• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини та камери до автомобільної техніки

Завершена

2 055 454.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 277.27 UAH
Номер: 2d86db05a3ab4e29b4c418b614a7393d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-25-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913624
Період моніторингу: 25.01.2024 16:59 - 16.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.01.2024 № 6 м. Рівне Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2023 №003100-18/303-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу. 3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 25.01.2024 № 6. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-11-20-006019-a 20.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Адреса: Ukraine, Рівне
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 117-57-11, strina629@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм п.п. 2 п.44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-11-20-001433-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 15.11.2023 №224 (далі – Тендерна документація), тендерні пропозиції учасників Фізична особа-підприємець Чайка Богдан Васильович та товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (в частині правомірності відхилення), тендерну пропозицію переможця торгів товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» (далі - ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.12.2023 №504/1, від 06.12.2023 №504/2, від 13.12.2023 №504/3, від 14.12.2023 №504/4, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 26.12.2023 №657/13/504ВО, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 02.02.2024. Проведеним аналізом розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено наступне. Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен завантажити файли з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток №3 до тендерної документації) та інші документи згідно з Додатком №4 до Тендерної документації. Пунктом 11 Додатку №4 до Тендерної документації передбачено надання в складі пропозиції документів, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, форма яких визначена чинними нормативними документами (сертифікат якості або декларація про відповідність, або паспорт якості від виробника на товар, або інший документ виробника або відповідної організації, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмету закупівлі) на позиції №1-6, 12, 14-16 Додатку №3 до тендерної документації. Якщо в зазначених документах, наданих Учасником на підтвердження технічних та якісних характеристиках предмету закупівлі, відсутні деякі технічні характеристики з тих, що зазначені у вимогах Замовника, Учасником може бути підтверджена відповідність вказаним характеристикам у гарантійному листі виробника, де зазначаються такі характеристики і гарантується їх відповідність вимогам Замовника. Учасником-переможцем ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» в складі тендерної пропозиції надано Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 27.11.2023 №14 (далі - Інформація), відповідно до якої запропоновано продукцію, яка буде постачатися учасником. Зокрема, учасником-переможцем ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» запропоновано до постачання наступні шини: шина 11R22.5 146/143L PR18 Aeolus AGC08 (позиція №1 Інформації), шина 275/70 R22.5 152/148J PR18 Hifly HAL535 (позиція №2 Інформації), шина 315/80 R22.5 157/154K Neoterra NT155(позиція №3 Інформації), шина 10.00 R20 149/146K Aeolus AGC08 (позиція 5), шина 9.00 R20 144/142K PR16 Aeolus AGC08 (позиція №6 Інформації), шина 15.5 – 38 138 А6 SGP-04 Kabat н.ш. 10 TT (позиція №12 Інформації). По позиціям №1, 2, 3, 5, 6, 12 Додатку №3 до Тендерної документації учасником ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» надано декларації постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006), а саме: по позиціях №1, 2, 3, 5, 6 (шина 11R22.5 146/143L PR18 Aeolus AGC08, країна-виробник Китай; шина 275/70 R22.5 152/148J PR18 Hifly HAL535, країна-виробник Китай; шина 315/80 R22.5 157/154K Neoterra NT155, країна-виробник Китай; шина 10.00 R20 149/146K Aeolus AGC08, країна-виробник Китай, шина 9.00 R20 144/142K PR16 Aeolus AGC08, країна-виробник Китай) надано декларацію постачальника про відповідність від 27.11.2023 №22 та по позиції №12 (шина 15.5 – 38 138 А6 SGP-04 Kabat н.ш. 10 TT, виробник KABAT TYRE, Польща) надано декларацію постачальника про відповідність від 27.11.2023 №20. Водночас, документи виробника або відповідної організації, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі на позиції №1,2,3,5,6,12 Додатку №3 до Тендерної документації, відсутні в складі пропозиції ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина». Будь які документи, які б пояснювали причини ненадання вищевказаних документів відсутні в складі пропозиції учасника ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина». Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції. Зважаючи на вищевикладене, пропозиція ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ Тендерної документації , п.11 Додатку №4 до Тендерної документації. Відповідно до вимог п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З огляду на викладене, пропозиція ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» підлягала відхиленню відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей. Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
Період усунення порушень: 06.02.2024 16:45 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 06.02.2024 16:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДП «СхідГЗК» розглянуло висновок Держаудитслужби України від 06.02.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-20-006019-a та повідомляє наступне. Стаття 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні передбачає права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Отже, можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), який слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. ДП «СхідГЗК» 08 лютого 2024 (вих. № 20-05/1041) скористався своїм правом на звернення до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ. Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області в електронній системі закупівель 09.02.2024 було розміщено відповідь на звернення за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, у якій не було зазначено чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу, який слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Крім того, Верховний Суд у постанові від 05.03.2020 у справі №640/467/19 вказав, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально-правовим та породжує права і обов’язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним статтею 2 КАС України. У згаданій постанові Верховний Суд серед іншого, звернув увагу на те, що зазначивши у висновку про необхідність усунути порушення законодавства у сфері закупівель, необхідно конкретизувати, яких саме заходів має вжити позивач та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Зазначене відповідає правовій позиції викладеній у численних постановах Верховного Суду від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18 та від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року у справі №160/11367/19 та від 10 грудня 2020 року у справі №160/6501/19. Так, висновком ДАСУ від 06.02.2024 зобов’язано ДП «СхідГЗК» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Разом з тим, ні Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні іншим нормативно-правовим актом не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Зазначивши у висновку про необхідність здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області не визначило спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Так, зі змісту спірного висновку слідує, що на виконання виявлених порушень підприємство повинно вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором. Також варто зазначити, що в оскаржуваному висновку Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області визначено зобов’язання щодо усунення порушення шляхом припинення зобов’язань за договором. На думку ДП «СхідГЗК», обираючи спосіб усунення порушень Закону № 922-VIII, що зазначені в оскарженому висновку, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області має керуватись, по-перше, метою вказаного Закону, за змістом якої наведений нормативний акт спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та, по-друге, принципами закупівель, якими є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. В зазначеному висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області жодним чином не обґрунтувало, обраний ним вид зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, не навів наслідків, до яких призвели допущені Позивачем порушення, їх значення з огляду на мету та принципи Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області також не містить інформації про встановлені моніторингом обставини, які за визначеними в статті 651 Цивільного кодексу України загальними нормами щодо зміни або розірвання договору є підставою для розірвання укладеного з переможцем процедури закупівлі договору. Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. У вимірі спірних правовідносин Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області не проаналізовано наслідків стверджуваних ним порушень в кореспонденції із результатами закупівлі. Критерій «пропорційності» передбачає, що втручання у право власності розглядатиметься як порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції, якщо не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Необхідного балансу не буде дотримано, якщо особа несе «індивідуальний і надмірний тягар». При цьому, з питань оцінки «пропорційності» ЄСПЛ, як і з питань наявності «суспільного», «публічного» інтересу, визнає за державою досить широку «сферу розсуду», за винятком випадків, коли такий «розсуд» не ґрунтується на розумних підставах. Отже, з огляду на практику ЄСПЛ оскаржуваний висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір, який виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів - сторін договору. За таких обставин усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскарженому висновку спосіб призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» та матиме негативні наслідки для репутації ДП «СхідГЗК», що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Висновки Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а.
Дата публікації звіту: 13.02.2024 15:56

Запити/Пояснення