Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13
Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (закупівля здійснюється на 2023-2024 рік). Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
7 879 090.80UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 395.45 UAH
Період моніторингу:29.01.2024 22:15 - 20.02.2024 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2024 № 12
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 29.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.01.2024 № 12
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2023-11-22-011958-a 22.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності розгляду запитань до процедури; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); своєчасності розгляду запитань до процедури; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №18 «Зірниця» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.11.2023 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі – ПВКП «Авангард-Н»); вимогу про усунення невідповідностей; протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.12.2023 № 5; повідомлення про намір укласти договір від 04.12.2023 року; договір підряду від 14.12.2023 № 43 (далі – Договір); додаткову угоду № 1 від 27.12.2023 року до Договору; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 05.02.2024 року.
Відповідно до вимог пункту 43 Постанови № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під час розгляду тендерної пропозиції ПВКП «Авангард-Н» Замовником встановлено невідповідності та розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. У повідомленні Замовник зазначив про необхідність надання учасником інформації про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю АБО довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Водночас встановлено, що відповідно до вимог підпункту 8.2 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Якщо учасник не планує залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, то такий учасник повинен надати у складі своє тендерної пропозиції довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також, підпунктом 8.3 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації передбачена форма «Пропозиції щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт», яка заповнюється для кожного субпідрядника в разі залучення учасником субпідрядників до виконання робіт.
У складі тендерної пропозиції ПВКП «Авангард-Н» надано довідку № 572/ТД від 27.11.2023 року за формою визначеною у підпункті 8.3 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації. Оскільки форма підпункту 8.3 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації передбачає внесення в таблицю усіх субпідрядників (до 20% і більше 20% від вартості договору) то надана учасником довідка № 572/ТД від 27.11.2023 року у повній мірі інформує Замовника про усіх субпідрядників, які будуть залучені для виконання робіт за предметом закупівлі.
Отже вимога про усунення невідповідностей щодо не виконання учасником вимог підпункту 8.2 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації в частині не надання інформації про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця є необґрунтованою.
У відповіді на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі – Офіс) щодо встановлених обставин Замовник повідомив, що тендерна документація містила у собі дві окремі вимоги у різних пунктах стосовно залучення або незалучення субпідрядників (пункт 8.2 та 8.3 розділу ІІІ тендерної документації). Та, що на виконання пункту 8.3 ПВКП «Авангард-Н» надано файл 29 листопада 2023 11:14 «Пропозиція щодо залучення субпідрядників.pdf».
Враховуючи відповідь на запит Офісом встановлено, що підпункт 8.2 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації містить у собі вимогу про надання інформації щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця (до 20% і більше 20% від вартості договору). А підпункт 8.3 пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації встановлює лише форму для надання інформації, передбаченої підпунктом 8.2.
Таким чином, Замовник вимагав від ПВКП «Авангард-Н» виправлення інформації, яку учасник надав у складі тендерної пропозиції у відповідності до вимог тендерної документації.
Зазначене є порушенням вимог пункту 43 Постанови № 1178.
Період усунення порушень:14.02.2024 16:07 - 29.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:14.02.2024 16:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Інформація про усунення порушення законодавства у сфері
публічних закупівель за результатами здійснення моніторингу закупівлі
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2024-01-29-000082 ● 3d2811ca7d1b476e90e777731e1eb716 (надалі по тексту - Висновок).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За Висновком встановлено:
«За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності розгляду запитань до процедури; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.».
Також, висновком встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
На виконання зобов’язань за Висновком Моніторингу в.о. Завідувача Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради прийнято рішення оголосити уповноваженій особі Мелах Ірині Василівні догану за порушення під час проведення процедури закупівлі (наказ №11 кт від 15.02.2024 року додається).
З огляду на вказане Замовником виконано зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, що передбачені Висновком Моніторингу здійснено заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
На думку Замовника, єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень та притягнення до дисциплінарної відповідальності уповноваженої особи.
Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради зобов’язується в подальшому не вчиняти таких порушень. До уповноваженої особи застосовано заходи дисциплінарної відповідальності, що підтверджується доданим до даної відповіді документом. Також Замовником будуть вжиті заходи щодо додаткового навчання уповноваженої особи в сфері організації та проведення публічних закупівель, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону – звільнення від адміністративної відповідальності.
Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася.
Додатки:
- Наказ про накладення дисциплінарного стягнення на Мелах Ірину Василівну.
З повагою,
Уповноважена особа _________________ Мелах Ірина
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-22-011958-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), яке буде доступне для перегляду.
3. На вимогу пункту 8 розділу IІІ тендерної документації у складі тендерної пропозиції ПВКП "Авангард-Н" надано пропозицію щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт від 27.11.2023 № 572/ТД за формою встановленою у цьому пункті. Згідно наданої інформації, учасник під час виконання робіт за предметом закупівлі планує залучити одного субпідрядника - НВП фірма "Альба сек'юріті". Оскільки тендерна пропозиція ПВКП "Авангард-Н" містила у собі інформацію із загальним переліком субпідрядних організацій (у тому числі і більше 20%) надати пояснення щодо встановлення до ПВКП "Авангард-Н" вимоги про усунення невідповідностей.
4. Вимогами пункту 19 Постанови № 1178 встановлено випадки зміни істотних умов договору. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 20 Постанови № 1178 передачено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію щодо випадку для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту та опис змін, що внесені до істотних умов договору.
Так, між Вами та ПВКП "Авангард-Н" до договору підряду № 43 від 14.12.2023 року укладено додаткову угоду № 1 від 27.12.2023. Зазначеною додатковою угодою внесено зміни до істотних умов договору (предмет договору, ціна договору). Надати пояснення щодо не виконання Вами вимог підпункту 9 пункту 20 Постанови № 1178. Також, надати пояснення разом з документальним підтвердженням, яка саме підстава підпункту 7 пункту 19 Постанови № 1178 Вами застосована та до яких пунктів договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
92797
Номер:57ca07a6c0204718bed36f7f138ef746
Назва:Пояснення на запит 1
Дата опублікування:05.02.2024 12:13
Автор:Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради
40035, Україна, Сумська область, Суми, проспект Михайла Лушпи, б.13
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2024-02-01 12:43:54) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2024-01-29-000082 ● 3d2811ca7d1b476e90e777731e1eb716, затвердженого Начальником Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби Станіславом Косіновим (наказ Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.01.2024 №12). За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-22-011958-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), яке буде доступне для перегляду.
3. На вимогу пункту 8 розділу IІІ тендерної документації у складі тендерної пропозиції ПВКП "Авангард-Н" надано пропозицію щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт від 27.11.2023 № 572/ТД за формою встановленою у цьому пункті. Згідно наданої інформації, учасник під час виконання робіт за предметом закупівлі планує залучити одного субпідрядника - НВП фірма "Альба сек'юріті". Оскільки тендерна пропозиція ПВКП "Авангард-Н" містила у собі інформацію із загальним переліком субпідрядних організацій (у тому числі і більше 20%) надати пояснення щодо встановлення до ПВКП "Авангард-Н" вимоги про усунення невідповідностей.
4. Вимогами пункту 19 Постанови № 1178 встановлено випадки зміни істотних умов договору. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 20 Постанови № 1178 передачено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію щодо випадку для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту та опис змін, що внесені до істотних умов договору.
Так, між Вами та ПВКП "Авангард-Н" до договору підряду № 43 від 14.12.2023 року укладено додаткову угоду № 1 від 27.12.2023. Зазначеною додатковою угодою внесено зміни до істотних умов договору (предмет договору, ціна договору). Надати пояснення щодо не виконання Вами вимог підпункту 9 пункту 20 Постанови № 1178. Також, надати пояснення разом з документальним підтвердженням, яка саме підстава підпункту 7 пункту 19 Постанови № 1178 Вами застосована та до яких пунктів договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.»
Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) готовий надати пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги обґрунтовуються відповідно фактичної потреби у виконання заходів з капітального ремонту частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у капітальному ремонті частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням проектно-кошторисної документації.
Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:
«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.
Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах, роботах та послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року.
Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
Також Мінекономіки України оприлюднено на веб-сайті Prozorro Інфолист № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року «ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ» за посиланням https://infobox.prozorro.org/news-mert/shchodo-planuvannya-zakupivel-1
Вказаним листом Мінекономіки України підтвердило, що закупівля може відбуватись без наявного обсягу коштів на покриття потреби, керуючись документально засвідченим фактом потреби замовника в здійсненні такої закупівлі: «Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.
Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Тому, в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування.»
Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Поряд з цим, позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, просп. Михайла Лушпи, 13, яким визначена Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 11 вересня 2023 року у сумі 8106.68 тис.грн., в тому числі будівельні роботи – 5129.17 тис.грн., устатковання, меблі, інвентар – 1380.746 тис. грн., інші витрати – 1596.764 грн.
За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за№1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 04 жовтня 2023 року складає 8106.68 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 5129.17 тис. грн., устатковання, меблі, інвентар – 1380.746 тис. грн., інші витрати – 1596.764 тис. грн.
Поряд з цим, замовником не враховувались витрати, які не підлягають закупівлі в рамках цієї процедури закупівлі, а саме: Кошти на здійснення технічного нагляду, Вартість проектних робіт, Вартість експертизи проектної документації, Кошти на здійснення авторського нагляду тощо.
Виходячи із вказаного роботи, що складають предмет закупівлі мають очікувану вартість 7 879 090,80 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 7 879 090,80 грн.
З огляду на вказане очікувана вартість закупівлі відповідає експертному звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
Додатково варто зазначити, що для відповіді на Ваше питання надаємо:
1. Кошторисну документацію (додається);
2. Позитивний Експертний звіт № 3430 від 04 жовтня 2023 року щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проєктом «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх длявикористання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчальногозакладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою:Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13» від ТОВ «Центр експеризи» - як доказ вірності розробленої проектно-кошторисної документації вимогам державних будівельних стандартів, в тому числі Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281 (додається);
Отже Замовником у чітко передбачений спосіб та у відповідності до вимог законодавства проведено (обраховано) розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), яке буде доступне для перегляду.
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права!
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.».
Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місяцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-11-22-003853-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-22-011958-a
Поряд з цим варто зазначити, що Комунальна установа Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради здійснив все ж таки розміщення інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті за посиланням https://sites.google.com/view/zirnica18-sumy/%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82. Також додатково розміщено інформацію і на веб-порталі Prozorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-22-011958-a у файлі із ім’ям «4. ОБГ - техніч оч вартість.docx»
У зв’язку із вказаним нами повністю дотримано порядку планування закупівлі та інформування про предмет закупівлі, очікувану вартість та технічні характеристики у спосіб, що визначений законодавством.
3. На вимогу пункту 8 розділу IІІ тендерної документації у складі тендерної пропозиції ПВКП "Авангард-Н" надано пропозицію щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт від 27.11.2023 № 572/ТД за формою встановленою у цьому пункті. Згідно наданої інформації, учасник під час виконання робіт за предметом закупівлі планує залучити одного субпідрядника - НВП фірма "Альба сек'юріті". Оскільки тендерна пропозиція ПВКП "Авангард-Н" містила у собі інформацію із загальним переліком субпідрядних організацій (у тому числі і більше 20%) надати пояснення щодо встановлення до ПВКП "Авангард-Н" вимоги про усунення невідповідностей.
Щодо цього запиту повідомляємо, стосовно залучення або незалучення субпідрядників замовником було встановлено дві окремі вимоги у різних пунктах тендерної документації.
Умовами п.8.2. Розділу ІІІ Тендерної документації було встановлено наступну вимогу: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Якщо учасник не планує залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, то такий учасник повинен надати у складі своє тендерної пропозиції довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю» .
Умовами п.8.3. Розділу ІІІ Тендерної документації було встановлено наступну вимогу: «Пропозиції щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт (заповнюється для кожного субпідрядника в разі залучення учасником субпідрядників до виконання робіт)
Назва субпідрядника, його
реквізити
Види робіт, які передбачається доручити
субпідряднику Орієнтовна вартість робіт субпідрядника, сумою (грн.) та у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції
учасника
Датовано: « » 2023 року.
[Підпис] [прізвище, ім'я та по батькові, посада уповноваженої особи учасника]
»
На виконання вимоги встановленої у п.8.3. Розділу ІІІ Тендерної документації учасником Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н" надано файл 29 листопада 2023 11:14 Пропозиція щодо залучення субпідрядників.pdf.
Але на виконання вимоги, встановленої у п.8.2. Розділу ІІІ Тендерної документації учасником Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н" не надано ані інформацію про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю ані довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
П.43 Постанови № 1178 встановлено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження»
Саме тому Замовником було сформовано вимогу про усунення невідповідностей до учасника Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н", яку він виконав в повному обсязі.
4. Вимогами пункту 19 Постанови № 1178 встановлено випадки зміни істотних умов договору. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 20 Постанови № 1178 передачено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію щодо випадку для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту та опис змін, що внесені до істотних умов договору.
Так, між Вами та ПВКП "Авангард-Н" до договору підряду № 43 від 14.12.2023 року укладено додаткову угоду № 1 від 27.12.2023. Зазначеною додатковою угодою внесено зміни до істотних умов договору (предмет договору, ціна договору). Надати пояснення щодо не виконання Вами вимог підпункту 9 пункту 20 Постанови № 1178. Також, надати пояснення разом з документальним підтвердженням, яка саме підстава підпункту 7 пункту 19 Постанови № 1178 Вами застосована та до яких пунктів договору.
- Щодо невиконання вимог підпункту 9 пункту 20 Постанови № 1178 «опис змін, що внесені до істотних умов договору» повідомляємо наступне: Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою № 1178 не встановлено форми опису змін, що внесені до істотних умов договору. Саме тому в електронному полі «Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін)» Замовник скористався відсильною нормою права, та зазначив наступне: «Сторони домовились внести зміни в договір . Більш детально в Додатковій угоді». Виходячи з вищезазначеного жодного невиконання Замовником вимог підпункту 9 пункту 20 Постанови № 1178 не було.
- Щодо пояснення разом з документальним підтвердженням, яка саме підстава підпункту 7 пункту 19 Постанови № 1178 Замовником застосована та до яких пунктів договору повідомляємо наступне: у зв’язку зі зміною календарно графіку виконання робіт (що не є зміною істотних умов договору, так як не потребує продовження строку виконання робіт, а лише змінює строки виконання окремих видів робіт в рамках загального строку виконання робіт, а саме до 31 грудня 2024) у Замовника постала потреба підписати додаткову угоду.
27 грудня 2023 року буда укладена додаткова угода до Договору №43 від 14.12.2023 року. Причиною укладання додаткової угоди являється те, що внаслідок закриття бюджетного періоду 2023 року Держказначейство вимагає закриття всіх Договорів оформлених через проведення відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) у поточному році під обсяг фактично виконаних робіт. Тобто залишки бюджетних зобов’язань по таких Договорах треба зменшувати під фактично виконані роботи. А у фінансовому вигляді під суму актів виконаних робіт. Реєстрація будь-яких змін по Договору оформлюється додатковою угодою.
На 2023 рік згідно Додатку №2 до вище згаданого Договору, на оплату робіт ПВКП “Авангард-Н» було виділено 882 425,70 грн. Так як частину робіт запланованих на 2023 рік було перенесено за взаємною згодою сторін на 2024 рік, то бюджетні призначення були не використані. Внаслідок закриття бюджетного 2023 року Органи Держказначейства висунули вимогу на закриття залишків всіх бюджетних зобов’язань пов’язаних з Договорами, які були укладені шляхом проведення відкритих торгів. Зняття залишків бюджетних зобов’язань в органах Держказначейства відбувається через оформлення додаткової угоди на зменшення сум бюджетних призначень на обраний період (2023 рік), у нашому випадку - без зміни загальної суми Договору підряду. Обов’язковою умовою казначейства було - оприлюднення ДУ№1 на порталі Прозорро.
Єдиним технічно можливим варіантом публікації вказаної додаткової угоди було тільки через функціонал змін до істотних умов договору. При цьому Замовником не змінювались істотні умови договору, а тому жодна з підстав підпункту 7 пункту 19 Постанови № 1178 не була застосована. Додатково повідомляємо, що Замовник неухильно дотримується положення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме п.п.3 п.1 «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», так як період дії договору є однією із стадій закупівлі, то оприлюднення додаткової угоди по даному договору є змогою Замовника максимально прозоро та відкрито провести цю закупівлю та оприлюднювати інформацію та документи щодо ходу виконання робіт, які закуплені за бюджетні кошти.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-22-011958-a).
З повагою зазначаємо, що п.9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано: «У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.»
Саме тому, якщо у ході проведення моніторингу органом державного фінансового контролю буде встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, просимо у висновку вказати конкретне зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, яке уповноважена особа Замовника буде мати змогу виконати (усунути порушення) та не бути притягнутою до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель (з урахуванням технічної можливості та функціоналу електронних майданчиків та електронної системи закупівель Prozorro).
Додатки:
1. Всі Додатки Замовником оприлюднено разом з поясненнями в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-22-011958-a
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-22-011958-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Відповідно до Додатку 1 до договору № 43 від 14.12.2023 року виконавцем усих робіт є Котляревський В.В. Надати пояснення щодо встановлених обставин разом з документальним підтвердження освіти і займаної посади Котляревського В.В.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
92798
Номер:6c46afc84f0f48868b3970a599380034
Назва:Пояснення на запит 2
Дата опублікування:05.02.2024 12:15
Автор:Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради
40035, Україна, Сумська область, Суми, проспект Михайла Лушпи, б.13
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2024-02-01 15:06:58) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2024-01-29-000082 ● 3d2811ca7d1b476e90e777731e1eb716, затвердженого Начальником Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби Станіславом Косіновим (наказ Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.01.2024 №12). За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-22-011958-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно до Додатку 1 до договору № 43 від 14.12.2023 року виконавцем усих робіт є Котляревський В.В. Надати пояснення щодо встановлених обставин разом з документальним підтвердження освіти і займаної посади Котляревського В.В.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.»
Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №18 "Зірниця" Сумської міської ради, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова 1178) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) готовий надати пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Відповідно до Додатку 1 до договору № 43 від 14.12.2023 року виконавцем усих робіт є Котляревський В.В. Надати пояснення щодо встановлених обставин разом з документальним підтвердження освіти і займаної посади Котляревського В.В.
Зазначаємо, що відповідно до п.3 Постанови 1178 встановлено: «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом».
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Поряд з цим, п.48 Постанови 1178 унормовано наступне: «…У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.»
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, а саме:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю;
Враховуючи вищезазначену інформацію та суворо дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель, в тендерній документації Замовником було встановлено вимогу до учасників процедури закупівлі, щодо підтвердження наступного кваліфікаційного критерія «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а саме:
«Учасник повинен надати копію виконаного аналогічного договору (в складі тендерної пропозиції на підтвердження виконання аналогічного Договору надається копія останньої Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат форми КБ-3).
Відсутність додатків до аналогічних договорів не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Примітка:
Аналогічним договором відповідно до умов цієї Тендерної документації є договір підряду, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо виконання робіт з будівництва або реконструкції або капітального ремонту. Не є аналогічними Договорами в розумінні цієї тендерної документації договори на поточний ремонт об’єктів будівництва, оскільки, це не відповідає предмету закупівлі «роботам» в розумінні Закону».
На виконання даної вимоги учасник-переможець Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н" надав у складі своєї пропозиції наступні документи:
1. Копія аналогічного договору №92 від 06.02.2023 року.
2. Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат форми КБ-3.
Тим самим Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н" виконало зазначену вимогу в повному обсязі.
Жодних інших вимог до кваліфікаційних критеріїв у відповідності до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником не було встановлено.
Саме тому у Замовника не було жодних правових підстав робити оцінку пропозиції Приватного виробничо-комерційного підприємства "Авангард-Н" щодо наявності працівників та встановлення обставин разом з документальним підтвердження освіти і займаної посади цих працівників в тому числі Котляревського В.В.
Тому Замовнику не зрозуміло формулювання зазначене у запиті Північно-східного офісу Держаудитслужби: «постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень». Про які саме рішення йдеться у запиті та в чому може бути їх неправомірність?
Переможцем закупівлі є Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н", а не Котляревський В.В. Всі вимоги, які були встановлені Замовником, Переможець виконав. Жодних правових підстав для його відхилення у Замовника не було.
Що ж до формулювання у запиті Замовнику на пояснення: «Відповідно до Додатку 1 до договору № 43 від 14.12.2023 року виконавцем усих робіт є Котляревський В.В.» зазначаємо наступне – виконавець робіт (виконроб) не є особою, яка безпосередньо виконує всі роботи. Виконавець робіт – це посада керівника середньої ланки на будівництві, особа, яка здійснює керівництво будівництвом на ділянці. Виконроб забезпечує виконання завдань із введення об'єктів в експлуатацію у встановлені терміни, організує виробництво, забезпечує дотримання технології виробництва, веде облік виконаних робіт, оформляє технічну документацію, бере участь у здачі об'єктів в експлуатацію, встановлює майстрам виробничі завдання за обсягами будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних робіт, контролює їх виконання тощо.
Згідно Додатку 1 до Договору №43 від 14.12.2023 року виконавцем робіт “Календарного графіка виконання робіт” по обє’кту : Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосування їх для використання як найпростішого укриття в будівлі дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини)№18 “Зірниця” Сумської міської ради за адресою: Сумська область.м.Суми. просп. Михайла Лушпи б.13. був призначений Котляревський В’ячеслав Віталійович, згідно Наказу №725 від 14.12.2023 року ПВКП «Авангард-Н». Згідно вище вказаного наказу Котляревський Вячеслав Віталійович є відповідальним за виконання робіт, дотримання вимог з охорони праці та протипожежної безпеки.
Котляревський Вячеслав Віталійович займає посаду виконроба , має відповідну освіту, диплом магістра ,що в 2004 році закінчив Сумський Національний аграрний Університет СМ№25273487 і отримав повну вищу освіту за спеціальністю «Промислове і цивільне будівництво» і отримав кваліфікацію магістра з будівництва. Згідно з обов’язками Котляревський Вячеслав Віталійович повинен керувати і здійснювати нагляд, проводити контроль над дотриманням робочого процесу за перебігом виконання будівельних та технічних робіт, які здійснюють інші, підпорядковані йому співробітники (улаштування підлог, опорядження стін та стель, улаштування систем вентиляції, водопостачання, каналізації та електрозабезпечення, ремонт входів) Керівництво ПВКП «Авангард –Н», враховуючи досвід роботи та освіту Ковалевського Вячеслава Віталійовича вважає рішення призначити відповідальним за виконання робіт, дотримання вимог з охорони праці та протипожежної безпеки обґрунтованим (наказ додається разом з наказом на прийняття на роботу на посаду виконроба).
Приватне виробничо-комерційне підприємство "Авангард-Н" виступає підрядником за Договором №43 від 14 грудня 2023 року.
Згідно п.3 Постанови Кабінету Міністрів від 1 серпня 2005 р. N 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова 668) - підрядник - сторона договору підряду, яка виконує та передає замовнику закінчені роботи (об'єкт будівництва), передбачені договором підряду.
В свою чергу п.28 Постанови 668 унормовано наступне: «Замовник має право:… здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність підрядника (субпідрядника), технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт…».
З огляду на те, що учасник-переможець процедури закупівлі виконав всі вимоги встановлені Замовником в тендерної документації, враховуючи норми Постанови 668, у Замовника не було жодних підстав для відхилення пропозиції Приватного виробничо-комерційного підприємства "Авангард-Н", а так само немає жодних правових підстав втручатись у господарську діяльність підрядника та тим самим впливати на вибір виконроба підрядником.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-22-011958-a).
З повагою зазначаємо, що п.9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано: «У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.»
Саме тому, якщо у ході проведення моніторингу органом державного фінансового контролю буде встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, просимо у висновку вказати конкретне зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, яке уповноважена особа Замовника буде мати змогу виконати (усунути порушення) та не бути притягнутою до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель (з урахуванням технічної можливості та функціоналу електронних майданчиків та електронної системи закупівель Prozorro).
Додатки:
1. Всі Додатки Замовником оприлюднено разом з поясненнями в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-22-011958-a