-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція частини радіологічного відділення КПН «Житомирський обласний онкологічний диспансер» Житомирської обласної ради з встановленням медичного лінійного прискорювача за адресою: м. Житомир, вул. Фещенко-Чопівського 24/4» (коригування)
Завершена
4 617 560.27
UAH без ПДВ
Номер:
4565462855024d9096b9dfb71ca6e440
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-05-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.02.2024 00:00
Період моніторингу:
05.02.2024 16:34 - 27.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.02.2024 № 9
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2023 №003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 05.02.2024 № 9.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2023-11-21-008503-a 21.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено, що при укладанні договору будівельного підряду №21/11/32К від 21.11.2023 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві №668, та порушено вимоги пункту 17 Особливостей в частині невідповідності нормам Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення закупівлі, дотримання принципів здійснення публічних закупівель - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам пункту 103 Постанови № 668 та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу 23 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення закупівлі, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік за номером ID: UA-P-2023-11-21-004243-c; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-11-21-008503-a, протокол розкриття тендерних пропозицій, обґрунтування затверджене директором КНП «Житомирський обласний онкодиспансер» ЖОР, договір будівельного підряду №21/11/32К від 21.11.2023 з додатками укладений з ПП «ЕЛІТБУД-1», лист ПП «ЕЛІТБУД-1» №12-23/18 від 20.12.2023, додаткову угоду №1 від 27.12.2023, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 08.02.2024 та від 22.02.2024 з доданими документами (лист ПП «Елітбуд-1» №06-23/05/01 від 07.06.2023, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації №02097-23 від 02.05.2023, робочий проект (інвесторська кошторисна документація), експертний звіт (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації (коригування) №02376-23 від 02.10.2023, робочий проект (інвесторська кошторисна документація) – коригування).
При проведенні моніторингу встановлено наступне.
Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливостей), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Слід зазначити, що нормами пункту 5 Постанови № 668 закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45, та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва. Згідно п. 1 Порядку від 16.05.2011 №45, п. 1.2 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку
громад та територій України від 01.11.2021 №281 (із змінами), об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
В договорі будівельного підряду №21/11/32К від 27.11.2023, укладеному з ПП «ЕЛІТБУД-1» без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідно до пп. 8 п. 13 Особливостей, не вказано гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва не менше десяти років від дня його прийняття замовником.
Водночас, відповідно до п. 14.1 розділу 14 «Гарантійні терміни експлуатації об’єктів» договору будівельного підряду №21/11/32К від 27.11.2023, підрядник гарантує відповідність якості робіт, які виконуються за договором протягом 12 місяців від дати підписання актів здачі - приймання виконаних робіт.
Таким чином при укладанні договору будівельного підряду №21/11/32К від 21.11.2023 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві №668, та порушено вимоги пункту 17 Особливостей в частині невідповідності нормам Цивільного кодексу України.
Період усунення порушень:
23.02.2024 14:53 - 09.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2024 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виявлені порушення були усунуті шляхом укладання додаткової угоди до договору
Дата публікації звіту:
29.02.2024 13:55
Запити/Пояснення
Номер:
dca71c7f8d9447b8981937119dfe6a18
Назва:
запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 17:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури «Реконструкція частини радіологічного відділення КПН «Житомирський обласний онкологічний диспансер» Житомирської обласної ради з встановленням медичного лінійного прискорювача за адресою: м. Житомир, вул. Фещенко-Чопівського 24/4» (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-21-008503-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. В інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro Замовником в примітках до річного плану вказано, що закупівля проводиться у відповідності до пп. 8 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами), затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178, а саме: «придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі».
Надайте Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
На підтвердження інформації щодо обґрунтування застосування Закупівлі без використання електронної системи надайте відповідні документи, а саме: перелік робіт та їх обсяг відповідно до початкового проекту по даному предмету закупівлі (експертний звіт, експертну оцінку щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на будівельні роботи тощо) та перелік робіт та їх обсяг на додаткові роботи відповідно до робочого проекту, який пройшов чергову експертизу (експертний звіт, експертну оцінку щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на будівельні роботи тощо), посилання на попередню закупівлю (звіт про результати проведення попередньої процедури).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
65df4ca424984545b99ef6f647066d17
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
08.02.2024 16:55
Опис:
Розглянувши запит щодо надання пояснень та документів у зв’язку із моніторингом процедури закупівлі без застосування відкритих торгів № UA-2023-11-21-008503-a, повідомляємо наступне.
Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість з урахуванням норм «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 28 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації (Копія зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та експертного звіту додається), що відповідає п. 4 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275
28 квітня 2023 було оголошено проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, «Реконструкція частини радіологічного відділення КПН "Житомирський обласний онкологічний диспансер "Житомирської обласної ради з встановленням медичного лінійного прискорювача за адресою: м.Житомир, вул.Фещенко-Чопівського 24/4» UA-2023-04-28-006926-a.
Переможцем відкритих торгів стало ПП «Елітбуд-1», з яким було укладено договір № 18/05-Т від 18.05.2023р.
Під час виконання будівельних робіт за Договором № 18/05-Т було виявлено роботи, виконання яких є необхідним, але виявити які не було можливим на стадії проектування об’єкту. Приватне підприємство «Елітбуд-1» запросив зробити коригування проектно-кошторисної документації у зв’язку із виникненням додаткових робіт (лист додається). Також були інші підстави для зміни проектно-кошторисної документації, в т.ч. врахування розрахунку біологічного захисту.
В своїй сукупності з усього вищевказаного виникла необхідність проведення додаткових робіт, передбачити які на більш ранніх стадіях реконструкції було неможливо.
Перелік додаткових будівельно-монтажних робіт визначений проектною організацією під час здійснення коригування проектно-кошторисної документації, за результатами якого отримано експертний звіт № 02376-23 від 02.10.2023.(додається )
Додаткові роботи підтверджуються кошторисною частиною проектної документації: зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси на будівельні роботи і відомість ресурсів .(додається)
Таким чином, замовником було прийнято розпорядче рішення (Обґрунтування, затверджене директором КНП «Житомирський облонкодиспансер» ЖОР додається) щодо закупівлі додаткових робіт по об’єкту на підставі пп.8 п.13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами), затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178, а саме: «придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі».
Вартість додаткових робіт по вказаному об’єкту не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю. Таким чином КНП «Житомирський облонкодиспансер» ЖОР мав всі підстави для проведення закупівлі додаткових робіт по зазначеному об’єкту без застосування відкритих торгів.
Додатки до закупівлі UA-2023-11-21-008503-a:
1.Лист ПП «Елітбуд-1»;
2.Експертний звіт;
3.Кошторисна частина проектної документації: зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси на будівельні роботи і відомість ресурсів;
4. Обґрунтування, затверджене директором КНП «Житомирський облонкодиспансер» ЖОР.
Додатки до закупівлі UA-2023-04-28-006926-a :
1. Експертний звіт;
2.Кошторисна частина проектної документації: зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси на будівельні роботи і відомість ресурсів.
Номер:
0f15c149bc5d4b389d8375c0d775232b
Назва:
запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.02.2024 15:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури «Реконструкція частини радіологічного відділення КПН «Житомирський обласний онкологічний диспансер» Житомирської обласної ради з встановленням медичного лінійного прискорювача за адресою: м. Житомир, вул. Фещенко-Чопівського 24/4» (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-21-008503-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Водночас, відповідно до п. 14.1 розділу 14 «Гарантійні терміни експлуатації об’єктів» договору будівельного підряду №21/11/32К від 27.11.2023, укладеного з ПП "Елітбуд-1", підрядник гарантує відповідність якості робіт, які виконуються за договором протягом 12 місяців від дати підписання актів здачі - приймання виконаних робіт.
Поясніть чому визначений договором будівельного підряду №21/11/32К від 27.11.2023 гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва не відповідає вимогам чинного законодавства.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
587b33b2a9bf43989231a6086f590a92
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
22.02.2024 10:10
Опис:
Розглянувши Ваш запит щодо надання пояснень по встановленню гарантійних строків при виконання Договору будівельного підряду № 21/11/32К від 27.11.2023, повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 884 ЦК України «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом».
Таким чином, із викладеного чітко вбачається, що чинне законодавство розмежовує поняття «гарантійний строк відповідності якості робіт» та «гарантійний строк експлуатацію об’єкта будівництва».
При цьому, звертаємо увагу, що норми чинного законодавства України містять імперативні приписи стосовно мінімального гарантійного строку експлуатації об’єкту будівництва тривалістю в десять років, в той же час норми чинного законодавства України не встановлюють мінімального гарантійного строку якості виконаних підрядних робіт.
Розділом 14 Договору додатково встановлено інший за змістом строк – строк відповідності якості робіт та встановлено 7-денний строк усунення будь-яких недоліків, які будуть виявлені після закінчення Договору.
Встановлюючи додатковий гарантійний строк, Замовник не порушив статтю 884 ЦК України, а лише додатково зобов’язав Підрядника упродовж 12 місяців від дати підписання актів здачі-приймання виконаних робіт усувати будь-які виявлені недоліки.
Крім того, згідно Договору будівельного підряду № 21/11/32К від 27.11.2023 р. розділ 17 «Інші умови» пункт 17.1 зазначено «При виконанні цього Договору, з питань не обумовлених в пунктах цього договору, Сторони керуються діючими нормативними документами Кабінету Міністрів, Мінрегіонбуду України, постановами КМУ та іншою нормативною документацією.