівлі у розмірі 1 371 000,00 грн.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до вимог чинного законодавства, бюджет місцевого самоврядування (місцевий бюджет) це план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування.
Згідно із Бюджетним кодексом України, місцеві бюджети – це бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування.
Бюджети місцевого самоврядування – бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом і перспективним планом формування територій громад.
Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів. З боку держави на законодавчому рівні забезпечено повну бюджетну самостійність та фінансову незалежність місцевих бюджетів.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України чітко затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Що стосується органів місцевого самоврядування, то відповідно до пп.1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 (зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 з 19.12.2020) передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки державних коштів зобов’язані забезпечувати:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто, з урахуванням норм п. 1 цієї постанови відповідні заходи стосуються головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки державних коштів, які використовують кошти державного бюджету.
Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів носить рекомендаційний характер та є не обов’язковим. У зв’язку з чим у замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Стосовно обґрунтованих пояснень щодо ненадання Замовником повідомлення з вимогою до учасника про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в тому числі з врахуванням того, що Замовником здійснюється закупівля товару (м’ясо) та що відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 невідповідністю в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
За результатами розгляду документів тендерної пропозиції ТОВ "М'ЯСНИЧОК" (39203222) щодо відповідності до тендерної документації для проведення відкритих торгів з особливостями і додатками до вказаної документації замовника встановлено наступне:
Відповідно до підпункті 1.3. пункту 1 (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції)) Тендерної документації, усі документи як завантаженні файли, окрім заповненої електронної форми з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути скановані з оригіналів або копій (якщо надання копій вимагається ТД) документів в кольоровому режимі, у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf, .jpg, .bmp, .doc, .docx, або інші.
На виконання вимог тендерної документації щодо подання документів учасником надано всі документи згідно із переліком, визначеним тендерною документаціє, з ознаками фальсифікації, а саме: документи, що подані у складі тендерної пропозиції, засвідчені сканованим підписом директора ТОВ "М'ЯСНИЧОК" та сканованим відбитком печатки, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до умов тендерної документації, Тендерна пропозиція повинна містити підпис уповноваженої особи Учасника, завірений печаткою, а не використання сканованих відбитків печаток та/або факсиміле, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно із абзацом п’ятим підпункту 2) пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
При цьому, слід зазначити, що тендерна документація – це документація щодо умов проведення публічних закупівель, яку розробляє та затверджує замовник і яка оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу й авторизованих електронних майданчиках.
Щоб взяти участь у тендері, учасники мають надати замовникові пакет документів, перелік яких установлюється в ТД.
Невідповідність одній із вимог, визначеній у тендерній документації, є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Вимоги тендерної документації учасниками не оскаржувались, а тому тендерна пропозиція учасників повинна повністю відповідати визначеним вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "М'ЯСНИЧОК" (39203222) підлягала відхиленню на підставі зазначеної норми.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ознаки фальсифікації документів, на думку замовника, не можуть вважатися помилками (ненавмисною, помилковою дією) в розумінні вимог положень пункту 43 Особливостей.
Крім цього, замовник звертає увагу на ту обставину, що оскільки у замовника була наявна законна підстава для відхилення тендерної пропозиції, про що було зазначено вище, уповноваженою особою замовника не були зазначені й інші документи, надані ТОВ "М'ЯСНИЧОК", які також містили ознаки фальсифікації, зокрема:
1) договір співпраці №9 від 02.01.2023р. (файл під назвою «21. Договір співпраці.pdf»). Даний договір засвідчений сканованим підписом директора і сканованим відбитком печатки ТОВ "М'ЯСНИЧОК" та сканованим підписом і відбитком печатки ФОП Л.О.Лашхіа, де виявлено невідповідність підпису як ФОП Л.О.Лашхіа, так і директора ТОВ "М'ЯСНИЧОК", від підпису Л.О.Лашхіа та О.М.Більмович на інших поданих документах - Статут ТОВ "М'ЯСНИЧОК" (файл під назвою «4. Статут.pdf»), договір №33 від 01.11.2022р., додаткова угода №1 від 02.01.2023 року до договору №33 (файл під назвою «32. Договір на проведення дезінфекції ТЗ.pdf») та інші.
2) декларація виробника (файл під назвою «22. Декларація виробника.pdf») містить сканований підпис і відбиток печатки ФОП Л.О.Лашхіа. На даному документі також виявлено невідповідність підпису ФОП Л.О.Лашхіа.
3) аналогічний договір – договір №№7 від 01.11.2022 року (файл під назвою «44.2 Договір + накладна + лист відгук.pdf») засвідчений сканованим підписом директора і сканованим відбитком печатки ТОВ "М'ЯСНИЧОК" та сканованим підписом і відбитком печатки ФОП Стернійчук Ю.О., де виявлено невідповідність підпису як ФОП Стернійчук Ю.О., так і директора ТОВ "М'ЯСНИЧОК", від підпису Стернійчук Ю.О. та О.М.Більмович на інших поданих документах – видаткова накладна б/н від 21.12.2023 року (файл під назвою «44.2 Договір + накладна + лист відгук.pdf»).
Крім того, пропозиція учасника не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
У підпункті 1.1. пункту 1 (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції)) Тендерної документації вказано, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником, зокрема:
• інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), підготовлені у відповідності з вимогами Додатку №2 до тендерної документації та які, зазначені у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації;
• іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Підпунктом 6.2. пункту 6. (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) розділу III (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником згідно з Додатком №2 до тендерної документації.
У Додатку №2 (технічне завдання) до тендерної документації зазначено, що *Учасник документально підтверджує зазначену інформацію, тобто, у складі пропозиції надає відповідні підтверджуючі документи, зокрема:
- довідку(и) про проходження санітарної обробки транспортного засобу та копію договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту чинного на весь період поставки товару, або наказ Учасника про призначення особи відповідальною за проведення дезінфекційних робіт автотранспорту – у разі, якщо Учасник самостійно здійснює дезінфекцію транспортних засобів.
На виконання цієї вимоги учасником подано скан-копію Договору №33 від 01.11.2022 року укладеного з ПП «Лотос-7» про мийку, санітарну обробку та дезинфекцію автомобілів Замовника (строк дії договору до 31.12.2022 року) та Додаткову угоду №1 від 02.01.2023 року до договору №33 від 01.11.2022р. про продовження строку дії договору до 31.12.2023 року (файл під назвою «32. Договір на проведення дезінфекції ТЗ.pdf»). Проте, вище зазначена Додаткова угода №1 до договору №33 від 01.11.2022р. є нікчемною, оскільки укладена 02.01.2023 року, тобто після закінчення строку дії договору.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "М'ЯСНИЧОК" (39203222) відсутні копія договору про надання послуг по дезінфекції поверхонь автотранспорту чинного на весь період поставки товару (тобто на 2024 рік), або наказу Учасника про призначення особи відповідальною за проведення дезінфекційних робіт автотранспорту – у разі, якщо Учасник самостійно здійснює дезінфекцію транспортних засобів.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ "М'ЯСНИЧОК" (39203222) не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому, слід зазначити, що додаткова угода не змінює припинені правовідносини та не створює правових наслідків якщо укладена після припинення дії договору.
Так, відповідно до частини 1 статті 598 Цивільного кодексу України, зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом.
Статтею 599 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Згідно із частиною 2 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються.
Частиною 1 статті 631 Цивільного кодексу України встановлено, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Відтак, внесення змін до погодженого сторонами порядку виконання зобов'язання допускається за умови, що зобов'язання не припинилось.
З наведеного слідує, що Договір №33 від 01.11.2022 року, укладений з ПП «Лотос-7» про мийку, санітарну обробку та дезинфекцію автомобілів учасника, припинив свою дію 31.12.2022 року. Новий договір укладено не було, оскільки учасником було надано Додаткову угоду №1 від 02.01.2023 року до договору №33 від 01.11.2022р. про продовження строку дії договору до 31.12.2023 року.
Тобто, виправити вказані обставини станом на 15.12.2023 року (дата відхилення тендерної пропозиції учасника) неможливо.
Згідно із абзацом другим підпункту 2) пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, якщо замовник виявив невідповідності в тендерній пропозиції учасника, але поряд із тим є й інші підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, замовник відхиляє таку пропозицію без надання 24 годин. Водночас у протоколі зазначаються лише безумовні підстави для відхилення пропозиції, що не підлягають виправленню.
4. Стосовно надання інформації (з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Надаємо довідку, яка підтверджує повноваження на підписання документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю від 22.12.2023р. з доданими Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.