-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини та камери до автомобільної техніки
Завершена
2 055 454.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 277.27 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 277.27 UAH
Номер:
2d86db05a3ab4e29b4c418b614a7393d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-25-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2024 00:00
Період моніторингу:
25.01.2024 16:59 - 16.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.01.2024 № 6
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2023 №003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 25.01.2024 № 6.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2023-11-20-006019-a 20.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм п.п. 2 п.44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення,
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-11-20-001433-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 15.11.2023 №224 (далі – Тендерна документація), тендерні пропозиції учасників Фізична особа-підприємець Чайка Богдан Васильович та товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (в частині правомірності відхилення), тендерну пропозицію переможця торгів товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» (далі - ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.12.2023 №504/1, від 06.12.2023 №504/2, від 13.12.2023 №504/3, від 14.12.2023 №504/4, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 26.12.2023 №657/13/504ВО, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 02.02.2024.
Проведеним аналізом розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен завантажити файли з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток №3 до тендерної документації) та інші документи згідно з Додатком №4 до Тендерної документації.
Пунктом 11 Додатку №4 до Тендерної документації передбачено надання в складі пропозиції документів, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, форма яких визначена чинними нормативними документами (сертифікат якості або декларація про відповідність, або паспорт якості від виробника на товар, або інший документ виробника або відповідної організації, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмету закупівлі) на позиції №1-6, 12, 14-16 Додатку №3 до тендерної документації. Якщо в зазначених документах, наданих Учасником на підтвердження технічних та якісних характеристиках предмету закупівлі, відсутні деякі технічні характеристики з тих, що зазначені у вимогах Замовника, Учасником може бути підтверджена відповідність вказаним характеристикам у гарантійному листі виробника, де зазначаються такі характеристики і гарантується їх відповідність вимогам Замовника.
Учасником-переможцем ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» в складі тендерної пропозиції надано Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 27.11.2023 №14 (далі - Інформація), відповідно до якої запропоновано продукцію, яка буде постачатися учасником. Зокрема, учасником-переможцем ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» запропоновано до постачання наступні шини: шина 11R22.5 146/143L PR18 Aeolus AGC08 (позиція №1 Інформації), шина 275/70 R22.5 152/148J PR18 Hifly HAL535 (позиція №2 Інформації), шина 315/80 R22.5 157/154K Neoterra NT155(позиція №3 Інформації), шина 10.00 R20 149/146K Aeolus AGC08 (позиція 5), шина 9.00 R20 144/142K PR16 Aeolus AGC08 (позиція №6 Інформації), шина 15.5 – 38 138 А6 SGP-04 Kabat н.ш. 10 TT (позиція №12 Інформації).
По позиціям №1, 2, 3, 5, 6, 12 Додатку №3 до Тендерної документації учасником ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» надано декларації постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006), а саме: по позиціях №1, 2, 3, 5, 6 (шина 11R22.5 146/143L PR18 Aeolus AGC08, країна-виробник Китай; шина 275/70 R22.5 152/148J PR18 Hifly HAL535, країна-виробник Китай; шина 315/80 R22.5 157/154K Neoterra NT155, країна-виробник Китай; шина 10.00 R20 149/146K Aeolus AGC08, країна-виробник Китай, шина 9.00 R20 144/142K PR16 Aeolus AGC08, країна-виробник Китай) надано декларацію постачальника про відповідність від 27.11.2023 №22 та по позиції №12 (шина 15.5 – 38 138 А6 SGP-04 Kabat н.ш. 10 TT, виробник KABAT TYRE, Польща) надано декларацію постачальника про відповідність від 27.11.2023 №20.
Водночас, документи виробника або відповідної організації, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі на позиції №1,2,3,5,6,12 Додатку №3 до Тендерної документації, відсутні в складі пропозиції ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина». Будь які документи, які б пояснювали причини ненадання вищевказаних документів відсутні в складі пропозиції учасника ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина».
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
Зважаючи на вищевикладене, пропозиція ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ Тендерної документації , п.11 Додатку №4 до Тендерної документації.
Відповідно до вимог п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на викладене, пропозиція ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» підлягала відхиленню відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
Період усунення порушень:
06.02.2024 16:45 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2024 16:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДП «СхідГЗК» розглянуло висновок Держаудитслужби України від 06.02.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-20-006019-a та повідомляє наступне.
Стаття 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні передбачає права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Отже, можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), який слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
ДП «СхідГЗК» 08 лютого 2024 (вих. № 20-05/1041) скористався своїм правом на звернення до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ. Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області в електронній системі закупівель 09.02.2024 було розміщено відповідь на звернення за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, у якій не було зазначено чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу, який слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Крім того, Верховний Суд у постанові від 05.03.2020 у справі №640/467/19 вказав, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально-правовим та породжує права і обов’язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним статтею 2 КАС України.
У згаданій постанові Верховний Суд серед іншого, звернув увагу на те, що зазначивши у висновку про необхідність усунути порушення законодавства у сфері закупівель, необхідно конкретизувати, яких саме заходів має вжити позивач та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Зазначене відповідає правовій позиції викладеній у численних постановах Верховного Суду від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18 та від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року у справі №160/11367/19 та від 10 грудня 2020 року у справі №160/6501/19.
Так, висновком ДАСУ від 06.02.2024 зобов’язано ДП «СхідГЗК» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Разом з тим, ні Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні іншим нормативно-правовим актом не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Зазначивши у висновку про необхідність здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області не визначило спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Так, зі змісту спірного висновку слідує, що на виконання виявлених порушень підприємство повинно вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором.
Також варто зазначити, що в оскаржуваному висновку Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області визначено зобов’язання щодо усунення порушення шляхом припинення зобов’язань за договором.
На думку ДП «СхідГЗК», обираючи спосіб усунення порушень Закону № 922-VIII, що зазначені в оскарженому висновку, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області має керуватись, по-перше, метою вказаного Закону, за змістом якої наведений нормативний акт спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та, по-друге, принципами закупівель, якими є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
В зазначеному висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області жодним чином не обґрунтувало, обраний ним вид зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, не навів наслідків, до яких призвели допущені Позивачем порушення, їх значення з огляду на мету та принципи Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області також не містить інформації про встановлені моніторингом обставини, які за визначеними в статті 651 Цивільного кодексу України загальними нормами щодо зміни або розірвання договору є підставою для розірвання укладеного з переможцем процедури закупівлі договору.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
У вимірі спірних правовідносин Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області не проаналізовано наслідків стверджуваних ним порушень в кореспонденції із результатами закупівлі.
Критерій «пропорційності» передбачає, що втручання у право власності розглядатиметься як порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції, якщо не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Необхідного балансу не буде дотримано, якщо особа несе «індивідуальний і надмірний тягар». При цьому, з питань оцінки «пропорційності» ЄСПЛ, як і з питань наявності «суспільного», «публічного» інтересу, визнає за державою досить широку «сферу розсуду», за винятком випадків, коли такий «розсуд» не ґрунтується на розумних підставах.
Отже, з огляду на практику ЄСПЛ оскаржуваний висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір, який виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів - сторін договору.
За таких обставин усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскарженому висновку спосіб призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» та матиме негативні наслідки для репутації ДП «СхідГЗК», що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
Висновки Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а.
Дата публікації звіту:
13.02.2024 15:56
Запити/Пояснення
Номер:
fb71bb3fb31248eb914e456f5c2c8fa3
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
25.01.2024 17:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Шини та камери до автомобільної техніки» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-20-006019-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі;
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання переможцем вимог частини другої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b4a95da95d6447ae8dbf0efe942ecf41
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит Держаудитслужби України від 25.01.2024
Дата опублікування:
29.01.2024 08:57
Опис:
На Ваш запит від 25.01.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом "Шини та камери до автомобільної техніки" (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-20-006019-a), розпочатого згідно з наказом Північного офісу Держаудитслужби від 25.01.2024 № 6, повідомляємо наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі встановлені відповідно до вимог до вимог та рекомендацій виробників машин та механізмів, задіяних у перевезенні пасажирів та вантажів.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі виконано відповідно до розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), методом порівняння ринкових цін на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку. Зокрема, замовником було отримано пропозиції ТОВ «Фотон-Україна», ТОВ «ТК «Вікінг Ойл Українна», ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина», за якими було визначено середню вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті ДП "СхідГЗК" за посиланням: https://vostgok.com.ua/node/1661.
ДП «СхідГЗК» підтверджує виконання переможцем вимог частини другої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Переможець закупівлі для укладення договору надав документи, що підтверджують право підпису договору (копії додаються):
- Статут;
- Інформацію для підписання Договору про закупівлю;
- Рішення єдиного учасника від 12.03.2019 №1, наказ про призначення директора від 26.04.2019 №01-к, сканкопія паспорту директора підприємства, сканкопія ідентифікаційного номеру директора підприємства.
Номер:
8ac7c3098b1642498bb9dbe4770cb6d1
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит Держаудитслужби України від 25.01.20
Дата опублікування:
29.01.2024 08:55
Опис:
На Ваш запит від 25.01.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом "Шини та камери до автомобільної техніки" (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-20-006019-a), розпочатого згідно з наказом Північного офісу Держаудитслужби від 25.01.2024 № 6, повідомляємо наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі встановлені відповідно до вимог до вимог та рекомендацій виробників машин та механізмів, задіяних у перевезенні пасажирів та вантажів.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі виконано відповідно до розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), методом порівняння ринкових цін на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку. Зокрема, замовником було отримано пропозиції ТОВ «Фотон-Україна», ТОВ «ТК «Вікінг Ойл Українна», ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина», за якими було визначено середню вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті ДП "СхідГЗК" за посиланням: https://vostgok.com.ua/node/1661.
ДП «СхідГЗК» підтверджує виконання переможцем вимог частини другої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Переможець закупівлі для укладення договору надав документи, що підтверджують право підпису договору (копії додаються):
- Статут;
- Інформацію для підписання Договору про закупівлю;
- Рішення єдиного учасника від 12.03.2019 №1, наказ про призначення директора від 26.04.2019 №01-к, сканкопія паспорту директора підприємства, сканкопія ідентифікаційного номеру директора підприємства.
Номер:
8780c70550984cb28f271bb94c205e79
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.01.2024 15:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Шини та камери до автомобільної техніки» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-20-006019-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Згідно з п.11 Додатку №4 до Тендерної документації учасник має надати документи виробника або відповідної організації, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі (на позиції №1-6, 12, 14-16 Додатку №3 до тендерної документації).
Учасником-переможцем ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» в складі тендерної пропозиції надано декларації постачальника від 27.11.2023 № 20,22 на позиції №1,2,3,5,6,12 (країна походження Китай, Польща).
Слід зазначити, що однією з підстав для відхилення пропозиції учасника ФОП Чайка Богдан Васильович було те, що у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній документ виробника, який підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, оскільки вищевказаним учасником було надано Декларацію офіційного дилера про відповідність.
По якій причині пропозиція учасника ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» була визнана такою, що відповідає вимогам тендерної документації при тому, що вищевказаним учасником не виконані вимоги п.11 Додатку №4 до Тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a4b9abdc87ea4735a4ef7a51eb26f4d4
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.02.2024 14:54
Опис:
На Ваш запит від 31.01.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом "Шини та камери до автомобільної техніки" (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-20-006019-a), розпочатого згідно з наказом Північного офісу Держаудитслужби від 25.01.2024 № 6, повідомляємо наступне.
При перевірці документів, наданих у складі тендерної пропозиції ФОП Чайки Богдана Васильовича було встановлено, що Учасник надав «Декларацію офіційного дилера про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006)» - ФОП Чайки Вікторії Василівни, у якій не зазначено інформацію про виробника товару. Згідно з інформацією з відкритих джерел (https://youcontrol.com.ua/catalog/fop_details/27774414) ФОП Чайка Вікторія Василівна не є виробником шин до автомобільної техніки. Виходячи з вище наведеного, Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Чайки Богдана Васильовича на підставі підпункту 2) пункту 44 Особливостей і пункту 3 розділу V тендерної документації з таких підстав: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме:
- у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній документ виробника, який підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі,
- у «Довідці з інформацією щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі» Учасник не зазначив сезон використання шини на позицію №17.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СТЦ «Укравтозапчастина» було надано «Декларації постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006)», у яких зазначено назву виробника: Kabat tyre, Aeolus Tyre Co.,LTD, Shandong Hengfehg Rubber&Plastc CO., Ltd, Ningxia shenzhou tire CO., LTD, які мають офіційні інтернет-сторінки, з наявною інформацією про технічні та якісні характеристики запропонованих Учасником шин, а також на інернет-сторінці Учасника наявна інформація про партнерські стосунки між виробниками продукції та Учасником:
http://uaz-upi.com/company/suppliers,
http://uaz-upi.com/node/1303,
http://uaz-upi.com/tovarnyi-katalog/shiny-i-diski/belshina/heavy-duty_tires,
http://uaz-upi.com/node/1299).
Врахувавши отриману інформацію з відкритих джерел, Замовник упевнився, що Учасником буде постачатись продукція, яка відповідає технічним та якісним характеристикам продукції, що планувалась Замовника до закупівлі.
Номер:
85f54be908b2405881edac083d87adbc
Назва:
Запит за роз'ясненнями щодо висновку
Дата опублікування:
08.02.2024 16:31
Опис:
Про надання роз’яснення
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі "Шини та камери до автомобільної техніки" (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2023-11-20-006019-a) 06.02.2024 в електронній системі закупівель управлінням Західного офісу Державної аудиторської служби України в Рівненській області оприлюднено висновок, згідно з яким Держаудитслужба зобов’язує ДП «СхідГЗК» припинити зобов’язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності.
Згідно з положеннями ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено випадки нікчемності договору про закупівлю.
Так, пункт 21 Особливостей містить вичерпний перелік випадків, коли договір може бути визнаний нікчемним:
«21. Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей;
2) укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей;
3) укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та цих особливостей;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей;
5) коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.»
Жоден з таких випадків за результатами моніторингу закупівлі UA-2023-11-20-006019-a у висновку ДАСУ від 06.01.2024 не встановлено.
З огляду на вищевикладене, керуючись вимогами ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення змісту висновку від 06.02.2024 та його зобов’язань, складеного за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі "Шини та камери до автомобільної техніки" (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2023-11-20-006019-a), зокрема в частині застосування відповідних наслідків недійсності/ нікчемності.
Номер:
8b4681814111461aa0231e003c6ec740
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненнями щодо висновку
Дата опублікування:
09.02.2024 12:15
Опис:
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області в своїх зобов’язаннях у висновку про результати моніторингу керується статтями 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII (далі-Закон №2939-XII), законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Разом з цим, варто зазначити, що пунктом 7 частини першої статті 10 Закону №2939-XII передбачено, що органам державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Крім того, пунктом 8 частини першої статті 10 Закону №2939-XII передбачено, що органу державного фінансового контролю надається право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Так, пунктом 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, на виконання вищевказаних вимог постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі-Особливості).
Пунктом 6 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що договір про закупівлю є господарським договором, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з особливостями визначених Законом.
Стаття 204 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) визначає, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Крім того, приписами статті 203 ЦК України встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Отже, що підставою для припинення договірних правовідносин може виступати не лише наявність порушень у ході виконання такого договору як це вказано в статті 651 ЦК України, а й порушення допущені у ході проведення процедури закупівлі, що регламентовано статтею 215 ЦК України.
З огляду на вищевикладене, Замовник уклав договір за результатами проведеної процедури закупівлі, яка проведена з порушенням Особливостей, а тому Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, позаяк договір про закупівлю є результатом процедури закупівлі.