• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Персональний комп'ютер в комплекті, 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Торги відмінено

1 540 370.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 701.85 UAH
Номер: b57e09041b2e4582ba41f2194600f020
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-04-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.12.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 05.12.2023 10:28 - 27.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 04.12.2023 № 72-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 04.12.2023 № 72-з Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 7 UA-2023-11-21-016536-a 21.11.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Швець І.Ю. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-15-33, innamonarch@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо внесення змін до тендерної документації встановлено порушення абзацу 4 пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення підпункту 2 пункту 50, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 17.11.2023) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" Хмельницької міської ради, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.11.2023 № 259 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.11.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КЦ НЕЙРОН» (далі – ТОВ «КЦ НЕЙРОН»), протокольні рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця від 01.12.2023 № 272 та від 13.12.2023 № 286, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «КЦ НЕЙРОН», документи, завантажені учасником ТОВ «КЦ НЕЙРОН» через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, пояснення та документи від 14.12.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель, інформація про відміну (протокол від 15.12.2023 № 294). За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в електронній системі закупівель 12.12.2023 Замовником опублікована інформація про скасування рішення від 01.12.2023 № 272 про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КЦ НЕЙРОН» та оприлюднене рішення від 12.12.2023 № 284 про повторний розгляд та обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КЦ НЕЙРОН». Разом з тим, Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, за винятком виконання рішення органу оскарження (п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону). Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 38 Особливостей. Тобто, повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН» щодо її відповідності вимогам тендерної документації було здійснене уповноваженої особою Замовника на власний розсуд, поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та Особливостей, що суперечить вимогам пункту 38 Особливостей. У свою чергу, відповідно до пункту 4 частини десятої статті 11 Закону об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі належить до обов’язків уповноваженої особи. При цьому, виходячи зі змісту частини другої статті 44 Закону, за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України. Відповідно до абзацу другого пункту 7 частини дев’ятої статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Натомість в електронній системі закупівель відсутнє будь-яке рішення Замовника про скасування рішення від 01.12.2023 № 272 про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КЦ НЕЙРОН». Моніторингом встановлено, що здійснення декількох розглядів тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН» та визначень переможця торгів є порушенням Закону, які неможливо усунути. Враховуючи викладене, Замовником в порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей не відмінено процедури закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що згідно пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в тому числі, інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення такої вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Також відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у Додатку 2 до тендерної документації. Згідно додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі» до тендерної документації на підтвердження відповідності товару (персональних комп’ютерів) вимогам до предмету закупівлі Учасник повинен надати копію наступних сертифікатів: Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018; Сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Разом з тим, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «КЦ НЕЙРОН» містяться вищезазначені сертифікати строк дії яких закінчився 12.11.2023. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «КЦ НЕЙРОН» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією наступного змісту: «Учасником у складі тендерної пропозиції надано: сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 дійсний до 12.11.2023р., сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 дійсний до 12.11.2023р. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 дійсний протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій та сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 дійсний протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.». Слід зазначити, що згідно пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «КЦ НЕЙРОН» документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: відсутність сертифікатів відповідності на товар (персональні комп’ютери), не є невідповідністю у розумінні Особливостей та не підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, та є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН», відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Натомість, всупереч вимогам пункту 43 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей без наявних підстав. Таким чином, в порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовником неправомірно розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «КЦ НЕЙРОН» щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Натомість згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.12.2023 № 286 Замовник визначив учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН» переможцем процедури закупівлі, прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «КЦ НЕЙРОН». Враховуючи викладене, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН», яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника в зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ «КЦ НЕЙРОН» відповідних документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно вимог, викладених у Додатку 2 до тендерної документації. Крім того, згідно з абзацом 4 пункту 54 Особливостей, зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Моніторингом встановлено, що згідно з інформацією в електронній системі закупівель Замовником 23.11.2023 розміщено нову редакцію тендерної документації, при цьому перелік змін до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей. Станом на дату завершення моніторингу Замовником розміщено в електронній системі закупівель інформацію про відміну відкритих торгів (протокол від 15.12.2023 № 294).
Період усунення порушень: 19.12.2023 14:48 - 03.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.12.2023 14:48

Запити/Пояснення