-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція будівель (літ. А-2, літ. Б, літ. Н, літ. П-5) Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький регіональний протипухлинний центр» Запорізької обласної ради, за адресою: 69040, Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Культурна, 177а
Завершена
103 834 770.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 519 173.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 519 173.85 UAH
Номер:
57e8e4b224f24085a00b2d03a0b1cbbb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-11-000166
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.01.2024 00:00
Період моніторингу:
12.01.2024 10:10 - 03.02.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.01.2024 № 4
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 18 грудня 2023 року № 369-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
23 UA-2023-11-20-016951-a 20.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІРА ЛТД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ, недопущення встановлених порушень у подальшому, притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Запорізький регіональний протипухлинний центр» Запорізької обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.11.2023 № 465 (зі змінами), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВІРА ЛТД» (далі – ТОВ «ВІРА ЛТД»), протокол стосовно проведення процедури закупівлі від 06.12.2023 № 487, повідомлення про намір укласти договір, договір від 15.12.2023 № 510 на суму 87 999 000,00 гривень, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 26.12.2023 № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 17.01.2024.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та 44 Особливостей» розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації установив вимогу, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей у вигляді довідок (зведеної довідки), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме, «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Однак, Замовником при складанні тендерної документації (пункт 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та 44 Особливостей» розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) не враховано чинні норми пункту 47 Особливостей (в редакції станом на дату проведення торгів), а саме, «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА», чим не дотримано вимоги пункту 28 Особливостей.
Також моніторингом встановлено, відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 8.2 розділу 8 «Гарантійні зобов’язання» проекту договору підряду додатку № 3 тендерної документації (далі – Додаток № 3) гарантійний строк надання послуг з виконання робіт становить 5 років, а гарантійний строк на поставлене за цим Договором обладнання (устаткування тощо) становить строк, встановлений виробником такого обладнання (устаткування тощо).
Учасник закупівлі ТОВ «ВІРА ЛТД» в складі тендерної пропозиції завантажив проект договору в якому гарантійні зобов’язання визначені на основі Додатку № 3 тендерної документації.
Положення пункту 8.2 без змін в остаточній редакції були включені в укладений між сторонами Договір.
Відповідно до пунктом 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості реконструкції будівель становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначити законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином, положення пункту 8.2 проекту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «ВІРА ЛТД» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень:
31.01.2024 14:36 - 15.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.01.2024 14:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-20-016951-a надаємо наступну інформацію:
Замовником та підрядником на виконання зобов’язань щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимогу абзацу третього пункту 103 Постанови 668 та статті 884 ЦКУ, укладено та опубліковано додаткову угоду № 3 від 02.02.2024 року (Додаток 1).
Стосовно притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення Замовником було зібрано засідання тимчасової комісії КНП «ЗРПЦ» ЗОР від 01.02.2024 в якому вжито заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому та попередження уповноваженої особи з закупівель замовника – Христину НЕХАЙ про не допущення в майбутньому порушень у сфері закупівель (Додаток 2).
Дата публікації звіту:
05.02.2024 15:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Ні
- other: Так
Опис:
Замовником та підрядником на виконання зобов’язань щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимогу абзацу третього пункту 103 Постанови 668 та статті 884 ЦКУ, укладено та опубліковано додаткову угоду № 3 від 02.02.2024 року (Додаток 1). Стосовно притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення Замовником було зібрано засідання тимчасової комісії КНП «ЗРПЦ» ЗОР від 01.02.2024 в якому вжито заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому та попередження уповноваженої особи з закупівель замовника – Христину НЕХАЙ про не допущення в майбутньому порушень у сфері закупівель
Дата публікації:
26.02.2024 15:05
Запити/Пояснення
Номер:
9dfc9e983bd54ad8a1410edbc20ad77a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.01.2024 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Реконструкція будівель (літ. А-2, літ. Б, літ. Н, літ. П-5) Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький регіональний протипухлинний центр» Запорізької обласної ради, за адресою: 69040, Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Культурна, 177а (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-20-016951-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1.Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію, чи було оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня
2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»
(зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3ddeddaf91994514928205c33e1186fc
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
17.01.2024 15:37
Опис:
На ваш запит в межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Реконструкція будівель (літ. А-2, літ. Б, літ. Н, літ. П-5) Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький регіональний протипухлинний центр» Запорізької обласної ради (ID:UA-2023-11-20-016951-a), щодо обґрунтування розміру бюджетних асигнувань та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, повідомляє наступне.
Даним робочим проектом передбачається реконструкція будівель: головного корпусу (літ. П-5), поліклініки (Літ. А-2), радіології (Літ. Б), блоку дистанційно-променевої терапії (літ. Н). Реконструкція не спричинить за собою порушення конструктивної схеми існуючих будівель, не матиме впливу на тримальні конструкції існуючих будівель: фундаменти, стіни, перекриття.
Також, робочим проектом передбачено: демонтаж віконних блоків та встановлення нових металопластикових з склопакетом; демонтаж зовнішніх дверних блоків та встановлення нових; демонтаж наявних віконних ґрат та монтаж нових; демонтаж наявного вимощення та влаштування нового; утеплення покриття будівель; утеплення фасадів і фундаменту будівель по системах «вентильована» і «мокрий фасад»; ремонт деяких ґанків; заміна деяких ґанків; заміна наявних піддашків; встановлення нових піддашків; заміна водовідведення з покрівлі будівель; влаштування пандусів; зміна конструкції покриття та покрівельного матеріалу; влаштування залізобетонного поясу; підсилення цегляної кладки в місцях її пошкодження; реконструкція центрального входу; будівництво нового кроквяного даху.
Крім того, робочим проектом передбачено установка автоматизованого вузлу керування (ІТП) системами опалення. установка автоматизованого вузлу. Підключення ІТП здійснюється після вузла обліку теплової енергії. Обладнання, що проектується розміщується в приміщенні теплового пункту. Внутрішня система опалення підключається до теплових мереж по незалежній схемі, через розбірний водо-водяний теплообмінник з пластинами із нержавіючої сталі.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначено відповідно до бюджетного законодавства, зокрема Розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 23.12.2022 № 601 «Про обласний бюджет на 2023 рік», відповідно до бюджетного запиту на 2023 рік. (Додаються Додатки 1-3).
Очікувана вартість предмета закупівлі: 103 834 770,00 гривень.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість визначена на підставі позитивного експертного звіту проєктну документацію по об’єкту «Реконструкція мереж електропостачання (в частині встановлення незалежного джерела – генератора) будівель харчоблока (літ. П-5), гаматерапії (літ. Н) та корпусу блоку дистанційної променевої терапії (літ. Н1-2) Комунального некомерційного підприємства «Запорізький регіональний протипухлинний центр» Запорізької обласної ради по вул. Культурна, 177а в м. Запоріжжя».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, що доступна за посиланням https://app.box.com/s/p8wbyl7rzjpgzpprzdny7113msijxdi7.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) оприлюднено на офіційному сайті підприємства за посиланням https://zrpc.zp.ua/zakupivli/. (Додається Додаток 4).
Додатки:
1. Додаток №1 розпорядження № 576 від 09.10.2023;
2. Додаток №2 розпорядження № 606 від 23.10.2023;
3. Додаток №3 розпорядження № 779 від 27.12.2023;
4. Додаток №4 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі